Šta je novo?

Tramvaji

Ovo je proba pa ako se pokaze dobro vgradjivace dalje ...
Nego koji je to tamo razbucan španac u hali nacisto
 
^^^Bilo bi pametno da planiranim donacijama pre puštanja u saobraćaj odmah po dokasku ugrade i iste displeje kako bi postigli bar tehničku unifikaciju ako već ne mogu vizuelno da ih usklade sa ostatkom voznog parka uzevši u obzir uslove donacije (zadržavanje imidža donatora).

Apropo donacije, pomenuo bi da ni Kornišoni (kako tamo zovu solo Šindlere) ne bi bili loši budući da bi pri manjoj potrošnji od zglobnih mogli pokriti najslabije linije pri jačem taktu i bez većeg opterećenja elektromreže (recimo 2 i 6). Osim navedenog ni sa low-entry prikolicom nisu mačji kašalj sa stanovišta kapaciteta. Ipak se u tom slučaju radi o vozilu dugačkom bezmalo 30m (cca 28m) sa 6 vrata s obzirom da LE prikolica ima dodatna u sredini.

Koliko je donacija dobra toliko je i loša imajući u vidu da pored povećanja pristupačnosti značajno usporava proces modernizacije, mada bi se to moglo donekle ublažiti nagovaranjem Bazela da nam proda i 28 sedmočlanih Combina po povoljnoj ceni (da ne donira). Alstom/Bombardier bi bio više nego oduševljen povećanjem obima nabavki.

Elem, došlo je vreme da molim Boga da mi naiđe tramvaj star pola veka, (prikolica još i više). I molitve mi juče uslišene.

Prikolica 1425 (2603+1425) manje drnda nego CAF. Baš je udobna i dobro spregnuta (ne cima napred-nazad). Napravio zastoj u Nemanjinoj jer je tramvaj L=30m u Resavskoj sa današnjim obimom drumskog saobraćaja prenategnut koliko i na Slaviji gde je svakako racionalnije bilo postaviti šine umesto fontane.

Pitam se koliko je izvodljiva promena režima saobraćaja u tramvajsko-pešačku zonu, ako izuzmemo 74 u jednom smeru? Teško je poverovati da bi ta kolona koju drži jedan semafor i par tramvaja na nekoliko minuta razbijena na KM/Beogradsku primetno ugrozila protok na pomenutim pravcima.

Od brže, pouzdanije, frekventnije, kapacitetnije tramvajske veze bi rasterećenjem tramvaja i autobusa imali koristi Blokovi i BKA, donekle Karaburma i Banovo brdo (Karaburma posebno u slučaju produženja 12 bar do Pančevca), pri čemu bi bilo lako vratiti i 3 u Resavsku i pored toga što se radi o uskoj dvosmernoj ulici.
 
Ima li kraja okretanjima na BKA!?
Svako se okreće kako i gde hoće, ludilo.

Screenshot_20240203_170925_Instagram.jpg
 
Jeste, ali koliko vidim nije strašno.
Imala je ona još jedno čukanje pre ovog, slična situacija.
 
Prekršaj je.
Ali ovaj nije vozio (mislim svejedno je), već je stao sa sva 4 žmigavca na najgore mogućem mestu.
 
Na potezu Zoo vrt - Vukov spomenik je napravljeno da istu traku koriste i tramvaji i vozila, za razliku od prethodnog stanja. U Vojvode Stepe je žuta traka, dok za Požešku ne mogu da se setim kakva je situacija.​
 
U Požeškoj nema nikakve denivelacije, vuku se tramvaji i automobili istom trakom.

U Vojvode Stepe nije klasična baštica, ali tramvaj tu dosta dobro funkcioniše jer su šine i stajališta postavljeni na sredini saobraćajnice.

Tramvajski koridor Vukov Spomenik-Kalemegdan je jedan od najstarijih u Beogradu, postoji još od kraja 19. veka. Iskreno se i ne sećam da li je baštica postojala pre rekonstrukcije 4 bulevara. Kakvi pacijenti moraju biti ako su 2 godine krpili bulevar da bi izdvojeni tramvaj na kraju pretvorili u neizdvojeni, tj. sporiji?
 
U Požeškoj nema nikakve denivelacije, vuku se tramvaji i automobili istom trakom.

U Vojvode Stepe nije klasična baštica, ali tramvaj tu dosta dobro funkcioniše jer su šine i stajališta postavljeni na sredini saobraćajnice.
Naveo sam sve delove gde imamo više traka, a nemamo tramvajske baštice, izuzev Bulevara oslobođenja, koji mi je promakao, a gde na nekim delovima tramvaji dele trake sa kolima, a negde ne.

Iskreno se i ne sećam da li je baštica postojala pre rekonstrukcije 4 bulevara.
Kako to da nisi primetio uzdignute kaldrmisane baštice? Bukvalno je po tome bio prepoznatljiv potez Zoo vrt - Vukov spomenik.
 
Evo jedna nebitna stvar ali možda bi bilo možda ugodnije putnicima da se ovako voze u tramvajima.
Pratio sam jednog vozača metroa u Moskvi na youtube-u i spomenuo je da kada je na sledećem semaforu upaljeno crveno svetlo, uspori koliko treba da se voz ne bi u potpunosti zaustavio dok se ne upali zeleno svetlo.
Zamislite da recimo u bulevaru kada vozač vidi crveno, ne zaleće se i koči i onda kreće, da bi prešeo 3 metara i ponovo stao na stanicu posle semafora, već bi polako usporio i "kotrljao se" dokle god se ne upali zeleno. Ja mislim da bi bilo prijatnije voziti se.
 
I u Požeškoj je žuta traka, mada se krši to povremeno. U svakom slučaju, ne idu Požeškom kola i tramvaji istom trakom.
 
Нажалост такве праксе нема у нашој култури вожње. Није ме мало број пута претекао неки ауто само да би стао испред мене на семафору.
 
Koliko sam puta to pokušao, a onda onaj iza svira, iako ćemo dvadesetak metara kadnije stati.
Zašto ne uštedeti malo goriva i resursa vozila, a da se u vremenu ne izgubi ništa?
 
Jedan dan vozio me taksista obilazio sam dosta nekih ustanova. Taksista je prosto plivao kroz grad njegove reci, ja plivam samo na 2 semafora nas je uhvatilo crveno svetlo bukvalno je znao koliko koji semafor drži crveno odnosno zelno koliko gde kojom brzinom treba da vozi
 
Poslednja izmena:
Vrh