Šta je novo?

Tramvaji

Tramvaj Farmaceutski - Studentski Trg, kakav bi to seks bio.
Time Vojvode Stepe dobija direktnu vezu sa centrom, koju nema niti će je imati, jer Metro ide preko Jerkovića.
Do Farnaceutskog se uređuje lep bulevar, jer trenutno Trošarina - Farmaceutski sramotno izgleda.
Rasterećuje se pravac Slavija - Studentski Trg od autobusa sa tramvajima, a i okretnica Banjica, jer jedna linija prelazi gore.......

......A onda sam se probudio, izašao iz 10tke po kišnom vremenu i čekao 31 na Autokomandi 15 minuta.
 
Трамвај дуж Јужни булевар до Устаничке би био пун погодак. Чак би могла постојати и кружна трамвајска линија попут двојке Устаничка - Славија - Устаничка где би се и 33 и 48 растеретиле такође
Pola Južnog Sokaka nažalost nema mesta ni za kršteni trotoar, a kamoli tramvajske šine. Putnicima koji su osuđeni da putuju ovakvom mahalčinom od "bulevara" ne trebaju nove Resavske i Beogradske gde je tramvaj sporiji od traktora, samo metro. Na stubovima ili pod zemljom svejedno je, ali u nivou sa ovim brlogom nikako.
Od Ustaničke do Slavije bi kružna tramvajska linija mogla jedino današnjom trasom 31 ako ima prostora za bašticu do Autokomande, kroz Južni "Bulevar" nisu funkcionalni čak ni autobusi.
 
Poslednja izmena:
Ovo je stari snimak, Klas odavno više ne postoji i svašta se izidalo. Nove zgrade se povlače od ulice tako da se provuku po dve trake u oba pravca + trotoar a možda i parking. To je odavno u planovima, kao što je to urađeno i u donjem delu (i tu se dugo čekalo). Ali to je pitanje kada će kao i za većunu ulica koje treba da se šire. Problem je što država nit ima para nit volje da to uzme i sama reši (kao što je uradila sa Vojvođanskom) već se čeka da investitori izgrade sami zgrade, a to je ko zna kad.
I sad kada se pogleda ima mesta za po dve trake: parking i trotoar nsu regulisani kako treba a i trenutne trake su malo šire. Južni bulevar bi mogao da bude u sistemu kao Beogradska samo malo širi, ili čak ako se izbaci parkin da ima dve trake za vozila + tramvaj.
Ali opet treba i Južni produžiti do Vojislava Ilića, pa opet Gospodara Vučića srediti (i ona je u planu da se širi) do Bulevara.
 
Beogradska je sve samo ne primer funkcionalne tramvajske ulice. Bila je funkcionalna dvadesetih godina prošlog veka kada su kroz nju provučene šine, tada je u gradu još uvek bilo vrlo malo automobila i gužva nije ometala tramvaj koji sav prostor deli sa kolovozom. Danas kada imamo milion automobila i autobusa na ulicama svakog dana, tramvaje treba širiti tamo gde postoje uslovi za izgradnju izdvojene nezavisne ili autonomne baštice, ili ih ne treba širiti uopšte uskim saobraćajnicama gde bi bili smetnja i sebi i svima oko sebe.
 
Slažem se. Tramvaj treba da ide izdvojen i kraj. Više sam mislio u kontkstu da ako mora da se provuče, može da prođe kao Beogradska, što je svakako bolje nego Resavska. A ako analiza količine saobraćaja zadovolji, može i kao Vojvode Stepe da za kola bude samo jedan traka a druga za tramvaje. Ali naravno da je izdvoje kako ne bi kola blokirala kao kod komande, i da drugačije reše skretanje vozila u levo kako ne bi blokirala tramvaj dok čekaju zeleno za skretanje. Opcija desno - desno - desno ili desno - levo - levo.
Ps nisu tramvaji smetnja svima, već su kola smetnja tramvajima :p
 
Slažem se. Tramvaj treba da ide izdvojen i kraj. Više sam mislio u kontkstu da ako mora da se provuče, može da prođe kao Beogradska, što je svakako bolje nego Resavska. A ako analiza količine saobraćaja zadovolji, može i kao Vojvode Stepe da za kola bude samo jedan traka a druga za tramvaje. Ali naravno da je izdvoje kako ne bi kola blokirala kao kod komande, i da drugačije reše skretanje vozila u levo kako ne bi blokirala tramvaj dok čekaju zeleno za skretanje. Opcija desno - desno - desno ili desno - levo - levo.
Ps nisu tramvaji smetnja svima, već su kola smetnja tramvajima :p
Боље да се ништа не започиње док је СНС градске власти, они нормалне радове морају да одуже на годину, две, а камоли на измештање трамвајских баштица и шина.
 
