Šta je novo?

Tramvaji

Ponovicu, svaki tramvaj stize sa prikolicom.Bilo da je 4/6 ili 4/8.Da to rezimiramo i nastavimo dalje.
Ali odakle prikolice?

BLT nema nijednu, BVB ima prikolice ali njih ne mogu da doniraju jer ne bi imali sa cime da rade na linijama.

Njima prikolice iskljicivo rade u kompoziciji izmedju dva solo tramvaja.
Pored toga, BVB narednih godina ne planira nabavku vozila, tako da nam oni ne mogu nista vise donirati.
 
Ja se nadam da ce barem jednom resiti neki problem do kraja. U slucaju tramvaja zaista ni po koju cenu ne smeju odustati od nabavke novih 50...da konacno izbacimo olupine aman bre!
 
Naravno, ukoliko se desi da neko nije okačio nešto na net, a neko drugi mu to otme pa okači (npr hakeri, ili neko maliciozan) onda naravno da razumem bes i osuđujem to. Ali kad god neko učestvuje u internetu, i svesno i svojevoljno okači nešto na Mrežu ili Sajt A B, C... neka računa da je to isto kao da ih je okačio na SVE mreže i sajtove sveta. Nema tu izvoljevanja ovima ću dati, onima neću, ovima ću da naplatim... Nema brate, zaboravi na te sebičnjačke profiterske fore (ne kažem tebi, Jelancha). Paywall-ovi se zaobilaze, žigovi se uklanjaju, reklame se likvidiraju, autorska prava se menjaju i spore, zasluge se trguju i razmenjuju, glasovi se kopiraju, likovi se rekonstruišu, DRM mehanizmi se rasturaju u komadiće. Takav je internet. Svačiji i ničiji. Čovek ili prihvati to i koristi ga u skladu sa time i određenim merama opreza i bez prevelikih očekivanja... ili ga prosto ne koristi. Nego ajde nazad na papir, na penkalo, na resavsku školu, na vinil ploče, na radio, pa s kolena na koleno, pa crtaj rukom, razvijaj film za slike, pa snimaj audio u studiju... pa živi, stvaraj i konzumiraj tako kao pre 50 godina, ajde baš da vidim.​
Da se nadovežem na ovo, jeste da malo kasnim sa odgovorom, al' ne stigoh ranije. U svakom slučaju, najbitnije je da izgradiš "Ime", odnosno da imaš neku svoju autentičnost po kojoj si prepoznatljiv, i onda sve i da ti neko ukloni "vodeni žig" , ljudi će i dalje znati da si to ti. Primera radi, može neko da prekopira Šekspira, Dušana Kovačevića, Branislava Nušića, Duška Radovića, Boru Čorbu i sl. , ljudi će i dalje znati da to nije original onog ko je to postavio i predstavio kao svoje delo. Isto i sa Corax, Somborac, Jugoslav Vlahović, Bob Živković, Ana Petrović...​
 
Jedino ako si mislio da stize na prikolici ? Vec smo rekli da u Bazelu ne postoji toliki broj prikolica.
Ali na šta su ih kacili tamo u Bazelu? Ima više snimaka gde se vidi da ide kompozicija od tramvaja, prikolice i iza još jednog tramavaja, pa se pitam koja je ta prikolica u sredini?
 
Ja se nadam da ce barem jednom resiti neki problem do kraja. U slucaju tramvaja zaista ni po koju cenu ne smeju odustati od nabavke novih 50...da konacno izbacimo olupine aman bre!
Upravo nabavljaju još 53 tramvaja stara 43 godine, tako da ih se nećemo resiti zasigurno.
@Jelancha
U pravu si, sad kad bolje pogledam Blt spaja 2 tramvaja jedan sa drugim, ali su dugački pa izgleda kao da ima jedna prikolica u sredini. Verovatno će i kod nas to raditi za linije 7 i 9, jer unutra nema bas puno prostora za stajanje i kada se spoje 2 tramvaja to će biti odlično jer će imati veliki kapacitet .
 
Poslednja izmena:
Sta ti je tu cudno?
Od kada se to kladionica gleda kao hobi?

Pa ne bas kao hobi,ali kao neki uobicajen vid zabave u slobodno vreme u nas Srbalja i za neke (kako oni misle) vid zarade. Navikao sam da me gledaju kao marsovca odavno,zato sto sakupljam modele zeleznica a zanimam se i za sredstva javnog prevoza.
 
U osnovnoj su me većinom ljudi & "drugari" sprdali zato što trčim za vozovima, a i realno bio sam preterivao, znao sam satima da sedim na stanici toliko da su me terali dežurni nadzornik i radnici depoa, čak mi je i majka zabranjavala da izlazim iz kuće.
Imao sam problema da se prilagodim sa ostalom decom u Srbiji, jer sam kratko živeo u inostranstvu, a kada sam se vratio bio sam na selu gde nije bilo puno dece pa su mi priroda i vozovi bili jedina zanimacija, to se nekako prenelo i na grad.
U srednjoj sam se malo više socijalizovao, ali nisu baš svi prihvatali "hobi", pa ni moja cura koja me je šutnula zbog toga.
Onda sam počeo da se interesujem za autobuse da bih skrenuo malo sa žel, iako i nisam imao neka početna interesovanja ka njima.

