Šta je novo?

Beogradska tvrđava i park Kalemegdan

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=728316#p728316:1i97qdte je napisao(la):
Koniljo » Čet Apr 16, 2020 2:30 am[/url]":1i97qdte]Treba obnoviti delove tvrđave koji su oštećeni za vreme Prvog svetskog rata. Bez ikakvog "Despotovog grada", bez megalomanskih predloga političara.

Treba obnoviti sve za sta postoji dokumentacija.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=728359#p728359:27zuzwnl je napisao(la):
DraganSt » пре 51 минута[/url]":27zuzwnl]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=728110#p728110:27zuzwnl je napisao(la):
Хаеул » Sre Apr 15, 2020 5:48 pm[/url]":27zuzwnl]Сређивање Београдске тврђаве и Калемегдана уопште не би захтевало нека незамислива и нама недоступна средства. Проблем је у томе што се даје предности разноразним другим стварима, међу којима предњачи оно глупо и непотребно.

Da, uopste nije u pitanju neki veliki novac. Za obnovu Golubacke tvrdjave je potroseno ako se ne varam oko milion evra. To znaci da bi za Kalemegdan bilo potrebno nekoliko miliona, sto nije nista.

Да си ти жив и здрав, Аустријска развојна агенција и Европска унија (преко ИПА фондова) су за обнову Голубачке тврђаве издвојили око девет милиона евра. Србија је у опремање визиторског центра уложила око 400 хиљада евра.
 
Dobar deo novca za Golubac je otišao na kopanje tunela kojim je izmešten magistralni put iz tvrđave.
Iz IPA fondova preko ADA je dobijeno 6,6 miliona evra za prvobitni projekat. Jedino ne znam da li su dali još novca za onu kriminalnu staklenu palatu...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=728359#p728359:2m84oi75 je napisao(la):
DraganSt » Čet Apr 16, 2020 9:50 am[/url]":2m84oi75]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=728110#p728110:2m84oi75 je napisao(la):
Хаеул » Sre Apr 15, 2020 5:48 pm[/url]":2m84oi75]Сређивање Београдске тврђаве и Калемегдана уопште не би захтевало нека незамислива и нама недоступна средства. Проблем је у томе што се даје предности разноразним другим стварима, међу којима предњачи оно глупо и непотребно.

Da, uopste nije u pitanju neki veliki novac. Za obnovu Golubacke tvrdjave je potroseno ako se ne varam oko milion evra. To znaci da bi za Kalemegdan bilo potrebno nekoliko miliona, sto nije nista.

Za Kalemegdan bi bilo potrebno nekoliko desetina miliona eura da se obnovi. Jedno 30-50.
Trg republike je kostao 8.5 a Vi smatrate da za Kalemegdan treba 2-3 :lol:
 
Ja smatram da ti koji su potrosili 8,5 miliona na sredjivanje Trga, ne bi smeli ni da kroce na tvrdjavu, a kamoli da je oni nesto obnavljaju.

Tako da, nije stvar u parama uopste, 2-3 miliona ili 30-50, bolje da oni nista ne diraju.

A sa normalnom vlascu bi se nekim cudom ne samo povecao kvalitet radova nego bi i cena bila visestruko manja. Neka magija je u pitanju, ne znam ni ja sta.

A sve i da ispadnu troskovi 30-50 miliona evra, Boze moj, toliko kosta neki tupavi fudbaler.
 
Mislim da uopšte ne treba mnogo novca. Država zapošljava gomilu arheologa i konzervatora treba im dodati samo fizikalce i nek se zanimaju malo...
Btw Ramska tvrđava je obnovljena za 1,2 miliona evra iz Turske donacije. Jeste značajno manja od Beogradske, ali je bila u losijem stanju.
https://www.novosti.rs/vesti/kultura.71 ... rdjavu-Ram
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=728360#p728360:21djh5na je napisao(la):
DraganSt » Thu Apr 16, 2020 9:51 am[/url]":21djh5na]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=728316#p728316:21djh5na je napisao(la):
Koniljo » Čet Apr 16, 2020 2:30 am[/url]":21djh5na]Treba obnoviti delove tvrđave koji su oštećeni za vreme Prvog svetskog rata. Bez ikakvog "Despotovog grada", bez megalomanskih predloga političara.

Treba obnoviti sve za sta postoji dokumentacija.

