Šta je novo?

Tunel do Dorćola

Iskreno odlicna je ideja o ovom tunelu pa makar se i placao. Definitivno nam treba tunel. Mozda da ima po dve trake i da jedna traka bude "FAST" koja se placa a druga da bude free ali je zagusenje.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=584968#p584968:3h4wvtbe je napisao(la):
spatiotecte » 30 Nov 2018 12:15 am[/url]":3h4wvtbe]Pa realno takvo rešenje bi koristili ljudi čija je plata 700-800 evra. Koliki je to procenat takvih beogradjana, 5-10%?

Popriličan je procenat Beograđana sa platom od 700-800 evra ili više. Posebno tih koji idu kolima preko reke i rade od 9 do 5 (od špica do špica).
 
Pa samo treba pogledati vozni park u špicu i lako se da zakllučiti da ima dosta ljudi sa 1000e platom.

Mnogi potcenjuju broj bogatih ljudi, a oni su svuda oko nas.

Doduše, mnogi sa tim skupim kolima su u stanju da da pola sata traže parking na ulici umesto da odmah odu u garažu, ali to je već problem u glavi.
 
Dule u pravu si, samo bih te ispravio sa formulacijom "bogati ljudi". Neko ko ima platu 700, 800, 1000€ u Beogradu, ne može se smatrati bogatim (barem ne u materijalno-finansijskom smislu). Ljudi sa takvim primanjima jesu česti, ali su tek začetak neke srednje klase, koja će nadam se tek ojačati. Bogatim bih smatrao tek one koji imaju mesečna primanja preko 3,000€.
 
Pa, i ti koji se oslanjaju samo na mesečna primanja od 3.000 evra+ bi se kvalifikovali za višu (ili poprilično "visoku") srednju klasu. Potreban je i veliki imetak da bi se neko smatrao bogatim.

A etiopizacija Beograda je naprosto smešna. U ovom gradu procentualno nezanemarljiv broj ljudi živi u materijalnom smislu veoma dobro.
 
@Goje u pravu si, ali iz mog pisanja ne postoji direktna veza između prve i druge rečenice, tj, ne može se izvesti zaključak da ja mislim da je 1000e plata koja definiše (materijalno) bogatu osobu.

Slažem se potpuno da je 1000e plata srednje klase, tj, onoga što bi srednja klasa trebalo da predstavlja u Srbiji (jednom nedeljno restoran sa porodicom, letovanje u hotelu, vikend odmori u inostranstvu)

Kod nas je više problem što ljudi (sa primanjima iznad minimalca) ne znaju da iskoriste slobodno vreme, pa kupuju skupa kola za "po gradu", umesto da malo proputuju i vide kako normalan svet živi.
 
Jel ste sigurni da pricamo o istoj Srbiji?
Onda je Vucic ipak bio u pravu, standard nam raste samo tako ako ima mnogo vise od 10% beogradjana sa platom od 800 evra.
Glasajmo svi za SNS sledeci put ako nam ide tako dobro. :D
 
Koja je tvoja procena u procentima ljudi koji primaju preko 700 evra u Beogradu?
 
Eh, ne znam stvarno za tačan procenat, da ne nagađamo, ali, prosečna plata u centralnim poslovnim opštinama (Novi Beograd, Stari grad, Vračar) nije daleko od tog iznosa, tako da - poprilično ljudi u Beogradu prima 700 EUR+.
 
Nije toliko bitan procenat, već broj tih ljudi.

Na 2 000 000 ljudi (dobro, manje, ali tu smo negde, a i lakše je za računanje) 10 000 bogatih čini 0.5 % ali ima ih dovoljno da prave gužvu, kupuju najskuplje stanove, voze skupa kola...
 
Pa, i baš bogatih je svakako dosta više od 0,5%. A ovih što prave gužvu kolima je oko 25-30%, i to je uglavnom neki istočnoevropski prosek.
 
Pa to. Ovo sam samo istakao koliko procenat ne govori ništa. Dovoljan je mali broj ljudi pa da se stekne utisak kako smo bogati. Npr, pogledati tržne centre pa pomisliti da smo bogati jer su stalno puni.

Ili pogledati ulice i videti mnoog dobrih automobila, a to je mali procenat.

Ima bogatih mnogo više nego što većina misli.
 
Da, u Šangaju ti prođe 20 porše kajena u roku od pet minuta, i čovek bi, ako je dovoljno površan, zaključio da je to najbogatiji grad na svetu. A u stvari je to - dvadesetomilionski grad...
 
Iskreno meni nije problem da platim tih 90 dinara da predjem tunel a verujem da ni tebi Pantografe ni Astroduletu ako se vec zalazete za tako nesto ali sta cemo sa ostalim ljudima kojima je tih 90 dinara veliki trosak na nekom dnevnom nivou.

