Šta je novo?

Trolejbusi

Значи и оне ће изгледа ускоро у Железнике :(
 
Па кад "најстручније институције у граду које се баве развојем, пројектовањем и анализом траса јавног превоза" - Секретаријат за јавни превоз и ГСП Београд имају домаћинско пословање.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=685543#p685543:36935qxh je napisao(la):
Рипањац 405 » Sre Dec 04, 2019 7:09 pm[/url]":36935qxh] Сматрајте ме ботом, зовите ме како год ви хоћете, али шта вам је тешко да преседате мало? Како људима из даљих насеља то није тешко да раде, а гомила вас ближе центру и у њему (не сви) се при сваком застоју раскука кад треба да пешаче само 500 метара? Дај, бре, разгибајте се мало, шетајте, здраво је (мислим на млађу, угл. здраву популацију)!
Neću ni na sekundu da te smatram botom, jer nikad nisi zvučao tako, pa ne zvučiš ni sad samo zato što se možda ne slažeš sa nekim. Daleko od toga. Ali moram da ti kažem da ti taj stav ''pa šta vam fali da presedate?'' i ''ajde pešačite malo'' ne stoji. To je kao ono kad Groxy uvede pešačke zone površine Trstenika (naravno, aljkavo i ofrlje) i onda kad se zbog toga dignu kritike, on i neki članovi kažu ''ajde bre šta se bunite, pešačite malo, to je zdravo!'' To je mešanje teza i poređenje baba i žaba. Kao što je apsurdno očekivati da pešačke zone budu sredstvo za podizanje zdravlja nacije, tako je isto apsurdno očekivati i za pešačenje do posla/fakulteta/banke/stana samo zato što je ukinuta linija koja nikome nije smetala a značila je mnogima.
Dalje, ne piz** ljudi širom grada (a ne samo nekadašnji korisnici 28ice) što su ukinute te dve linije. Nego što se ova gradska vlast ophodi prema svojim građanima, prema ljudima koji je izdržavaju, kao prema stoci. Koja ne samo da ne treba da se pita, nego još treba da bude presrećna što ima tu čast i privilegiju da živi u jednom Beogradu i u jednoj Srbiji. Ko da se radi o Melburnu. A ne o jednoj haotičnoj, zagađenoj, zakrčenoj i zapuštenoj splačini od grada sa potpunim imbecilima na čelu i u institucijama. :roll:
Шта тек да кажу Умљани и становници сличних насеља, којима је на један ужасан начин укинута аутобуска линија 552 пре 2 године, покрила ју је зелена трава заборава нашег...
---
Извињавам се због краћег скретања са теме у оквиру поста, само сам желео да укажем на то да има људи којима је много теже од већине људи из центра града и његове ближе периферије. Зар вам није жао? :(
Meni je apsolutno žao, kao što mi je već odavno žao ljudi iz Mladenovca i Lazarevca koji plaćaju paprene karte a voze se satima u krševima od vozila koja su bukvalno rizici na točkovima.
Ali ne mogu ja da bijem tuđe bitke. Evo, analogije radi, i meni je istinski krivo što stanovnici u okolini splavova ne mogu da spavaju od buke koja dopire s njih. Ali ne mogu ja da se bavim njihovim problemom. Jer imam isti takav i u svom komšiluku. I bijem tu bitku sam kako znam i umem, već godinama. Šta sad, zato što postoji neko kome je isto, ili pak i gore nego meni, ja treba da trpim šta god me strefi? Epa ne mogu. Mora svako da se bori za sebe. Jer to ti je život u Srbistanu. Jedna večita borba, da ne kažem sa vetrenjačama. Ali jbg, mora svako da bije svoju bitku. Ne može da očekuje da drugi to čine umesto njega.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=685668#p685668:36935qxh je napisao(la):
branik » Sre Dec 04, 2019 11:57 pm[/url]":36935qxh]Trolze su im preteške za kocku, verovatno
Za ku**evu kaldrmu nabavljenu i ugrađenu preko rođačkih šema, i trotinet će biti pretežak...