Ima dokumentacija za sve u austrijskim arhivima, samo treba neko da se iscima i da proceslja to.

Sve slike su iz perioda 1914-1918, a planovi su mnogo stariji, iz 18tog veka kad su Austrijanci renovirali tvrdjavu:


Plan porusene zgrade za opskrbu u donjem gradu, rezolucija je nazalost losa, ali u Becu ima fizicka kopija.
zgrada za opskrbu donji grad.png


Stara fasada Zavoda za zastitu spomenika:
Zavod za zastitu spomenika.png


Pogled ka vidin kapiji:
vidin kapija.png


Leopoldova kapija:
Pogledajte prilog 3

Famozna sava kapija, za koju restauratori 2006te nisu znali fasadu i unutrasnjost, pa su ostavili zjaptecu rupu ozidanu betonom:
sava kapija.png


Vise slika danas ruinirane pristanistne kapije sa kucicom za cuvare na njoj:
pristanistna kapija3.png

pristanistna kapija.png

pristanistna kapija2.png


Mracna kapija.Primetite kako gornji desni zid danas ne postoji, iako je cela ta oblast ,,restaurirana,,:
mracna kapija.png


Zgrada kod sahat kule, obelezena kao komanda. Manja zgrada desno je kafana:
komanda.png


Slike kasarni u donjem gradu:
kasarne-donji grad.png


Kasarna u gornjem gradu:
Kasarna-kalemegdan.png


Plan duge kasarne levo od stambol kapije(ako se gleda od juga ka severu):
kasarna levo od stambol kapije.png


Plan porusene kasarne iz donjeg grada:
kasarna donji grad.png



Pogled na kapiju KarlaVI-og i istocnu kapiju donjeg grada pre unistavanja:
istocna kapija.png


Kalemegdan iz vazduha:
gornji grad2.png


Zgrade u gornjem graduL
Pogledajte prilog 16

Generalstab. Primetite kako je put za donji grad isao trasom koja je sad zarasla:
Pogledajte prilog 17

Donji grad:
Pogledajte prilog 18

Dizdar kapija i infantrijska kasarna:
Dizdar kapija, i infantrijska kasarna.png


Cesma Mehmeda Pase Sokolovica pre restauracije:
cesma.png


Ulaz u Barutanu. Primetite kako je danas ulaz malo drugaciji:
Pogledajte prilog 22

Unutrasnjost Barutane:
barutana.png



I jos mnogo toga...
 
Evo jos jedna iz vazduha gde se vide sve zgrade i njihova pozicija:

donji-grad.png


Takodje bastioni kod sava kapije jos uvek nisu demolirani da bi se napravio put i svi barutni magacini su netaknuti.

I evo jos jedan plan, zanimljiv po tome sto je prvi ,,3D,, plan tvrdjave:
469b7a87a74b779de795bb2c17f4865d.jpg
 
Свака част за ове слике и цртеже :) Ово би било феноменално када би се обновило.
 
Hvala, grand master, na ovim fotografijama iz vremena KuK okupacije.

A u vezi rekonstrukcija... pa još u vreme Kraljevine Jugoslavije su te kasarne u Donjem gradu više nisu koristile, već su tada potojali idejni projekti po kojima bi one bile srušene... stradale su u oba rata, a u međuvremenu podignute druge po Beogradu, neke su u upotrebi i danas. I bez njih ima tu štošta da se obnovi i da i dalje imamo lep park sa pogledom na Gornji grad.


Meni je presmešno da je Zavod za zaštitu spomenika kulture objavio članak o zgradi u kojoj je trenutno smešten i u kojem piše da ne znaju koja je bila prvobitna namena zgrade :)
Zato me i ne čudi da u vreme rekonstrukcije nisu znali i za ove fotografije Sava kapije.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=728373#p728373:3w4f4rpn je napisao(la):
sizif » Čet Apr 16, 2020 11:50 am[/url]":3w4f4rpn]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=728359#p728359:3w4f4rpn je napisao(la):
DraganSt » пре 51 минута[/url]":3w4f4rpn]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=728110#p728110:3w4f4rpn je napisao(la):
Хаеул » Sre Apr 15, 2020 5:48 pm[/url]":3w4f4rpn]Сређивање Београдске тврђаве и Калемегдана уопште не би захтевало нека незамислива и нама недоступна средства. Проблем је у томе што се даје предности разноразним другим стварима, међу којима предњачи оно глупо и непотребно.

