Šta je novo?

Vojska i Namenska industrija Srbije

Da li ste za povratak vojnog roka?

  • Da

    Glasovi: 104 31,5%
  • Ne

    Glasovi: 199 60,3%
  • Ne znam

    Glasovi: 27 8,2%

  • Ukupno glasača
    330
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=742680#p742680:2cn4zrfk je napisao(la):
Bender Rodriguez » Čet Maj 28, 2020 12:52 am[/url]":2cn4zrfk]Izmena: Sad videh to za Kečeve. Bogte stvarno vraćaju par komada u upotrebu. Kuku nama...
Bender Rodriguez@ Nije tako kako izgleda na prvu loptu. Mi imamo aktivne pilote nadzvucne avijacije koji nisu prosli selektivno letenje za 29-ke. Kad vec imamo pilote, i obuceno zemaljsko osoblje, zasto da ne vratimo nekoliko UM-ova? Drugo, imamo prakticnu korist od njih. Zasto bi arcili dragocene resurse 29-ke za selektivno letenje i obuku pilota nadzvucne avijacije, kad mogu da naprave dobar nalet na UM-ovima, onda samo ostaje preobuka na 29-ke. Resurse 29-kama cuvati za takticko letenje i trenazu. Prelaz na 29-ke nije nimalo jednostavan i zahteva se mnogo od pilota. Za obuku u Rusiji se prijavilo dosta pilota a samo petorica su zadovoljila kriterije. Imali smo prelaze sa G4 na 29-ku, ali to je bilo pojedinacno i iznudjeno tadasnjim prilikama. U moru glupih odluka, ova sigurno nije.
 
Razumem šta hoćeš da kažeš. Nego krivo mi je što ne možemo da se odlepimo od raznih starudija. Kažem starudija, ne krntija. Nisu loši aparati, al su matori ko biblija. No dobro, kao što i ti i Žika sa TangoSix rekoste, ovo će dobro da posluži u te svrhe preobuke za 29ke.
 
Gazi Bengazi":2k5frtlt je napisao(la):
Zasto bi arcili dragocene resurse 29-ke za selektivno letenje i obuku pilota nadzvucne avijacije, kad mogu da naprave dobar nalet na UM-ovima, onda samo ostaje preobuka na 29-ke. Resurse 29-kama cuvati za takticko letenje i trenazu. Prelaz na 29-ke nije nimalo jednostavan i zahteva se mnogo od pilota.

S'obzirom koliko malo lete naši avioni resurs u satima letenja nije ugrožen, uvek im pre istekne resurs protokom vremena tj rok trajanja.
Za nabavke u budućnosti treba gledati neki mali jednomotorni lovac, pošto očigledno nemamo novca za održavanje većih aviona. Dok bombardersku ulogu treba potpuno prepustiti dronovima.
 
С обзиром на наше могућности, авијација никако не може да буде наш приоритет у враћању војске на пристојан ниво.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=742782#p742782:23hfwu6q je napisao(la):
Dart » Čet Maj 28, 2020 2:25 pm[/url]":23hfwu6q]
Gazi Bengazi":23hfwu6q je napisao(la):
Zasto bi arcili dragocene resurse 29-ke za selektivno letenje i obuku pilota nadzvucne avijacije, kad mogu da naprave dobar nalet na UM-ovima, onda samo ostaje preobuka na 29-ke. Resurse 29-kama cuvati za takticko letenje i trenazu. Prelaz na 29-ke nije nimalo jednostavan i zahteva se mnogo od pilota.

S'obzirom koliko malo lete naši avioni resurs u satima letenja nije ugrožen, uvek im pre istekne resurs protokom vremena tj rok trajanja.
Za nabavke u budućnosti treba gledati neki mali jednomotorni lovac, pošto očigledno nemamo novca za održavanje većih aviona. Dok bombardersku ulogu treba potpuno prepustiti dronovima.

