Šta je novo?

Tramvaji

Mreža je skinuta celom dužinom od raskrsnice kod Ekonomskog (uključujući i krak ka bivšem mostu) pa sve do Brankovog mosta, što me navodi da će sređivati ceo taj deo fazno u etapama. Ako je tako, to znači da od povratka nema ništa barem do kraja prve polovine 2026.

Opet, ništa zvanično, samo moje razmišljanje...
Ma ko zna šta muljaju. Ali radovi ne treba nikog da obeshrabre da se uključe u borbu za očuvanje šina i ulice.
 
Nemam nameru da ,,kontriram samo da bi kontrirao”. I meni je stalo da imamo sto bolji prevoz. Ali mi se cini da sta god da se uradi sada (stari savski most, pomeranje basa pa sad i linija 2) ljudima smeta. Ok u redu za neke stvari ali ne bas sve. Neke promene su dobre
Uklanjanje mosta bez prethodne izgradnje novog i pomeranje BAS-a bez završene nove stanice je sve samo ne dobro i normalno. A "presecanje" kružne tramvajske linije na deonici do koje je koristi većina njenih putnika bez ikakvog urbanistički opravdanog razloga je za psihijatriju.

Dobro je što su tramvajske šine u Vojvode Stepe izdvojene od automobila i što je izgrađena veza preko Mosta na Adi, ali to je uradio Gangulin prethodnik koji je pored tih nekih par pristojnih tačkica ojadio Beograd time što je sahranio tramvaj 3 i što je sve vračarske trolejbuske linije osim 29-ke skratio do Slavije. Centar Beograda nije Zabranjeni Grad, i moraju nekako da stignu do njega i oni koji nemaju službene vozače, džipove, limuzine, pa ni polovnog Fiću.
 
Реално мислим да је цео тај део могао да се уради до краја августа од кад су кренули да га раде.

Svakako...

A šta bi s onom najavom da će radovi u Karađorđevoj trajati do 3. avgusta?

To su radovi samo za deo u Karađorđevoj koji su uspeli nekako da probiju (crveno), koliko sam shvatio oni moraju da rekonstruišu ceo potez do Brankovog (plavo).
Zato sam naveo 2026, jer ako im je cilj da srede celu od Savskog do Brankovog, nema šanse da završe skora.
Screenshot (1243).png
 
Сајт Секретаријата каже продужени радови у Карађорђевој до 24.августа. Моје мишљење је да ће то наравно да се одужи и јесен јер су извођачи радова толико неспособни да било шта одраде на време.
 
Najbolje je da se vrati linija kao što je bila od 14. oktobra 1892. sa tramvajom od 2 (KS)
Zamisli da je bilo ovog foruma 1894. godine kada se pojavio je prvi električni tramvaj na linija do Topčidera....
:cool:
 
Ne znam kako nam je ovo promaklo, ali ovde sve piše.

"Радови ће обухватити деоницу од Савског трга до Бранковог моста и биће реализовани у три фази. Због озбиљних претпоставки и потребе да се током радова изврше и неопходни археолошки радови, планирано је да радови трају и буду завршени у термину заједно са завршетком радова изградње новог Савског моста."

Znači 2 godine bez tramvaja 2 & 11, ouhh..:confused:
Sada objašnjava zašto su zamenili table za 2A.
 
Са једне стране имамо званичан план Града Београда за развој трамваја на којем су годинама радили урбанисти и саобраћајни инжењери, и који је кроз разне процесе јавних увида и скупштинских гласања усвојен (од стране СНСа ни мање ни више), а који укључује проширење трамвајске инфраструктуре од Калемегдана кроз Васину улицу ка Теразијама, Булевару и Славији, чиме би се омогућила директна травмајска веза Нови Београд - Калемегдан - Трг Републике, као и Булевар - Трг - Калемегдан.

Са друге стране имамо Шапића који на свој ћеф и без икакве консултације са струком, уједно кршећи усвојене планове, одлучује да укине трамвај на једној од најатрактивнијих тачака у граду односно пресеку Калемегдана и Кнез Михаилове, и да тиме уништи не само постојећу инфраструктуру и саобраћајне везе, већ да уништи и будући потенцијал за развој трамваја. Од толике Кнез Михаилове, од толиког Калемегдана, од толиког центра, нам баш сад одједном фали место за клупе и кафиће у Париској.

Уместо да се угледамо на урбанистичка правила успешно примењена у другим градовима где је трамвај носиоц развоја и где се трамвај спаја са пешачком зоном где год је могуће, јер повећава атрактивност за посетиоце и профитабилност околних локала, нама смета што трамвај сече један пешачки прелаз у дужини од 11,5 метара. Буквално невиђена срамота за један град да је уопште такав предлог успео да доспе у јавност, пре него што је проверен од било којег стручњака и сасечен у корену.

Понижење како за струку, тако и за здрав разум. Не постоји ниједан валидан аргумент за ово, и није ми јасно како ове ботине могу уопште да погледају или себе или своју децу у очи знајући да подржавају овакво уназађење и злочин против свог града.

Нема шансе да ово прође, превише је ирационалан потез чак и за њихове стандарде, чак и за њихове гласаче. Бунт је неминован, како струке у позадини, тако и Београђана на улици.
 
Pa niko nije ni najavio ukidanje 2 i 11. Mozda 11 bude isla samo do Pristanista, a 2 od Pristanista do Dorcola. Nije tolko strasno.
Šta se dobija time? Dve nefunkcionalne linije. Meni je, kao stanovniku savskih blokova, 11 odgovarao kada sam išao u centar grada, kada je išao Milentija Popovića i preko Savskog mosta starom trasom, što bi i sada voleo. Bio mi je alternativa natrpanoj 95ici i više sam voleo da idem tramvajem. Jedina mana je što je sporiji, ali i to može da se reši.
Kalemegdanska pruga ostaje!
 
Poslednja izmena:
Pa niko nije ni najavio ukidanje 2 i 11. Mozda 11 bude isla samo do Pristanista, a 2 od Pristanista do Dorcola. Nije tolko strasno.

To sto se negde uklanja pruga to ne znaci da u buducnosti nece doci do prosirenja iste na drugim, bitnijim mestima…
И од Пристаништа пентрање до Кнеза? Генијално, тако се развија центар, тако се развија туризам.
 
Vrh