Danas na faksu ljudi mi ne bi ni verovali da slikam javni prevoz, svi su u nekom uverenju da sam ozbiljan i cool lik, tako da ne kačim buseve ili železnicu na privatnom profilu niti na nekoj stranici, kontam da bi bilo glupo.
Fazon vodim dupli život, krijem ovaj hobi ko narkoman iglu. :vops:
 
U pravu si, sad kad bolje pogledam Blt spaja 2 tramvaja jedan sa drugim, ali su dugački pa izgleda kao da ima jedna prikolica u sredini. Verovatno će i kod nas to raditi za linije 7 i 9, jer unutra nema bas puno prostora za stajanje i kada se spoje 2 tramvaja to će biti odlično jer će imati veliki kapacitet .
Kod nas nije moguce da bilo koji tramvaji rade u paru kao u Bazelu, zbog podignuta oba pantografa.
 
Kod udvojenih katica samo je na prvom podignut pantograf,prvi tramvaj napaja drugi. Ne znam kako je to kod njih reseno sa skretnicama zato sto kd nas tramvaj prebacuje skretnice 'na vucu'. Ako bi se tako vozilo,verovatno bi bilo buuum.
 
Da li je moguce spregnuti vise od dve katice?
 
Технички јесте, виђано је када исправна вуче покварену спрегнуту, али проблем је у дужинама стајалишта.
 
Samo zadnja serija katica i modernizovane mogu raditi u sinhronu
 
Znaci jedino mogu da se spoje one niskopodne prikolice koje smo dobili, ili neke od Duwaga
BB5B67B9-EA78-427B-BCA1-F42624945D3F.png
 
Pitanje je da li mogu.
2012. godine su demontirali opremu za vucu prikolica sa svih tramvaja.
 
Kad smo već kod spajanja, debilno je što u Beogradu ne postoji standardizacija ili pokušaj standardizacije za dužine tramvaja. Ne govorim samo o tome na koju liniju se šalje koji tramvaj, nego i o nabavkama, o standardizaciji ostrva, stajališta...

Često vidim tramvaje koji gabaritno ne staju u neka stajališta pa moraju da čekaju da onaj ispre ode, ili se razvuku preko ulice i blokiraju saobraćaj oko sebe.

Opet, to na Novom Beogradu nije problem...
 
У Београду, као и у већем делу Србије нажалост нема никакве стандардизације по већини питања. А сасвим логично би било да имамо макар за превоз путника стандарде на нивоу целе земље.
 
Mislim da tu postoje očigledni & duboki problemi.

Očigledan:
Na dobrom delu trase imamo čak 4 tramvajske linije i to ne u centralnim delovima sistema već i na periferiji ( prim prev Žs Nbg - Blok 45), što često izaziva gužvu i stvara kolone.
Po meni tramvaji i tramvajska stajališta nisu ništa lošija od onih u Evropi (mislim na gabarite i dužinu), ali da zakržljavo širenje i loše planiranje dovodi do ovakvih situacija, a kada dodamo i loše saobraćajno upravljanje eto šta nastaje.
Ne zaboravite veliki broj linija na koridoru onemogućava impletaciju ideja poput semafora kodiranih da propuštaju tramvaje.

Duboki:
Da bi uopšte bilo šta moglo da se izmeni sa tramvajem potrebna je masovna (ne)stručna javnost fokusirana samo na taj oblik mobilnosti.
Tako nešto u Srbiji očigledno ne postoji, vrhunac diskusije & predloga u vezi tramvajskog saobraćaja je upravo ovaj forum i ova tema. Sa takvim stanjem ne može se očekivati bilo koje poboljšanje u tom domenu.

Ali to nije ništa čudno, za dobar tramvaj potrebna je razvijena železnica, a naša je daleko od toga.
Mi imamo 70 kilometara pruge sa ETSC sistemom (uskoro i preko 100 km), a nemamo gotovo nikoga ko ima znanje sa tim sistemom, pa to je za uzbunu!
Imamo domaće remontere koji izbacuju falične dizel motorne vozove, anarhiju u održavanju infrastrukture i tako dalje.
Sa takvim stanjem i veoma slabim upravljanjem ne može se očekivati da će tramvajski saobraćaj bolje funkcionisati.
A tramvaj je temelj metrou, zato sam ja uveren da se takav sistem neće izgraditi u Beogradu, a mislim da su čak i neki ljudi "gore" svesni da mi nemamo stručnu javnost za takav sistem.
Nemaš ljude koji bi održavali i upravljali tim sistemom = nemaš ni nacionalnu bezbednost, jer ćeš uvek zavisiti spolja i to zbog banalnih stvari.
Imam kontakta sa firmom koja se bavi bezbednosnom signalizacijom za železnicu, niste ni svesni koliko bi ista koštala za metro, koliko bi samo održavanje koštalo (idemo u milione), još mi planiramo i kočije bez kočijaša kuku lele.
Šinski prevoz u Srbiji je poput nekog razmaženog tinejdžera koji pritom nema bogate roditelje.


A relanost je ta da bilo šta van Euro 6 motora nakačenog na karoseriju iz Turske je preteško za upravljanje i shvatanje od strane nas, barem u trenutnoj situaciji u kakvoj je Srbija sa svojim obrazovanjem i ostalim stavkama.
Dobar primer vam je Strela sa Citaro C2 autobusima, to je naša realnost.
 
Vrh