20251212_185205.jpg

Kometara bez
 
  • Sviđa mi se
Reagovanja: bg1
Tramvaj Farmaceutski - Studentski Trg, kakav bi to seks bio.
Time Vojvode Stepe dobija direktnu vezu sa centrom, koju nema niti će je imati, jer Metro ide preko Jerkovića.
Do Farnaceutskog se uređuje lep bulevar, jer trenutno Trošarina - Farmaceutski sramotno izgleda.
Rasterećuje se pravac Slavija - Studentski Trg od autobusa sa tramvajima, a i okretnica Banjica, jer jedna linija prelazi gore.......

......A onda sam se probudio, izašao iz 10tke po kišnom vremenu i čekao 31 na Autokomandi 15 minuta.
Ja sam više za opciju Trošarina - SMT - Bulevar Peka Dabčevića - BIO4 kampus.
 
Узгред, то место плаче за укопавањем

Nema prostora zbog BGvoza ispod
Говори се о зони подземне железничке станице Карађорђев парк. Да тамо један ниво заузима правац аутопута, други железница, трећи Булевар ослобођења. Али трамвај ни не мора да се укопа да буде ефикасан, довољно је да оба смера буду са десне стране Булевара ослобођења све од Славије до Аутокоманде, као и да се преко петље уреде трамвајске шине као одвојени трамвајско-аутобуски коридор (стубови контактне мреже са спољне стране, не унутрашње). Једино нешто сложеније (али изводљиво) решење је за везу јавног превоза са Булевара ослобођења и Устаничке (сада 30 и 31).

Славија такође треба да се помери јавни превоз са западне стране саобраћајног трга за оба смера, а ка Врачару са северне стране оба смера. Поента је у минимум пресецања са аутомобилима.
 
Odgovor je nema. Ovako se naniže gomila vozila da cela okretnica bude zablokirana.
Na studentskom trgu trenutno jedva okreće zglobni autobus, a kamoli nešto dvozglobni i to bi moralo ponovo da se rekonstruiše .
Проблем са терминусима (окретницама) и њиховим претрпавањем је везан пре свега за "возиће" који долазе после сваког већег поремећаја. Али и након редовних загушења/застоја. Да превоз иде равномерно, ако терминус Коњарник има једну линију на 4 другу на 5, трећу на 15 минута, никада не би било више од 4 возила на истој. У пракси то није тако. Такве проблеме имамо и са трамвајима. Са сваким кораком ка управљивости јавног превоза смањује се потреба за мега-капацитетом терминуса. 31 је идеалан пример линије која се са врло мало захвата на улицама може директно направити као бас рапид транзит, све у жутим тракама.

Али ипак, једноколосечни терминус "Устаничка" је најкритичнији. Поред тога, на Вождовачом правцу се нагло смањује број путника после Трошарине, а на Булевару се доста смањи после Цветкове пијаце. На тај начин, мислим да би скраћивање трамваја 14 на Трошарина-Радио индустрија имало позитиван ефекат уколико се при томе не скине ни један једини трамвај, него интервал скрати на 15 минута. Ту је јако важно и растерећење терминуса Бањица и Смедеревски пут.
Ovo je stari snimak, Klas odavno više ne postoji i svašta se izidalo. Nove zgrade se povlače od ulice tako da se provuku po dve trake u oba pravca + trotoar a možda i parking. To je odavno u planovima, kao što je to urađeno i u donjem delu (i tu se dugo čekalo). Ali to je pitanje kada će kao i za većunu ulica koje treba da se šire. Problem je što država nit ima para nit volje da to uzme i sama reši (kao što je uradila sa Vojvođanskom) već se čeka da investitori izgrade sami zgrade, a to je ko zna kad.
I sad kada se pogleda ima mesta za po dve trake: parking i trotoar nsu regulisani kako treba a i trenutne trake su malo šire. Južni bulevar bi mogao da bude u sistemu kao Beogradska samo malo širi, ili čak ako se izbaci parkin da ima dve trake za vozila + tramvaj.
Ali opet treba i Južni produžiti do Vojislava Ilića, pa opet Gospodara Vučića srediti (i ona je u planu da se širi) do Bulevara.
Ја сам лајковао везано за ширење трамваја на сваком главном правцу, као начелну подршку. Не желим да због потешкоћа убијам генералну идеју.

Невоља код рецимо 50 јесу оштри успони на Видиковачком гребену и код Медаковића. То се може решити и тунелским деоницама које би поред свега имале функцију смањења успона. Али мислим да је овде, сада и за наредних 10 година и више главни задатак унапредити аутобус/тролејбус на тим правцима. Слично је и са везом Аутокоманда - Цветкова пијаца преко Јужног булевара и Господара Вучића.

