Uzgred, linija 12 je izabrana kao najpodesnija za prva testiranja ali i zbog toga što će sledeće godine krenuti velika rekonstrukcija Bulevara, a možda i Voždovačke pruge, pa samim time 7 i 9 neće ići normalnom trasom.
WTF???...
“Kada dobijemo ovih 30 tramvaja, grad će izgeldati bolje. Tramvaji će ići novim tramvajskim šinama, koje se uspešno rekonstruišu već nekoliko godina, a najintenzivnije poslednjih godinu dana”, rekao je gradonačelnik Beograda Dragan Đilas.
Novi tramvaji biće niskopodni, moći će da prime maksimalno 240 putnika, sa 78 mesta za sedenje, a imaće i klima uređaje.
Njihova maksimalna brzina je 30 kilometara na sat.
Špansku kompaniju “KAF” izabrala je stručna komisija, rekao je gradonačelnik, navodeći da je komisija ocenila da su španski tramvaji bolji od onih koje je ponudila hrvatska kompanija “Končar”, iako je njihova ukupna ponuda bila nekoliko procenata jeftinija.
...
JASAN USLOV KONKURSA JE BIO DA POSLEDNJI TRAMVAJ BUDE ISPORUCEN U ROKU OD 12 MESECI OD ODABIRA NAJBOLJEG PONUDJACA I POTPISIVANJA UGOVORA. I taj rok je kao i ceo konkurs idiotksi, ali nemoj da govoris da rok ne postoji i da je sve samo pitanje celishodnosti.markobg":6zmddxea je napisao(la):Neko je gore citirao moj post sa hrvatskog foruma! Elem da malo pojasnimo situaciju.
Kupovina novog tramvaja je jako ozbiljna i komplikovana stvar. Svaki grad je specifičan, svaki ima neke svoje karakteristike. Tramvaj mora u potpunosti da odgovara našoj infrastrukturi do najsitnijih detalja. U suprotnom banalne stvari kao što su neki ivičnjak ili bandera mogu da budu problem, a da ne govorim o zaista ozbiljnim stvarima kao što su npr. podstanice itd.
Zbog toga će CAF prvo poslati jedan prototip na probu pa će tek onda na osnovu dobijenih rezultata napraviti konačan tramvaj. Grubo gledano satnica bi trebala da izgleda ovako: 9-12 meseci izrada prototipa, 9 meseci testiranje, 3-6 meseci prepravke pa tek onda (dakle posle oko 2 godine) isporuka prvog serijskog modela i na kraju oko 12 meseci da se isporuči svih 30. Ukupno 3 godine. Vrlo realno ako mene pitate.
Inače ne postoji neki čvrst rok za isporuku prototipa, on će biti poslat u BG čim bude gotov, postoji samo rok da prvi konačni model bude isporučen za najkasnije 2 godine.
Ja takođe imam brojne zamerke na putnički salon i sedišta ali otom-potom.
Zbog ovoga nikad nećemo imati dobar javni prevoz. A ovakvih će biti sve više. Metro nije izgrađen na vreme, a neke navike su nepovratne.Super. Samo da se ja pitam proterao bih sve tramvaje iz BG i oslobodio po 2 trake za normalan saobraćaj u ulicama kojima inače ne može da se prođe u špicu.
Da, sad sam i ja primetio, sorry za zabunu. Super je što postoji više varijanti sa tom prednjom maskom, meni iskreno sve tri varijante deluju ok, ali sam rekao koja mi je najbolja.mastercat":x6gwltus je napisao(la):Ako je ista slika zasto je svetli okvir na jedoj slici oko soferke a na drugoj sa strane ??Na jednoj su dupli farovi uokviru tog okvira,a na drugoj van njega.Bocna stakla kabine su razlicita,kao i jos po koji detalj ... definitivno nije ista slika
...i to je i dalje jedna od retkih regija koja puni drzavni budzet (Beograd naravno), sto znaci da Beograd hrani dobar deo Srbije, a ne obrnuto.markobg":ppqgim60 je napisao(la):P.S.
