Šta je novo?

Tunel do Dorćola

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=584289#p584289:3em3pe5d je napisao(la):
vrabac » 27 Nov 2018 12:32 pm[/url]":3em3pe5d]sta mislite o ovoj ideji? koliko bi tunel ispod usca, uz novu Dunavsku do Pancevca, rasteretio saobracaj kroz centar?
moje misljenje je da bi bio znacajniji od planiranog tunela ispod grada, a pogotovo uz liniju metroa od Zemuna do Ustanicke.
Dunavska bi dobila primarni tranzitni znacaj.
takodje, kroz ulicu Visnjicku i despota Stefana bih provukao neki jaci visokokapacitetni prevoz, poput Alstom Citadis, sa brzim taktom, i redukovao autobuse.
file.php
Веровали или не, ово решење бих похвалио! Са одређеном резервом, али да! Претходно поменута Прва зона би била у кругу Мостар - обала Саве - Дорћол - Омладински стадион - Цветкова пијаца - Душановац - Аутопут. Ово решење иде по ободу ове зоне, али не и унутар, тако да представља некакав УМП. И то лакши за изградњу и потенцијално исплативији од оног преко Душановца и Звездаре. Ове врсте тунела се граде методом "потопљеног тунела", где се готови сегменти тунела потапају у ров у кориту реке.

А шта је условно?
- Јако је важно како се планирају крајеви тунела са дистрибутивним прилазима. Важно је да главни ток у правац буде денивелисан. Са новобеоградске стране то ће морати и са Булеваром Николе Тесле и са Михајла Пупина.
- Тунел би требао-морао мало више под Ушћем, да се избегавају археолошка налазишта код Калемегдана.
- Није све једно на који начин се планира јавни превоз на Дорћолској трази. Траса старе пруге је јединствена шанса да се ту уведе макар брзотрамвајска линија, можда и по средини тог неког новог булевара.
 
Za tramvaj mogu da budu ulice na ravnom i prostranom terenu. Makedonska, Dečanska, Kolarčeva, Vasina, kao i sve paralelne Vasinoj. Sve ostale pod nagibom, kao npr Dobračina, K. Ljubice i K. Petra, ili s druge strane Kneza - Topličin V, Carice Milice, K. Marka i slične... nikada neće biti komotne za tramvaj.Što zbog nagiba, što zbog buke i vibracija, što zbog stanja infrastrukture oko i ispod šina. I naravno, na kraju ostaje ravni deo Dorćola, koji iako star, takođe ima ulica koje bi mogle da ugoste tramvaj. Ali protiv sam bilo kakvog trpanja tramvaja tamo gde im mesto nije.

Elem, čitam ostatak tvog posta, i ne vidim ništa sporno. Pogotovu što i sam kažeš da ne treba ići ka apsolutnom suzbijanju automobila, već ka njihovom smanjenju. Stoga ću da se fokusiram na srž mog stava i cele moje poruke na ovu temu:
Sasvim je u redu da se delovi centra pretvaraju u tematske celine. I da se ti delovi zatvaraju ili da se u njima destimulišu automobili (npr sadašnja Vasina). Ali dokle god se to radi tako da se stanovništvo ne ometa i da u slučaju potrebe vozilom može da se priđe na 100 metara od bilo kog objekta. Ne zato što želim da budemo kao Ameri, nego zato što gledam širu sliku, koja kaže da ljudi koji žive tu treba da doteraju do kuće pune cegere iz Tempa, da dostave neki nameštaj ili materijal, da dovedu neku stariju osobu, ili da obave tako neku radnju za koju itekako nije svejedno da li si ostavio auto na 100 ili 300 metara od ulaza. Kad kažem ''ostavio'' mislim na privremeno zaustavljanje, ne na parkiranje. Svakako da auto može, i treba, da se parkira dva bloka dalje u garaži ili parkiralištu, a ne da sve bude nabijeno u ulaz.

A tu je i problem(atika) pešačkih zona koje ovde jednom kad se ustoliče, one kobajagi imaju neke koridore za vozila, ali se u praksi to najčešće svede na sistem ''snađi se''. A u slučaju požara se svodi na ''parkiraj kamion i zovi kelnere da sklanjaju baštu dok vatra jede zgradu''. To je nedopustivo. I dok se to ne dovede u red, svako dalje širenje PZ po blokovima gde ljudi žive, znači dovođenje tih ljudi u rizik da ostanu bez doma sledeći put kad izbije požar a vatrogasci ne mogu da priđu od prepreka.

