Odgovor je nema. Ovako se naniže gomila vozila da cela okretnica bude zablokirana.
Na studentskom trgu trenutno jedva okreće zglobni autobus, a kamoli nešto dvozglobni i to bi moralo ponovo da se rekonstruiše .
Проблем са терминусима (окретницама) и њиховим претрпавањем је везан пре свега за "возиће" који долазе после сваког већег поремећаја. Али и након редовних загушења/застоја. Да превоз иде равномерно, ако терминус Коњарник има једну линију на 4 другу на 5, трећу на 15 минута, никада не би било више од 4 возила на истој. У пракси то није тако. Такве проблеме имамо и са трамвајима. Са сваким кораком ка управљивости јавног превоза смањује се потреба за мега-капацитетом терминуса. 31 је идеалан пример линије која се са врло мало захвата на улицама може директно направити као бас рапид транзит, све у жутим тракама.
Али ипак, једноколосечни терминус "Устаничка" је најкритичнији. Поред тога, на Вождовачом правцу се нагло смањује број путника после Трошарине, а на Булевару се доста смањи после Цветкове пијаце. На тај начин, мислим да би скраћивање трамваја 14 на Трошарина-Радио индустрија имало позитиван ефекат уколико се при томе не скине ни један једини трамвај, него интервал скрати на 15 минута. Ту је јако важно и растерећење терминуса Бањица и Смедеревски пут.
Ovo je stari snimak, Klas odavno više ne postoji i svašta se izidalo. Nove zgrade se povlače od ulice tako da se provuku po dve trake u oba pravca + trotoar a možda i parking. To je odavno u planovima, kao što je to urađeno i u donjem delu (i tu se dugo čekalo). Ali to je pitanje kada će kao i za većunu ulica koje treba da se šire. Problem je što država nit ima para nit volje da to uzme i sama reši (kao što je uradila sa Vojvođanskom) već se čeka da investitori izgrade sami zgrade, a to je ko zna kad.
I sad kada se pogleda ima mesta za po dve trake: parking i trotoar nsu regulisani kako treba a i trenutne trake su malo šire. Južni bulevar bi mogao da bude u sistemu kao Beogradska samo malo širi, ili čak ako se izbaci parkin da ima dve trake za vozila + tramvaj.
Ali opet treba i Južni produžiti do Vojislava Ilića, pa opet Gospodara Vučića srediti (i ona je u planu da se širi) do Bulevara.
Ја сам лајковао везано за ширење трамваја на сваком главном правцу, као начелну подршку. Не желим да због потешкоћа убијам генералну идеју.
Невоља код рецимо 50 јесу оштри успони на Видиковачком гребену и код Медаковића. То се може решити и тунелским деоницама које би поред свега имале функцију смањења успона. Али мислим да је овде, сада и за наредних 10 година и више главни задатак унапредити аутобус/тролејбус на тим правцима. Слично је и са везом Аутокоманда - Цветкова пијаца преко Јужног булевара и Господара Вучића.
Правац аутобуса 50:
1) Проширити Кнеза Вишеслава од Ратка Митровића до терминуса Видиковац за целодневне жуте траке, са озбиљном реконструкцијом раскрснице са Пилота Михајла Петровића.
2) Реконструкција Бахтијара Вахабзаде тако да са јужне (леве) стране буде 1+1 аутобуски пут, а са северне (десне) 2+2 аутомобилски пут.
3) Црнотравска и Саве Машковића са јужне стране аутобуско-тролејбуски пут 1+1, са северне аутомобилски пут 2+2. Наравно, укидање кружног тока на Трошарини.
4) Жуте траке у Устаничкој.
То су лакши пројекти без екропријације или са минималном експропријацијом, а који осим 50 каче по неколико важних линија јавног превоза. Следећи тежи и скупљи пројекти су:
5) Веза Трошарина-Браће Јерковић са аутомобилским подвожњаком на правцу Бањица-Јерковић. За друм 2+2 траке, за јавни превоз 1+1 трака (надземни због крака трамваја за Степу и Кумодраж 2 тим правцем). Код Браће Јерковић ту треба мостовска конструкција. Мост преко долине Кумодражког потока са статиком за трамвај.
6) Нова ламела Плавог моста само за јавни превоз 1+1, са статиком за трамвај. Коридор за јавни превоз са леве стране Војислава Илића од Устаничке до Светозара Радојичића.
7) Ширење Борске за жуте траке (доста експропријације и паркинга ван путног појаса.
8) Ширење Светозара Радојичића и дела Браће Јерковића од краја Војислава Илића до садашње лакат кривине у Насељу Вељко Влаховић
Најкомплекснији део је:
9) Од Општине Раковица до Видиковца. Ту нема јефтиних решења и са умереном ценом. Да, већ сада се може на неким деловима направити 2+2, али то тек ублажава ситуацију.
Ово су све пројекти за типа наредних 10 година. Па при најбољем раду тамо неке 2040 направимо ЛРТ на правцу 50 са пар подземних станица на неким од критичних зона. Тако је и у Јужном булевару. У релативно кратком року и са умереним буџетом можемо направити од Устаничке до Ђердапске жуте траке. Нешто компликованјији је део Господара Вучића до Цветкове пијаце. Најкомпликованији је део од Ђердапске до Војислава Илића. На самој петљи треба извршити одређене промене.