Jelancha
Advanced
- Učlanjen(a)
- 15.11.2022.
- Poruke
- 4.619
- Pohvaljen
- 21.326
Ne kažem u pogledu na vozni park, već neki "idealan", ili barem mogući, slučaj. Da su hteli, mogli su kupiti dodatne vozove i pokrenuti liniju. Razume se da trenutno stanje to ne omogućava, ali da je bilo volje, ništa od toga što si rekao nije nerešivo.
Slažem se da je moglo na drugačije načine da se pristupi problematici, ali sada je kasno.
Ali istina, ako može autobus zašto ne može ekonomičniji voz sa većim ponuđenim kapacitetom? Možda da uđu u priču neki privatnici, makar s dvodelnim DMV koje bi mogli da kupluju. Ima ih u Holandiji, mada nisam siguran kako bi to funkcionisalo kod nas.
U Holandiji "Keolis" & "Arriva" to rade u koncesiji, što znači da primaju određenu svotu subvencija od pokrajine/države.
Sa druge strane kod nas je tržište na papiru otvoreno, ovako je veoma teško započeti neku normalnu priču u vezi svega toga, jer ti država neće plaćati išta.
Da, prevoznik bi imao veliki profit u vršnim satima na toj relaciji, ali šta posle?
Treba plaćati IŽS-u trase, treba unajmiti održavanje, treba plaćati radnike, računati da će se van vršnih sati voz koristiti značajnije manje, to je sveukupno čist gubitak i neodrživa situacija.
Pak, privatnicima treba dati prostor na lokalnim prugama u ruralnim područjima (uz subvencije!!!), a SV-u na glavnim magistralama gde i pripada relacija Pančevo-Beograd, to bi bila dobra koncepcija.
Sve u svemu sačekajmo da dođu novi Flirtovi, pa da vidimo kako će se razvijati onda situacija.