To je sve što hoću da kažem ovde a što se tiče centra i njegovog uređenja. Inače ovako ni u čemu što si napisao ne vidim nešto sporno. Razlikuju nam se opšti stavovi o GŽS, ali podsećam da ja nisam bio za uklanjanje svih šina severno od Gazele, nego jednog dela. Ali to je već druga tema. Ti i ja čak i nismo dosad raspravljali o tome. Kačili smo se oko tramvaja, ali ne oko toga.
 
Što se tiče ovoga koliko ima bogatih ljudi...Ja sam vam rekao, 5% Beograđana ne zna šta će sa parama, 10% živi normalno, 65% jedva sastavlja kraj sa krajem, 20% je gladno...Beograd ima 200000 stanovnika. 5% od toga je 100000 ljudi, to uopšte nije malo i nije da se ne bi videlo. A ni sada ne moze da se ne primeti. A porodica sa dvoje dece sa 2000 evra ukupnih primanja u kuci, nije bogata, nego ona koja normalno živi (ovih 10%).

To što neko:

1. Može da plaća kredit za svoj stan koji odgovara realnim potrebama njegove porodice(ili kucu)
2. Plaća auto-kredit (ne novi, nego polovni)
3. Redovno plaća racune za mobilni(neki srednji paket)
4. Redovno plaća komunalije (prosecne u Beogradu)
5. Moze da priušti svojoj porodici malo kvalitetniju ishranu
6. Ne razmišlja da li će imati za gorivo do kraja meseca
7. Moze da plati deci treninge i sve ostale dodatne zdrave aktivnosti
8. Moze sa vremena na vreme da obnovi garderobu
9. Može sebi da priušti neki hobi (što smatram vrlo bitnom stvari za mentalno zdravlje čoveka)
10. Moze da održava redovno auto, bez da neka druga od navedenih stavki trpi (koji je prosecne cene održavanja)
11. Ode sa porodicom na solidno letovanje (ne u fullu sa kompletnom uslugom)
12. Ako malo uštine na nekim stvarima, može da ode i na solidno zimovanje
13. Moze da ima ratu za nešto 5000 dinara mesecno (neki uređaj u kuci recimo, a da mu to ne bude opterecenje)
14. Može da uštedi 200 evra mesečno da ima u kući za poklone za veselja ili za nedaj Bože nešto

...Ne znači da je on bogat. Nego je čovek koji normalno živi. A za to je (uz dobro vođenje domaćinstva) dovoljno i 2000 evra mesečno.
 
I zaboravio sam da kazem da ne radi vikende. Da u Subotu poradi sta ima oko kuce, a da je Nedelja rezervisana za porodicu. A ne da zivi da bi radio.

Послато са 5009D уз помоћ Тапатока
 
Na više tema u forumu se povremeno razmatra mogućnost izgradnje tunela od zone savskog pristaništa (Pariska) do Donjeg Dorćola. Bilo je i nekih projekata i predloga raznih gradskih vlasti, ali ništa konkretno nije zaključeno, tj. koja bi varijanta bila najbolja.

Predhodnih nekoliko godina je došlo da značajne izgradnje na Dorćolu i Savskoj padini, pa bi trebalo ponovo razmotriti koje bi rešenje za tunel od oko 1,5Km bilo optimanlo. Na ovoj temi je bilo nekih predloga pred kraj 218 i na 219 stranici, pa bi to mogao da bude početak za predloge i diskusiju o tunelu do Dorćola.

https://forum.beobuild.rs/threads/beogradska-tvrđava-i-park-kalemegdan.102/post-728719
 
Mislim da bi ovaj tunel treba da ima ulaz negde kod preseka ulica Despota Stefana i Dzordza Vasingtona. Idealno, ulaz bi trebao da bude jos dalje prema Dunavu.
Izlaz iz tunela bi trebao da bude na obali Save, ispred nekog novog mosta.

