Šta je novo?

Trolejbusi

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=683752#p683752:1wjzqmhl je napisao(la):
stf » 28 Nov 2019 14:42[/url]":1wjzqmhl]Ја заиста не видим ништа лоше да се линија 28 врати, али да саобраћа новом трасом преко Ванизелосове и онда рецимо пење Француском до Трга и даље до Славије? И то остане трајно решење ... међутим, тешко је убедити оне којима је ама баш све у старту лоше, а ако нема тренутног аргумента зашто је лоше, онда покрећу теорије завере.
Mnogo lakše je napisati da svako ko se ne slaže sa mišljenjem komentatora, u svemu vidi samo nešto loše, protiv je svega što se radi i ima potrebu za pokretanjem teorije zavere. Postojanje različitosti mišljenja je super stvar, ali to očigledno pojedincima smeta pa na raznorazne načine pokušavaju da to predstave kao nešto loše, pošto su ovaj forum ranije posećivali isključivo akademici nauka, a sada se srozao na nivo pilićarenja i tabloidizacije, pa sada akademicima to strašno para uši.
Sada se traži konkretno, trenutno i decidirano obrazloženje zašto se ne podržava dati predlog za liniju 28, a pritom se sva ona obrazloženja zašto su ovi sadašnji protesti i sve što je loše u ovom širenju mreže, podvode pod teorije zavere, bez ijednog konkretnog argumenta. Nigde nisam primetio da je napisano zašto je dobro da Vračarske linije ostanu da se okreću na Slaviji, zašto je bolje osloniti se na 77 nego vraćanje linije 28 na staru trasu, zašto baš Higeri rade na linijama 22A i 5A, i zašto uopšte imamo te linije umesto trolejbusa, kao i zašto je baš sada sa dolaskom Higera utvrđeno da je ipak bio promašaj ukidanje linije 5A, zašto je bolje imati manji kapacitet vozila na potezu od Slavije do Studentskog trga, pri tom sa slabijim taktom vozila... Pitanja ima, ali ne i odgovora, već se ovo, ali i mnoge druge stvari, pored podvođenja u teorije zavere , povode i pod najbanalniju tabloidnu zamenu teza. Kritikuje se što su se građani uhvatili branjenja stabala, gde bi minimalno trebalo da se seče, zarad opšte dobiti, a niko pritom da se uhvati za to što postoji problem parkiranja, i što ljudi koji bi ostali bez parkinga, bi imali muku gde da parkiraju kola. Već sam pisao o tom problemu, pa čisto da se ne ponavljam.
Rezultati svih tih studija, ispitivanja, brojanja putnika i optimizacija mreže linija, mogu se svakodnevno videti na ulicama. Koliko je super rešenje što je ukinuta 28, dovoljno govori činjenica da brže stignem peške od Politike do Poštanske štedionice, nego što bih vremenski proveo čekajući 77 na stanici, da najbliži 77 u smeru ka Zvezdari bude kod Studentskog trga, što nedeljom uveče trolejbus 40 , smer ka Banjici, bude prepun, a ranije je u to vreme bio jedva popunjen, što masa ljudi preseda na 24, 26 i 27 kod Glavne pošte, kako bi se dobacili do centra... Koliko