Šta je novo?

BEOVOZ - BG:VOZ - stanje i mogućnosti

Па осим 3 стајалишта у Врачарском тунелу нигде нису покушали да уведу систем затворене наплате, с обзиром да је опрема само постављена, а није стављана у функцију.
 
Па осим 3 стајалишта у Врачарском тунелу нигде нису покушали да уведу систем затворене наплате, с обзиром да је опрема само постављена, а није стављана у функцију.
Bila je u funkciji 1 dan, ja to računam kao pokušaj 🙃
 
То нисам знао. Цео потез од Прокопа до Батајнице?
 
То нисам знао. Цео потез од Прокопа до Батајнице?
Jeste, sve su pustili pa je bio haos. Pri većem protoku ljudi se stvarao čep jer ljudi nisu imali karte, masa ljudi preskakala.

Tj. mislim da na NBG tad nisu bile još ugrađene barijere, nzm da li su baš na svim stanicama, ja mkslim da je na većini. Mogi da potvrsim 100 posto za Tošin bunar
 
Neće se desiti. Još dugo dugo.
Niko ih ne obavezuje na gornji limit takta u posmatranoj zoni. Kada uvode liniju ni redovni kratki obrti im ne padaju na pamet. S obzirom na nedostatak voznih sredstava znaš koliko bi za patronažu iz Zemuna, Bežanijske kose i Blokova značila još dva (gradska) polaska na čas od Zemuna do Krnjače ili Karaburme i obrnuto. Čak i jedan.

Putnici kao da postoje zbog železnica, a ne suprotno.
 
Niko ih ne obavezuje na gornji limit takta u posmatranoj zoni. Kada uvode liniju ni redovni kratki obrti im ne padaju na pamet. S obzirom na nedostatak voznih sredstava znaš koliko bi za patronažu iz Zemuna, Bežanijske kose i Blokova značila još dva (gradska) polaska na čas od Zemuna do Krnjače ili Karaburme i obrnuto. Čak i jedan.

Управо зато је потребна хитна изградња пруге до Карабурме. Просто ми је невероватно колико мала инвестиција је за ово потребна, колико би мало времена требало да се ово оствари, колико велики добитак би био, а колико надлежне заболе она ствар да то реализују. Ж.ст. Карабурма би могла да функционише само са 2 колосека без проблема за ове потребе.
 
Срамно је што је почетком 2000их ту припремљен терен скроз за постављање шина и онда су допустили да се створи овај брлог који имамо.
 
Postoji li uopšte više BG Voz ? :(
 
Ne, unistavaju ga namjerno a od metroa ni traga ni glasa. Samo kolima se moze stici a guzve po sat vremena. Busevi prepuni, sad ce ljeto a u pola klime ne rade. Ulice skoro sve se raspadaju, top.
 
Barijere, barijere... kod Batajnice... nisu dugo izdržale :violina: tj. nikad nisu ni proradile, a sad su već pokidani delovi... Ne znam da li to rade zbog sekundarnih sirovina...

Pogledajte prilog 156264Pogledajte prilog 156265Pogledajte prilog 156266Pogledajte prilog 156268Pogledajte prilog 156262
Ne verujem da su u pitanju sekundarci, a malo ću da izletim iz same teme.

Juče u daljini čujem neku buku. Kao kada neko lupa macolom u zid koji hoće da sruši. Pošto sam išao u tom smeru, uskoro sam video šta je izvor te buke. Klinac od oko 8-9 godina, sa drugaricom uzeo debelu granu i lupa u dečiji rekvizit (neki tunel). Lupao je tako barem jedan minut. Tada mu je jedna mama iz parkića preko puta doviknula da to ne radi jer će ulubiti taj tunel i deca neće moći da se igraju. Mali je stao na tren, onda kada se mama okrenula lupio je još par puta i sakrio se.

Lično sam takođe više puta video da klinci iz čiste obesti lupaju po sličnim rekvizitima, a roditelji to mirno gledaju. Pričam o dečici iz nižih razreda osnovne škole. I ne da lupaju, nego divljački kreću da ljuljaju i pokušavaju da unište.

