Šta je novo?

Tramvaji

Noćas sam imao priliku da se provozam onim prvim novouvedenim polaskom sedmice koji kreće iz Bloka 45 u 03:00, i moram priznati da sam se oduševio brzinom tramvaja u gluvo doba noći kada su ulice ispražnjene od automobila i sa preskakanjem jednog broja stajališta bez putnika. Bukvalno je leteo čak i kroz pustu Resavsku, Savski Trg-Koste Trifkovića je slistio za neverovatnih 25 minuta, posle povratak pravo do Bloka 45 za oko 50-55 novom trasom preko Mosta na Adi. Kada bi tako pičili i usred bela dana, tramvaji bi bili najbolji prevoz u gradu.

Opet nisam ulovio Bozankaju iako sam čekao na okretnici Blok 45 i kasnije kod BAS-a ne bi li je fotografisao u prolazu, ali sam golim okom primetio da CAF-ova u saobraćaju ima poprilično više nego što su izlazili u zadnjih godinu i jače dana. Daj bože da su neka od urnisanih vozila popravili i sjajno će biti ako se i 25 komada vrati u vožnju, mada sam svestan da Gangulina reč ne vredi preterano.
 
Ja sam razmišljao da 2jka ostane kao linija u špicu, a da van špica saobraća kao istorijska linija, ali sada se nešto nećkam oko te ideje, s druge strane pre se dosta pričalo da se ukine jedan krug (unutrašnji ili spoljašnji), pa da ide preko Starine Novaka itd...
Dvojka bi trebalo da se pretvori u turističku atrakciju kao što je to 28 u Lisabonu.
Upravo sam na ovako razmišljao što ste obojica napisali. Ali ako bi 2 išla u određenom vremenu i ne tako često, više kao dopunska linija i turističk atrakcija, trebalo bi pojačati sruge linije, pa čak izvršiti i reorganizaciju. Npr. linija 5 koja završava na Dorćolu, a sa druge strane se pričalo da bi trebalo da se izgradi jedno okretište kod Starog sajmišta. Možda bi 5 trebala da, umesto na Beko, skrene ka Kalemegdanu, preko Karađorđeve ulice, na Novi savski most do Starog sajmišta.
Isto možda i za 11, da ide u Cara Dušana i dalje, da li neko okretište kod starog depoa ili dalje, ne znam.
Ako se sećate detaljnog plana za prve dve linije metroa iz '77, bile su predviđene tri nove dodatne tramvajske okretnice koje su trebale da budu uz same metro stanice i to na Autokomandi, Ekonomski fakultet i Vukov spomenik.
Ali prvo što treba uraditi sa tramvajima da se ubrzaju, tj. da imaju prednost prolaza na raskršćima, pa i da se uradi po koja denivelacija.
 
Na kraju može da se desi da dobijemo samo tramvaj 11 kroz Parisku, a da linija 2 bude skraćena po trenutnoj zamisli. Da zaključim, smatram da treba insistirati i na dvojci i na šinama.​
Битно је да остане пруга. Они могу направити спин као остаје двојка ал је ефикаснија кад окрене на Пристаништу и код Бека. Овде је проблем конкретан са пругом, то је и више од линије. А тешко би кратили двојку само да је крате, овде је глад са површинама за кафиће у Париској.
 
Neverovatno je da se o ukidanju pruge uopšte raspravlja u gradu koji 30 godina nije imao proširenje tramvajske mreže.
Imao je proširenje preko Mosta na Adi.

Битно је да остане пруга. Они могу направити спин као остаје двојка ал је ефикаснија кад окрене на Пристаништу и код Бека. Овде је проблем конкретан са пругом, то је и више од линије. А тешко би кратили двојку само да је крате, овде је глад са површинама за кафиће у Париској.​
Inak bi u tom slučaju radio. Ostave prugu ali skrate namerno liniju 2, a ostave samo da linija 11 saobraća sa svoja 3 - 4 vozila. I onda pruga zvrnda više prazna nego što bi bila u upotrebi. Zato je bitno insistirati i na pruzi i na ostanku linije 2 u obliku kakvom je sada.​
 
Taman se ponadam da se rashladim u Cafu, kad on prc. Klima nije upaljena a otvoreni prozori.
1000016768.jpg
 
Jel ima negde tramvaj kroz baštu kafića? Kako da ostane pruga?
 
Ovaj inženjer iz klipa je dobro podsetio na besmislenost pešačke zone u Pariskoj. Svako ko je par puta prošao tom ulicom i seća je se, zna da iako je lepa ovako, u njoj maltene nema mesta za buduće kafiće pa da se sad kao planira pešačka zona i šta ti ja znam. Na delu od Uzun Mirkove do Kneza ima JEDAN lokal u prizemlju stare zgrade uz TC Rajićevu. Na delu od Kneza do Gračaničke je trouglasta zelena površina i uvučen tok pešaka, dalje od Pariske. Dakle ni ne treba ti pešačka zona u Pariskoj nego u Rajićevoj. Na delu od Gračaničke do Kosančićevog venca je Francuska ambasada i NIJEDAN lokal i izlog.

Da ne kačim sad slike, mislim da svi ovde znamo o čemu pričam a i svi imaju Google maps da vide i sami.

O kojim onda kafićima i o kojim zadržavanjima pešaka mi da pričamo? Za čije babe zdravlje nam treba pešačka zona u Pariskoj?

A da ume da smara semafor ispred Gradske biblioteke, ume. Ali jbg, živi se sa time. Od Pobednika pa do Terazija, jedno 1.5 km, to je prvi i jedini semafor za pešaka i turistu. Mislim da će preživeti tih 2 minuta. Pogotovu ako imamo u vidu da na Kalemegdan i sa Kalemegdana uglavnom koračaju oni koji idu u rekreaciju i šetnju. Nije kao da neko žuri na posao ili na faks preko tog prelaza ispred Gradske biblioteke...

Uostalom, kuda će da mu prolaze turisti u tur. autobusima na najčešćoj ruti Hram - Slavija - Trg Republike - Studentski trg - Kalemegdan - Pristanište? Šta, da idu ka Dorćolu pa u Bojovića pa oko celog Kalemegdana??? Ma nije nego. I zašto ne koristiti tramvaj da popne i spušta i turiste od Pristaništa do Kalemegdana i Knez Mihailove...

Nego to ti je kad Beograd pretumbaju i menjaju ljudi koji ga poznaju ko Marica ...
 
Poslednja izmena:
Ma nema od toga ništa. Jednostavno nema nijednog opravdanja za pretvaranje tog parčeta u pešačku zonu. Ako je problem sačekati par minuta semafor, ajde onda sve da pretvorimo u pešačke zone. Plus što je krak bitan i kao tehnički za odlazak vozila u garažu i izlazak na linije. A u krajnjem slučaju, tramvaj ne smeta pešačkoj zoni. Jedino što je problem što će i ukidanje drumskog saobraćaja napraviti haos.
 
Iz radoznalosti upalio aplikaciju da vidim da li vozi novi tramvaj da se provozam, a ono po jedna 12 u svakom smeru? Red vožnje na sat vremena ?
 
Vrh