Da, uopste nije u pitanju neki veliki novac. Za obnovu Golubacke tvrdjave je potroseno ako se ne varam oko milion evra. To znaci da bi za Kalemegdan bilo potrebno nekoliko miliona, sto nije nista.

Да си ти жив и здрав, Аустријска развојна агенција и Европска унија (преко ИПА фондова) су за обнову Голубачке тврђаве издвојили око девет милиона евра. Србија је у опремање визиторског центра уложила око 400 хиљада евра.

Kao sto neko rece, dobar deo novca je otisao na izgradnju tunela i puta. Uopste neije bitno da li je je obnova same tvrdjave kostala milion ili 5, jer i 5 miliona je smesan novac za drzavu. Ali drzavi je prioritet gradnja nacionalnog stadiona i slicnih gluposti.
 
Za pocetak da se ustali praksa da se za tvrdjavu odvaja po 5 mil evra iz grad budzeta isto toliko iz reoublickog u periodu od 2 god za realizaciju sredstava da nedodje se u situaciju da nemogu da se potroše sredstva
Prije bilo kakve obnove objekata koji su skros sruseni treba urediti i srediti sve postojece probleme a ima ih mnogo ...
 
relja":py88lyif je napisao(la):
A u vezi rekonstrukcija... pa još u vreme Kraljevine Jugoslavije su te kasarne u Donjem gradu više nisu koristile, već su tada potojali idejni projekti po kojima bi one bile srušene... stradale su u oba rata, a u međuvremenu podignute druge po Beogradu, neke su u upotrebi i danas. I bez njih ima tu štošta da se obnovi i da i dalje imamo lep park sa pogledom na Gornji grad.

Istina je da su one trebale da budu rusene, ali cu da podsetim da je jedan od tih planova takodje bio i stadion ugraviran u kalemegdenasku padinu:
kalemegdan1.jpg

O tome se takodje dosta pricalo na ovoj temi...

Meni licno najteze pada Sava kapija i njeno skrnavljeje sa betonom. Ta kapija je mogla da se obnovi samo da su se iole potrudili da nadju slike/planove koji sigurno postoje. Sad ta kapija ne lici ni na sta, ostaci leze na sve strane, nisu se potrudili da sakriju beton i skuplja se prljavstina pa cela oblast dobija negativan utisak. (da ne spomenem ruine barutnog magacina koje su zarasle u siprag i koje doprinose tom oronulom utisku)

Takodje bih naglasio da Bulevar Vojvode Bojovica mora pod hitno da se premesti sa donjeg grada jer mu tu definitivno nije mesto.
Ovde se spominje cifra od 5mil eura za kopanje tunela kod Golupca, ako moze da se prokopa tunel kroz tu djerdapsku stenu, ne vidim zasto ne bi mogao da se kopa tunel ispod Pariske ulice(o tome se isto dosta diskutovalo ovde)

Pruga je vec uklonjena, sledi bulevar, a onda mogu da se rekonstruisu bastioni kod Sava i Mracne kapije, Pristanistna kapija kod spomenika Edvardu Rusjanu i pristanistna kapija kod FK Dorcol-a. Zatim bi mogla da se vrati voda u oblast starog pristanista ispred kapije Karla VI-tog, i u oblast ispred Vidin kapije(gde je danas parking servis). Takodje sam za obnavljanje svih barutnih magacina koji bi sluzili kao neki info centri /atrakcije za njihove oblasti (gornji grad, donji grad, a u cvingeru je vec Crkva Ruzica). Naravno, ovo je neki dugorocan plan koji bi se ostvario ako se 5-6 godina investira u kalish kako treba.

Problem nastaje u polju koje je sada Donji grad: da li kopati? Ako da, sta sacuvati? Jednostavno tu dole ima previse istorijskih slojeva pa je konzervacija krajnje teska, i na kraju kako to sve uklopiti sa ambijentom cele tvrdjave? (Takodje je i gornji grad neistrazen, a srednjevekovni dvorac ne moze biti potpuno iskopan i konzerviran zbog onog nakaradnog bunkera, ali o tome neki drugi put)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=728443#p728443:25cvppz0 je napisao(la):
direktor » Thu Apr 16, 2020 2:39 pm[/url]":25cvppz0]Za pocetak da se ustali praksa da se za tvrdjavu odvaja po 5 mil evra iz grad budzeta isto toliko iz reoublickog u periodu od 2 god za realizaciju sredstava da nedodje se u situaciju da nemogu da se potroše sredstva
Prije bilo kakve obnove objekata koji su skros sruseni treba urediti i srediti sve postojece probleme a ima ih mnogo ...