je super rešenje što imamo samo trolu 29 do Studentskog trga, govori u prilog i to da imamo konstantno gubljenje vremena na Slaviji dok se spuste šipke sa troli na linijama 21 i 22 da bi ona sa linije 29 mogla da prođe, što se ljudi masovno guraju u 29 da ne bi morali da presedaju na Slaviji, što je trola već prepuna na Terazijama (smer ka periferiji), pa tako bude povuci potegni da se uđe na usputnim stajalištima, što vrlo često u roku od dva tri minuta po 5 troli na liniji 29 idu jedna za drugom, pa se posle čekanje do sledeće otegne, onaj ko neuspe da se ugura u 29, gura se u 22A ili 31 na Slaviji, jer je morao da se vozi sa 21 ili 22 koji voze samo do Slavije...
Nikakvo vraćanje i preusmeravanje linije 28 preko Dorćola, Trga republike , Terazija i Kralja Milana, neće moći da nadomesti gubitke trenutnim odlukama. Da zna da se stvara zagušenje u Cvijićevoj, na potezu od Venizelosove do Bul. despota Stefana, zna, isto koliko ume i da se napravi zagušenje u Francuskoj. Moje lično mišljenje, na osnovu češćeg korišćenja prevoza na Dorćolu u prethodnim nedeljama, mogu samo da potvrdim konstataciju Astroduleta da je razdelno ostrvo na početku Francuske kod okretnice autobusa sa debelim razlogom postojalo tamo. Sada ume i po desetak minuta da se prelazi to kratko parče. Naravno, tu imamo i blokiranje saobraćaja ili otežano funkcionisanje, bilo da se linija 28 okreće na kružnom toku na Slaviji, bilo da od okretnice A1 skreće levo u Kralja Milana.
Nadam se da su sada pojedinci zadovoljni, i da ovo moje neće biti pilićarenje, teorija zavere ili pak tabloidna zamena teza... Ako sam nešto propustio da napišem, nemojte mi zameriti. Učiniću to sledeći put. :)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=683813#p683813:2z8qumiq je napisao(la):
NoLimit » 28 Nov 2019 17:16[/url]":2z8qumiq]Međutim, hajde da hipotetički razmotrimo tu varijantu. U toj varijanti ako baš mora iz nekog razloga da se ukida mreža kroz Svetogorsku, moglo bi se naći rešenje da se 41 preusmeri u Kralja Milana čime bi postala još efikasnija. To bi već bio pravi podatak. Problem je što niko to ne spominje uopšte kao varijantu. Znam da će neko odmah reći nema tu levog skretanja iz Kneza Miloša u Kralja Milana. Šta ima veze ako nema? Može skretati levo kod skupštine, može se tu razvući mreža Šta? Problem je i tu da se stavi mreža od Skupštine do Terazija? Zar niste beše rekli da ste za poboljšanje i širenje mreže? Može neka druga varijanta da se napravi. Uvek može nešto da se smisli ako se stvarno hoće. Sve ovo što se sada dešava ukazuje da nema volje da se prevoz poboljša, već ima volje da se makne sa Trga po bilo koju cenu.
Dosta ljudi izlazi i ulazi u 41 kod Politike, tako da iz tog razloga ne trebalo istu izmeštati iz Svetogorske. Sa ostalim stvarima se slažem.
 
