Šta je novo?

Tramvaji

Unutrasnjos Edinburgskih masina:

[video]http://www.youtube.com/watch?v=<object width="425" height="344"><param name="movie" value="http://www.youtube.com/v/si01JBS1Sj0&hl=en&fs=1&"></param><param name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="http://www.youtube.com/v/si01JBS1Sj0&hl=en&fs=1&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="425" height="344"></embed></object>[/video]

Mnogo mi je bolje a i lepse ovo resenje za BG tram:

2zxvxb4.jpg
 
Jutros cuh da ovi nasi nisu nesto odusevljeni CAF-ovim materijalom u Alziru. Nisu mi rekli zasto.
 
CCTV se koristi za nadgledanje u samom tramvaju. Imas dva nacina da nadgledanja. Direktno nadgledanje iz OCC-a unutrasnjosti tramvaja ili snimanje u tramvaju pa onda kasnije presnimavanje tih snimki u bazu (OCC).
Ovaj prvi sitem je skuplji i potrebna je citava infrastruktura (obicno wifi) da bi taj sistem funkcionisao (bez zastoja).
 
zhaba":37rv0ufd je napisao(la):
Meni su licno potpuno degutante te tri boje na tramvajima. Podjedanko se najezim svaki put kada vidim katalonsku zastavu na balkonima zgrada!
:kk:

Super za tramvaje, opet se najviše stvari izdešavalo kad nisam bio pri računaru. :D
Meni je 2+0 raspored vrlo zanimljiv, i mislmi da će na tim centralnim delovima biti ultra kul. 30m je dužina? Koliko su dugačke sadašnje katice? Da li će ovo biti "zamena" za duple? Pošto bi to značilo da će onda moći neke druge linije da se pojačaju? Uostalom, do tada će se završiti most na Adi, tako da će nešto verovatno ići i na, nadam se novu i privremenu, liniju od Banovog Brda ka Novom Beogradu.
 
Evo primera:

CAF Seville
20060717021614_sevilla_final01.jpg

20060720095017_sevilla_final04.jpg


CAF Antalya
20090310095119_antalya2_gr.gif

20090310095135_antalya_gr.gif

20090310095046_antalya3_gr.gif



I meni je 2+0 raspored OK, samo da se pojacaju horizontalni drzaci i bice :kk:
 
Super vijest novi tramvaj nakon 12 godina .Gore se kaze da je sirok 2,3m koliko se meni cini katica je siroka 2,4m.Kada dodju novi tramvaji planirano je da se postojece udvojene katice rastave pre svega one remontobvane u gosi.Prije neki dan 14 katica je otislo u vjecna lovista .Razgovarao sam prije neki dan sa direktorom gsp i trenutno im masinsik faks radi neku studiju o ubacivanju niskopodnog djela na katicama.Uz nove tramvaje dolazi i sistem za odrzavanje istih zato je veca cijena . :vops:
 
markobg":n8t2nusd je napisao(la):
Pazi, glavni razlog zašto smo na kraju dobili samo dva ponuđača nije bio rok isporuke već neke druge stvari, uglavnom tehničke i funansijske prirode... A o nekim drugim (mutnijim) razlozima da i ne govorim...
o tome je ovde opsirno pisano. ti patis od tipicne srpske boljke - ne postujes i ne razumes principe. nije dakle uopste bitno gledanje u kuglu da li bi se jos neko prijavio, bitno je da postoji vrlo sadrzajni smisao zakonskog propisa da se nakdnano rok isporuke ne moze menjati. samo tako postoji jednak tretman svih ponudjaca i garantuje se najbolja konkurencija i najbolje resenje za nabavljaca.
 
direktor":3kmijwk8 je napisao(la):
Super vijest novi tramvaj nakon 12 godina .Gore se kaze da je sirok 2,3m koliko se meni cini katica je siroka 2,4m.Kada dodju novi tramvaji planirano je da se postojece udvojene katice rastave pre svega one remontobvane u gosi.Prije neki dan 14 katica je otislo u vjecna lovista .Razgovarao sam prije neki dan sa direktorom gsp i trenutno im masinsik faks radi neku studiju o ubacivanju niskopodnog djela na katicama.Uz nove tramvaje dolazi i sistem za odrzavanje istih zato je veca cijena . :vops:
Katica je široka 2,2m, dakle uža je. A njihov remont se svakako isplati. Vecina nasih Katica je stara od 10 do 25 godina, to nije mnogo.

