Šta je novo?

Tunel do Dorćola

dragan

Professional
Učlanjen(a)
09.12.2006.
Poruke
12.325
Pohvaljen
5.354
Lokacija
Fruška gora
Na više tema u forumu se povremeno razmatra mogućnost izgradnje tunela od zone savskog pristaništa (Pariska) do Donjeg Dorćola. Bilo je i nekih projekata i predloga raznih gradskih vlasti, ali ništa konkretno nije zaključeno, tj. koja bi varijanta bila najbolja.

Predhodnih nekoliko godina je došlo da značajne izgradnje na Dorćolu i Savskoj padini, pa bi trebalo ponovo razmotriti koje bi rešenje za tunel od oko 1,5Km bilo optimanlo. Na ovoj temi je bilo nekih predloga pred kraj 218 i na 219 stranici, pa bi to mogao da bude početak za predloge i diskusiju o tunelu do Dorćola.

https://forum.beobuild.rs/threads/beogradska-tvrđava-i-park-kalemegdan.102/post-728719
 
Mislim da bi ovaj tunel treba da ima ulaz negde kod preseka ulica Despota Stefana i Dzordza Vasingtona. Idealno, ulaz bi trebao da bude jos dalje prema Dunavu.
Izlaz iz tunela bi trebao da bude na obali Save, ispred nekog novog mosta.

Tunel bi mogao da pokupi sqaobracaj sa Pancenvca i jos vaznije iz besmislenih zgrada koje c ebiti izgradjene u okviru tzv linijskog parka.
 
Zuma je na više tema i više puta pisao o mogućem i potrebnom tunelu.
Mislim da je konačno i najbolje rešenje automobilski tunel ispod Kalemegdana. Išao bi od mesta gde je benzinska pumpa kod tramvajske okretnice do raskrsnice gde počinje Cara Dušana. Ranije sam o tome pisao. Kalemegdanski greben je dovoljno visok da bi tunel išao i ispod arheoloških slojeva i ispod svih instalacija. Plus zemljište nije problematičnog tipa, kamen-peščar (?), pa bi to bilo lako napraviti. Onda mogu da se ukinu automobili kroz Donji Grad, a obalski bedemi spoje. I još bi se dobilo puno dragocenog slobodnog parkovskog prostora na najskupljem "turističkom" delu grada. . .
 
Mislim da je to lepa ideja, ali da je smanjenje broja automobila u centru vaznije.
 
Ovde je post člana "grand master" koji nije bio na forumu duže vreme.

"Evo neka moja ideja, gde bi se bulevar sproveo kroz tunel koji pocinje iz Karadjordjeve. Sad tu imaju dve opcije:
1. crvena opcija je kraci tunel do raskrsnice Tadeusa Koscuska i Cara Dusana, gde bi se tu napravio neki kruzni tok. Tu je idealno mesto jer je tu okretnica tramvaja koja bi mogla da se uklopi u tunel sa nekom modernom intervencijom.
2. plava opcija je duzi tunel koji bi izvirao kod podvoznjaka u Tadeusa Koscuska. Taj podvoznjak postaje redundantan zbog premestanja pruge i trebalo bi da se konzervira za pesake, a iznad njega da se napravi kruzni tok koji bi primao saobracaj.

Sa svetloplavom linijom sam obelezio koji delovi bulevara bi bili uklonjeni, a sa narandzastom koji bi prilazi Savi,Dunavu i gradu nastali nakon toga. Takodje sa ,,P,, sam obelezio parking na beton hali.
Dalje, sa zutom sam obelezio rimske temelje Singidunuma koje po mom misljenju treba iskopati, konzervirati i pokazati publici, a sama Pariska(svetloplavo) bi se sprovela omanjim tunelom do Uzun Mirkove ulice."

plan-Za-Kalish.png
 
Добра предлог, још да се на њега надовеже мост у продужетку Тадеуса Кошћушка преко Дунава :)
 
Polako sa tim mostom, prvo da rešimo pitanje tunela do Dorćola.

Jako mi je drago što se na ovoj temi pojavio još jedan glas koji razume nužnost ukidanja donjogradskog bulevara i izgradnju tunela koji će povezati Karađorđevu i Donji Dorćol. Oslobađanje tvrđave od saobraćaja, njena obnova i povezivanje sa pešačkom zonom u centru grada bi morali da budu prioritet za svaku vlast u ovom gradu . . .
 
Svakako bi trebalo dodati krak do D. Stefana.

KOlika bi bila cena takvih tunela?
 
Vazno je da saobracaj koji prolazi kroz Kalemegdanski greben ne ulazi u grad.
Nela automobili iz Borce idu na NBGD i obrnuto bez da ulaze u ulice Starog Grada.
Sa mosta u tunel , iz tunela na drugi most.
 
Mostovi imaju u Radionici svoju temu, a ovde razmatramo izgradnju tunela koji se pominje još u 19 veku. Prvi srpski urbanista Emilijan Josimović je predlagao da se izgradi tunel od pristaništa na Savi do Dorćola.
Emilijan-Josimovic-Beograd-1867-nacrtao-aleksandar-deroko.jpg
 
Poslednja izmena:
Možda imaš nekih korekcija za ovaj predlog, jer je prošlo 2,5 godine. ;)
Moгао би портал за тунел да буде одмах након раскрснице Карађорђеве, Париске и Војводе бојовића, код оног одватног ноћног клуба. Тунел да буде праволинијски око 500 метара, а други излазни портал да буде одмах код раскрснице Господар Јевремове и Тадеуша Кошћушка. Притом би требало изместити и трамвај на другу страну Париске и Тадеуша Кошћушка, ближе објектима, римске зидине испод трамвајске пруге да се откопају и конзервирају, друмски саобраћај у Париској да се укине скроз и пешачка зона да се споји адекватно са парком Калемегдан. Булевар Војводе Бојовића да се укине скроз од новог портала тунела до скретања у Дунавску код Бека, све зидине, капије, куле и бастиони у Доњем граду који су девастирани железничком и друмском инфраструктуром да се комплетно реконструишу.
 
