Šta je novo?

Tunel do Dorćola

Teško da će išta biti od ovoga, na raskrsnici koju pominješ trebaju ići trolejbusi sa Studentskog trga ka 25. maju i Dunavskoj.
 
Proverio sam i poprečni profil predloženog tunela ispod Kalemegdana da bi se konačno uverio da ni tu nema nekih smetnji. . .Dakle, profil predloženog tunela i presek kroz Kalemegdanski greben bi bio ovakav:
Tunel ispod Kalemegdana, visinski profil.jpg

Kao što vidite, nadsloj zemljišta iznad tunela je dovoljan maltene svuda. Arheološki sloj i sloj instalacija je daleko iznad. Mesto gde arheološki sloj dodiruje vrh tunela je kod crvene strelice nadole. To je međutim blizu raskrsnice sa Cara Dušana i dalje od bedema tvrđave. Taj kratki deo, od crvene strelice desno, se ionako ne bi bušio tunelskom mašinom nego otkopavao odozgo. Tako da ako u tom delu i ima nešto, bilo bi nađeno i sačuvano prilikom otkopavanja sa površine. Ukratko, ovakav tunel je moguć, ne bi bio skup (oko 650 metara), pa ne vidim nikakve smetnje da se napravi.
 
Poslednja izmena:
Pogledajte na Google-u šta znači induced demand u saobraćaju velikih gradova... Imate fundamentalno pogrešnu sliku o rešavanju problema saobraćaja u centralnim zonama
 
Овај тунел је одличан предлог, могли би да му се у наставцима додају и трамвајски мостови преко Саве и Дунава.
 
Poenta je da se izmesti saobraćaj koji sada ide oko Kalemegdana.
Već sam odgovorio da bi se tunelom postojeći saobraćaj preusmerio kraćom trasom i tako omogućila rekonstrukcija Donjeg grada.

Osim toga kružna raskrsnica kod Cara Dušana bi mogla da bude i okretnica za tramvaje, pa bi onda bila izmeštena sadašnja okretnica koja je u parku pored Tvrdjave.
 
Krenu da kopaju, pa nalete na naftu, zlato ili gotov metro tunel do Karaburme....
Ali, moglo bi da bude i neko veliko sranye.
Ne bih ja tu nista dir'o...
 
Javnost će biti obaveštena o svemu što će biti nadjeno u krečnjačkoj steni kroz koju će ići tunel. Možda bude nekih manjih fosila iz Panonskog mora koji već mogu da se vide na steni u jednom delu Kelemegdana.
 
Po mom misljenju vazniji je tunel od Despota Stefana (ili jos bolje od P, Mosta) do Save.,
 
Nije sad bitno šta je važnije, već da vlast prihvati ovu ideju, pa kada dodje vreme onda može i da se realizuje. Uskoro ću da je predložim na par adresa koje odlučuju o budućim projektima.
 
Po mom misljenju vazniji je tunel od Despota Stefana (ili jos bolje od P, Mosta) do Save.,
Овај тунел би са још два моста преко Саве и Дунава направио алтернативу потезу Бранков мост-Бранкова-Деспота Стефана-Панчевац, што би доста растеретило саобраћај у центру који гуши транзит НБГ-Палилула/Банат.
 
Ajd da vidimo i to čudo mada kada nije napravljen ni mali tunel u Pariskoj kod ulaza na Kalemegdan ispod kneza neće ni ovde.
 
