Šta je novo?

Tramvaji

Zar pre rekonstrukcije nije postojala odvojena tramvajska baštica između dve trake u ovim bulevarima?
Ne, uvek su bile uz ivičnjak. Raspored nije menjan nigde osim u Vojvode Stepe i na pravcu ka Rakovici.
Sada su šine ugrađene u kolovoz, i tramvaji bukvalno mile u koloni sa automobilima.
Tramvaji, pogotovu na desnoj obali Save, mile na većini deonica u starom delu grada. Provozaj se pa vidi i sam. Dvojka i sve na njenoj trasi (Zoo vrt, Vuk, Slavija, Karađorđeva i sve između) se vuče svugde. I u Nemanjinoj, i u Karađorđevoj, i u Pariskoj, gde ima manje automobila oko sebe nego što je to slučaj npr u Beogradskoj. Kačio sam ovde snimak iz Dvojke koja se na radni dan vuče 20 km/h u praznoj Karađorđevoj između mosta i Kapetanije. Ne smeju da ih zalete brže od 20 km/h, čak ni na pravcu. Toliko su se navikli da ih štede i da ih ne zaleću. Bar te Katice što šalju na Dvojku.

Druga stvar koja dodatno srozava i usporava Dvojku je zaustavljanje na okretnici kod Pristaništa između 5 i 10 min. To takođe usporava i ometa i 11icu. Istina, uračunato je to u red vožnje 11ice ali ipak jeste ometanje i usporavanje i te linije.

Treća stvar koja dodatno srozava i nju i ostale linije na DOS jesu semafori koji su previše kratki za tramvaje tako da ovako spori i tromi uspe da prođe samo jedan odjednom.

Četvrta stvar su skretnice koje nekad rade automatski a nekad ne pa moraju ručno da ih menjaju. Npr na Slaviji i u Karađorđevoj sam često viđao da ne rade.
 
Poslednja izmena:
Ali svi tramvaji će biti novi. Ostale će da iseckaju odjednom? Tako je pisalo i za autobuse pre neki dan - svi će biti novi. To podrazumeva da će ove plave kontejnere što su stigli pre neki dan, odmah u staro gvožđe? Ko li im piše ova saopštenja, sa ovolikom količinom da ne kažem čega.
 
Kako kome 😭
Gledati konačno tender za tramvaje, a da znaš da će ispasti neko sranje - i ispadne tako. Ne treba nam opet ta trauma.
 
Ma došli smo dotle da je dobra i nabavka turskih Ringeraja krševa. Tako isto razmišljam i kad su u pitanju trole. Jednostavno je. Ovaj grad, makar trenutni skup komedijaša i alanfordovaca, nema kapacitete da upravlja složenim sistemima kao što su tramvajski i trolejbuski. Iskreno, deluje kao da ne bi umeli da natoče gorivo u neki od ovih krševa od autobusa što kupuju, a kamoli da shvate kako šinski sistemi funkcionišu. Zato me pozitivno iznenađuje bilo kakav tender za tramvaje. Ono što me ne bi iznenadilo je vest da tramvaje zamenjuju nekim novim autobusima, tipa iz Indonezije, jer to je otprilike njihov domet. Sve drugo podržavam, pa makar i turske tramvaje. Uzdam se u to da će se jednog dana pojaviti neki stručni ljudi koji će voditi Beograd, tako da sam protiv ukidanja bilo čega.
 
Valjda će sada Siemens znati da pošalje ponudu. 100 komada pa će valjda i zainteresovanost biti veća..

Makar nam je bilo prošli put zanimljivo da pratimo nabavku. 😁
Problem su rokovi isporuke, naši hoće što raniju isporuku kako bi se slikali sa njima a i zbog kombinacija da ne kažem potencijalne korupcije. Simens ima pune pogone za narednih nekoliko godina. Zato i grad je hteo da da trolejbuse privatnicima i da se naruče elektrobusevi jer su i trolama dugački rokovi isporuke. Sve u svemu Šapićevo upravljanje Beogradom po sistemu dilova i ličnog interesa, a ne javnog interesa i kvaliteta vozila kojima će se voziti građani. Ipak se gradonačelnik kako se hvali poslednji put vozio gradskim prevozom dok je išao u srednju školu.
 
Ja bih da sačekam Vučko, ipak ima tu još dobrih igrača u igri.

Jednostavno neverovatno zvuči da bi neki Stadler, Caf propustili nabavku od 100 tramvaja vrednu stotine miliona evra.
Hajde razumem za 25 komada da nisu želeli da učestvuju, ali ovo je trenutno verovatno i najveća nabavka u Evropi u tramvajskom sektoru.

Crtaće ga sigurno za Ringeraju, ali verujem (ili barem želim da verujem) da će ovog puta zainteresovanost biti veća, to je falilo prošlom tenderu.
 
Kad za 13 godina vlasti nisu kupili ništa kršteno, zašto bi sad kupili na verovatno najvecoj nabavci u istoriji Gsp-a, gde može najviše para da se ukrade. Ja se nadam da će tender biti iz više grupacija jer smatram da nam nisi potrebni tramvaji od 30-32 metra na baš svim linijama. Nešto slično je sada urađeno u Zagrebu gde su naručili 20 tramvaja od 20.5m, a drugih 20 će verovatno biti od 32m kao i starija serija Končara. Takođe ako bude više partija, veća je šansa da bar jedan deo dobije neki kršteni proizvođač.
 
Što je manji kontigent to je i manja zainteresovanost.
Beograd ima specifičnu mrežu (ne pričam samo o uskom koloseku) i potrebno je razviti specifičan model samo za tu nabavku što nije nimalo jeftino.
 
