Šta je novo?

Trolejbusi

Нажалост, овај последњи пост је суштина. Провлачење мреже Гундулићевим венцом се прво најављивало као алтернатива пре радова на тргу, како би остали у функцији без превлачења камионима и за планираном окретницом тролејбуса на Теразијама. Наравно од тога ништа није било. Сада се исто може оправдати само избацивањем тролејбуса са Трга републике. За врачарске троле су планирали спој Славије и Кнеза Милоша делом Немањине.
 
Zato sam i ponovio više puta da nisam za ovakvu mrežu koja ima za cilj jedino unazađivanje trolejbuske mreže linija.
 
Оваквим протестом спречила би се сеча платана у Булевару краља Александра.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=683538#p683538:2qw7dguc je napisao(la):
NoLimit » 27 Нов 2019 08:43 pm[/url]":2qw7dguc]Mislim da mnogi forumaši ovde maše poentu ovog plana za postavljanje mreže ka Dorćolu. Ovo nije proširenje mreže i ovo neće omogućiti bolju povezanost. Ovo je ustvari ukidanje mreže u Kralja Milana, na Terazijama i na Trgu i tako to treba gledati.

Не не треба то тако гледати јер не видим разлог да се спречи нешто добро због наводног и рекла казала могуће можда некада у ко зна којој будућности лошег. Јер, сам си рекао:

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=683538#p683538:2qw7dguc je napisao(la):
NoLimit » 27 Нов 2019 08:43 pm[/url]":2qw7dguc]Mreža nije loša, plan nije loš i zbog toga ne treba biti zabrinut. Zabrinut treba biti zbog toga ko ga gradi, zašto ga gradi i zašto ga baš sada gradi.

Не треба протестовати сад него пустити људе да изграде алтернативу јер ширење трам и толејбуске мреже није било откад. Кад изграде мрежу, уколико им стварно падне на памет да укидају мрежу преко Трга и Теразија - ТАД треба протестовати. И то треба да учини цео Београд, не само Дорћолци.
 
NoLimit":3rthezt3 je napisao(la):
Mislim da mnogi forumaši ovde maše poentu ovog plana za postavljanje mreže ka Dorćolu. Ovo nije proširenje mreže i ovo neće omogućiti bolju povezanost. Ovo je ustvari ukidanje mreže u Kralja Milana, na Terazijama i na Trgu i tako to treba gledati. Zato se i gradi ovaj pristup, inače bi se trole logično spuštale kroz Dobračinu, Francusku ili Tadeuša Košćuška. Sve ovo se radi da bi se mogle ukinuti trole oko Terazija i Trga. I zato trebamo biti protiv ovoga.
Koja će biti poenta 41 ako se spušta Takovskom do Cvijićeve i onda Venizelosovom ide ka Dorćolu?

Nažalost to je tačno, ali će svejedno ukinuti trolejbuse preko Trga Republike. Niko ovde nije oduševljen njihovim glupim idejama, samo biramo manje zlo.
41 ako ne bude išao preko Dorcola, verovatno će biti potpuno ukinut. Pre 2 meseca su ozbiljno razmatrali da skinu mrežu kroz Svetogorsku, ali su onda ukapirali da tad ni 40 neće moći do garaže. Čak su i ispitivali mogućnost nadogradnje baterija u postojećim trolejbusima, ali je to ocenjeno kao neperspektivno.
 
stf":1jnv0fxh je napisao(la):
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=683538#p683538:1jnv0fxh je napisao(la):
NoLimit » 27 Нов 2019 08:43 pm[/url]":1jnv0fxh]Mislim da mnogi forumaši ovde maše poentu ovog plana za postavljanje mreže ka Dorćolu. Ovo nije proširenje mreže i ovo neće omogućiti bolju povezanost. Ovo je ustvari ukidanje mreže u Kralja Milana, na Terazijama i na Trgu i tako to treba gledati.