Neko je gore pomenuo da je Istanbul platio 1,8 milion evra za poljske Citadise. U pitanju je Citadis X-04, tramvaj koji je značajno drugačiji od našeg (trodelni je, raspored modula i postolja je potpuno drugačji) i tehnički mnogo manje napredan, to je osiromašena verzija Citadisa namenjena tržištu trećeg sveta. Otuda i manja cena. Ja lično NISAM za to da se po svaku cenu kupuje najjeftinije vozilo, to se uvek obije o glavu, a posebno kada su u pitanju šinska vozila. Prve ideje su bile da se kupi neki tramvaj iz Rusije i to za 1,2 milion evra, pa kad se na kraju pokazalo kakva sve oni vozila prave... Izbor je pao na CAF vs Crotram, u oba slučaja su u pitanju tramvaji koji su sasvim pristojni i kvalitetni (mnogo kvalitetniji od tog Poljaka). Moglo je mnogo bolje ali je moglo i mnogo gore... Videćemo kako će se stvari dalje odvijati, tu ću ostati rezervisan.
 
Ambassador":2jjj8ku0 je napisao(la):
Super za tramvaje, opet se najviše stvari izdešavalo kad nisam bio pri računaru. :D
Meni je 2+0 raspored vrlo zanimljiv, i mislmi da će na tim centralnim delovima biti ultra kul. 30m je dužina? Koliko su dugačke sadašnje katice? Da li će ovo biti "zamena" za duple? Pošto bi to značilo da će onda moći neke druge linije da se pojačaju? Uostalom, do tada će se završiti most na Adi, tako da će nešto verovatno ići i na, nadam se novu i privremenu, liniju od Banovog Brda ka Novom Beogradu.
1+1 je jedini praktičan i održiv raspored sjedala u beogradskim uslovima. Toliko će valjda biti pametni.
Katica je dugačka 18,1 metara. Nezvanično će raspored biti 15 na 7, 5 na 9 i 10 na liniju 12, dok će stari remontovani biti razdvojeni. To samo po sebi ne znači i da bi se mogle pojačati druge linije, jer je tu prvenstveno problem podstanica - najveći na Smederevskom putu, kod Vuka i na Slaviji. Ne trpe gomilanje tramvaja. Ali valjda će se i to pojačavati, mada do sada nije previše urađeno na tome. Postoje deonice sa velikim variranjima napona u mreži.
 
da bar znam da bacate neki pasulj ili imate neku kuglu pa bi mi bilo lakse. dajte ljudi da razdvojimo zelje, nagadjanja i misljenja od cvrstog znanja. "1+1 je jedini praktičan i održiv raspored sjedala u beogradskim uslovima. " - a po cemu to?
 
Naravno, to što smo se mi navikli na 1+1 ne znači da je to i najpraktičniji raspored na niskopodnim vozilima.

Ja sam lično mišljenja da bi u slučaju CAF-ovog tramvaja najbolje bilo da imamo dva rasporeda: u modulima koji su iznad postolja (točkova) da bude 1+1 a na ostalim modulima da bude 2+0 (ovo je jako praktično zbog bolje protočnosti putnika ali i zbog ljudi sa specijalnim potrebama).
 
Jbga, izgleda da Grad jos uvek nije razresio problem sa Koncarem, odnosno da se nije ispleo iz toga sto je prvo konkurs bio namesten tako da pobedi Koncar. Mislio sam da ih je Grad najurio jer su raskrinkali njihove finte, ali izgleda da nije tako. Koncar najavljuje zalbu i Konkurs je na strani Koncara. Umesto da je skandolaz Konkurs ponisten i raspisan ljudski novi, gradska vlast je pokusala da mimo Konkursa izabre ponudjaca po kriteruijumama tehnickih karakteristika, cene rezervnih delova i skolovanja radnika - a te kriterijume Konkurs ne poznaje. Nisu ponistili Konkurs vec su protivrpavno nadalje terali svoje i ne bi me cudilo da na kraju ipak dobijemo Koncareve tramvaje, jer je sada kasno za ponistavanje Konkursa, a idiotski Konkurs je na strani Koncara. Ili Koncar opet obmanjuje hrvatsku javnost?