Hmm ne znam da li ima bas tooliko problema, evo neki da ih nabrojim:

1. ceo juzni bedem oko Sahat kule je u rasulu sa onim skelama koje stoje godinama tu, takodje ona zjapteca rupa u bedemu desno od Sahat kule treba da bude sanirana/konzervirana. Uz to i fasada kazamata treba da se doradi, konstanto kaplje kondezovana voda i pravi mahovinu.

2. Mitropolijska palata se raspada i niko ne brine o njoj,

3. podrucje oko spomenika Despotu Stefanu je opasno za kretanje, neko moze da upadne u podrum od starih kasarni

4. Zindan kapija i Dizdareva kula trebaju da se zavrse (cuh da ce ih uskoro zavrsiti)

5. Hamam se raspada, iznutra ga jede vlaga

6. oblast ispod pobednika ne lici ni na sta, ruina barutnog magacina da se pocisti/konzervira

7. zavrsiti restauraciju kapije Karla VI-og i doterati Vidin kapiju

8. Zavrsiti restauraciju kapije koja prolazi kroz Kralj bastion i zavrsiti/otvoriti kapijicu koja povezuje savsko stepeniste sa vojnim muzejom

9. restauracija terase prekoputa grocbnice Narodnih Heroja, skoro svi blokovi su iscaseni

10. nedostatak obezbedjenja nocu. Klosari, narkomani i izbeglice se smucaju po kalisu. Pre 3 meseca sam se setao Mracnom kapijom u 23h i bilo je jedno 40 migranata u lodjama za strazare...u zivotu se nisam toliko prepao, a za klosare i narkomane svi vec znate.

11. dodati/popraviti nocnu rasvetu. Moja procena da oko 30% rasvete ne radi

Ok ipak ima dosta problema...
 
12. Zgrada vojnog muzeja kopletbi prostor ispod platoa istog
13.Paviljon cvijeta rekonstrukciju ceka
14.Prostor kod wc u gornjem gadu
15.Barutni magacin i prostor okolo ...dodati po zelji ...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=728382#p728382:oisv7f6x je napisao(la):
Beki » Today, 11:45[/url]":oisv7f6x]Ja smatram da ti koji su potrosili 8,5 miliona na sredjivanje Trga, ne bi smeli ni da kroce na tvrdjavu, a kamoli da je oni nesto obnavljaju.

Tako da, nije stvar u parama uopste, 2-3 miliona ili 30-50, bolje da oni nista ne diraju.

A sa normalnom vlascu bi se nekim cudom ne samo povecao kvalitet radova nego bi i cena bila visestruko manja. Neka magija je u pitanju, ne znam ni ja sta.

A sve i da ispadnu troskovi 30-50 miliona evra, Boze moj, toliko kosta neki tupavi fudbaler.

Kažu da u Šapcu slični radovi beogradskim koštaju mnogo manje. Možda dati njima da sredjuju i van Šapca :)
 
Raspitaj se sta ti romboidi simbolizuju za pocetak...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=728455#p728455:154wqrzn je napisao(la):
grand master » 16 Apr 2020 02:19 pm[/url]":154wqrzn]
relja":154wqrzn je napisao(la):
A u vezi rekonstrukcija... pa još u vreme Kraljevine Jugoslavije su te kasarne u Donjem gradu više nisu koristile, već su tada potojali idejni projekti po kojima bi one bile srušene... stradale su u oba rata, a u međuvremenu podignute druge po Beogradu, neke su u upotrebi i danas. I bez njih ima tu štošta da se obnovi i da i dalje imamo lep park sa pogledom na Gornji grad.

Istina je da su one trebale da budu rusene, ali cu da podsetim da je jedan od tih planova takodje bio i stadion ugraviran u kalemegdenasku padinu:
kalemegdan1.jpg

O tome se takodje dosta pricalo na ovoj temi...