Dragane, kad budeš pisao nadležnima, samo prvo ispravi crtež tako da ulaz u tunel sa Savske strane bude tamo gde sam ga ja nacrtao, dakle kod Benzinske pumpe (ako se dobro sećam, najbolje mesto je otprilike desetak metara nizvodno od nizvodne ivice zgrade pumpe). Ranije sam se dosta bavio time i išao da izmerim nagibe i lokaciju, da slikam ceo ambijent itd. Ovde gde si ga nacrtao ne može da bude jer je tu pećina (ispod šetališta) koju planiraju da urede. Ona em što smeta em slabi strukturu stene. Takođe onda postoji problem prevelikog nagiba Pariske ulice i potrebe za previše oštrim skretanjem nadole i udesno na tom mestu (za vozila iz Pariske ka tunelu). Bolje je ako je ulaz nešto malo nizvodno od pumpe (koja se naravno mora ukloniti). Tada se istovremeno dobija prednost zaštite vidika sa šetlišta pošto je tada između šetališta na brdu i vrha ulaza u tunel mala borova šuma, pa su ulaz i deo raskrsnice nevidljivi i ne kvari vidik. Istovremeno ulaz u tunel nije ispod polukružnog ispusta koji je originalno zamišljen kao vidikovac i centralna tačka šetališta. Dakle tako se izbegava ista primedba koja je stavljena na projekat žičare sa stanicom ispod baš tog polukružnog ispusta. Sve ovo naravno zahteva seobu tramvajske okretnice, ali to je nužno u oba slučaja, a prilično sam siguran da ionako niko ne planira da ona tu ostane, pa ne verujem da je problem.

tunel-ispod-kalemegdana-visinski-profil-jpg.154200
 
. . samo prvo ispravi crtež tako da ulaz u tunel sa Savske strane bude tamo gde sam ga ja nacrtao, dakle kod Benzinske pumpe . . .
Citirao sam taj predlog u 3. postu ove teme, a ova trasa na sat-mapi je samo kao render, nisam je baš toliko precizirao kao nap. na ovoj mapi sa predhodne strane.
Bitno je da se prihvati ovaj predlog o izmeštanju saobraćaja kroz tunel, a onda će geometri i ostali odrediti optimalan ulaz/izlaz iz tunela i kružnu raskrsnicu koja može da bude i tram-okretnica, kao i sve ostale detalje.

tunel.jpg
 
Poslednja izmena:
Ovo je otprilike mesto na koje sam mislio, tj verovatno najbolja lokacija za ulaz u tunel ispod Kalemegdana. Relativno nisko, dalje od pećine, restorana, vidikovca, zgrada u Pariskoj i nevidljiv ispod zaštitne borove šume po ivici šetališta.

IMG_3575.JPG


IMG_3574.JPG


IMG_3577.JPG
 
Naleteće na "Kalemendanski rt" od krečnjačke stene.
Javnost će biti obaveštena o svemu što će biti nadjeno u krečnjačkoj steni kroz koju će ići tunel. Možda bude nekih manjih fosila iz Panonskog mora koji već mogu da se vide na steni u jednom delu Kelemegdana.
 
Ovo je otprilike mesto na koje sam mislio, tj verovatno najbolja lokacija za ulaz u tunel ispod Kalemegdana. . .
Pogledajte prilog 154667
Da, to bi bilo optimalno mesto koje sam i ja razmatrao, tj. kod tog potpornog zida i parkinga preko puta pumpe. Možda bi moglo da se spuštanje u ulaz tunela počne već 100m pre i da ide ispod tram-pruge kao na slici.

IMG_20230217_162310.png
 
Poslednja izmena:
Ovakav polukružni prilaz tunelu bi bio min 150m, a to je dovoljno jer često koristim podvožnjak ispod pruge u SM, koji sa jedne strane ima toliki prilaz. Pumpa i okretnica bi morale da se sklone, ali bi ostala tramvajska pruga.

IMG_20230219_092512.png
 
Sedeo sam sa nekime ko je u gradu. Rečeno mi je da posle izgradnje K Districta nije moguće da bude slepa ulica kod Beka i da je možda i moglo pre izgradnje istog.
 
Po izvoru kojeg ne mogu imenovati mora postojati ulica oko Kalemegdana zbog pristupa vatrogasaca, hitne pomoći i drugih služćbi K districtu koji je mali grad.
 
Vrh