Evo i podsećanja radi:
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=560140#p560140:2e6n2d2q je napisao(la):
solecar » Sub Avg 18, 2018 4:11 pm[/url]":2e6n2d2q]Predlagao sam to u temi o gradskim linijama , a rađeno je uglavnom prema planovima gradkih vlasti za proširenje kontaktne mreže.

trolejbusi_predlog.jpg



Ovde su izneti neki moji predlozi, ali i drugih članova, a na osnovu priči o proširenju mreže, pre ovog sakaćenja.
 
У случај да укину мрежу у Светогорској, могла би 58 да иде Таковском, Светогорском до Трга Републике и Студентског Трга. Иначе од Дома Омладине према Панчевцу не иде више са 10-15 путника, а и доста путника који иду према Сајму и Чукарици користе 40 и 41.
 
Sad ih jedino može spasiti asfaltiranje tog parčeta Trga i mreža kroz Francusku.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=683834#p683834:27i0a8se je napisao(la):
solecar » Thu Nov 28, 2019 6:12 pm[/url]":27i0a8se]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=683813#p683813:27i0a8se je napisao(la):
NoLimit » 28 Nov 2019 17:16[/url]":27i0a8se]Međutim, hajde da hipotetički razmotrimo tu varijantu. U toj varijanti ako baš mora iz nekog razloga da se ukida mreža kroz Svetogorsku, moglo bi se naći rešenje da se 41 preusmeri u Kralja Milana čime bi postala još efikasnija. To bi već bio pravi podatak. Problem je što niko to ne spominje uopšte kao varijantu. Znam da će neko odmah reći nema tu levog skretanja iz Kneza Miloša u Kralja Milana. Šta ima veze ako nema? Može skretati levo kod skupštine, može se tu razvući mreža Šta? Problem je i tu da se stavi mreža od Skupštine do Terazija? Zar niste beše rekli da ste za poboljšanje i širenje mreže? Može neka druga varijanta da se napravi. Uvek može nešto da se smisli ako se stvarno hoće. Sve ovo što se sada dešava ukazuje da nema volje da se prevoz poboljša, već ima volje da se makne sa Trga po bilo koju cenu.
Dosta ljudi izlazi i ulazi u 41 kod Politike, tako da iz tog razloga ne trebalo istu izmeštati iz Svetogorske. Sa ostalim stvarima se slažem.

Naravno da ne treba, samo sam se nadovezao na njihovo razmišljanje i razmotrio šta bi bio logičan sledeći korak kada bi to stvarno tako moralo i da stvarno žele poboljšanje mreže.
 
Šta "kada bi stvarno moralo"? Da se sačuva kocka na Trgu republike po svaku cenu? Kakvo je to poboljšanje mreže ukidanjem i skraćenjem pojedinih linija i fizički uklanjanje dela kontaktne mreže? Sva sreća pa se, za sada odustalo od nekih ideja. Ono što je pozitivno u celoj ovoj stvari je da što oni više insistiraju na ukidanju linija preko Trga republike, i izmišljanju alternativa, to se narod sve više buni i protestvuje.
 
"Kada bi se stvarno moralo" zbog nekog smislenog razloga ukidati mrežu preko Trga i u Svetogorskoj, onda bi se o daljim koracima razmišljalo onako kako sam naveo. A sada se o tim koracima niti priča, niti razmišlja. To znači da smisleni razlog i "moranje" ne postoji, već da se ovo radi zbog političkih razloga i čuvanja kocke na Trgu. A to je nedopustivo.
Slažem se da je dobro što su krenuli ovako nespretno i postepeno to da rade, pa su navukli i gnev naroda. Na forumu je diskutovano o tome čim je krenula rekonstrukcija Trga, tada je bio plan da se 28 više nikad ne vrati u Svetogorsku, pa su odustali od toga a mnogo manja frka je tada bila. Doduše, mora se priznati da su delom od toga tada privremeno odustali i zbog svoje nesposobnosti tj. zato što nisu na vreme izgradili mrežu kroz Venizelosovu. S obzirom na sadašnje mnogo veće interesovanje ljudi za ovaj problem, mislim da bi se uz konstantan pritisak moglo nešto i postići. Jedino treba naći način da oni to vraćanje trola mogu predstaviti kao svoju pobedu i problem rešen.
 
Osvestite se ljudi, usled skorašnjeg početka izborne kampanje, otvaraće se neki drugi pravci i okretnice kako bi se skrenula paznja sa ovog problema... prvo će se baviti Savskim Trgom, jer ih rokovi pritiskaju, moraju da ga srede do Sretenja sledeće godine, kako bi ga svevišnji otvorio.. bitno da bude novo... što se trola tiče, naravno da će vratiti 28 i to je jedina stvar koju će uraditi kako bi požar ugasili, svesni će i oni biti da im je to lakši rizik, nego obilaženje preko Dorćola... imajući u vidu da su se previše opekli sa rekonstrukcijom Trga, sada će gledati da sve što urade predstave tako da eto oni vode računa o interesima gradjana... ubrzaće završetak Cara Dušana, kako bi što pre pustili tramvaje tuda, i to će da predstave jel kao poklon Beogradjanima, samim tim će se ukinuti 5A,jedino što im je bitno da im kocke trpe što manje opterećenje i to je to.. dakle može 28,ne može bez 22A,tu su nam novi busevi i to je to... to što je komplikovano spuštanje motki na Slaviji, oni će pokušati da nivelišu izgradnjom mreže kroz Nemanjinu kako bi se ulazilo u Kneza Miloša, samo da ne puste trole ka Trgu... ako uspeju da završe Dorćol i Nemanjinu, a da ne budu imali otpor javnosti, biće jako srećni... ostaje da vidimo ko ima više snage i strpljenja... narod ili oni...