Meni licno najteze pada Sava kapija i njeno skrnavljeje sa betonom. Ta kapija je mogla da se obnovi samo da su se iole potrudili da nadju slike/planove koji sigurno postoje. Sad ta kapija ne lici ni na sta, ostaci leze na sve strane, nisu se potrudili da sakriju beton i skuplja se prljavstina pa cela oblast dobija negativan utisak. (da ne spomenem ruine barutnog magacina koje su zarasle u siprag i koje doprinose tom oronulom utisku)

Takodje bih naglasio da Bulevar Vojvode Bojovica mora pod hitno da se premesti sa donjeg grada jer mu tu definitivno nije mesto.
Ovde se spominje cifra od 5mil eura za kopanje tunela kod Golupca, ako moze da se prokopa tunel kroz tu djerdapsku stenu, ne vidim zasto ne bi mogao da se kopa tunel ispod Pariske ulice(o tome se isto dosta diskutovalo ovde)

Pruga je vec uklonjena, sledi bulevar, a onda mogu da se rekonstruisu bastioni kod Sava i Mracne kapije, Pristanistna kapija kod spomenika Edvardu Rusjanu i pristanistna kapija kod FK Dorcol-a. Zatim bi mogla da se vrati voda u oblast starog pristanista ispred kapije Karla VI-tog, i u oblast ispred Vidin kapije(gde je danas parking servis). Takodje sam za obnavljanje svih barutnih magacina koji bi sluzili kao neki info centri /atrakcije za njihove oblasti (gornji grad, donji grad, a u cvingeru je vec Crkva Ruzica). Naravno, ovo je neki dugorocan plan koji bi se ostvario ako se 5-6 godina investira u kalish kako treba.

Problem nastaje u polju koje je sada Donji grad: da li kopati? Ako da, sta sacuvati? Jednostavno tu dole ima previse istorijskih slojeva pa je konzervacija krajnje teska, i na kraju kako to sve uklopiti sa ambijentom cele tvrdjave? (Takodje je i gornji grad neistrazen, a srednjevekovni dvorac ne moze biti potpuno iskopan i konzerviran zbog onog nakaradnog bunkera, ali o tome neki drugi put)


Mislim da Marhov plan nije bio jedni...

Da li postoji ikakva inicijativa da se Sava kapija rekonstruše u celosti?

Nema nikakvog razloga da se barutni magacini ne obnove.

Bulevar vojvode Bojovića ... pa, realnost je da su Tadeuša Košćuška i Pariska preopterećene, da Francuska izlazi na Trg koji je "genijalno" pretvoren u "zonu usporenog saobraćaja". U takvoj situaciji Bulevar vojvode Bojoivića je neophodan. Istovremeno, grade se "Beko", popunjava se Karađorđeva, saobraćaja će biti sve više. Ja baš nešto ne vidim kako bi se uklopili ti tuneli, gde bi bili portali, raskrsnice. Znam za staru ideju o tunelu u Pariskoj, ali to je maltene samo da pešaci mogu da pređu na Kalemgdan kod Biblioteke grada...

To što je pruga izmeštena je samo posledica zločina zvanog Beograd na vodi i zatvaranja glavne železničke stanice. teško da je "bulevar sledeći" kada je napravljena pasarela (ok, nije još uvek završena). Beko, Karađorđeva, nova granja uz Dunav... sve će to tražiti infrastrukturu, pa i saobraćajnu.

Ja bih u ovom trenutku bio zadovoljan da se obnove svi bedemi oko Bulevara ,da se ona razvalina kod Beka neneko sanira, da se ponovo posadi drvored jablanova, onako kako je i prvobitno bilo kada je Donjogradski bulevar trasiran. Taj drvored je bar malo ublažio prosecanje utvrđenja i rušenja, posle rata je sve to zapušteno...
 
relja":3081jcqz je napisao(la):
Da li postoji ikakva inicijativa da se Sava kapija rekonstruše u celosti?
Koliko je meni poznato, samo na ovom forumu postoji ta inicijativa. Verovatno iz Zavoda misle da su oni taj posao dobro odradili...

relja":3081jcqz je napisao(la):
Bulevar vojvode Bojovića ... pa, realnost je da su Tadeuša Košćuška i Pariska preopterećene, da Francuska izlazi na Trg koji je "genijalno" pretvoren u "zonu usporenog saobraćaja". U takvoj situaciji Bulevar vojvode Bojoivića je neophodan. Istovremeno, grade se "Beko", popunjava se Karađorđeva, saobraćaja će biti sve više. Ja baš nešto ne vidim kako bi se uklopili ti tuneli, gde bi bili portali, raskrsnice. Znam za staru ideju o tunelu u Pariskoj, ali to je maltene samo da pešaci mogu da pređu na Kalemgdan kod Biblioteke grada...