Tunel bi mogao da pokupi sqaobracaj sa Pancenvca i jos vaznije iz besmislenih zgrada koje c ebiti izgradjene u okviru tzv linijskog parka.
 
Zuma je na više tema i više puta pisao o mogućem i potrebnom tunelu.
Mislim da je konačno i najbolje rešenje automobilski tunel ispod Kalemegdana. Išao bi od mesta gde je benzinska pumpa kod tramvajske okretnice do raskrsnice gde počinje Cara Dušana. Ranije sam o tome pisao. Kalemegdanski greben je dovoljno visok da bi tunel išao i ispod arheoloških slojeva i ispod svih instalacija. Plus zemljište nije problematičnog tipa, kamen-peščar (?), pa bi to bilo lako napraviti. Onda mogu da se ukinu automobili kroz Donji Grad, a obalski bedemi spoje. I još bi se dobilo puno dragocenog slobodnog parkovskog prostora na najskupljem "turističkom" delu grada. . .
 
Mislim da je to lepa ideja, ali da je smanjenje broja automobila u centru vaznije.
 
Ovde je post člana "grand master" koji nije bio na forumu duže vreme.

"Evo neka moja ideja, gde bi se bulevar sproveo kroz tunel koji pocinje iz Karadjordjeve. Sad tu imaju dve opcije:
1. crvena opcija je kraci tunel do raskrsnice Tadeusa Koscuska i Cara Dusana, gde bi se tu napravio neki kruzni tok. Tu je idealno mesto jer je tu okretnica tramvaja koja bi mogla da se uklopi u tunel sa nekom modernom intervencijom.
2. plava opcija je duzi tunel koji bi izvirao kod podvoznjaka u Tadeusa Koscuska. Taj podvoznjak postaje redundantan zbog premestanja pruge i trebalo bi da se konzervira za pesake, a iznad njega da se napravi kruzni tok koji bi primao saobracaj.

Sa svetloplavom linijom sam obelezio koji delovi bulevara bi bili uklonjeni, a sa narandzastom koji bi prilazi Savi,Dunavu i gradu nastali nakon toga. Takodje sa ,,P,, sam obelezio parking na beton hali.
Dalje, sa zutom sam obelezio rimske temelje Singidunuma koje po mom misljenju treba iskopati, konzervirati i pokazati publici, a sama Pariska(svetloplavo) bi se sprovela omanjim tunelom do Uzun Mirkove ulice."

plan-Za-Kalish.png
 
Добра предлог, још да се на њега надовеже мост у продужетку Тадеуса Кошћушка преко Дунава :)
 
Polako sa tim mostom, prvo da rešimo pitanje tunela do Dorćola.

Jako mi je drago što se na ovoj temi pojavio još jedan glas koji razume nužnost ukidanja donjogradskog bulevara i izgradnju tunela koji će povezati Karađorđevu i Donji Dorćol. Oslobađanje tvrđave od saobraćaja, njena obnova i povezivanje sa pešačkom zonom u centru grada bi morali da budu prioritet za svaku vlast u ovom gradu . . .
 
Svakako bi trebalo dodati krak do D. Stefana.

KOlika bi bila cena takvih tunela?
 
Vazno je da saobracaj koji prolazi kroz Kalemegdanski greben ne ulazi u grad.
Nela automobili iz Borce idu na NBGD i obrnuto bez da ulaze u ulice Starog Grada.
Sa mosta u tunel , iz tunela na drugi most.
 
Mostovi imaju u Radionici svoju temu, a ovde razmatramo izgradnju tunela koji se pominje još u 19 veku. Prvi srpski urbanista Emilijan Josimović je predlagao da se izgradi tunel od pristaništa na Savi do Dorćola.
Emilijan-Josimovic-Beograd-1867-nacrtao-aleksandar-deroko.jpg
 
Poslednja izmena:
Možda imaš nekih korekcija za ovaj predlog, jer je prošlo 2,5 godine. ;)
Moгао би портал за тунел да буде одмах након раскрснице Карађорђеве, Париске и Војводе бојовића, код оног одватног ноћног клуба. Тунел да буде праволинијски око 500 метара, а други излазни портал да буде одмах код раскрснице Господар Јевремове и Тадеуша Кошћушка. Притом би требало изместити и трамвај на другу страну Париске и Тадеуша Кошћушка, ближе објектима, римске зидине испод трамвајске пруге да се откопају и конзервирају, друмски саобраћај у Париској да се укине скроз и пешачка зона да се споји адекватно са парком Калемегдан. Булевар Војводе Бојовића да се укине скроз од новог портала тунела до скретања у Дунавску код Бека, све зидине, капије, куле и бастиони у Доњем граду који су девастирани железничком и друмском инфраструктуром да се комплетно реконструишу.
 