Nema to veze sa expom iz više razloga. Prvo je pitanje da li će i ovih 25 isporuciti do expa, a kamoli da isti proizvedu još 100 što je nemoguće. Ta Bozankaya ima već dosta porudžbina, a i svakako je teško dobiti više od 20-25 tramvaja godišnje što je neki maksimum, tako da se ovakav tip nabavki razvuče bar na 5 godina.
 
Ima li neko insajderske informacije, da li ce doci do remonta, vece mobilizacije cafova?

Bili su tenderi za farbanje, sredjivanje limarije i remont klima prosle godine

U tekstu piše okvirno 28. Šta je sa još dva?
 
Да су шине на средини и да се радила окретница Калемегдан, могао би Шпанац Дорћолом, овако не може ни Диваг јер ће заблокирати врата због баба са цегерима које иду са Бајлонија и Палилулске.
Može diwag isao je i na 10 i na 14 u šihtama to je samo mit vrata otvara bez problema samo je problem starijim ljudima za izlaz iz njih a gsp ne želi da ih šalje
 
Kad za 13 godina vlasti nisu kupili ništa kršteno, zašto bi sad kupili na verovatno najvecoj nabavci u istoriji Gsp-a, gde može najviše para da se ukrade. Ja se nadam da će tender biti iz više grupacija jer smatram da nam nisi potrebni tramvaji od 30-32 metra na baš svim linijama. Nešto slično je sada urađeno u Zagrebu gde su naručili 20 tramvaja od 20.5m, a drugih 20 će verovatno biti od 32m kao i starija serija Končara. Takođe ako bude više partija, veća je šansa da bar jedan deo dobije neki kršteni proizvođač.
Radi 10 španaca od 30 to je dovoljna informacija neki stoje 7-8 godina van saobracaja već ma jezivo ne mogu da nabave delove a kamoli da kupe 100 tramvaja
 
Ima li neko insajderske informacije, da li ce doci do remonta, vece mobilizacije cafova?

Bili su tenderi za farbanje, sredjivanje limarije i remont klima prosle godine

Tada je mozda i radilo 20 njih sada radnim danima radi 9-10 a vikendom oko 5 tako da je 20 njih neispravno znajući njih bar nekog ce iseći već neki delovi oplate kao i branik stoje na kraju depoa...A limariju su vrh odradili sa jednim sprejom na nekima idalje stoji crni lepak po celom krovu
Screenshot_20250212_181616_Facebook.jpg
 
Zašto bi bio zainteresovan da pravi repliku 100 Bozjanki i to po ceni kojom ne bi mogao da parira originalu?​


Ne praviš repliku Bozankaye, već svoj model prilagođavaš uslovima tendera koji je pisan u ovom slučaju da favorizuje Bozankaye. (Vrlo verovatno, nismo ga još ni videli)
De facto svaki model je uvek drugačija izvedba u različitim gradovima, ne postoji neki stalni obrazac izvedbe, uvek postoje razlike da bi se udovoljilo kupcu. Tako da je to manje višr i normalno da se radi.


Problem prošlog tendera je bio mali broj kontigenta vozila, ne postoji ta računica kod velikih proizvođača sada da izvode različite modifikacije i prave novu izvedbu za 25 Tramvaja, osim za onog koji je taj posao i čekao (Bozankaya). Zato je Pesa i pokušavala preko zaštite prava da nešto uradi, ali šteta je već bila načinjena.

Sada za 100 komada situacija je verujem dosta drugačija, sama nabavka će ići na 200-300 miliona evra vrednosti, što ovaj tender čini najatraktivnijim u Evropi i "nateraće" i ove najbolje da zavrnu rukave, jer je ovo ogroman novac i fabrikama će doneti siguran posao godinama unapred.
Stvarno bi bio presedan da se na ovako jakom tenderu opet sama javi Bozankaya, nešto što zaista do sada nisam video da se dešava.

Naravno, da će verovatno opet pokušati da Bozankayu favorizuju, ali ako se pojave 2 svetska igrača teško da će moći nešto puno da urade. Čak ni cena nije na strani Bozankaye.
Ne dopada mi se tender u partijama (ali je verovatan), jer mi liči na kapitulaciju, odnosno da Bozankaya opet uzme dobar deo, a da nešto sitno daju drugima.

Što nam je to nam je, sada ovo što se nabavi u narednih barem 20 godina sigurno neće više biti nabavki tramvaja čak i kada dođe nova vlast, zato ne preostaje ništa drugo nego da se nadamo najboljem.
 
Ne sumnjam da će ovde Pesa i Stadler biti 100% zainteresovani, ali je pitanje da li će šta moći da urade. Biće skandalozno ako se domaći proizvođač Siemens ponovo ne prijavi.
 
Zar nije bila priča da Siemens prvenstveno nije zainteresovan jer nema proizvodnu liniju za metarski kolosek? Ispravite me ako grešim i ne pamtim dobro.
 
Raspisan tender za kupovinu novih tramvaja. Traži se 100 niskopodnih, dvodelnih (17-20m) tramvaja, minimalnog kapaciteta 30 sedećih mesta, odnosno minimalnog ukupnog kapaciteta 95 mesta.
Traži se da proizvođač ima minimalno 100 proizvedenih tramvaja sličnog tipa, koji su u skladu sa EU regulativama, u poslednje dve godine (gleda se dan otvaranja ponuda).
Procenjena vrednost nabavke 40.500.000.000 dinara bez PDV-a, rok za podnošenje ponuda je 01.04.2025.
Rok za isporuku prvog vozila je maksimalno 15 meseci od dana potpisivanja ugovora, a rok za isporuku svih vozila je maksimalno 30 meseci od dana potpisivanja ugovora.
 

Prilozi

  • 1 tehnicka specifikacija.pdf
    1,6 MB · Pregleda: 26
Vrh