Не не треба то тако гледати јер не видим разлог да се спречи нешто добро због наводног и рекла казала могуће можда некада у ко зна којој будућности лошег. Јер, сам си рекао:

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=683538#p683538:1jnv0fxh je napisao(la):
NoLimit » 27 Нов 2019 08:43 pm[/url]":1jnv0fxh]Mreža nije loša, plan nije loš i zbog toga ne treba biti zabrinut. Zabrinut treba biti zbog toga ko ga gradi, zašto ga gradi i zašto ga baš sada gradi.

Не треба протестовати сад него пустити људе да изграде алтернативу јер ширење трам и толејбуске мреже није било откад. Кад изграде мрежу, уколико им стварно падне на памет да укидају мрежу преко Трга и Теразија - ТАД треба протестовати. И то треба да учини цео Београд, не само Дорћолци.

Slažem se. Ako već hoće da urade nešto korisno za promenu, ne treba ih sprečavati u tome, a ako bi se zaista krenulo sa uklanjanjem trola sa trenutne trase kroz centar grada, tada bi ih u tome trebalo sprečiti. Nažalost, baš kako i Dart reče, i te kako imamo na osnovu čega da sumnjamo da se radi o tek jednom produženju, ali je i činjenica da još kako tako reaguju na reakcije javnosti, jer ipak im je stalo do glasova. Lično, nisam u tom pravcu razmišljao, s obzirom da se onaj prvi plan o uvođenju tramvaja nije ostvario. Trole jesu u prvo vreme bile predviđene za izmeštanje, a da na njihovo mesto dođe tramvaj od Slavije do Kalemegdana trasom Kralja Milana -Terezije i dalje Vase Čarapića i Uzun Mirkovom koliko sam ja shvatio. Ne ulazim sad u to koliko bi to bilo dobro, a opet, ima dosta primera gde trolejbusi i tramvaji koriste isti koridor, pa ni u tom slučaju se trole ne bi morale sklanjati iz strogog centra, a sada još manje kad prvobitni plan nije sproveden. Zglobni električni autobusi bi mogli biti zamena u nekoj budućnosti, ali još ne treba žuriti s tim, iako je tehnologija znatno uznapredovala. Ima vremena, i zaista nema potrebe sprovoditi takve eksperimente u ovom trenutku, a i izlagati se većim troškovima uz povećan rizik.
 
Трамвај вероватно неће ићи трасом Славија Калемегдан него Скупштина-Теразије-Калемегдан - на плану за део око Ташмајдана се види планиран продужетак трамвајске линије на Трг Николе Пашића. Јесте да је план старији (из 2003 ако се сећам), али је тај део и даље на снази
 
Meni jedino nije jasno zašto im smeta trolejbuska mreža, a tramvajska ne?
 
Smeta im razapinjanje mreže po gradu i kačenje po zgradama. Međutim, to je vidljivo samo kod najstarijega dela mreže.
Tamo gde je mreža razvlačena kasnije, mnogo je diskretnija. Obratite pažnju na sisteme primenjeneu D. D. Tucovića, Ustaničkoj ili od Prokopa ka Dedinju. Mrežu drže poprrčni nosači sa stubova. Takva mreža ne opterećuje okolne zgrade ni tehnički ni estetski, dozvoljava veće brzine i otpornija je na kidanje i ljuljanja zbog lošeg kolovoza. Samim tim, ne smeta joj ni okolno drveće. Nedostatak joj je da zbog ograničene nosivosti konzole ne može da podnese veće udaljenje vodova od ivice kolovoza, ali ipak dovoljno za dve trake.
 
Znam to, ali zašto im ne smeta tramvajska mreža koja je mnogo uočljivija?
Nema logike skidati mrežu da bi onda stavili tramvajsku koja je verovatno i ruznija.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=683658#p683658:1r4nemcn je napisao(la):
SRBO » Čet Nov 28, 2019 9:41 am[/url]":1r4nemcn]Трамвај вероватно неће ићи трасом Славија Калемегдан него Скупштина-Теразије-Калемегдан - на плану за део око Ташмајдана се види планиран продужетак трамвајске линије на Трг Николе Пашића. Јесте да је план старији (из 2003 ако се сећам), али је тај део и даље на снази

