Šta je novo?

BEOVOZ - BG:VOZ - stanje i mogućnosti

Ne kažem u pogledu na vozni park, već neki "idealan", ili barem mogući, slučaj. Da su hteli, mogli su kupiti dodatne vozove i pokrenuti liniju. Razume se da trenutno stanje to ne omogućava, ali da je bilo volje, ništa od toga što si rekao nije nerešivo.

Slažem se da je moglo na drugačije načine da se pristupi problematici, ali sada je kasno.

Ali istina, ako može autobus zašto ne može ekonomičniji voz sa većim ponuđenim kapacitetom? Možda da uđu u priču neki privatnici, makar s dvodelnim DMV koje bi mogli da kupluju. Ima ih u Holandiji, mada nisam siguran kako bi to funkcionisalo kod nas.

U Holandiji "Keolis" & "Arriva" to rade u koncesiji, što znači da primaju određenu svotu subvencija od pokrajine/države.
Sa druge strane kod nas je tržište na papiru otvoreno, ovako je veoma teško započeti neku normalnu priču u vezi svega toga, jer ti država neće plaćati išta.
Da, prevoznik bi imao veliki profit u vršnim satima na toj relaciji, ali šta posle?
Treba plaćati IŽS-u trase, treba unajmiti održavanje, treba plaćati radnike, računati da će se van vršnih sati voz koristiti značajnije manje, to je sveukupno čist gubitak i neodrživa situacija.
Pak, privatnicima treba dati prostor na lokalnim prugama u ruralnim područjima (uz subvencije!!!), a SV-u na glavnim magistralama gde i pripada relacija Pančevo-Beograd, to bi bila dobra koncepcija.
Sve u svemu sačekajmo da dođu novi Flirtovi, pa da vidimo kako će se razvijati onda situacija.
 
@TheOnlyLuka
Može da se priča nadugačko i naširoko o tome kako nisu hteli da urade, a moglo je, kada svi znamo da se ovde izlazi u susret autobuskom prevozniku iz Pančeva, jer se smatra da Srbija voz i svi ostali u tom sistemu zarađuju sasvim dovoljno sa svim linijama koje trenutno saobraćaju. A isključivo na građanstvu je zašto je to tako kako je, i da pritisak koji se vrši da se stvari promene nije dovoljno velik.​
 
Slažem se da je moglo na drugačije načine da se pristupi problematici, ali sada je kasno.



U Holandiji "Keolis" & "Arriva" to rade u koncesiji, što znači da primaju određenu svotu subvencija od pokrajine/države.
Sa druge strane kod nas je tržište na papiru otvoreno, ovako je veoma teško započeti neku normalnu priču u vezi svega toga, jer ti država neće plaćati išta.
Da, prevoznik bi imao veliki profit u vršnim satima na toj relaciji, ali šta posle?
Treba plaćati IŽS-u trase, treba unajmiti održavanje, treba plaćati radnike, računati da će se van vršnih sati voz koristiti značajnije manje, to je sveukupno čist gubitak i neodrživa situacija.
Pak, privatnicima treba dati prostor na lokalnim prugama u ruralnim područjima (uz subvencije!!!), a SV-u na glavnim magistralama gde i pripada relacija Pančevo-Beograd, to bi bila dobra koncepcija.
Sve u svemu sačekajmo da dođu novi Flirtovi, pa da vidimo kako će se razvijati onda situacija.
Slažem se, samo bih dodao da bi u urbanim područjima lokalne samouprave u saradnji sa republičkom vlasti i ŽS Infrom trebalo da posvete više pažnje potrebama grada, što se posebno odnosi upravo na magistrale. Srbijavoz i ŽS infra se ponašaju kao maćehe prema BG:Vozu. Nema više koloseka, separacije, eventualno različitih visina perona (što pomenu Luka za metrolike garniture), a čak i u prigradu ili u regionu nema dabldekera (znači dijametralno različite potrebe na različitim deonicama magistralnih pruga). Ako ŽS sa spinofom (SV) ustupa tehničke kapacitete zašto BMV nema zakonsko pravo da mu postavlja uslove na tenderu? Ukoliko ista nije sposobna da ponudi neophodnu traženu infrastrukturu nek se uđe u koncesiju.

