Šta je novo?

Tramvaji

Upravo sam hteo da ostavim vest sa B92, ali me preteče Milanče.

Hteo bih da se osvrnem na to da je Končar ipak dao bolju ponudu (finansijski) i da nije on izabran iako je za uslove tendera kriterijum bio najniža cena. Sad ili su meni loše protumačili zakon, ali ukoliko su oba tramvaja ispunili uslove iz tenderske dokumentacije (bez obzira na nivo kvaliteta) onda je po zakonu trebalo da bude izabran Crotram.

Meni je drago što je od ove dve ponude izabran CAF, ali treba biti iskren pa reći da je stvar od početka do kraja sprovođena protivno određenim zakonskim aktima i opštem interesu građana i grada.

Tramvaj 2.1 miliona, što će reći da za rezervne delove, specijalne alate, obuku i troškove transporta plaćamo 17 miliona evra. Ne znam kakva su iskustva drugih gradova koji su naručivali ovakve približne količine tramvaja pa neka mi neko kaže da li je to mnogo ili malo para za te akcije?
 
Homer Jay":29jgxenc je napisao(la):
Sad su prikazali render na vestima Studija B. Vise lici na ovaj u Edinburgu i crven je na renderima :D
Huh! :kk: Ipak mi se ovaj u Edinburgu vise svidja od onog u Bilbau. :vops:
 
Zanimljivo, zanimljivo, meni deluje moćno.

Sad želim neki HQ render :D
 
Sa B92 sliđa

17316707564af02d593ca96438521952_extreme.jpg


:kk:
 
Evo snimah klip pa uradih screen za par rendera, a pošto je snimak sa B92 mogle bi određene osobe da zamole kolege da nam daju rendere ;)

U međuvremenu extra low quality. Sorry, nemam tv karticu pa je moralo ovako seljački

e6xe1v.jpg


2s18wpf.jpg


2zxvxb4.jpg


2vxfv4z.jpg


2cxsu4g.jpg



Na koji trenutno postojeći njihov model ovo najviše liči?
 
Vidim da nema one blesave "poklopce" na tockovima, sto je :kk: Ja ih licno ne mogu smisliti na tramvajima.
 
Smeksi legendo :kk: Na drugoj fotki je Edinburg tamvaj,a na prvoj ova "nasa" varijanta ... jel dizajn konacan,odnosno uokviren,ili se jos uvek razmislja izmedju ove dve varijatne ?
 
Prenosim post markabg sa željeznica

markobg":15gcg0h3 je napisao(la):
Elem, stvari stoje ovako:

- Cena po vozilu 2,1 milion evra sa uračunatim rezervnim delovima za prvih 5 godina
- Prvi probni tramvaj (da ga nazovemo prototip) stiže sledeće godine, ostaje u Beogradu 9 meseci (već se zna da će prvo raditi na liniji 12 zbog najbolje infrastrukture, pa tek onda na 7 i 9, to su inače jedine tri linije na kojima će redovno voziti novi tramvaji)
- Rok za isporuku prvog serijskog tramvaja najkasnije 2 godine, rok za isporuku svih 30 je 3 godine.
Glavno pitanje za boldovano je kada sledeće godine?
 
mastercat":2f3mf4hv je napisao(la):
Smeksi legendo :kk: Na drugoj fotki je Edinburg tamvaj,a na prvoj ova "nasa" varijanta ... jel dizajn konacan,odnosno uokviren,ili se jos uvek razmislja izmedju ove dve varijatne ?
mislim da ćemo konačan dizajn saznati tek nakon probnih vožnji i kad kažem dizajn mislim i estetski, ali i inžinjerski deo posla. Tek nakon tih probnih vožnji će se ustanoviti konačan i definitivan izgled, koji će opet moguće biti menjan u zavisnosti od serije u kojoj je određeni tramvaj stigao (npr. posle prve isporučene serije se utvrdi da je bolje nešto promeniti, pa ostali tramvaji dobiju tu izmenu).

Meni se više sviđa varijanta na drugoj slici, ali sa kolor šemom prve varijante.
 
Inače već sam našao (malu) zamerku na enterijer, da li smem već danas da bacim hejt ili da se strpim do sutra? :D
 
Istina Edinburg je lepsi .. oni su izgleda uzeli Edinburski(smeksi slika 2) i neki nas imaginarni dizajn(smeksi slika 1) ukombinovali i napravili ono sto je Steva postavio
 
Ono što je Steva postovao je slika 1. Pogledaj malo pažljivije pa ćeš videti
 
mastercat":2yqpr1kn je napisao(la):
E pa tako sam primetio ... ima dosta razlike izmedju Stevine slike i prve tvoje
Ma to je ista slika, nego je tamo cropovana, a kod mene je očajan kvalitet, tj. na obe slike se nalazi ista stvar
 
Ako je ista slika zasto je svetli okvir na jedoj slici oko soferke a na drugoj sa strane ??Na jednoj su dupli farovi uokviru tog okvira,a na drugoj van njega.Bocna stakla kabine su razlicita,kao i jos po koji detalj ... definitivno nije ista slika
 
Ne bih da kvarim euforiju ali mi nije jasno da li sam pogrešno čuo da je pre par meseci kada je uopšte i počela neka ozbiljnija priča bilo reči da će se pojaviti najkasnije u roku od godinu dana od datuma potpisivanja ugovora? I pritom, zar im stvarno treba 3 godine da (uz ostale porudžbine) naprave 30 tramvaja?
 
Neko je gore citirao moj post sa hrvatskog foruma! :) Elem da malo pojasnimo situaciju.

Kupovina novog tramvaja je jako ozbiljna i komplikovana stvar. Svaki grad je specifičan, svaki ima neke svoje karakteristike. Tramvaj mora u potpunosti da odgovara našoj infrastrukturi do najsitnijih detalja. U suprotnom banalne stvari kao što su neki ivičnjak ili bandera mogu da budu problem, a da ne govorim o zaista ozbiljnim stvarima kao što su npr. podstanice itd.

Zbog toga će CAF prvo poslati jedan prototip na probu pa će tek onda na osnovu dobijenih rezultata napraviti konačan tramvaj. Grubo gledano satnica bi trebala da izgleda ovako: 9-12 meseci izrada prototipa, 9 meseci testiranje, 3-6 meseci prepravke pa tek onda (dakle posle oko 2 godine) isporuka prvog serijskog modela i na kraju oko 12 meseci da se isporuči svih 30. Ukupno 3 godine. Vrlo realno ako mene pitate.

Inače ne postoji neki čvrst rok za isporuku prototipa, on će biti poslat u BG čim bude gotov, postoji samo rok da prvi konačni model bude isporučen za najkasnije 2 godine.

Ja takođe imam brojne zamerke na putnički salon i sedišta ali otom-potom. :)
 
Vrh