Poslednja izmena:
Moj predlog je kombinacija trase sa gornje slike, tj. tunel 2+2 od LukOila, kroz Kelemendanski greben(rt), ispod Zoo-vrta i ul. T.Košćuškog do Dunavske. Samo tako može da se obezbedi dovoljan protok saobraćaja i potom ukine ul.A.Bojovića, a Tvrdjava, Donji grad i okolina rekonstrujišu.
Tramvaj je tamo jedini Javni prevoz i može da ostane sadašnje stanje.Cena izgradnje bi trenutno bila do 100mil evra što nije mnogo u odnosu na sve benafite u budućnosti.

IMG_20221213_090857.png
 
Планирани су били, деценијама, друмски и трамвајски Калемегдански тунел, постоји Јовинов цртеж са улазним порталом код Француске амбасаде. Трамвајски би био дужи и имао би једну подземну станицу. Основни циљ је био спојити пешачку зону са Калемегданом. Идеју је, донекле, обновио Ђиласов градски архитекта Васовић.

Овај тунел не треба мешати са Базисним тунелом између савске и дуновске обале, који је део магистралне градске мреже.
 
Ovakva trasa tunela je prevashodno da bi se deo magistralne gradske mreže iz novog GUP-a izmestila u tunel. Meni sadašnja trasa tramvaja nije neki problem, ali ona može da se menja sa posebnim i kraćim tunelom. Ovde je bitno da se ukine saobraćaj u Donjem gradu tunelskom vezom "Karadjordjeva - Dunavska".

IMG_20221214_102720.png
 
Poslednja izmena:
Tunel bi išao ispod teniskih terena, pa ne bi ugrozio neke značajne delove Tvrdjave i Zavod za zaštitu spomenika ne bi mogao da ima ozbiljne primedbe. Pretpostavljam da bi dubina bila preko 10m kroz stenu i tamo nema nekih arheoloških nalazišta.

IMG_20221215_041136.jpg
 
Kolika bi bila cena takvih tunela?
Prvo da dopunim predhodni post, tunel bi išao i ispod košarkaških terena.
Već sam napisao da bi sadašnja cena bila "do 100mil evra", jer tunel od BnV do MUP-a je procenjen oko 150mil evra, a on će biti dug oko 2.000m dok bi ovaj "Karađorđeva - Dunavska" bio oko 1.200m.
 
Poslednja izmena:
Nedavno je najavljeno izmeštanje zoo-vrta i tada će biti druga situacija, pa će moći da se izgradi kraći tunel od oko 800m do buduće kružne raskrsnice.

IMG_20230211_103450.png


IMG_20230211_102604.png


Ovde bi mogla da bude kružna raskrsnica i izlaz iz tunela., a koristio bi se i deo iza ovog zida.
 
U centru grada treba graditi metro, a ne povećavati kapacitet puteva i to za tranzit između dva udaljenija dela grada. Karađorđeva ulica ne može da prihvati takav nivo saobraćaja, a i generalno, ko bi želeo da se gradi put profila 2+2 kroz park na Kalemegdanu?
 
Tunel bi išao ispod teniskih terena, pa ne bi ugrozio neke značajne delove Tvrdjave i Zavod za zaštitu spomenika ne bi mogao da ima ozbiljne primedbe. Pretpostavljam da bi dubina bila preko 10m kroz stenu i tamo nema nekih arheoloških nalazišta.

Pogledajte prilog 150756
Jedan od bastiona ispod koga nbi trebao da ide tunele je vec ozbiljno napukao i bez tunela.
 
Dubina tunela bi bila preko 10m kroz stenu, a ulaz/izlaz bi bio daleko od tvrdjave.
IMG_20221215_041136.jpg
 
Poslednja izmena:
Vrh