Poslednja izmena:
Moj predlog je kombinacija trase sa gornje slike, tj. tunel 2+2 od LukOila, kroz Kelemendanski greben(rt), ispod Zoo-vrta i ul. T.Košćuškog do Dunavske. Samo tako može da se obezbedi dovoljan protok saobraćaja i potom ukine ul.A.Bojovića, a Tvrdjava, Donji grad i okolina rekonstrujišu.
Tramvaj je tamo jedini Javni prevoz i može da ostane sadašnje stanje.Cena izgradnje bi trenutno bila do 100mil evra što nije mnogo u odnosu na sve benafite u budućnosti.

IMG_20221213_090857.png
 
Планирани су били, деценијама, друмски и трамвајски Калемегдански тунел, постоји Јовинов цртеж са улазним порталом код Француске амбасаде. Трамвајски би био дужи и имао би једну подземну станицу. Основни циљ је био спојити пешачку зону са Калемегданом. Идеју је, донекле, обновио Ђиласов градски архитекта Васовић.

Овај тунел не треба мешати са Базисним тунелом између савске и дуновске обале, који је део магистралне градске мреже.
 
Ovakva trasa tunela je prevashodno da bi se deo magistralne gradske mreže iz novog GUP-a izmestila u tunel. Meni sadašnja trasa tramvaja nije neki problem, ali ona može da se menja sa posebnim i kraćim tunelom. Ovde je bitno da se ukine saobraćaj u Donjem gradu tunelskom vezom "Karadjordjeva - Dunavska".

IMG_20221214_102720.png
 
Poslednja izmena:
Tunel bi išao ispod teniskih terena, pa ne bi ugrozio neke značajne delove Tvrdjave i Zavod za zaštitu spomenika ne bi mogao da ima ozbiljne primedbe. Pretpostavljam da bi dubina bila preko 10m kroz stenu i tamo nema nekih arheoloških nalazišta.

IMG_20221215_041136.jpg
 
Kolika bi bila cena takvih tunela?
Prvo da dopunim predhodni post, tunel bi išao i ispod košarkaških terena.
Već sam napisao da bi sadašnja cena bila "do 100mil evra", jer tunel od BnV do MUP-a je procenjen oko 150mil evra, a on će biti dug oko 2.000m dok bi ovaj "Karađorđeva - Dunavska" bio oko 1.200m.
 
Poslednja izmena:
Nedavno je najavljeno izmeštanje zoo-vrta i tada će biti druga situacija, pa će moći da se izgradi kraći tunel od oko 800m do buduće kružne raskrsnice.

IMG_20230211_103450.png


IMG_20230211_102604.png


Ovde bi mogla da bude kružna raskrsnica i izlaz iz tunela., a koristio bi se i deo iza ovog zida.
 
U centru grada treba graditi metro, a ne povećavati kapacitet puteva i to za tranzit između dva udaljenija dela grada. Karađorđeva ulica ne može da prihvati takav nivo saobraćaja, a i generalno, ko bi želeo da se gradi put profila 2+2 kroz park na Kalemegdanu?
 
Tunel bi išao ispod teniskih terena, pa ne bi ugrozio neke značajne delove Tvrdjave i Zavod za zaštitu spomenika ne bi mogao da ima ozbiljne primedbe. Pretpostavljam da bi dubina bila preko 10m kroz stenu i tamo nema nekih arheoloških nalazišta.

Pogledajte prilog 150756
Jedan od bastiona ispod koga nbi trebao da ide tunele je vec ozbiljno napukao i bez tunela.
 
Dubina tunela bi bila preko 10m kroz stenu, a ulaz/izlaz bi bio daleko od tvrdjave.
IMG_20221215_041136.jpg
 
Poslednja izmena:
Teško da će išta biti od ovoga, na raskrsnici koju pominješ trebaju ići trolejbusi sa Studentskog trga ka 25. maju i Dunavskoj.
 
Proverio sam i poprečni profil predloženog tunela ispod Kalemegdana da bi se konačno uverio da ni tu nema nekih smetnji. . .Dakle, profil predloženog tunela i presek kroz Kalemegdanski greben bi bio ovakav:
Tunel ispod Kalemegdana, visinski profil.jpg

Kao što vidite, nadsloj zemljišta iznad tunela je dovoljan maltene svuda. Arheološki sloj i sloj instalacija je daleko iznad. Mesto gde arheološki sloj dodiruje vrh tunela je kod crvene strelice nadole. To je međutim blizu raskrsnice sa Cara Dušana i dalje od bedema tvrđave. Taj kratki deo, od crvene strelice desno, se ionako ne bi bušio tunelskom mašinom nego otkopavao odozgo. Tako da ako u tom delu i ima nešto, bilo bi nađeno i sačuvano prilikom otkopavanja sa površine. Ukratko, ovakav tunel je moguć, ne bi bio skup (oko 650 metara), pa ne vidim nikakve smetnje da se napravi.
 
Poslednja izmena:
Vrh