Sent from my SLA-L02 using Tapatalk
 
Овамо желе по Дорћолу да развлаче мрежу док је Прокоп очајно повезан превозом уместо да спусте троле доле.

Sent from my D6503 using Tapatalk
 
Из сваког се потеза могу извући и позитивне и негативне последице. Буквално из сваке, и најситније и најбезначајније животне одлуке свакога од нас.
Зато треба бити мудар и јасно зазграничити негативно од позитивног и окренути се и инсистирати на оном позитивном. Видети у свему 100 % лоше и на томе инсистирати - дугорочно по друштво није ништа мење погубно од класичног политичког позитивног ботовања. Ако ви са негативним ставом видите себе као неке ослободиоце, знајте да ћете за крајње стање друштва бити једнако криви као и класични политички ботови.

Давно сам написао на овом форуму а нисам био једини, да није свака грађанска акција добра за друштво (теме о петљи код Петловог брда и борићима) и да су неке од њих погубније од било чега другог. Бојим се да је ово једна од њих.
 
Tačno tako. Bolje imati kocke na Trgu republike nego trolejbus. Bolje imati Vračarske linije samo do Slavije, pa presedati, bolje nemati mrežu kroz Svetogorsku i nemati liniju 28 ili pak imati istu koja zaobilazi centar (kruži oko istog). Misliti , misliti i samo misliti pozitivno i samo izvlačiti pozitivno iz svega. Ako sam ja to uspeo, mogu i drugi.
 
Ама није проблем то укидање, проблем је што се све ради наврат нанос, па све привремено, па привремено постане трајно, па онда за 30 година неко извуче старе планове и крене да их спроводи али по огромном трошку

Тако и овде, само краткорочан интерес. МОГЛИ су да уреде трг како сам ја предлагао (померити Француску), што би сасвим лепо средило околни саобраћај и олакшало посао, али не сад ће да се губе са неким глупостима

Ма и ми се много заносимо на крају ће Београд бити проглашен неподобним за живот и биће потпуно напуштен, мрш ћао здраво и готово
 
Problem upravo i jeste to ukidanje, u neku ruku, jer se posledično, samo nadovezuju jedna za drugom, loše odluke, a sve kao u nekom cilju isapravljanja prvobitne greške. A barem tu grešku je, više nego lako ispraviti, bez ikakvih peripetija.
Može li link to toga što si pisao za Francusku?
 
Kada je reč o montaži nove trolejbuske mreže od Cvijićeve do Dunavske ulice, Stojčić je ukazao da je sa građanima, još pre mesec i po dana, dogovoreno da dođe do izmene tog projekta.

–Konkretan dogovor je da trolejbusi ne idu kroz prvi deo Ulice Gundulićev venac, između Venizelosove i Francuske ulice, jer su argumenti građana bili na mestu da je ulica uska, da postoji mnogo zelenila i parking mesta – naveo je Stojčić.

On je dodao da u projektu nove mreže nije sporan potez kroz Cvijićevu i Takovsku ulicu, gde je i ranije išao trolejbuski saobraćaj, i gde se već izvodi rekosntrukcija mreže. Dok je, kako je rekao, građanima dat rok da predlože neko drugo rešenje za ulice koje su sporne, a tiče se ulica Gundulićev venac, Venizelosove i Žorža Klemensoa.

–Početkom naredne sedmice biće održan sastanak sa građanima o njihovom predlogu, dok će, u međuvremenu, Sekretarijat za javni prevoz uraditi stručnu procenu tog predloga i izneti ga pred građane – najavio je Stojčić.

On je podsetio da Grad Beograd ima najbolje stručnjake u Srbiji koji se bave javnim prevozom, kao i da će ti stručnjaci probati da nađu zajedničko rešenje sa građanima.
izvor: beograd.rs
 
Алал нам вера са тим најбољим стручњацима.
 