J... ih kaldrma da ih...
 
Marko Stole - kako se nalupetati za sve pare, a opet ništa ne reći

Stole je istakao da ova trasa nije trajno rešenje, jer kako se bude razvijao depo u Dunavskoj ulici, tako će se i linije korigovati, kako kaže, u korist sugrađana.

:lol:
Lažovčino, nemoj da se praviš lud, znamo već odavno da ste se nameračili da od pogona Dorćol napravite tržni centar. Te priče prodajte svojim partijskim pajacima.
 
Znam da ću verovatno zvučati iritantno, ali opet moram da postavim pitanje. Kuda će da ide ta prokleta izmenjena trasa? Svečano me briga za sve te samohvalospeve kako su postigli dogovor sa građanima. Baš bih voleo da čujem samohvalospeve kako će kontaktna mreža da tim i tim ulicama, a ne da nam zamazujete oči sa pričom kako mreža neće zakačinjana za fasadu zgrada.
 
Dogovor nije postignut, građani i dalje protestuju na Dorćolu. Što se tiče 28mice stanica ne mora biti na Trgu, ali moramo imati prevoz kojim možemo stići do centra grada. Prednost 28 je bila i u tome što je linija znatno kraća nego 40 i 77 koje se uvek zaglave negde u centru pa idu konvojski po dve u paru.

Što se tiče planiranja prevoza pre neki dan u 5.50 ujutru su krenule dve zglobne 40ice sa okretnice Zvezdara.
 
Ni nama sa Banjice nije bila dovoljna jedna linija, što se i te kako videlo dok nije radila 41-ica. 28-icom nisam baš nešto često putovao, al se moglo videti da je uglavnom redovna, a rekao bih da je bila pouzdanija i od 41-ice. Poređenje sa ukinutom linijom 552 baš i nije na mestu, jer se ista u potpunosti preklapala sa linijom 551 do Umke. Putovao sam na tom potezu povremeno i koristio upravo 552 kad god je to bilo moguće, jer u njoj je skoro uvek bilo mesta bar za komotno stajanje. Ne kažem da je njeno ukidanje dobra odluka, al sa druge strane, 551 je znatno pojačan i pritom produžen, čime je još dobio na funkcionalnosti, a to podrazumeva i bolje presedačke opcije. Znači da je bar nešto dato u zamenu, ako ništa drugo, plus kroz Umku prolazi i vrlo frekventna 860-ica sa dosta varijacija uvedenih poslednjih godina. Tako da se, bar po meni, nikako ne može smatrati da Umka ima loš prevoz, al to sad i nije tema.

Bender, na liniji 493 poslednjih par godina imaš više novih vozila nego li na mnogim gradskim linijama :wink: Gužve su velike, ali im je bar vozni park u većini upristojen. Isto je i na mom potezu preko Avale. Lazarevačka Lastra je pojam po pitanju održavanja svojih vozila, a i oni su se baš dobro obnovili poslednjih godina. Ima nešto malo lošijih vozila koja šalje beogradska Lasta, al ni to nije strašno. No, i njih muče velike gužve, i smatram da bi trebalo dodati još polazaka, al kao što i ti reče, moraju se oni sami izboriti za to. Izvinjavam sa za ovo kraće skretanje sa teme.
 
Prigradske linije nisu za poređenje sa gradskim,jer je velika razlika u gustini stanovništva. Umka ima 5 hiljada, a Zvezdara 150 hiljada stanovnika tj čitava Umka bi stala u jednu osrednju ulicu u gradu.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=685799#p685799:2loopi93 je napisao(la):
Kesha » Čet Dec 05, 2019 11:37 am[/url]":2loopi93]
Bender, na liniji 493 poslednjih par godina imaš više novih vozila nego li na mnogim gradskim linijama :wink: Gužve su velike, ali im je bar vozni park u većini upristojen. Isto je i na mom potezu preko Avale. Lazarevačka Lastra je pojam po pitanju održavanja svojih vozila, a i oni su se baš dobro obnovili poslednjih godina. Ima nešto malo lošijih vozila koja šalje beogradska Lasta, al ni to nije strašno. No, i njih muče velike gužve, i smatram da bi trebalo dodati još polazaka, al kao što i ti reče, moraju se oni sami izboriti za to. Izvinjavam sa za ovo kraće skretanje sa teme.
Verujem da je sad takvo stanje, ja govorim na osnovu onoga što sam video pre jedno dve tri godine, kad su za Mladenovac vozile Lastine Karose. Koje su bile u baš užasnom stanju.