Jer to su tatine i mamine princeze i prinčevi kojima je sve dozvoljeno i kojih nikada nisu iskusili bilo kakav vid kazne.

I onda takvi odrastu, plus sistem koji takvo ponašanje ne kažnjava ni na kakav način, šta više, takvima omogućava da napreduju. I tako smo došli do toga, da nijedan javni objekat ne ostane funkcionalan ili neoštećen (grafiti, polomljene kante, daske na klupama, razvaljena sedišta po javnom prevozu, prateća infrastruktura oko pruga...)
 
@astrodule Kad je iz obesti, kad ne postoji neka neposredna materijalna korist, tu postoje neki psihički problemi, neka neostvarenost na ličnom planu, neka ukorenjena frustracija... Slično je sa iskaljivanjem nasilja prema nekom drugom, vršnjaku, grupe huligana itd. Od same kazne zanimljivije mi je da kopam po nečijoj psihi da rasvetlimo uzrok šta ga konkretno tera na to da lomi iz obesti 😊 Veruj mi da nekada kad osvetliš uzrok se primiriš barem na neko vreme jer otrkiješ šta ti zaista fali, otkriješ nedostatak pa možeš i da poradiš na tome... Barem dok ti život ne ponovi situaciju koja izaziva frustraciju i onda ponovo iskališ bes na nekom nedužnom...

Dalje ću nastaviti na temi crna strana medalje, da ne opterećujem dobre ljude sa tehničko-saobraćajnih tema...

Inače meni je BG voz najjači leti baš jer nema klime pa kad se otvore svi prozori super duva 😄 jezivo je kad stoji dugo u mestu pa se metal ugreje, bude baš nepodnošljivo ako je neki zastoj, znoj te brzo oblije, al zato kad piči, bolje mi od klime onaj prirodan vazduh kad struji vagonom...
 
Na svim stanicama i stajalištima duž dela pruge od Prokopa (ne uključujući) i Batajnice (ukljč). Pored ovoga od ranije postoji sistem zatvorene na plate na 3 stanice/stajališta u Vračarskom tunelu
Па осим 3 стајалишта у Врачарском тунелу нигде нису покушали да уведу систем затворене наплате, с обзиром да је опрема само постављена, а није стављана у функцију.
BG:VOZ je najbrži, najpouzdaniji, najkomforniji prevoz u gradu. Pokrivenost malog broja lokacija je istovremeno i prednost za uvođenje zatvorenog sistema naplate. Valjda makar najbolja usluga treba da bude naplaćena. To je i mogućnost da se prati broj putnika bez skupe akcije fizičkog brojanja, i da se određenim brojem putnika pravdaju finansijsko-tehničko-političke odluke. Takođe, zatvoreni sistem naplate je preduslov za proširenje ka Pazovama i Pančevu na komercijalnoj osnovi, bez ucena sa strane lokalne vlasti.
 
Сматрам да је систем потребно уводити постепено. Прво је потребно оградити станице тако да већина пролази кроз за то предвиђене пролазе. Неопходно е људи навићи на пут који ће водити до турникета. Следећи корак, поставити препреке које ће без плаћања пуштати путнике. То је неопходно да се људи навикну на њихово постојање. Развити платне картице, или плаћање преко мобилног и увести неку симболичну суму, неки промо период. Тај корак је неопходан како би се људи навикли да мора да се плати превоз, а потом, опет не нагло, треба подизати цену до комерцијалног нивоа.

При томе, сав описан процес је потребно увести свуда у систему. Тј не може да неке станице/стајалиша имају описане системе а неке да ће их добити тек касније.

Осим тога, потребно је развити технологије, да се путници благовремено обавештавају о изменама у реду вожње и да увек имају доступну инфомрацију када ће доћи на одредиште. То ће спречити претерану нервозу и негатив када се касни на посао или школу.

Обавезно се мора водоти рачуна о хигијени и о исправности мебелијара.
 
Главни проблем је мањак возних средстава. Секундарни проблем су висине перона на Панчевцу и Вуку.
 