Bago: Žalit ćemo se ako Beograd nije prihvatio Končareve tramvaje

Pritom je istaknuo i kako je pročitao da su navodno opravdanje za odbijanje Končareve ponude tehnički razlozi, dok je "natječaj imao samo jedan jedini kriterij, a to je cijena", a Končar je bio najjeftiniji

Jadranka Kosor i Darinko BagoJadranka Kosor i Darinko BagoPredsjednik Uprave Končar - Elektroindustrije Darinko Bago izjavio je danas da ta tvrtka još uvijek nije dobila službenu obavijest o tome da li je grad Beograd odbio njihovu ponudu za isporuku niskopodnih tramvaja te je najavio da će se, ukoliko je ponuda odbijena, Končar na to žaliti.

"Vrlo smo iznenađeni procedurom, uobičajeno je da vas nakon rezultata natječaja obavijeste o tome da imate vrijeme za žalbu, a mi nismo obaviješteni već smo o tome saznali iz medija", izjavio je Bago.

Kazao je i da su u medijima pročitali da je ugovor već potpisan s drugim, španjolskim ponuđačem, što je "krajnje neobično".

"Oni imaju svoj zakon o javnoj nabavi, koji je sličan našem, Europska investicijska banka ima vrlo slične procedure i prema tome to je tim više vrlo neobično", kazao je Bago.

Pritom je istaknuo i kako je pročitao da su navodno opravdanje za odbijanje Končareve ponude tehnički razlozi, dok je "natječaj imao samo jedan jedini kriterij, a to je cijena", a Končar je bio najjeftiniji.

"Apsolutno ćemo se žaliti, jer ovo ja u svojoj karijeri još nisam doživio, samo moramo vidjeti kojim pravnim lijekom. Moramo dobiti odgovor gdje se nalazimo s našom ponudom i ako nismo prihvaćeni zašto nismo prihvaćeni. Na to se uvijek mora dati i pravni poučak što učiniti u tom slučaju", zaključio je Bago.

http://www.nacional.hr/clanak/70700/bago-zalit-cemo-se-ako-beograd-nije-prihvatio-koncareve-tramvaje
 
Lucifer":1dl7vvfb je napisao(la):
da bar znam da bacate neki pasulj ili imate neku kuglu pa bi mi bilo lakse. dajte ljudi da razdvojimo zelje, nagadjanja i misljenja od cvrstog znanja. "1+1 je jedini praktičan i održiv raspored sjedala u beogradskim uslovima. " - a po cemu to?
Tvoja kugla je bila zamagljenija od svih do sada, bar na ovoj temi. Ni čvrstim znanjem se pak nisi proslavio, ali nismo ni mi ostali, pa smo tu na istom.
Ono što me pak brine je to što izgleda ne koristiš tramvaj. Prednost 1+1 rasporeda je upravo bolja protočnost. Na trasi bilo koje od 3 planirane linije imaš po 5-6 stanica sa izrazito velikom rotacijom putnika. Čekanje i stvaranje prostora da neko izađe otud sa onog sedišta do prozora samo stvara gužvu.

Džebote, vama je nešto *lepo samo ako se razlikuje od postojećeg, pa makar bilo i - ružno. Potpuno heavy kriterijum.

*lepo moguće zameniti i sa praktično.
 
nije se odnosilo samo na tebe, vec na sve iskusne konstrukture tramvaja koji su se od juce na ovoj temi pojavili, pa i tebe. predstavio si svoj subjektivni sud koji nikad nije bio proveren na beogradskoj ulici, kao neku veliku istinu. a u stvari je rec samo o tvom ni u cemu ne utemeljnom utisku. ljudi nisu debili da ne umeju da izadju iz tramvaja. uostalom, doci ce tramvaj, pa cemo i videti sta i kako ide i sta ne valja - uobrazeno umovanje nam ne treba.
 