Sve u svemu, poenta je da svako ima neku svoju muku i da uvek može gore, ali uvek može i bolje. I da mora svako da se bori za sebe. Jer ništa nam drugo više ni ne preostaje.

Na to sam hteo da skrenem pažnju @Ripanjcu. I kao što razumem njega i njegove probleme, razumem i sve ostale. I sam sam više puta pričao o nekim nepravdama i nelogičnostima koje se rade nad stanovnicima pojedinih naselja u ili oko Beograda (Pančevo, južni deo grada, sakaćenje 43 i 96, rusvaj u Kosmaju koji trpe mnogi u istočnom delu grada...) Ali baš zato i treba svako da digne glas, a ne da se tešimo da uvek može gore.
 
Postoji jedna lepa ideja kod ljudi bliskih vlasti.

zameniti trolejbuse elektrobusevima. Elektrobusevi su vrlo skupi za odrzavanje, idealna je prilika za ugradjivanje.
ukidanje trolejbusa znacilo bi zatvaranje depoa na Dorcolu. Kvadrati. Jos jedna idealna prilika za ugradjivanje.
 
Е, ајде уместо што генеришеш такве несувисле идеје, из свог џепа плати онима који требају да се уграде, а остави саобраћај на миру.

Ко треба да плати туђе уграђиавње? Ко!?

Све се плаћа, ако не у парама, онда у крви или територији. Ако сами преживимо плодове недомаћинског односа, наша деца и унуци ће сигурно да испаштају.

Ако су наши дедови и очеви били слепи и кратковиди, да ли и ми треба такви да будемо?
 
Bilo je očajno stanje do pre neku godinu Bender, i na potezu preko Avale, i na linijama koje saobraćaju autoputem. Stanje se počelo popravljati dolaskom SOR-ova pre neku godinu, plus su kupljeni onoliki OTOKAR-i tipa Cent i Terito, a skoro su stigle i Temse MD12. Ne možemo se sad žaliti na vozni park iskreno. Skoro i da nema težih krševa. Ranije su na liniji 493 radili stariji SOR-ovi u kombinaciji sa turističkim Berkofima uglavnom i često su znali da ostanu na autoputu. Nažalost, po pitanju održavanja se nisu mnogo popravili, mada je situacija različita od progona do pogona, pa može biti problema ponovo za koju godinu kad sva ta vozila pređu neku ozbiljniju kilometražu. No, da ne kukamo unapred. Za sad je dobro, pa će valjda tako i ostati.
 
Pardon, na SORove sam i mislio... :)
Bili su SORovi kad sam se i ja vozio, ali neki stariji i izdrndani. Nisam se vozio autobusom do ML bar jedno dve godine.
 
Evo vesti o jučerašnjem protestu, napominjem da grad prima stanovnike Dorćola, ali neće zvezdarce koji se bore za vraćanje trolejbusa 28.

Beograd: Novi protest stanara donjeg Dorćola zbog izmeštanja trolejbusa

Stanari beogradskog naselja donji Dorćol održali su u sredu uveče još jedan protest na uglu Ulice Žorža Klemensoa i Gundulićevog venca, gde su poručili da se ne slažu sa odlukom gradske vlasti da izmesti trolejbuski saobraćaj i okretnicu trolejbusa sa Studentskog trga na donji Dorćol.

Protest je održan nakon sastanka koji su predstavnici stanara ranije u sredu imali sa gradskim urbanistom Markom Stojčićem, a na kojem im je, kako kažu, rečeno da gradska vlast ne odustaje od odluke da u Venizelosovoj i Ulici Žorža Klemensoa uspostavi trolejbusku kontaktnu mrežu.