Zašto samo ne produže mrežu u Dobračinoj? Evo šta bi vlast dobila time :wink: : jeftino produženje mreže do nove okretnice, bukvalno jeftinije ne može (a može da se naplati koliko god poželiš), "dogovor sa građanima" (jedan od mogućih naslova u novinama, građani se bunili, mi ispravili...) i "uklanjanje okretnice koja je ružila centar našeg grada" (još jedan mogući naslov, ovo se pretvorilo u višednevnu vest). Jedino što deluje kao mana može biti to što su trole ostale na Trgu, ali:
1. To da kocke propadaju pokriti vestima o novoj trasi (vidi gore)
2. Ako neko pita, kocke propadaju jer je projekat predviđao izmeštanje trola, ali građani ce bunili...
 
I Politika ima jedan tekst

Izvor:http://www.politika.rs/scc/clanak/443024/Moguca-izmena-projekta-trolejbuske-mreze-na-Dorcolu

Могућа измена пројекта тролејбуске мреже на Дорћолу
За град није спорно да се тролејбуска траса у дорћолском делу делимично измени. – За сада се зна да троле неће пролазити кроз први део Гундулићевог венца Грађани замерају што је према пројекту на основу кога су радови и започети у плану сеча дрвореда, скраћивање тротоара и укидање паркинг места
Аутор: Дејан Алексићпетак, 29.11.2019. у 16:00

Пројекат градње нове тролејбуске мреже од Цвијићеве до Дунавске улице, на којој су радови већ почели, по свему судећи претрпеће измене. Првобитно, ова мрежа је требало да прође Цвијићевом, Поенкареовом, Венизелосовом, Гундулићевим венцем, Жоржа Клемансоа и Дунавском. Али, после неколико скупова и протеста житеља Доњег Дорћола и састанака које су они имали са надлежнима, грађанима, како за наш лист истиче градски урбаниста Марко Стојчић, јуче су достављени технички услови. Наредни корак је да житељи Дорћола предложе почетком идуће седмице идеје за алтернативну трасу и да стручне службе у граду онда то размотре. План је да се онда одржи још један састанак са грађанима, да им се образложи детаљно шта може да се измени, а шта не, и да се у току наредне седмице донесе коначно одлука шта ће дефинитивно моћи да се измени у пројекту. Оно што је већ познато јесте да тролејбуска мрежа ипак неће проћи првим делом Гундулићевог венца.

– Измена пројекта није проблем. Само је важно да ли ће оно што грађани буду предложили моћи да се спроведе на терену или не. Свакако да је битно да грађани дају своје предлоге и мишљење и да видимо шта може да се учини. Важан је интерес житеља тог дела града, али мораће да се води рачуна пре свега о јавном интересу и да он не буде угрожен – указује Стојчић.

Ако предлози грађана буду усвојени, пројекат ће морати да се мења и то ће извесно на неко време додатно одложити започете радове. Али само на делу планиране трасе. Тролејбуска траса која се гради у палилулском делу, како истиче Стојчић, није спорна и радови ће се ту наставити.

Житељи Доњег Дорћола јуче су потврдили да су добили техничке услове и да ће, како је Стојчић и најавио, почетком наредне седмице предати своје предлоге.

– Имамо узак тим стручњака и експерата који ће размотрити техничке услове и на основу тога, када се изанализира, предложити најбољу алтернативу – кажу представници Дорћолаца са којима смо разговарали.

Један од предлога који се појавио када је реч о алтернативној траси у односу на ону која је за грађане спорна, јесте тролејбуска мрежа која би се из Цвијићеве настављала кроз Поенкареову и Кнежопољску. Али, како указују представници Дорћолаца, то је један од незваничних предлога. Не значи, додају, да ће са њиме и изаћи пред надлежне. Потврдили су и да су, иако о томе није издато званично саопштење, већ само неформално, радови на новој тролејбуској мрежи привремено обустављени.