Uobraženo umovanje opet nije moja karakteristika - u Beogradu već imaš tramvaje sa rasporedom od 2 sedišta na istoj strani i to su Švajcarci. U tom smislu slobodno možeš da uporediš iskustva sa oba. Da kojim slučajem ne postoji onaj bauk da će se vrata zatvoriti pre nego što uspeju da izađu, prosek zadržavanja u stanici bi bio duplo duži. Kao što i jeste kod autobusa, recimo. Koji pritom imaju i manji kapacitet od prosečnog tramvaja.

edit: pišem ovo iz najbolje namere - tako su neki mislili i da su leptir vrata dobra ideja za BG uslove saobraćaja (po principu - pa sve je to za (iste) ljude), pa eno onaj Veolijin jadnik zaostaje po 5 stanica za autobusima sa internim otvaranjem vrata.

Ovo sa Konkursom je, sa druge strane, zanimljivo. Pod uslovom da oni podnesu tužbu - kako to utiče na proces izrade i plasiranja CAF tramvaja? Ozbiljno pitam.
 
Koncar prvo mora da se zali Komisiji za javne nabavke i ta komisija bi morala da uvazi njegovu zalbu, ali je moguce da tamo sede isti spekulanti kao u Gradu. Ako komisija odbije zalbu, onda koncaru ostaje da se obrati sudu - povede upravni spor. Sud moze da stopira nabavku do donosenja presude, a ne mora, moze da odlucuje godinama...
 
Končar može da se žali do sutra jer naši vrlo lako mogu da kažu da oni nisu ispunili osnovni uslov konkursa, a to je 100% niskopodnost, koju CroTram ne poseduje. Neka sada pričaju ljudi da ja lupam gluposti, ali ukoliko moram da dižem stopalo u određenom delu tramvaja kako bih seo u stolicu, što je kod Crotrama slučaj onda taj tramvaj nije 100% niskopodan već recimo nekih 70%. Case closed.
 
Bolje da se držimo podalje od politike,tako da Končar nije ni vredan komentara
 
direktor":3a5c88ky je napisao(la):
Razgovarao sam prije neki dan sa direktorom gsp i trenutno im masinsik faks radi neku studiju o ubacivanju niskopodnog djela na katicama.
to su već radili u Amsterdamu na starim nekim tramvajima, i ne mogu da se setim da li su to uradili u Pragu, na češkim katicama, pošto se tamo nisam vozio tramvajem, ali mi se čini da sam video
 
Ja se sve nadam da to sada Koncar plasira pricu zbog hrvatske javnosti, jer ta firma i nacija nije u stanju da prihvati nikakav poraz. Prosto mi je neverovatno da se Koncar sam nije raspitivoao nekoliko meseci unazad sta je sa rezultatima konkursa, a pobednik je da podsetim, morao biti obznanjen jos prvog dana jula.
 
Ma šta nas briga za njih pozvaćemo ih da se provozaju prvim Caf-om :kafa:
 
Katice (KT4) ne voze u Pragu! :) Modifikovane verzije tog tramvaja nose oznake KTNF6 i KTNF8 i voze u Nemačkoj i Estoniji. Negde su ubacili niskopodni deo, negde su ubacili visokopodni deo, evo nekoliko slika (kliknite na sliku ukoliko zelite da je vidite u vecem formatu):



Low-middle_tram_in_Tallinn.jpg


Da se vratimo na naše nove tramvaje. Pronašao sam slike unutrašnjosti tramvaja u Vitoriji na bazi koga će biti razvijen tramvaj za Beograd. Obratite pažnju kako tamo izgleda raspored sedišta, posebno na modulima iznad postolja! Jeidno što je tramvaj u Vitoriji nešto širi od našeg, zato mogu udobno da se smeste 2+2 sedišta. Naravno, naš tramvaj će imati vrata samo sa jedne strane (u Vitoriji je dvosmeran).




Kao što se vidi tramvaj je 100% niskopodan, nema ni jednog jedinog stepenika ispod sedišta.
 
To je taj isti širine za Bg i u Vitoriji je metraski kolosek ,istih dimenzija će biti i ovde to je rekao i predstavnik Caf-a.
 
Vrh