Kako je za Radio Slobodna Evropa (RSE) rekla Lena Cvetković Kadić, stanarka donjeg Dorćola, na sastanku im je rečeno da su vlasti, ipak, odustale od prvobitne namere da trolejbuski saobraćaj ide Gundulićevim vencem, što za stanare, međutim, nije dovoljan ustupak.

“Apsolutno se nismo ništa dogovorili na sastanku. Oni žele da se drže svoje trase i tvrde nam da je to njihovo rešenje. Mi smo večeras imali skup, na kojem građani nisu prihvatili da uopšte trole prolaze Venizelosovom i Ulicom Žorža Klemensoa”, rekla nam je Cvetković Kadić u telefonskom razgovoru.

Prema njenim rečima, stanari su nakon sastanka sa Stojićem ostali uskraćeni za odgovore na brojna pitanja.

“Mi ne znamo šta će objektivno tu da se dešava. Mi ne znamo broj trola i dinamiku tog saobraćaja. Ne znamo koliko će tačno biti ukinuto parking mesta. Ne znamo zašto baš moraju to da budu te ulice, a ne neke koje su već u funkciji trolejbuskog saobraćaja”, kaže Lena Cvetković Kadić.

Gradska vlast je, nakon prošlonedeljnog okupljanja i negodovanja stanara donjeg Dorćola, privremeno obustavila radove koji su počeli, kako kažu stanari, bez prethodne najave i obaveštenja.

“Najvažnije je da imamo želju građana i komšija. Imamo i pravni tim i nastavljamo sa dokumentacijom koja će se pravno protiviti njihovoj dokumentaciji, jer smo videli da imamo protstor za to”, kaže Cvetković Kadić.



Radovi na postavljanju trolejbuske mreže na donjem Dorćolu počeli su 20. novembra, nakon čega su se građani samoorganizovali. Kako je kamera RSE snimila, na više mesta u Ulici Žorža Klemensoa iskopane su rupe i postavljene bandere za trolejbusku mrežu.

https://www.slobodnaevropa.org/a/303079 ... -mvzA2WKYU
 
Mozda nisam prvi koji primecuje... da je trasa izmanjena zbog "Novog Dorcola" koji nije imao pristup gradskom saobracaju. Verovatno tu postoji jos parcela koje su izdeljkane.
 
Хм, можда, мада је по мени логичније гашење све мреже изузев потеза Звездара-Бањица за шта је требало наћи алтернативу до депоа.
 
Nama na Zvezdari nije ni problem da budu elektrobusevi, ali da i dalje imamo vezu sa centrom grada koju nam je davala linija 28. Ne fetišiziramo trolejbus i primarna nam je linija, dok ako je i trolejbus to je ok, ali nije presudno.
 
Да ли ће уопште нова траса Венизелосовом бити намењена превозу или проласку до депоа ? И зашто је требало да иде улицом Гундулићев в. када већ постоји мрежа у Добрачиној до депоа и било је потребно само да се повеже преко Скендербегове са Венизелосовом ?
 
Plan grada je da izbaci trolejbuse iz centa grada jer po njihovom stavu kontaktna mreža ruži grad. Zato je i planirana izgradnja tramvajskih šina od Slavije do Trga bez kontaktne mreže. Zato i kažem da je ok da se vrati 28 kao elektrobus, trasa linije je važna.
 
Та идеја да контактна мрежа смета им је дебилна, но ако је проблем у жицама, нек лепо узму тролејбусе са већом аутономијом, и онда склоне контактну мрежу из круга двојке, а оставе је ван њега, или још боље прошире.
 
Али уколико се троле уклањају због мреже из историјског, не и физичког језгра, и преостала мрежа губи сврху, јер највећи део путника путује ка историјском језгру и даље. Потребно је бар на једном правцу омогућити улаз тролама до близине Трга Републике, са или без мреже уколико то може да се учини технички.
 
Vrh