Šta je novo?

Vojska i Namenska industrija Srbije

Da li ste za povratak vojnog roka?

  • Da

    Glasovi: 104 31,9%
  • Ne

    Glasovi: 195 59,8%
  • Ne znam

    Glasovi: 27 8,3%

  • Ukupno glasača
    326
Odlična vest. Što se mene tiče, nek se ovako modernizuje i 25% svih M-84 i biću prezadovoljan.
Sad, videćemo posle izbora i tamo na jesen šta će dalje biti s projektom i najavama.
 
za trenutnu flotu od 212 komada, puta nekih 500.000 EUR po komadu, izađe to na lepu cifru.... ali ne i preveliku... 100mil EUR....
i još toliko za modernizaciju M80.... i lep posao završen, tehnički nivo dignut za više stepeni... solidno...
 
Ovo je verovatno iznuđeno zbog izbora.
Modernizacija valjda treba da krene od motora koji bi mogao da nosi novi oklop, a ne obrnuto.
 
Meni bogme ne deluje da je samo predizborna bajka. Za M-84 već duže vreme postoji nekoliko predloga modernizacije, i to je priča koja postoji, traje već nekoliko godina. Problem je naravno raspad države i fabrika koje su proizvodile komponente. Ali koliko vidim na netu, razmišlja se i o novim motorima. Ono što razlikuje ovaj predlog i projekat od drugih (npr Orla 2.0) je što je fizički izvodljiv i ''isplativ'', jer komponente koje mi nemamo mogu da se uvezu iz Rusije i ZND. Kao što neke sprave koje se vide na ovom primerku potiču iz Belorusije, dok je reaktivni oklop ruske proizvodnje.

Videćemo šta će biti. Ja prvi, koliko god ne podnosio nastup i ponašanje ove garniture, moram da priznam da su ipak dosta uradili za stanje vojske. A kad prođu izbori, otvoriću jednu sličnu temu na drugom podforumu. Ali tek pošto prođu, da ne bi došlo do bespotrebnih rasprava i prepucavanja sad dok traje kampanja.
 
A koliko je tih prethodnih modernizacija dozivelo primenu? Zašto onda toliki optimizam?
Modernizacija je naravno dobrodošla,ali se ocigledno radi o predizbornom marketingu.
Sto se tice okopa to bi trebalo da je domaći ERO M19 ,a ne ruski.
 
Bogme, ti onda pratiš sve ovo više nego ja. :D Mada i jesam se malo udaljio od tih tema u zadnje vreme. Previše me stvari zanima iz raznih sfera. :D
A hard disk u glavi ograničenog kapaciteta. :lol:

Elem... ne znam, stoji sve to što kažeš. Ali ja sam npr oko ovoga mnogo optismističniji nego oko nekih drugih projekata. Više verujem u ovo nego npr u modernizaciju Orlova.
 
Ajd na brzinu. Nove dvoosovinske gusenice. Liju se clanci Termoventu a osovine kuju u Zastavi gde se i sklapaju. Novi top. Izradjuje se u Velikoj Plani.
2A46 125mm. Ne znam koja verzija. Ero jeste M19, 14kg po kutiji. Ne znam jel sve novi ERO ili ima i Laki ERO. Novi DUBS 12.7mm iz Plane. Meteo senzor pomeren pozadi, ispod njega 6 LowViz kamera koje daju 360 stepeni. Do njega Beloruska (PKP-MRO) optoelektronika za komandira. Senzori laserskog ozracenja na cetiri strane. Pokriva i gornju hemisferu. Motor je jaci. Mislim da je 840Hp. Digitalizovana sva tri mesta, vozaca, komandira i nisandzije... ima jos toga. Ovo sam na brzinu iz glave.
 
Ja sam bio ubeđen da je top uvezen iz Rusije, tj. da nije domaća licencna proizvodnja nego ugradnja naručenih iz Rusije. Jer M-84AB1 je imao Ukrajinski 2A46.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=746155#p746155:1uyybjdz je napisao(la):
Bender Rodriguez » Uto Jun 09, 2020 5:50 pm[/url]":1uyybjdz]Ja sam bio ubeđen da je top uvezen iz Rusije, tj. da nije domaća licencna proizvodnja nego ugradnja naručenih iz Rusije.

Servoteh linija za izradu 125mm cevi:
http://www.servoteh.rs/references/c...gration-of-125mm-barrel-with-protective-shell

Ista linija u SDPR-ovom pogonu u Velikoj Plani:
machine-tools2.png
 
Onda je ovo fantastična vest. I otvara mnogo više prilika nego što sam isprva mislio. To što naši imaju sposobnost izrade takvog topa nije mala stvar.
 
^ Onda je u drugoj fazi motor na redu. Ja bi licno voleo da bude jos jaci, ali sta je, tu je..
 
Za Vihor je svojevremeno razvijen motor od 1200ks.
Ali sa tim se javlja niz problema, veca snaga zahteva drugu transmisiju, bolje hlađenje itd. Nije moguće izmeniti samo jednu komponentu, jer je sve vezano i vuče dodatne izmene.
Bilo je i prica da Yugoimport želi da kupi FMSN sa Pala (oni su pravili motor), ali mislim da su sad u stečaju.
 