Nisu voljni ni današnje potrebe da podmire u skladu sa tehničkim mogućnostima, kamoli da dugoročno planiraju razvoj što svakako za posledicu ima ograničenje ekonomskog rasta i pad standarda života jer autobus takoreći ne može "da se snađe" sam u ovolikom gradu.

Gradska železnica zahteva veća ulaganja (pomenuh koncesiju), ali sramota je da velike urbane zone naše najveće aglomeracije decenijama ne mogu da se oslone na šinske sisteme, i pored obnove pruga. Stiče se utisak da se sav napredak svodi na gradnju/konverziju famozne brze pruge i sprečavanje laganih vožnji (tekuće održavanje dotrajale infrastrukture koje ne uključuje obimnije promene rada).
 
Železničko stajalište Karađorđev park. Na mestu gde je zvanično zabranjeno pušenje (a takvi znakovi uništeni), gde niko ne poštuje niti kontroliše to pravilo, postavljeno je po peronu 8 ovakvih "inovativnih" piksli od isečenih plastičnih kanti s preporukom da se tu odlažu opušci. U gradu koji je kandidat za EXPO 2027. Mi nismo više nikakav grad. Postali smo jedna velika kasaba i favela. Mi smo toliko nisko pali da oko nas treba opasati zid i izolovati za sva vremena.
IMG_20230406_212408.jpg
IMG_20230406_212451.jpg
 
Železničko stajalište Karađorđev park. Na mestu gde je zvanično zabranjeno pušenje (a takvi znakovi uništeni), gde niko ne poštuje niti kontroliše to pravilo, postavljeno je po peronu 8 ovakvih "inovativnih" piksli od isečenih plastičnih kanti s preporukom da se tu odlažu opušci. U gradu koji je kandidat za EXPO 2027. Mi nismo više nikakav grad. Postali smo jedna velika kasaba i favela. Mi smo toliko nisko pali da oko nas treba opasati zid i izolovati za sva vremena.
Pogledajte prilog 158511Pogledajte prilog 158512
Haha, primetio sam ovo pre neki dan... stanica prokisnjava, sva je ofucana, prljava i jos sad stavili ovo. Odvratno.
 
Postali smo jedna velika kasaba i favela. Mi smo toliko nisko pali da oko nas treba opasati zid i izolovati za sva vremena.
Nisam živeo u Srbiji od 2018 do 2022 godine. Za ovo vreme smo postali katastrofa. Red koji je pre postajao na ulicama više ne postoji. Sada se parkiraš gde misliš da je tebi udobno, ne vezano da li je to trotoar ili si nekoga zagradio. Živimo u vremenu gde se nešto rekonstruiše i to se uglavnom raspadne za godinu dana. Gde je više psećih govna na ulici nego drveća... Opušaka od cigara svugde...
 
Систем не постоји, али инвентивност и иницијатива појединца решавају ствар.
Није лепо, али макар постоји. И бар има воде.

А замислите сада да нема ни тога, таквих примера по Србијици колико хоћеш
 
20230406_142245.jpg


I ja sam juče slikao isto 😊

Nemam toliko negativan osvrt, bolje tu nego po patosu da gaze ako već mora da se puši, samo nek redovno menjaju tu vodu... kad smo već pušadžijska nacija i ne možemo bez tih pljuga... a konkretna stanica mi dođe kao polu otvorena a ne hermetički zakopana pa imam više osećaj da sam napolju nego unutra kad sam na njoj... Mada sam protiv pušenja i tu, ipak svestan sam da izbledeli znak da je pušenje zabranjeno neće učiniti mnogo da nekoga odvrati da zapali pljugu dok čeka voz (puše ponekad i u vozu) ali će improvizovano rešenje u vidu flaše sa vodom možda ipak uticati da opuške ubace upravo tu i time barem stanica bude čistija...

Onaj zadnji deo stanice se i dalje koristi kao toalet za malu nuždu... To mi je još gadnije jer se ti mirisi tu zadržavaju...
 