BG za ove pare nikako nije mogao da kupi 2x Boinga 737! Jednog da ali dva nikako! :laugh: :laugh:
http://www.boeing.com/commercial/prices/
E sad šta bismo radili sa njime ja ne znam! Da zaprašujemo komarce? Mnogi ljudi u ovoj zemlji ne vide razliku između Grada Beograda i Republičkih institucija (Vlade) koje se nalaze u Beograud, pa otud ovi glupi komentari. Koliko puta sam se samo naslušao priča da će cela Srbija da plaća ove tramaje, što nije tačno, za njihovu kupovinu se zadužuje isključivo budžet grada Beograda, ne i budžet Republike Srbije! Dakle neće ni Leskovc, ni Jagodina, ni Selevac da plaćaju te tramvaje, plaćaće ih isključivo građani (stanovnici) Beograda!
izvor: beograd.rsУторак, 03. новембар 2009.
Потписан Уговор за куповину тридесет нових трамваја
Уговор за куповину тридесет нових трамваја за потребе Градског саобраћајног предузећа „Београд”, као део Пројекта обнове Београда, потписан је данас у Скупштини града. У присуству градоначелника Драгана Ђиласа и амбасадора Шпаније Инигоа де Паласија Еспања, уговор су потписали директор Агенције за инвестиције Марко Благојевић, генерални директор компаније „Каф” Јесус Еснаола и регионални директор одељења за међународна тржишта ове компаније Делипе Родриго.
Компанија „Каф” из Шпаније дала је најповољнију понуду на међународном тендеру, а укупна вредност уговора износи око 81,3 милиона евра. Набавка нових трамваја финансира се из кредита Европске инвестиционе банке у вредности од 20 милиона евра, а остатак из буџета града до 2014. године.
Градоначелник Београда Драган Ђилас рекао је да је један од основних задатака, који је град себи поставио, побољшање квалитета превоза.
– За набавку трамваја добили смо две понуде, а комисија коју су чинили представници Машинског факултета и Градског саобраћајног предузећа „Београд” и која је бодовала више од двадесет параметара, проценила је да је понуда шпанске компаније боља од хрватске. Први трамвај биће испоручен за нешто мање од две године, а комплетан уговор ће бити реализован за 1.035 дана. Град се, између осталог, препознаје и по томе како изгледају аутобуси, трамваји и тролејбуси, а то је веома важно и за кориснике јавног градског превоза. Нови трамваји ће се кретати новим трамвајским шинама, које се успешно реконструишу последњих година, а интензивно у последњих годину дана. Следеће године планирамо набавку 83 нова тролејбуса који ће заменити старе, а поред тога, у више од 200 аутобуса уградиће се клима уређаји. Такође, добили смо сагласнот европских банака за кредитирање пројекта београдске железнице, а средствима из градског буџета финансираће се реконструкција пруга и ремонт постојећих возова. Током следеће године требало би да се распише конкурс за куповину 20 нових возова. Када све то објединимо, моћи ћемо да кажемо да Београђани имају превоз какав заслужују – казао је Ђилас.
Амбасадор Шпаније Иниго де Паласио Еспања истакао је да му је задовољство што је шпанска компанија са јаким референцама победила на тендеру и изразио наду да ће „Каф” оправдати указано поверење, те да ће се сарадња наставити и убудуће и проширити на друге нивое.
Нови трамваји биће нископодни, петоделне зглобне конструкције модерног дизајна по највишим светским стандардима, дужине 33,1 метар и ширине 2,3 метра. Максимална брзина коју могу да развију износи 60 километара на час. Опремљени су посебним клима-уређајима за путнички део возила и за кабину возача, и посебним простором за особе са инвалидитетом и колица за бебе. Једно возило има 72 места за седење плус шест седишта на расклапање, а максималан број путника износи 242.
Поред набавке тридесет трамваја, уговор подразумева и резервне делове, специјалне алате, обуку особља, транспорт и трошкове контроле. Пројектом обнове Београда обухваћени су реконструкција трамвајских пруга и контактне мреже, затим мостовских конструкција, тротоара, коловоза и комуналне инфраструктуре по деоницама, те набавка трамваја и реализација система управљања саобраћајем.
Напомена: снимак овог догађаја можете преузети са сајта www.infobiro.tv
Upravo tako! Ali da se ne pravimo važni!teshke":2bjewgpo je napisao(la):...i to je i dalje jedna od retkih regija koja puni drzavni budzet (Beograd naravno), sto znaci da Beograd hrani dobar deo Srbije, a ne obrnuto.
Na ovo sam juče mislio kad sam rekao da sam već našao zamerku. Objektivno gledano unutra fale horizontalne šipke po dužini tramvaja.markobg":37hlfrv2 je napisao(la):Takođe na ovoj slici ima suviše malo šipki.