Da podjemo od samoh foruma, ne verujem da bi ni trecina nas ovde prisutnih prihvatila da plati tu sumu svaki dan da bi ustedela na vremenu u saobracaju.
 
Pa za početak neka kupe auto koji je u skladu sa njihovim finansijskim mogućnostima. Tako bi uštedeli par hiljada (stotina) evra u startu i ko zna koliko za gorivo (jer imaju motore jače nego što im realno treba).

Zatim tu su bespotrebne fensi felne koje koštaju dosta, a o još nekim dodacima da ne pričam (hi fi sistemi...)

Zatim da ne idu kolima po decu u školu ili vrtić već peške ako je bliže od 1000m.

Da uprostim : bolje kupi novu Dačiu nego polovnog BMW-a

Da uprostim još nešto: dobra kola su kompenzacija za malog đ***
 
@spaciotecte
A, ako plaćenih 90 dinara omogućava 80 dinara uštede kroz smanjenu potrošnju goriva, koliko bi onda platilo da stigne kući pola sata ranije?
 
A ima još jedna stvar, a to je da mnogi uopšte ne shvataju cenu kraćeg boravka kod kuće sa porodicom. Mnogima je manje stresno da budu u gužvi, sami u kolima, nego da budu kod kuće sa partnerom i decom.

Pa koliko puta ste čuli od ljudi oko sebe da čekaju da odu na posao da odmore malo od porodice.

Sve naopako!

Ima ona pričica koju ću pokušati da prepričam

Otac je svakoga dana puno radio i dolazio kasno kući. Njegov sin mu je jednog dana tražio malo novca i nije hteo da kaže za šta. Otac mu je nevoljno dao. I tako još nekoliko puta i stalno je ponavljao da on mnogo radi kako bi mu porodica imala novca za svoje potrebe.

I jednog dana mu je sin prišao, dao mu novac i pitao da li tim novcem može da kupi malo očevog vremena i da se zajedno malo igraju.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=585740#p585740:gcpee1nc je napisao(la):
astrodule » 03 Dec 2018 12:11 pm[/url]":gcpee1nc]Pa za početak neka kupe auto koji je u skladu sa njihovim finansijskim mogućnostima. Tako bi uštedeli par hiljada (stotina) evra u startu i ko zna koliko za gorivo (jer imaju motore jače nego što im realno treba).

Zatim tu su bespotrebne fensi felne koje koštaju dosta, a o još nekim dodacima da ne pričam (hi fi sistemi...)

Zatim da ne idu kolima po decu u školu ili vrtić već peške ako je bliže od 1000m.

Da uprostim : bolje kupi novu Dačiu nego polovnog BMW-a

Da uprostim još nešto: dobra kola su kompenzacija za malog đ***

O ukusima ljudi necu da raspravljam, smatram da svako treba da kupi ono sto mu se dopada i sto je u njegovim finansijskim mogucnostima.
Ali bez obzira na to, post ti je ipak pun predrasuda vezano za kola.

Pre ce moci da plati za tunel covek koji se vozi bmw-om nego onaj koji se vozi dacijom jer da ima para taj Daciju ne bi ni kupio posto je to jedan od najgorih mogucih izbora kad su nova kola u pitanju i svako ko kupuje Daciju je ne kupuje zato sto voli rumunska kola nego zato sto nema para da kupi nesto bolje. (izvinjavam se ako sam ovim isprozivao nekog ko vozi Daciju)
A mislim da niko nije gadljiv na dobra kola, bilo da ima veliku ili malu alatku.

Ono sto sam hteo reci je da mi ne pije vode tvoja teorija da neko ko stedi na muzici ili na felnama moze sebi da priusti svakodnevni prolazak kroz tunel jer realno jako je mali broj ljudi koji menjaju felne ili ubacuju muziku koja kosta vise od auta.
Felne i muzika u kolima, to je ok kad si klinac pa da ti se dive ortaci u kraju, ali tada ne koristis auto da ides na posao vec da muvas ribe i izlazis sa drustvom po klubovima.
 
Očigledno različito razmišljamo i ne gledamo iste stvari u svom okruženju i šire, tako da nema svrhe da na narednih par strana raspravljamo o tome.
 
Cini mi se da si se osetio uvredjenim mojim postom, ma da zaista nema razloga za to, samo pricamo i razmenjujemo misljenja.
Dolazim do zakljucka da vozis Daciju i ako je to slucaj to je skroz ok ako si zadovoljan njom i jos bolje ako time dokazujes da i vozaci Dacije mogu da plate tunel.
 
Apsolutno nisam. Svako ima svoje mišljenje koje nam je čvrsto zasnovano na nekim stvarima koje vidimo, pa nema svrhe da te ja ubeđujem, a ni ti mene.