Nakon remonta se preslo na odrzavanje po stanju. Tako da im vremenom resursi ne mogu isteci. U okviru ugovora su nabavljeni rezervni delovi i neophodna oprema. Ostvareni neat je vise nego znacajno povecan u poslednje vreme. Kad se uporedi kako je bilo do nedavno. Videcemo kako ce ici sa kineskim dronovima. Do sada su trebali stci, ali je sve pomereno. Nasi jos nisu ni bili u obuci u Kini zbog korone. Ono sto je sigurno da se ne odustaje od jurisne avijacije. Skoro je stigao 10-ti remontovani Orao na Ladjevce, a jedanaesti ce uskoro.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=742498#p742498:1ted54iu je napisao(la):
Прле » Sre Maj 27, 2020 1:33 pm[/url]":1ted54iu]Папзјанија. Како ли се то одржава све мајко моја..
Ovo čudo je tako napravljrno da osim zamene ulja drugog održavanja nema.
To se ne kvari!. Imao sam jednog. Sipaj, vozi i tako može decenijama. Ali bukvalno!
Sad ozbiljno, mnogo tipova vozila jeste logiatička noćna mora.
 
Eво мало слика понтонске инжињерије, обећао сам слике, а ове су свеже, од прошлог викенда :D Приликом спуштања понтона у воду није се у потпуности расклопио пловни чланак због плићака, али су га привезали за сајлу камиона и довршили расклапање. Иначе ради се о домаћем парку понтонског моста ПМ М-71, копији Совјетског ПМП али са домаћим камионима ФАП 2026 БС/АВ 6х6. Понтонски чланци су за разлику од оригиналних напуњени пур пеном како након поготка не би тонули. Камион са церадом је ФАП 2026 БС/АВГ 6х6 служи за вучу реморкера и његово вађење из воде. Овом приликом нису довезли реморкер већ су користили алуминијумске чамце.

IMG_9096.JPG
IMG_9099.JPG
Pogledajte prilog 3Pogledajte prilog 14Pogledajte prilog 13
IMG_9110.JPG
IMG_9111.JPG
Pogledajte prilog 10Pogledajte prilog 9
IMG_9125.JPG
IMG_9128.JPG
Pogledajte prilog 6
IMG_9133.JPG
IMG_9135.JPG
IMG_9138.JPG
IMG_9153.JPG
 
Gde je ovo snimano, ako nije tajna?
U pozadini mi se čini kao da je most kod Sremske Rače...
 
Није тајна, ово је у Шапцу, бивша касарна, војска и данас користи ове рампе док је плац касарне која је нажалост сравњена са земљом 1999. предат граду и од пре пар година је ту ново вашариште. Мост је железнички између Шапца и Кленка.
 
Pontonske elemente je izradjivao MTRZ Sava Kovacevic Tivat nadam se da to radi neka firma i u Srb ...
Most u pozadini mogao bi da se ofarba ....
 
Веома атрактивно је спуштање понтона, а још импресивније навлачење на камион, када га цела маса понтона ослоњена на стрелу, пропне и кабина оде за целу дужину увис, а позадикрајеви рама легну на ваљке.
Овде је рампа уређена и бетонирана. Када се ради на недовољно уређеним местима, камион се везује за други или дозер, јер мора дубоко да загази у реку, како се понтон не би насукао.
Загребачки батаљон коме сам својевремено припадао, имао је руску опрему - краз је носио чланке, а зил бензинац вукао реморкере.
Почетком седамдесетих освојена је наша производња, па је фап 2220 носио чланке, а фап1213 вукао реморкере. Касније, осамдесетих, све је преузео 2226. У нашој варијанти и реморкер је покретао фап13 мотор.
Носивост једног чланка је око 20т на скели. Спајањем два завршна добије се скела од 40т. То је погонио један реморкер. А ако се убаци између и један средњи, добије се скела од 60т коју возе онда 2 реморкера. Много сам пута тако прешао Саву возећи натовареног фапа. Данас још постоји уређено место на обали које смо мо изградили и изгледа да је ту редовна скела. Види се на гугл-мапи.
 

Prilozi

  • Screenshot_20200530-232442.jpg
    Screenshot_20200530-232442.jpg
    488,7 KB · Pregleda: 2.186
  • Screenshot_20200530-231722.jpg
    Screenshot_20200530-231722.jpg
    479,9 KB · Pregleda: 2.180
Овај фап са слике има додатак напред као вођицу сајле, јер се реморкер спушта предњим крајем камиона, а извлачи сајлом.
 