Правац аутобуса 50:
1) Проширити Кнеза Вишеслава од Ратка Митровића до терминуса Видиковац за целодневне жуте траке, са озбиљном реконструкцијом раскрснице са Пилота Михајла Петровића.
2) Реконструкција Бахтијара Вахабзаде тако да са јужне (леве) стране буде 1+1 аутобуски пут, а са северне (десне) 2+2 аутомобилски пут.
3) Црнотравска и Саве Машковића са јужне стране аутобуско-тролејбуски пут 1+1, са северне аутомобилски пут 2+2. Наравно, укидање кружног тока на Трошарини.
4) Жуте траке у Устаничкој.
То су лакши пројекти без екропријације или са минималном експропријацијом, а који осим 50 каче по неколико важних линија јавног превоза. Следећи тежи и скупљи пројекти су:
5) Веза Трошарина-Браће Јерковић са аутомобилским подвожњаком на правцу Бањица-Јерковић. За друм 2+2 траке, за јавни превоз 1+1 трака (надземни због крака трамваја за Степу и Кумодраж 2 тим правцем). Код Браће Јерковић ту треба мостовска конструкција. Мост преко долине Кумодражког потока са статиком за трамвај.
6) Нова ламела Плавог моста само за јавни превоз 1+1, са статиком за трамвај. Коридор за јавни превоз са леве стране Војислава Илића од Устаничке до Светозара Радојичића.
7) Ширење Борске за жуте траке (доста експропријације и паркинга ван путног појаса.
8) Ширење Светозара Радојичића и дела Браће Јерковића од краја Војислава Илића до садашње лакат кривине у Насељу Вељко Влаховић
Најкомплекснији део је:
9) Од Општине Раковица до Видиковца. Ту нема јефтиних решења и са умереном ценом. Да, већ сада се може на неким деловима направити 2+2, али то тек ублажава ситуацију.

Ово су све пројекти за типа наредних 10 година. Па при најбољем раду тамо неке 2040 направимо ЛРТ на правцу 50 са пар подземних станица на неким од критичних зона. Тако је и у Јужном булевару. У релативно кратком року и са умереним буџетом можемо направити од Устаничке до Ђердапске жуте траке. Нешто компликованјији је део Господара Вучића до Цветкове пијаце. Најкомпликованији је део од Ђердапске до Војислава Илића. На самој петљи треба извршити одређене промене.
 
Pola Južnog Sokaka nažalost nema mesta ni za kršteni trotoar, a kamoli tramvajske šine. Putnicima koji su osuđeni da putuju ovakvom mahalčinom od "bulevara" ne trebaju nove Resavske i Beogradske gde je tramvaj sporiji od traktora, samo metro. Na stubovima ili pod zemljom svejedno je, ali u nivou sa ovim brlogom nikako.
Od Ustaničke do Slavije bi kružna tramvajska linija mogla jedino današnjom trasom 31 ako ima prostora za bašticu do Autokomande, kroz Južni "Bulevar" nisu funkcionalni čak ni autobusi.
Mislim da treba konačno da se izađe iz tog okvira razmišljanja da se bilo kakva tramvajska linija, trola, ili samo rekonstrukcija, ograničava na trenutno stanje. Prioritet mora da bude funkcionalnost, posebno u gradu koji nije imao nikakav urbanistički plan niti je građen promišljeno i za budućnost. Ovo se ne odnosi direktno i samo na tebe, nego i na generalnu diskusiju o nekim projektima, konceptima i idejama, gde se sve završava na to da se ništa postojeće ne sme promeniti, a novo mora da se prilagodi. Tako nikada ovaj grad neće videti bolje dane, a trenutni problemi će se samo pogoršavati.

Samo je bitno da razumemo da 90% novih ideja i razmišljanja može da se sprovede u realnost, na koliko one ludo zvučale i izgledale. Potrebna nam je hrabrost i vizija.

Ako je negde uspon prevelik za tramvaj - zašto ne tuneli? Ako negde nema mesta za okretnicu, zašto ne srušiti to što sprečava? Svaki problem ima više rešenja, samo je bitno naći balans između cene tog rešenja i benefita koje će ono doneti za stanovnike. A budimo realni, Beograđani imaju mali milion problema i svako rešenje će doneti ogroman benefit. Samo što niti smo mi zainteresovani za to, niti su nadležni zainteresovani, a oni koji bi na kraju to trebalo da pokrenu, oni se fokusiraju na betonske platoe, džinovske spomenike i rekreativne centre za neuspešne sportiste.

Kada bi Beobuild jednog dana osnovao stranku i izašao na gradske izbore, Beograd bi za taj jedan mandat mogao da prodiše i progleda. Uveren sam u to.
 
Vrh