Da, sećam se da se i o tome pričalo. Po mom mišljenju to uopšte nije loš plan, a ne mislim ni da je loše da se jednog dana od Terazija pusti i prema Slaviji, ali to ne znači da je dobro rešenje da jedino tramvaj vozi putnike na trasi od Slavije do Trga. Kao što već rekoh, ima dosta primera gde trolejbusi i tramvaji pokrivaju isti koridor, pa verujem da bi to i kod nas bilo izvodljivo. Razumeo bih da se želi smanjiti broj trolejbuskih linija, koje idu od Slavije prema Trgu da se tom trasom pustio tramvaj sa kapacitetom od 250 putnika. U tom slučaju bi se trolejbuske linije i mogle razdeliti na dva pravca, ako bi se kroz Dorćol sprovela mreža. Na kraju krajeva, mogla bi se uvesti i neka nova linija. Najavili su kupovinu 40 trolejbusa pre nekoliko nedelja, što me je iskreno iznenadilo. Samo da se to i ostvari, a još kad bi nam došli i malo bolji trolejbusi bilo bi super.
 
Трамвај и тролејбус, као и електробус не требају нити смеју да мењају једни друге већ треба да се надопуњују. Када би се пустио трамвај Бањица-Славија-Теразије-Трг, комотно би могли да скрате 31 до Славије, али би морали да оставе све троле са Врачара до трга. Ако је спорна траса у Васиној и на Студентском тргу, онда би ваљало направити тролејбуску окретницу на тргу. Простора има око стакленца и код Дома војскe, само треба паметно испројектовати.
 
Za tramvaj od Kalemegdana do Banjice, a preko Trga se apsolutno slažem. Svakako bolje rešenje nego da završava vožnju na Slaviji. Takođe, slažem se da električni autobusi ne treba da menjaju trolejbuse u ovom trenutku, ali da ima primera da se jedan elektro podsistem zameni drugim ima. Recimo, da nam trole voze po Novom Beogradu, ne bi imao ništa protiv da ih na istoj trasi u nekom momentu zameni tramvaj, kao vozilo daleko većeg kapaciteta i znatno manjeg utroška energije, plus je tu i znatno duži radni vek o čemu se već pričalo. U Beogradu bi tramvaj teško zamenio trolejbuse na trenutnim trasama. A što se električnih autobusa tiče, u ne tako dalekoj budućnosti će svakako uzeti primat u gradskim sredinama, a društvo će im, moguće, praviti još i autobusi sa gorivnim ćelijama koje, opet, na kraju pogoni struja. Takođe, još neko vreme će budućnost imati i autobusi sa pogonom na CNG. Klasični dizelaši se polako, ali sigurno proteruju sa ulica evropskih gradova. Trolejbusi će sigurno raditi još neko vreme, ali verujem da će ih kad tad električni autobusi potpuno zameniti sa daljim razvojem tehnologije :)
 
Мрежа може да буде разапета и на стубовима (говорим за тролејбус, ако је то проблем уопште). Уосталом ако град одржава фасаде, па може и да се качи на њих.

Ако је пак баш толики проблем контактна мрежа, данас постоје троле које имају аутономију хода неких 5-10км.