Vozim Kiju Ceed karavan koja me služi već pet godina bez problema i sa njom sa proputovao pola Evrope. Kada smo kupovali auto, imali smo novca i za Volvo, ali nisam video svrhu u tome.

Uvek idem pravo u garažu kada idem u centar grada kolima, a leti često idemo biciklima.

Meni je moje vreme najvrednije i zaista ne mogu da razumem da neko traži parking više od 10 minuta po centru grada, a postoje garaže na dohvat ruke.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=584289#p584289:1bay1j8i je napisao(la):
vrabac » Uto Nov 27, 2018 12:32 pm[/url]":1bay1j8i]sta mislite o ovoj ideji?

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=584307#p584307:1bay1j8i je napisao(la):
GOJE » Uto Nov 27, 2018 1:39 pm[/url]":1bay1j8i]Saobraćaj treba izmestiti iz centra, a ne praviti dodatne tranzitne pravce. Ovaj predlog bi doveo novi saobraćaj u delove NBG i Dorćola za koje smatram da su nam dragoceni ovako mirni.
Prvo, ne znam koliko puta treba na ovom forumu da podsećam ljude da, ma koliko to neverovatno zvučalo, u centru i dalje žive i rade ljudi. To što Vesići, Folići, Bobići, novinari, lokal-patriote i slične gluperde stalno pričaju kako u centru više nema nikoga, i kako sve to treba da bude pretvoreno u muzej/luna park za kvazi-nostalgičare, ne znači da je to zapravo realno stanje i da su te njihove fantazije ostvarive i razumne.

Drugo, ne priča se ovde o tranzitnom behemotu posred Trga ili Knez Mihailove, pa da se i ova trasa naziva ''centrom'' i štiti od takvih projekata. Ovaj tunel bi se kretao po obodu centra, kroz saobraćajnicu koja se ionako koristi daleko ispod svog mogućeg kapaciteta.

Treće, problem dodatne buke i zagađenja se lako mogu rešiti trasiranjem tunela na početak Dunavske. Kao što je Vrabac, na kraju krajeva, i predložio. S tim što bi morao da se probije krak tamo između Žorža Klemansoa i Knežopoljske, da ne kruži bezveze tih 200 metara. A tek sa nedavnim definitivnim uklanjanjem pruge oko Dorćola i oslobađanjem jedne vrlo dugačke, a vrlo široke parcele, mogućnosti su maltene neograničene. I treba ih mudro iskoristiti.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=585857#p585857:1bay1j8i je napisao(la):
astrodule » Pon Dec 03, 2018 6:33 pm[/url]":1bay1j8i]imali smo novca i za Volvo, ali nisam video svrhu u tome.
Ovo nije replika na tvoj post nego dopuna. Mnogi ljudi misle da nema smisla uzimati velika kola. I ja sam bio pri sličnom stavu sve dok se nisam našao u situaciji da treba hitno da se se dovezu velike gipsane ploče iz prodavnice 5 km daleko,a oni ne vrše dostavu i uz to ploče ne mogu da stanu na većinu današnjih malih automobila koji se voze ovde usled velikih cena i deračkih poreza/taksi.
Onda sam pozvao prijatelja sa Volvoom 740 iz 90ih koji je došao, primio na krov i dovezao sve 4 ko od šale.Kao što sam reče tad: ''svi misle 'ne treba, ne treba'... e onda se jednom u 6 meseci javi situacija kad bi bubreg dali da imaju kola u/na koja mogu da stave nešto poveće i završe posao bez okidanja nervnog sloma''.

Ta situacija je ujedno savršeno objasnila još tri stvari:

- Prvo, zašto automobil treba da bude prava (radna) mašina za razne potrebe i uslove, a ne jadna invalidska kolica, kao što bi Grad, Parking Servis pa i mnogi s ovog foruma a i iz sveta voleli da svi vozimo... Mislim ne kažem ništa za tvoju Kiju, naprotiv, auto je bombona. Pravi auto, onakav kakav danas treba da bude. Nego si me podsetio na tu priču i te današnje trendove po kojima bi svi najradije da nas sabiju u kutije od cipela sa točkićima. Jedni zato što im je najlakše da za sve krive automobil (''nema auta, nema problema'', rezon na nivou onog Staljinovog ''nema ljudi, nema problema'') ili ih prosto mrzi da bolje rade svoj posao (Parking Servis sa svojim ''Matchbox'' parking mestima jer - može im se) :roll:

- Drugo, zašto nije svaki veliki auto odraz malog polnog organa. Postoje velika vozila koja se u BG uzimaju čisto radi k**čenja - G500, Range Rover, X6... Postoje i ona velika koja se uzimaju radi statusa - E klasa, A8, Maserati... A na kraju postoje i velika vozila koja se uzimaju iz potrebe i praktičnosti. U tu grupu spadaju ovi poput Kije, Volvoa, Škode i sličnog. Takve mašine ljudi uglavnom uzimaju jer im treba, a ne zato što bi da se šire. :) :wink:

- Treće, zašto ideja da treba ceo krug dvojke da bude pešačka zona nema nikakvog smisla a ni obzira prema onima koji uredno izmiruju svoje dugove i obaveze - čak i skuplje nego drugi - a zauzvrat svake godine dobiju još jedno novo ograničenje i treba da se misle hoće li uskoro morati na paletarima i viljuškarima da dovoze stvari, potrepštine pa i ljude do svog doma. :roll:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=587490#p587490:ffncz5m0 je napisao(la):
Bender Rodriguez » 10 Dec 2018 12:44 am[/url]":ffncz5m0]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=584289#p584289:ffncz5m0 je napisao(la):
vrabac » Uto Nov 27, 2018 12:32 pm[/url]":ffncz5m0]sta mislite o ovoj ideji?

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=584307#p584307:ffncz5m0 je napisao(la):
GOJE » Uto Nov 27, 2018 1:39 pm[/url]":ffncz5m0]Saobraćaj treba izmestiti iz centra, a ne praviti dodatne tranzitne pravce. Ovaj predlog bi doveo novi saobraćaj u delove NBG i Dorćola za koje smatram da su nam dragoceni ovako mirni.
Prvo, ne znam koliko puta treba na ovom forumu da podsećam ljude da, ma koliko to neverovatno zvučalo, u centru i dalje žive i rade ljudi. To što Vesići, Folići, Bobići, novinari, lokal-patriote i slične gluperde stalno pričaju kako u centru više nema nikoga, i kako sve to treba da bude pretvoreno u muzej/luna park za kvazi-nostalgičare, ne znači da je to zapravo realno stanje i da su te njihove fantazije ostvarive i razumne.

итд.
Како сада да кажем и "у праву си" и "грешиш", биће мало незгодно. Највећи део центра је плански грађен, са нешто нижим зградама од садашњег просека висине, са мрежом улица које су за трамвај и коњску запрегу врло комотне. То је сасвим уобичајено за центре великих градова који су били релативно велики чак и пре Другог светског рата.

Када је аутомобил престао бити луксуз, а Београд је у ту фазу ушао тек пре неких 40-45 година, почели су проблеми све до данас, када је све загушено. Увођење различитих ограничења за приступ таквим градским подручјима колима је научно-цивилизацијска тековина, али у Београду се то ради крајње накарадно. Мере ограничавања приступа колима без забране у разумним друштвима следе тек након што:
1. За садржаје који су директно везани за приступ моторном друмском саобраћају направиш нова привредна постројења (лучка, индустријска, складишна, претоварна постројења, стоваришта, бетонске базе, шопинг молове и слично).
2. У самом центру понудиш квалитетан систем превоза неаутомобилским превозом за огромну већину кретања за коју аутомобил није стварно најпогоднији.
3. Формираш систем снабдевања и рада комуналних возила ван сати високог оптерећења.

Генерално, формирају се три основне урбане зоне по карактеру!
1. Зона са одличним и масовним јавним превозом везана за историјски центар, или неко друго заштићено подручје. Приступ колима ограничен.
2. Зона ширег подручја, одлично приступачна и колима и квалитетним јавним превозом.
3. Зона ређе насељености, са добрим јавним превозом само на коридорским правцима.

И у првој зони живе људи, и плаћају јако скупо квадрат стана иако знају да ће морати да урачунају доста додатног времена и трошкова уколико желе нешто колима да обаве. У општој личној калкулацији предности и мана ипак дају предност живота у таквим квартовима и то финансијски скупо плаћају.

Опет ћете ме дрндати како опет извлачим како железница решава све проблеме, од сиде до малих богиња... Али у овом случају, она нам је једна од важних мера да испрескачемо читаве зоне гафова у стихијском-непланском развоју. Зашто? Зато што је то једини превоз који већ сада допире до неизграђене зоне Београда, где можемо бар негде, бар нешто изградити плански на чистој пољани. Успешност те брзо примењиве мере у систему мера у потпуности зависи од обнове Железничке станице Београд, баш због локације исте!

А то скупо тунелче у наслову теме ће јако брзо бити загушено. Расположива средства за друмски саобраћај треба улагати пре свега у поменуту код нас закржљалу другу и трећу зону. А у првој зони метро, преметро, површинске линије у целини у жутим тракама или трамвајској баштици, двоточкашки коридори, квалитетне директне железничке линије, али не екстремно сужење аутомобилског простора чак и након примене свих тих мера.
 
Vrh