Dobro, nisam ni mislio da ga se otarasimo, vec da ga ,,premestimo,, ispod samog kalemegdanskog grebena. Evo neka moja ideja, gde bi se bulevar sproveo kroz tunel koji pocinje iz Karadjordjeve. Sad tu imaju dve opcije:

1. crvena opcija je kraci tunel do raskrsnice Tadeusa Koscuska i Cara Dusana, gde bi se tu napravio neki kruzni tok. Tu je idealno mesto jer je tu okretnica tramvaja koja bi mogla da se uklopi u tunel sa nekom modernom intervencijom.

2. plava opcija je duzi tunel koji bi izvirao kod podvoznjaka u Tadeusa Koscuska. Taj podvoznjak postaje redundantan zbog premestanja pruge i trebalo bi da se konzervira za pesake, a iznad njega da se napravi kruzni tok koji bi primao saobracaj.

Sa svetloplavom linijom sam obelezio koji delovi bulevara bi bili uklonjeni, a sa narandzastom koji bi prilazi Savi,Dunavu i gradu nastali nakon toga. Takodje sa ,,P,, sam obelezio parking na beton hali.

Dalje, sa zutom sam obelezio rimske temelje Singidunuma koje po mom misljenju treba iskopati, konzervirati i pokazati publici, a sama Pariska(svetloplavo) bi se sprovela omanjim tunelom do Uzun Mirkove ulice.

plan-Za-Kalish.png


U ovo nisam uzeo u obzir moguce premestanje ZOO vrta, niti da li ce Uzun Mirkova zajedno sa Vasinom postati pesacka zona.

relja":3081jcqz je napisao(la):
To što je pruga izmeštena je samo posledica zločina zvanog Beograd na vodi i zatvaranja glavne železničke stanice. teško da je "bulevar sledeći" kada je napravljena pasarela (ok, nije još uvek završena). Beko, Karađorđeva, nova granja uz Dunav... sve će to tražiti infrastrukturu, pa i saobraćajnu.
Istina, da nije bilo kriminala u BGH2O pruga bi jos uvek bila na kalishu, sto opet predstavlja neku srecu u nesreci. A za bulevar...mislim ipak je ovo forum pa diskutujemo o hipotetickim stvarima, mada bih ja voleo da one postanu realnost. Jos samo da dodam da je ta pasarela jedna velika farsa i fijasko koji traje vec skoro 14+godina i da njoj nije mesto ni stilski ni funkcionalno na toj lokaciji. Zumini planovi koje je on ovde pisao su mnogo razumniji i bolji, a i verovatno kostaju manje od onoga.
 
Hvala grand Master na ovim slikama i planovima. Biko bi definjtivno od velikog znacaja kad bi se bar delimicno nesto.od ovog rekomstruisalo kako bi kalemegdan imao neki minimalni sadrzaj jer je trenutno jako pust o sve se svodi na to da imamo veliki park u gornjem gradu i veliki park u donjem. A ored ta 2 parka mogli.bi da imamo jos kvalitetnog dodatnog sadrzaja a da ne moramo da to ima istorijsku vresnost jer bi se obnovili objekti po izgledu na kako su.postojali ranije.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=728719#p728719:1bhff663 je napisao(la):
grand master » Пет Апр 17, 2020 11:47 am[/url]":1bhff663]
relja":1bhff663 je napisao(la):
Da li postoji ikakva inicijativa da se Sava kapija rekonstruše u celosti?
Koliko je meni poznato, samo na ovom forumu postoji ta inicijativa. Verovatno iz Zavoda misle da su oni taj posao dobro odradili...

relja":1bhff663 je napisao(la):
Bulevar vojvode Bojovića ... pa, realnost je da su Tadeuša Košćuška i Pariska preopterećene, da Francuska izlazi na Trg koji je "genijalno" pretvoren u "zonu usporenog saobraćaja". U takvoj situaciji Bulevar vojvode Bojoivića je neophodan. Istovremeno, grade se "Beko", popunjava se Karađorđeva, saobraćaja će biti sve više. Ja baš nešto ne vidim kako bi se uklopili ti tuneli, gde bi bili portali, raskrsnice. Znam za staru ideju o tunelu u Pariskoj, ali to je maltene samo da pešaci mogu da pređu na Kalemgdan kod Biblioteke grada...