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=9IUC5IbPz0c[/youtube]
 
Novo oklopno borbeno vozilo M-20 MRAP 6x6

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=4c51kVGSpgE[/youtube]
 
Ima još nekih detalja koje treba razraditi, ali sve u svemu deluje sasvim solidno i potpuno adekvatno za ono za šta je prvenstveno namenjeno - da zameni TAMove i druge sandučare i cirade u prevozu pešadije kroz rizična područja. Što se pokazalo kao veliki propust 90ih pa su radionice širom bivše Juge pravile i kačile sve i svašta na TAMove baš da se ne bi opet ponovili takvi scenariji.

Sve u svemu, vrlo prijatno iznenađenje.
 
У златно доба Совјетског Авеза на врхунцу хладног рата, конструктори су лично испитивали своје прототипове на оне карактеристике које су биле указане у техничком опису средства. Тако на пример, прво поринуће подморнице, осим рофесионалаца, иду и главни конструктори.

Мислим да би и ово возило могли да тестирају конструктори, мајстори и представници Југоимпорта под кишом метака.
 
Па да их возају ишчвокане? Материјал се може тестирати и пре - и тестира.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=748912#p748912:1ozlx829 je napisao(la):
Прле » Sre Jun 17, 2020 9:51 pm[/url]":1ozlx829]
Мислим да би и ово возило могли да тестирају конструктори, мајстори и представници Југоимпорта под кишом метака.

Shvatili smo poentu, ali samo da te ispravim. SDPR nema veze sa ovim projektom. Zastava je intagrator, a projekat je Zastava Tervo i VTI. Bukvalno ni jedan sklop nije iz SDPR-ovd kuhinje.
 
Namenska industrija previše luta, jer nema jasnog plana za opremanje. Razvija se mnogo različitih vozila kao da naša vojska ima milion pripadnika. Trenutno rade na Milošu, Lazaru, Kurjaku, BOV i njegova modernizacija, Pasars, zastava tervo onaj mali kombi, a sad zajedno sa FAP-om MRAP ...
I svako od tih vozila razvijaju u nekoliko različitih verzija i na kraju će razvoj pojesti sav novac, a vozila će biti napravljena u samo nekoliko komada. Pritom su i od Rusa nabavili BRDM 2.
 
Zato što Vojska radi prvenstveno sa VTI i daje svoje liste zahteva i uslova, dok ZDPR više gađa na MUP odnosno Žandarmeriju i eventualno neke specijalne vojne jedinice. A tu je i Srboauto, sa svojim Kurjakom, koji po meni ni nema nekog smisla a ni perspektive, al eto, forsira se kao ideja.

Sve u svemu, stanje izgleda ovako:
Zastava/Tervo/FAP - NTV (novi terenac) i M-20
Složeni borbeni sistemi - Miloš, Lazar, Pasars i BOV M-11
Srboauto - Kurjak

Vojska u zadnje vreme pokazuje više zaleta u ''svojim'' projektima, pa i više perspektive. Primera radi, Zastavin NTV je u zadnjih par godina prošao nekoliko iteracija i (ako je verovati izjavama) bliži se uvođenju u proizvodnju i službu. A ovaj M-20 je potpuno iznenađenje za sve. I ono što odlikuje i jednog i drugog je da su relativno prosti i jeftini za proizvodnju, što Vojsci upravo i treba. Na netu se povela polemika i cepidlačenje oko ovog M-20 što nije ubav ko Miloš (iako je meni i ovako estetski sasvim dobar) jak ko Lazar a naoružan ko Kirov krstarice... :roll: A ljudima ne ulazi u glavu da je on od starta zamišljen i pravljen čisto kao jedan oklopni autobus otporan na lično naoružanje i mine, da se ne bi ponovile Dobrovoljačka ulica, Tuzla, Kosovo i slični scenariji gde se pokazalo da kamion sandučar i cirada NISU za dopremanje vojnika u intervenciji. I da je ovo prototip, a ne serijski model.

S druge strane je SDPR (odnosno ZDPR kako ih mnogi zovu), koji iako više nije neozbiljan i dubiozan sa projektima kao nekad (maketice i besmislene modernizacije poput Kobca, Milice i sličnih papazjanija), više se fokusira na izrade malih serija skupljih i kompleksnijih vozila sa dosta inostranih delova. Miloš, Lazar 2 i 3, BOV M-11... svi oni više zavise od uvoznih delova i koštaju znatno više. Ali naravno, i ispunjavaju teže uloge.

Tako da to je izgleda neka podela u budućnosti. Tervo i FAP će da rade vozila za masovnu upotrebu, oklopne transportere i terenska vozila, dok će SDPR i SBS da se fokusiraju na izradu malih serija skupljih i kompleksnijih vozila.
 
Ma zna se to odavno. :wink: Nego se postepeno radi, da ovi aktuelni ne bi prošli kao oni prethodni.
 
Upravo te različite iteracije koje traju godinama su rak rana naše namenske industrije. Razvoj jako mnogo košta i totalno je nesisplativ u malim serijama.
Moraju se odlučiti za 2- 3 najperspektivnija vozila i na njih koncentrisati sve resurse.
Inače pasars je takođe od Srboauta bar što se tiče vozila.
 
Vrh