Šta je novo?

Tramvaji

Noćas sam imao priliku da se provozam onim prvim novouvedenim polaskom sedmice koji kreće iz Bloka 45 u 03:00, i moram priznati da sam se oduševio brzinom tramvaja u gluvo doba noći kada su ulice ispražnjene od automobila i sa preskakanjem jednog broja stajališta bez putnika. Bukvalno je leteo čak i kroz pustu Resavsku, Savski Trg-Koste Trifkovića je slistio za neverovatnih 25 minuta, posle povratak pravo do Bloka 45 za oko 50-55 novom trasom preko Mosta na Adi. Kada bi tako pičili i usred bela dana, tramvaji bi bili najbolji prevoz u gradu.

Opet nisam ulovio Bozankaju iako sam čekao na okretnici Blok 45 i kasnije kod BAS-a ne bi li je fotografisao u prolazu, ali sam golim okom primetio da CAF-ova u saobraćaju ima poprilično više nego što su izlazili u zadnjih godinu i jače dana. Daj bože da su neka od urnisanih vozila popravili i sjajno će biti ako se i 25 komada vrati u vožnju, mada sam svestan da Gangulina reč ne vredi preterano.
 
Ja sam razmišljao da 2jka ostane kao linija u špicu, a da van špica saobraća kao istorijska linija, ali sada se nešto nećkam oko te ideje, s druge strane pre se dosta pričalo da se ukine jedan krug (unutrašnji ili spoljašnji), pa da ide preko Starine Novaka itd...
Dvojka bi trebalo da se pretvori u turističku atrakciju kao što je to 28 u Lisabonu.
Upravo sam na ovako razmišljao što ste obojica napisali. Ali ako bi 2 išla u određenom vremenu i ne tako često, više kao dopunska linija i turističk atrakcija, trebalo bi pojačati sruge linije, pa čak izvršiti i reorganizaciju. Npr. linija 5 koja završava na Dorćolu, a sa druge strane se pričalo da bi trebalo da se izgradi jedno okretište kod Starog sajmišta. Možda bi 5 trebala da, umesto na Beko, skrene ka Kalemegdanu, preko Karađorđeve ulice, na Novi savski most do Starog sajmišta.
Isto možda i za 11, da ide u Cara Dušana i dalje, da li neko okretište kod starog depoa ili dalje, ne znam.
Ako se sećate detaljnog plana za prve dve linije metroa iz '77, bile su predviđene tri nove dodatne tramvajske okretnice koje su trebale da budu uz same metro stanice i to na Autokomandi, Ekonomski fakultet i Vukov spomenik.
Ali prvo što treba uraditi sa tramvajima da se ubrzaju, tj. da imaju prednost prolaza na raskršćima, pa i da se uradi po koja denivelacija.
 
Vrh