Dobro, nisam ni mislio da ga se otarasimo, vec da ga ,,premestimo,, ispod samog kalemegdanskog grebena. Evo neka moja ideja, gde bi se bulevar sproveo kroz tunel koji pocinje iz Karadjordjeve. Sad tu imaju dve opcije:

1. crvena opcija je kraci tunel do raskrsnice Tadeusa Koscuska i Cara Dusana, gde bi se tu napravio neki kruzni tok. Tu je idealno mesto jer je tu okretnica tramvaja koja bi mogla da se uklopi u tunel sa nekom modernom intervencijom.

2. plava opcija je duzi tunel koji bi izvirao kod podvoznjaka u Tadeusa Koscuska. Taj podvoznjak postaje redundantan zbog premestanja pruge i trebalo bi da se konzervira za pesake, a iznad njega da se napravi kruzni tok koji bi primao saobracaj.

Sa svetloplavom linijom sam obelezio koji delovi bulevara bi bili uklonjeni, a sa narandzastom koji bi prilazi Savi,Dunavu i gradu nastali nakon toga. Takodje sa ,,P,, sam obelezio parking na beton hali.

Dalje, sa zutom sam obelezio rimske temelje Singidunuma koje po mom misljenju treba iskopati, konzervirati i pokazati publici, a sama Pariska(svetloplavo) bi se sprovela omanjim tunelom do Uzun Mirkove ulice.

plan-Za-Kalish.png


U ovo nisam uzeo u obzir moguce premestanje ZOO vrta, niti da li ce Uzun Mirkova zajedno sa Vasinom postati pesacka zona.

relja":1bhff663 je napisao(la):
To što je pruga izmeštena je samo posledica zločina zvanog Beograd na vodi i zatvaranja glavne železničke stanice. teško da je "bulevar sledeći" kada je napravljena pasarela (ok, nije još uvek završena). Beko, Karađorđeva, nova granja uz Dunav... sve će to tražiti infrastrukturu, pa i saobraćajnu.
Istina, da nije bilo kriminala u BGH2O pruga bi jos uvek bila na kalishu, sto opet predstavlja neku srecu u nesreci. A za bulevar...mislim ipak je ovo forum pa diskutujemo o hipotetickim stvarima, mada bih ja voleo da one postanu realnost. Jos samo da dodam da je ta pasarela jedna velika farsa i fijasko koji traje vec skoro 14+godina i da njoj nije mesto ni stilski ni funkcionalno na toj lokaciji. Zumini planovi koje je on ovde pisao su mnogo razumniji i bolji, a i verovatno kostaju manje od onoga.
Hvala za slike, @grand master, vrlo su vredne! :kk:

Jako mi je drago što se na ovoj temi pojavio još jedan glas koji razume nužnost ukidanja donjogradskog bulevara i izgradnju tunela koji će povezati Karađorđevu i Donji Dorćol. Oslobađanje tvrđave od saobraćaja, njena obnova i povezivanje sa pešačkom zonom u centru grada bi morali da budu prioritet za svaku vlast u ovom gradu - svaku normalnu vlast, naravno
O ovom tunelu smo već govorili na ovoj temi a i na drugim temama vezanim za okolinu tvrđave - viewtopic.php?f=3&t=102&p=536017&hilit=TUNEL#p536017
Od strane grada planirani tunel ispod Pariske je besmislen jer uopšte nije uzimao u obzir arheološke ostatke na tom potezu i njegova realizacija bi zapravo značila potpuno uništenje konzerviranih ostatka, što zbog loše postavljenog ulaznog portala što zbog male dubine na kojoj se nalaze ostaci u odnosu na tunel.
Jedino rešenje je tunel kroz Kalemegdanski greben, o čemu je pisao Zuma a sada ga i ti navodiš, sa alternativnim izlazom u Dunavskoj. Na taj način se dobija brza veza za saobraćaj između Karađorđeve i Dorćola, kroz tunel idu i tramvaji a Pariska i Deo Tadeuša Košćuška do početka Rige od Fere se pretvaraju u arheološku i pešačku zonu i povezuju park sa gradom. Dužina tunela bi bila oko 650 metara. Naravno, cijena je sitnica ali ako imamo da bacimo 300 milione evra na nacionalni stadion koji će samo donositi gubitke, neuporedivo je bolje deo novca usmeriti ovde i rešiti jedan od bitnih problema ovog grada.
Koji su ovde problemi? Ulazni portal od strane Karađorđeve udara tačno na pećinu u kojoj je sniman Underground a koja je zaštićena - to znači da mora da ide ili levo od nje (uklanjanje pumpe i tramvajske okretnice) ili da se dodatno ukopa što bi onda zakomplikovalo vezu sa preostalim krakom Pariske ka Pop Lukinoj.. Izlazni portal bi bio, i tu se potpuno slažemo, kod malog manježa u Zoo-vrtu (koji bi morao da se smanji za toliko ako već nemaju rešenje za njegovu novu lokaciju) a nova raskrsnica bila u vidu kružnog toka kao na Autokomandi .. Takođe se gubi i tramvajsko stajalište kod biblioteke, s obzirom na to da je visinska razlika parka i tunela 30 metara

Dugoročno, ovo je jedino rešenje za ovaj deo grada a dobijaju svi! Svi glavni gradovi u bližem okruženju (Prag, Bratislava, Budimpešta, Zagreb Ljubljana,...) su davno shvatili koliko je sređivanje fasada, prezentacija nasleđa i rešavanje saobraćajnih i komunalnih problema bitno ne samo za privlačenje turista i zaradu od njih već prevashodno za dobrobit svojih građana...
 
Siguran sam da bi nastao veliki otpor protiv kopanja tunela ispod Kalemegdana. Ideja jeste malo suluda.
Mislim da je realnija plava linija ispod Pariske ulice. Ako je tunel doviljno duboko, to ne bi trebalo da osteti rimske ostatke, koji ne mogu biti dublje od par metara.
Ultimativni cilj nije navoditi sto vise vozila u ovom delu grada, vec da je vozila sto manje.
 
Улаз у тунел на код француске амбасаде излаз непосредно пред скретање за зоо врт за кола посебно посебно за трам
Једног дана кад буде било пара ....
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=729319#p729319:t8zu3mrg je napisao(la):
Drakche » Нед Апр 19, 2020 7:24 am[/url]":t8zu3mrg]Siguran sam da bi nastao veliki otpor protiv kopanja tunela ispod Kalemegdana. Ideja jeste malo suluda.
Mislim da je realnija plava linija ispod Pariske ulice. Ako je tunel doviljno duboko, to ne bi trebalo da osteti rimske ostatke, koji ne mogu biti dublje od par metara.
Ultimativni cilj nije navoditi sto vise vozila u ovom delu grada, vec da je vozila sto manje.
Ne vidim šta je tu problem, kopa se 20-30 metara ispod nivoa parka, dužina tunela je gotovo ista onoj koju predlaže @direktor a mnogo je jednostavnije jer saobraćaj iz Karađorđeve ide pravo, nema penjanja i dva dodatna skretanja..

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=729340#p729340:t8zu3mrg je napisao(la):
direktor » Нед Апр 19, 2020 9:41 am[/url]":t8zu3mrg]Улаз у тунел на код француске амбасаде излаз непосредно пред скретање за зоо врт за кола посебно посебно за трам
Једног дана кад буде било пара ....
Ulazni portal bi morao biti već kod raskrsnice ispod ambasade jer su rimski ostaci već kod Malih stepenica i česme, znači nekoliko desetina metara niže od tačke gde je nekada planiran a opet je pitanje da li je moguće da se tu postavi a da se ostaci ne oštete/unište..

Naravno, jednog dana...
 

Prilozi

  • pesacki-plato.jpg
    pesacki-plato.jpg
    77 KB · Pregleda: 1.830
  • pariska-ulica-u-beogradu2.jpg
    pariska-ulica-u-beogradu2.jpg
    26,7 KB · Pregleda: 1.789
  • kal1.jpg
    kal1.jpg
    416,4 KB · Pregleda: 1.812
Vrh