Да се разумемо, ја сматрам да и трамвај треба да дође до центра града такође
 
Šta sve čovek ovde može da pročita. :roll: Nekada je važila izreka da papir trpi sve, a danas se to može reći za internet.
Nemoj da se buniš, nemoj da sprečavaš izgradnju kontaktne mreže duž Dorćola, nečeg što je dobro, zbog rekla kazala i nečeg eventualno lošeg u budućnosti, i to ko zna koje budućnosti. E pa tu ko zna koju budućnost, neki upravo žive. Žive je podjednako koliko i neki žive sa šljunkarom u neposrednoj okolini. Kako neki nisu znali da će da dobiju šljunkaru u blizini stanova koje su kupili, tako ni mnogi ljudi nisu znali 100% da će privremeno da postane trajno. Kada se krenulo sa popločavanjem i pokockavanjem Trga republike, neki su odmah digli glas zbog ukidanja linije 28. Tada je isto tako pričano da se ne treba buniti , jer je ovo samo privremenog karaktera, i da će se trolejbuske linije 28 i 41 vratiti , kao i linija 19, i to na svoje trase koje su imale decenijama, da sve što treba da se uradi, je da se strpe malo. U međuvremenu se pojavio plan sa potpunim izmeštanjem linija sa Trga republike, dok su radovi na istom uveliko bili u toku i skori kraj se nije nazirao. Da se tada građani nisu pobunili, verovatno danas ne bi smo imali ni liniju 41, kao ni liniju 29 na trasi do Studentskog trga, nego samo do Slavije, kao što je slučaj sa 21 i 22. Nakon završetka radova, samo par dana, imali smo normalnu situaciju sa trolejbuskim linijama. Kako su kocke na Trgu propale maltene po samom završetku radova, dobismo mi ponovno ukidanje i skraćivanje trolejbuskih linija. Nezadovoljstvo građana je raslo, te kako bi se ugasio požar, a istovremeno sačuvale i kocke, doneta je odluka da se 41 ponovo vrati, a da se samo 29 produži od Slavije do Studentskog trga. Naravno uz ostajanje linije 22A, na koju su smestili Higere da ih promovišu. Da nije tačno da im je bitnija promocija novih vozila i očuvanje kocki, od funkcionalnog trolejbuskog prevoza, ne bi se vraćala linija 5A , i to, gle čuda, baš sa sve Higerima na njoj.

Evo sad se ponovno provlači (aktivira) ideja o ukidanju i skraćenju trolejbuskih linija, koju smo već imali tokom radova na Trgu republike. I sad treba da ćutimo i da budemo srećni što dobijamo kontaktnu mrežu kroz Venizelosovu, Dunavsku i Žorža Klemensoa, kao i mali deo kroz Gundulićev venac. A ako se, i kada se desi, da se linija 41 izmesti u Takovsku pa na Dorćol, a 29 skrati do Slavije, a kontaktna mreža na Studentskom trgu, Vasinoj, Terazijama, Kralja Milana i Svetogorskog ukloni, da onda dignemo glas, jer tada će to ustvari imati efekta, a ne kako mnogi misle , bunjenjem sada. E ja baš mislim suprotno. Ako se sada ne uradi ništa, neće se desiti ni kasnije, jer ko bi se posle fizičkog uklanjanja kontaktne mreže, bakćao ponovnim vraćanjem iste. Zato lepo, prvo da se linije 21 i 22 vrate na Studentski trg, i to kroz Kralja Milana, ukine linija 22A, da se ponovo uspostave linije 19 i 28 (preko Takovske i Svertogorske), pa tek onda nek se radi na proširenju kontaktne mreže.

Inače, ovo me sve neverovatno podseća na ne tako davni slučaj parka Vojvode Vuka , gde da nije bilo blagovremene reakcije građana, konkretno protesta, pre početka bilo kakvih radova, a po objavljivanju rendera, plan nikada ne bio izmenjen, već bi se ono čudo od nefunkcionalnog i skarabuidženog platoa bez drveća izgradilo, a posle ne bi ni milion protesta pokrenulo nove radove.
 
Ја заиста не видим ништа лоше да се линија 28 врати, али да саобраћа новом трасом преко Ванизелосове и онда рецимо пење Француском до Трга и даље до Славије? И то остане трајно решење ... међутим, тешко је убедити оне којима је ама баш све у старту лоше, а ако нема тренутног аргумента зашто је лоше, онда покрећу теорије завере.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=683752#p683752:10nzynne je napisao(la):
stf » Čet Nov 28, 2019 2:42 pm[/url]":10nzynne]И то остане трајно решење ... међутим, тешко је убедити оне којима је ама баш све у старту лоше, а ако нема тренутног аргумента зашто је лоше, онда покрећу теорије завере.
Pa da, baš kao što je aktuelna vlast radila dok je bila opozicija i od političke scene i srpskog društva napravila ring sa dve podeljene zaraćene strane...

