Zato što Vojska radi prvenstveno sa VTI i daje svoje liste zahteva i uslova, dok ZDPR više gađa na MUP odnosno Žandarmeriju i eventualno neke specijalne vojne jedinice. A tu je i Srboauto, sa svojim Kurjakom, koji po meni ni nema nekog smisla a ni perspektive, al eto, forsira se kao ideja.
Sve u svemu, stanje izgleda ovako:
Zastava/Tervo/FAP - NTV (novi terenac) i M-20
Složeni borbeni sistemi - Miloš, Lazar, Pasars i BOV M-11
Srboauto - Kurjak
Vojska u zadnje vreme pokazuje više zaleta u ''svojim'' projektima, pa i više perspektive. Primera radi, Zastavin NTV je u zadnjih par godina prošao nekoliko iteracija i (ako je verovati izjavama) bliži se uvođenju u proizvodnju i službu. A ovaj M-20 je potpuno iznenađenje za sve. I ono što odlikuje i jednog i drugog je da su relativno prosti i jeftini za proizvodnju, što Vojsci upravo i treba. Na netu se povela polemika i cepidlačenje oko ovog M-20 što nije ubav ko Miloš (iako je meni i ovako estetski sasvim dobar) jak ko Lazar a naoružan ko Kirov krstarice... :roll: A ljudima ne ulazi u glavu da je on od starta zamišljen i pravljen čisto kao jedan oklopni autobus otporan na lično naoružanje i mine, da se ne bi ponovile Dobrovoljačka ulica, Tuzla, Kosovo i slični scenariji gde se pokazalo da kamion sandučar i cirada NISU za dopremanje vojnika u intervenciji. I da je ovo prototip, a ne serijski model.
S druge strane je SDPR (odnosno ZDPR kako ih mnogi zovu), koji iako više nije neozbiljan i dubiozan sa projektima kao nekad (maketice i besmislene modernizacije poput Kobca, Milice i sličnih papazjanija), više se fokusira na izrade malih serija skupljih i kompleksnijih vozila sa dosta inostranih delova. Miloš, Lazar 2 i 3, BOV M-11... svi oni više zavise od uvoznih delova i koštaju znatno više. Ali naravno, i ispunjavaju teže uloge.
Tako da to je izgleda neka podela u budućnosti. Tervo i FAP će da rade vozila za masovnu upotrebu, oklopne transportere i terenska vozila, dok će SDPR i SBS da se fokusiraju na izradu malih serija skupljih i kompleksnijih vozila.