Војска има најмање 6 типова теренских путничких возила 4х4 у употреби тренутно, стари Пухови, стари Пинчеви, стари Уази у мањем броју, негде чак и старе Фијате 1107, затим нове Ладе, нови Ленд ровери, новије Г класе, од скоро и нови Уаз, а треба да се уведе и Застава НТВ.
 
Ima zaista svega i svačega. Kampanjole i Fiati mislim da su od nedavno i potpuno izbačeni ali je zato šarenilo povećano još malo dodavanjem Hamvija iz nekoliko donacija u poslednjih 10ak godina. Tu su i razne starije Zastave.

No ono što je dobra vest je da ako sve protekne po planovima, Zastava NTV bi uskoro mogla da zameni i Pincgauere, i stare Zastave i možda neke stare UAZe.

Moram da priznam da sam ranije bio jako jako skeptičan i strog prema prvobitnom Zastavinom terencu. Ali kako je vreme prolazilo, i kako se i ona poboljšavala i razrađivala, počeo sam da vidim njen potencijal.

Ako se ovako nastavi, i ako sve prođe po planu, ove decenije ćemo videti zamene za stare Pinčeve, Kampanjole, Zastave i neke UAZe ovim vozilima

dok bi s druge strane FAP mogao da pokrije rupu koja će se pojaviti kad postojeći preostali TAMovi počnu da odlaze u penziju.

Ali samo i samo pod uslovom da se održi akcenat na kvalitetu, posebno u FAPu, koji zadnjih godina bije loša reputacija zbog novih vozila koja se troše brže nego ona proizvedena još u SFRJ.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=744757#p744757:1q2wybjf je napisao(la):
Bender Rodriguez » Чет Јун 04, 2020 2:22 pm[/url]":1q2wybjf]
No ono što je dobra vest je da ako sve protekne po planovima, Zastava NTV bi uskoro mogla da zameni i Pincgauere, i stare Zastave i možda neke stare UAZe.

Право је време. Колико се логистика олакшава као и одржавање кад је парк унифициран па је још производња твоја.


[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=744757#p744757:1q2wybjf je napisao(la):
Bender Rodriguez » Чет Јун 04, 2020 2:22 pm[/url]":1q2wybjf]
Ali samo i samo pod uslovom da se održi akcenat na kvalitetu, posebno u FAPu, koji zadnjih godina bije loša reputacija zbog novih vozila koja se troše brže nego ona proizvedena još u SFRJ.

Са малим буџетом не могуће је решити питање квалитета. ФАП преба обнову машина, али и кадра. Кадар је потребно платити, такода у развој мора прво добрано да се уложи а онда да се гледа да се део оружја тј возила и изввози како би нашој индустрији и реубличком буџету било лакше
 
Има Фијата 1107 у резерви, прошле године су виђени и притом офарбани у нову маскирну шему на некој вежби резервиста. Мислим да ће за сада Застава да мења Пинчеве и Тамиће, искрено бих волео да видим санитетску верзију.
 
Nisi jedini, svi širom srpskog interneta navijaju i čekaju sanitetsku verziju. :D
 
Данас сам видео један аутобус ман. Нисам знао за ту набавку. Деловао ми је младо.
 
Ау који микс на гардијској униформи, грб на рукаву ВС петокрака на капи ЈНА.
 
Skinuce i grb sa rukava bio je orginal sa sadsnjim oznakama pa ga smarala murija i ostali...
Inace vojska opet dobila neke uniforme ...
 
Da, nikako da okačim vest o tome. Ista šara (koja je inače sasvim dobra), ali novi krojevi i elementi uniforme.

Pun tekst ovde
https://www.b92.net/biz/vesti/srbija.ph ... id=1692159

[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=_j64rg_GZJM[/youtube]

Sve u svemu, dobra vest. I posebno mi je drago i hvalim to što se posle više godina, da ne kažem decenija, rasula sa šarama i uniformama (M-93 je imala jedno 5 varijacija šara i XY varijacija kroja) napokon uvela i sprovela standardizacija.
 
Samo se nadam da je kroj dobar da su popričali sa nekim ko treba da je nosi plus da se neće ispirati boja ...
 
Vrh