BG:VOZ je najbrži, najpouzdaniji, najkomforniji prevoz u gradu.
BIO JE , dok ga naprdni skakavci nisu unakazili. Danas mu je RV toliko proređen da se jedva može ući od gužve, a u praksi je teško i ubosti neki polazak koji ne kasni 15+ minuta ili nije otkazan/skraćen zbog "smetnji na infrastrukturnim kapacitetima".
 
Što nikad do sada nije moglo da spreči Srbija Voz da uvede kategoriju regionalnog voza na 1h i manje. Ako može Pantransport da vozi "međugradski", onda može i Srbija Voz na istoj relaciji.

Ne može, nema voznih sredstava za tako nešto, dok ne stignu novi flirtovi i ne reše se peroni na pojedinim stajalištima, jednostavno nema ništa od toga.
Sve je to rezultat politike "seci sve vagone, ne trebaju nam", jer danas železnički saobraćaj na elektrificiranim prugama "živi" od dvadesetak flirtova i time gotovo ne postoji šansa za nešto više od postojećeg stanja.
I ovaj "PAN:VOZ" funkcioniše na mišiće.
 
Ne može, nema voznih sredstava za tako nešto, dok ne stignu novi flirtovi i ne reše se peroni na pojedinim stajalištima, jednostavno nema ništa od toga.
Sve je to rezultat politike "seci sve vagone, ne trebaju nam", jer danas železnički saobraćaj na elektrificiranim prugama "živi" od dvadesetak flirtova i time gotovo ne postoji šansa za nešto više od postojećeg stanja.
I ovaj "PAN:VOZ" funkcioniše na mišiće.
Ne kažem u pogledu na vozni park, već neki "idealan", ili barem mogući, slučaj. Da su hteli, mogli su kupiti dodatne vozove i pokrenuti liniju. Razume se da trenutno stanje to ne omogućava, ali da je bilo volje, ništa od toga što si rekao nije nerešivo.
 
Što nikad do sada nije moglo da spreči Srbija Voz da uvede kategoriju regionalnog voza na 1h i manje. Ako može Pantransport da vozi "međugradski", onda može i Srbija Voz na istoj relaciji.
Jedno je obezbediti regionalnu uslugu na sat, a sasvim drugo prigradsku na 15 minuta. To privlači narod i generiše ekonomiju premeštanjem tržišta rada (neće ga koristiti samo pančevački, nego i palilulski komuteri u suprotnom smeru, do Pančeva kao odredišta). Kao takva prigradska železnica mnogo više doprinosi čitavom regionu. Nadležni nikako da prepoznaju značaj njenog efekta u vidu proširenog dejstva.

Ali istina, ako može autobus zašto ne može ekonomičniji voz sa većim ponuđenim kapacitetom? Možda da uđu u priču neki privatnici, makar s dvodelnim DMV koje bi mogli da kupluju. Ima ih u Holandiji, mada nisam siguran kako bi to funkcionisalo kod nas.
 
Jedno je obezbediti regionalnu uslugu na sat, a sasvim drugo prigradsku na 15 minuta. To privlači narod i generiše ekonomiju premeštanjem tržišta rada (neće ga koristiti samo pančevački, nego i palilulski komuteri u suprotnom smeru, do Pančeva kao odredišta).
Naravno, to ne osporavam. Zato sam napisao na 1h i manje (misleći na nešto što ide češće od 1h). Pričam o najnižoj mogućoj vrednosti koja se mogla uraditi. I nema tu nikakvih potreba za BusPlusom ili kako god se taj sistem zvao. Ljudi bi mogli da kupe mesečnu za voz. Problem je što njih za ovih 11 godina nije interesovalo. Da, naravno da treba da ide voz na 15 minuta. Čak mislim da bi metrolike garniture, kao što su u Berlinu na S-Bahn bile od koristi, tj. sa što većim brojem vrata za razmenu putnika.

Koliko je vremena prošlo, može se samo reći da nema opravdanja. I tačka.
 
Vrh