Грађани замерају што је према пројекту на основу кога су и радови и започети, у плану сеча дрвореда, скраћивање тротоара и укидање паркинг места. Сматрају и да њихове улице нису способне да поднесу обим саобраћаја који треба ту да се одвија ако би се ту преусмерили тролејбуси. Дорћолци сматрају да постојећи пројекат није добро осмишљен, да је изнуђено „несрећно” решење како би се Трг републике и Студентски трг што пре ослободили од тролејбуса, а због градње велике подземне гараже.

Како су, са друге стране, ових дана објаснили у Дирекцији за грађевинског земљиште, постојећи пројекат не подразумева сечу дрвореда и уклањање дела тротоара, већ уклањање шест стабала и опсецање тротоара на местима где се постављају стубови контактне мреже.

Док се чека да се види шта ће бити коначна траса тролејбуса на Дорћолу, једино је јасно да град не одустаје од даљег развоја тролејбуске мреже јер су ова возила за околину знатно здравија од класичних аутобуса. Како је јуче подсетио Стојчић, у плану је да се набаве савремени тролејбуси који ће једним делом трасе ићи уз помоћ надземне мреже, а делом без ње.
 
На тетрису јуче. Опет брљаво и превише посветљено не знам зашто.
trola.jpg
 
Nemoj da se tangiraš zbog kamere, i ja imam Nokiu sa kamerom iz čuvenog Zeiss-a koji je pravio sočiva i za špijunske satelite. Pa mi opet svaka druga fotografija ispadne mrljava. :lol: Jer džaba najsavršenija sočiva pa i kamere, ako softver koji upravlja njima i njihovim fokusom nije dovoljno dobro urađen. :D :roll:

To ti je muka s mnogim današnjim telefonima odnosno kamerama. Vrhunska sočiva, vrhunska elektronika, 300 biliona megapiksela, fajlovi veličine ko .VAW pesme, veštačka inteligencija ovo ono, prepoznavanje lica, prepoznavanje lokacije, bris iz šupljina, analiza DNK... ali sve to na kraju bude uzalud kad nema ko da diriguje fokusom. :roll:
 
Prekjuče smo održali protest za vraćanje trolejbusa 28 ispred gradske uprave u 27. marta na kojem smo predali 4.100 potpisa papirne peticije gradskom sekretarijatu za saobraćaj kao i kabinetu gradonačelnika. Važno je reći da smo i prethodne nedelje tražili saobraćajne analize na osnovu kojih je ukinut trolejbus 28. Nadamo se da ćemo uskoro vratiti trolejbus 28. :gobb:

safe_image.php

Protest ispred Gradske uprave: Vratite nam trolu 28
Građani Beograda okupili su se ispred Gradske uprave zahtevajući da vlasti grada Beograda ponovo na ulice vrate trolejbus broj 28. Pokrenuli su i peticiju koju će predati nadležnima.

Za N1 okupljeni su rekli da otkad je ukinuta ta linija deo Beograđana sa Zvezdare i Palilule ne može normalno da funkcioniše, odnosno da stigne iz tih naselja do centra grada.

Oni smatraju da gradske vlasti donose, kako kažu, nepromišljene odluke i da ne razmišljaju o građanima.

Kako javlja reporterka N1, tokom protesta ispred Gradske uprave oni su uzvikivali "Vratite nam trolu 28", a nose transpatente na kojima piše "Preživeo najveće bede, sankcije, ratove, ubilo ga napredno doba" i "Vratite trolu 28".


Okupljeni su poručili da ako nadležni ne uvaže njihov apel pokrenuće radikalniji proteste.

Nakon rekonstrukcije Trga Republike i ponovnog puštanja saobraćaja, ukinute su linije trolejbusa 19 i 28, što je izazvalo brojne kritike građana.

http://rs.n1info.com/Vesti/a548018/Prot ... lu-28.html

Ako vas zanima ovde ima prilog Radia slobodne evrope koji je kratko i efikasno objasnio protest

https://www.slobodnaevropa.org/a/302995 ... zh7MYSCQBM
 
Vrh