Koristim ovo svaki dan kad idem od vuka do rakovice i pomaze, doduse cekam ga 20 minuta, i treba mi jos 10 do prve stanice prevoza ka Vidzi iz rakovice. To mu dodje ukupno 20min ako ne racunam cekanje polaska.

Inace ne koristim ga u odlasku - sat ipo putujem do zvezdarske sume obicnim prevozom jer dva dana uzastopno bez obavestenja voz nije ni dosao. Tad sam odustao. Nije mi jasno vec znam dosta ljudi koji ga ne koriste iz istog razloga, da to funkcionise precizno i tacno koristio bi ga ceo vidikovac svakodnevno, cerak, labudovo brdo, miljakovac, knezevac, itd i nikome da padne na pamet da je to glavna okosnica za poboljsanje prevoza u graud koje moze da se desi bukvalno odmah sa par jednostavnih odluka i mozda nabavkom jos koje kompozicije u cilju povecanja redovnosti bar na pola sata u vrsnom satu mada za toliko mislim da vec imaju jer nema 15 linija ima samo 3 trase.

da ne pricam o unapredjenju tipa prilagodjavanje stajalista prevoza lokaciji stanica voza radi efikasnosti presedanja. Npr pomeranje stanice busa na rakovicki most par stotina metara nize za svemirsko rasterecenje saobracaja u celom gradu.
 
Јаве они свако закашњење, али сваки други дан. Ја не капирам да ли то раде на смену па једног мрзи да куца или шта, али или најаве свако кашњење 30ак минута раније или 5 сати после
 
Po ovome ispada da su još osamdesetih postojale 3 linije prigradske železnice, iako se to tada nije zvalo "Beovoz". Ima li neko podatke koliko često je taj vid prevoza saobraćao pre 35-40 godina? Možda je čak bio učestaliji od današnjeg BG Voza.
 
Ovo gore je plan, što se tiče železnice. 1985. je bilo gotovo samo od NBG do Prokopa
BeoVoz je saobraćao otprilike kao sada BGvoz.
 
Ovo gore je plan, što se tiče železnice. 1985. je bilo gotovo samo od NBG do Prokopa
BeoVoz je saobraćao otprilike kao sada BGvoz.

Taчније, од Земуна до Прокопа. Деоница Земун - Нови Београд је такође део новог чвора, само је инкорпорирана у стари чвор.
 
Dat je i primer povezivanja postojeće železničke stanice Beograd Centar i buduće metro stanice Sajam, zatim stajališta Karađorđev Park i metro stanice Karađorđev Park, itd.
Будућа метро станица Нови стари Сајам?
 
znači mi Rakovičani zauvek da presedamo, kao da smo udaljeno ostrvo....
Ако би стварно овако било најдуже чекање при путовању ка Земуну би било 13 минута, а у шпицу 8 ткд је много боље него сада. А ка Вуку директно иду ови из Макиша.
Највећи проблем је људима из Ресника јер немају нигде осим до прокопа без преседања, али опет бих радије сваких 30 мин и да преседам макс 13 мин него на сваких сат и да преседам до 50 минута.
 
А у старту епски промашај јер од линија које би требале да буду предмет студије имамо Батајница - Овча и опционо Београд центар - Панчево као две одвојене линије.

У ЖС раде потпуни имбецили који не капирају да је једна од кључних предности железничких система и њихове рационалности управо пролазност возова где се за север полази са јужног обода предметне регије, за запад са истока итд.

Докле год ми немамо железничку линију НС - ПАНЧЕВО у том предузећу ћемо знати да не ради ни један писмен човек на одговороном и/или организиционо-планерском положају
 
Da su remontovali kolosjek pored novoizgradjenog na mostu a ne ostavili ga sa 30 kmh i mozda bi imali liniju voza ns pa ovako će se nacekamo
 
Da su remontovali kolosjek pored novoizgradjenog na mostu a ne ostavili ga sa 30 kmh i mozda bi imali liniju voza ns pa ovako će se nacekamo

Брзина возова на оба колосека на панчевачком мосту је 50 км/ч. Брже тешко да може, због самог моста, а не због колосека.
 
Vrh