Kao što rekoh već X puta na ovom forumu - kad god se neko u'vati da priča o negativizmu, botovanju i poštenju, neka prvo premota film i priseti ko su bili pioniri tih disciplina u modernoj srpskoj politici.
Sve ovo što se dešava, to je sve samo proces u kome SNS žanje plodove onoga što je sejao poslednjih 10 odnosno 30 godina. :kafa:
 
Пф, не може то тек тако, у системима где демократија није успостављена, увек и 100% ће све отићи у увлачење намештање и остали кварни рад. У нас може само чврста рука али професионално, да нема простора за кваран рад (уосталом, тако су већина данас развијених земаља дошле до тога што јесу)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=683752#p683752:214dc99i je napisao(la):
stf » Чет Нов 28, 2019 2:42 pm[/url]":214dc99i]Ја заиста не видим ништа лоше да се линија 28 врати, али да саобраћа новом трасом преко Ванизелосове и онда рецимо пење Француском до Трга и даље до Славије? И то остане трајно решење ... међутим, тешко је убедити оне којима је ама баш све у старту лоше, а ако нема тренутног аргумента зашто је лоше, онда покрећу теорије завере.
Проблем је што се од трасе кроз Француску одусталу, зато се и прави ова краћа пречица Ванизелосовом до депоа, да нема више потребе за трасом кроз Добрачину. Мени би било ок да ако већ претварају Студентски трг у пешачки трг да онда све линије са њега преусмере Добрачином до Дунавске и нове планиране окретнице. Значи да туда иду и 19 и 21 и 22 и 28 и 29 и 41. 31 би могла да иде Француском улицом до терминуса. Али опет се враћамо на конкретан план СМАРТ планера а то је склањање трола од Славије до Студентског трга. Е у томе је проблем.
 
Видећи какав је см*рт план (направљен као презентација за претежно стране инв*ститоре са коефицијентом интелигенције нижем од тостера на депонији) ни не чуди ме

Сва срећа па је све то прилично лако исправити
 
stf":288umtcj je napisao(la):
Ја заиста не видим ништа лоше да се линија 28 врати, али да саобраћа новом трасом преко Ванизелосове и онда рецимо пење Француском до Трга и даље до Славије? И то остане трајно решење ... међутим, тешко је убедити оне којима је ама баш све у старту лоше, а ако нема тренутног аргумента зашто је лоше, онда покрећу теорије завере.
To bi bilo dobro rešenje, ali problem je što niko više ne pominje mrežu kroz Francusku. Isto tako ukidanje 4 od 6 trolejbuskih linija koje su išle preko Trga i pokušaj eliminacije i preostale 2 daje jasan znak u kom se pravcu sve kreće. Teško da će odjednom da se promeni sve i preokrene, pa da počnu da dodaju (vraćaju) linije na Trg i grade pristup trolejbusima sa druge strane tj. kroz Francusku. Voleo bih da grešim. To bi čak poboljšalo gradski prevoz, što bi bilo totalno suprotno od onoga što je cilj gradske vlasti. Empirizam nam kaže da je njihov cilj da se gradski prevoz što više uništi. Samo treba gledati šta rade a ne šta govore i to je očigledno.

Međutim, hajde da hipotetički razmotrimo tu varijantu. U toj varijanti ako baš mora iz nekog razloga da se ukida mreža kroz Svetogorsku, moglo bi se naći rešenje da se 41 preusmeri u Kralja Milana čime bi postala još efikasnija. To bi već bio pravi podatak. Problem je što niko to ne spominje uopšte kao varijantu. Znam da će neko odmah reći nema tu levog skretanja iz Kneza Miloša u Kralja Milana. Šta ima veze ako nema? Može skretati levo kod skupštine, može se tu razvući mreža Šta? Problem je i tu da se stavi mreža od Skupštine do Terazija? Zar niste beše rekli da ste za poboljšanje i širenje mreže? Može neka druga varijanta da se napravi. Uvek može nešto da se smisli ako se stvarno hoće. Sve ovo što se sada dešava ukazuje da nema volje da se prevoz poboljša, već ima volje da se makne sa Trga po bilo koju cenu.

Sent from my SM-G930F using Tapatalk
 
Мени и даље није јасно зашто је спорна мрежа кроз Светогорску?
 
Vrh