Šta je novo?

Tramvaji

20240219_153357.jpg
 
Ja bih iskreno uveo da komunalci pišu kazne kočničarima i šoferima za ovu vrstu nemara.

Mislim, na stranu strance, šta ćemo sa našim ljudima koji ne moraju baš da znaju sve moguće smerove svake linije? Uđe u tramvaj, krene ka Banovom Brdu, završi kod Novog Groblja.
 
Ja bih iskreno uveo da komunalci pišu kazne kočničarima i šoferima za ovu vrstu nemara.

Mislim, na stranu strance, šta ćemo sa našim ljudima koji ne moraju baš da znaju sve moguće smerove svake linije? Uđe u tramvaj, krene ka Banovom Brdu, završi kod Novog Groblja.
Evo, danas sam gledao. 59-ke po pravilu naopak turnus.
 
Nije tacno, 2135+1475 rade svaki radni dan (godinama u nazad) na liniji 7, sihta.
Logicno je da posle dva kruga ide za garazu jer je sihta.
 
Sarajevski tramvaj je praktično neka vrsta LRT-a: standardni železnički kolosek, jedna glavna linija 3 Baščaršija-Ilidža prava kao strela, skoro bez oštrih skretanja, denivelisana svuda osim u najstarijem gradskom jezgru gde su ulice uže, stanice su relativno razmaknute čime se postiže poprilično ubrzanje, sada ima i moderna vozila većeg kapaciteta.
Lako je Sarajevu da sa ovakvim tramvajem uopšte i ne razmišlja o metrou, kada bukvalno ceo grad leži u ravnoj kotlini istok-zapad, dužina 12 kilometara, širina manje od 3.
Tramway_map_Sarajevo.png
 
Od minimalne tramvajske mreže imamo nedovršene Čukarički i Karaburmski pravac, kao i nezapočet krak ka Zemunu, minimum Zemunski kej ili Zemunski park. Ako bi se do kraja uobličila ta minimalna mreža, sa sadašnjom organizacijom imamo problem sa kapacitetom i kvalitetom na Savski trg - Slavija, Slavija - Pravni fakultet i Pravni fakultet Vukov spomenik. Pogotovu u Nemanjinoj bi imali netrpavanje tri glavne linije 7 (Savski blokovi - Zvezdara), 9 (Zemun - Voždovac) i 12 (Vidikovac - Karaburma). Od ove tri, poslednja je najozbiljniji kandidat da se vodi novom drugom trasom.

Ovo je pitanje i usklađivanja sa metroom, ili gradnje premetroa na makropravcu 12 i 23 sa prebacivanjem težišta na prvog. Zato što je istok-zapad ipak metro prioritet. Takođe, tu se postavlja pitanje-interes uključivanje Prokopa u mrežu, makar tramvajsku. Ako se prave podzemne deonice, to je dovoljno nepreveliki projekat i dobra priprema za domaću građevinsku operativu za metro.
Shema kružni tok — копия.png
 
Да ли би значило да се искористи тунел код економског, да ту трамвај уђе под земљу и иде плитко до Теразија? И да ли би то било изводљиво с обзиром на нагиб те падине?
 
Pravac od Novog Beograda/Zemuna ka Zvezdari/Paliluli je je odavno predviđen za metro. Da, i podzemni tramvaj bi tu radio veliki posao. Neki osnovni koncept za vreme Jovina je bio spuštanje od Tašmajdana do Ekonomskog fakulteta postepeno, sa izlaskom tunela malo ispod Lomine, a odatle mostovska konstrukcija sve do Novog Beograda. Na putu se pojavila "Karićeva lepotica" ispod Hotela Moskva. Ta vrsta prolaza je i dalje moguća, ali ili dublje, ili sa cik/cak kretanjem i malo oštrijim krivinama.

Ali, u to se ulazi tek ako se definiše metro istok-zapad, da li će pored Brankovog mosta ili kod Ekonomskog fakulteta da uđe u Terazijski greben, i mesta presecanja podzemnih koridora. Čak i nakon i sa izgradnjom Lažnog Beograda ("Beograd na vodi"), ostaje u zdravom razmatranju još jedan podzemni koridor, železnički koridor Mostar - Trg republike - Pančevački most. Ovo što sugerišem za tramvaj bi zahtevalo raskopavanja ulica, odnosno jednostavnije i jeftinije radove od onih na pravcu istok-zapad. Još, to bi moglo biti nezavisnim projektom koji bi mogao biti ili integrisan u metro Čukarica - Palillula, ili da opstane nakon izgradnje istog radi pogušćavanja mreže i boljeg pokrivanja lokacija u međuprostoru.

U ovom istorijsko-urbanističkom trenutku imamo kritičniji problem za unapređenje tramvajskih baštica i žutih traka u centru između Mostara i Pančevčakog mosta nego između Novog Beograda i Palilule/Zvezdare/Voždovca. Tu se ne može proći bez srednje-visokih investicija.
 
A опција трамвај трасом 95 до Панчевца (Ушће-Бранков мост-Бранкова-Зелени венац-Теразијски тунел-Дечанска-булевар Деспота Стефана) није рационална због опструисања друмског саобраћаја?
 
A опција трамвај трасом 95 до Панчевца (Ушће-Бранков мост-Бранкова-Зелени венац-Теразијски тунел-Дечанска-булевар Деспота Стефана) није рационална због опструисања друмског саобраћаја?
Ja ne znam da tramvaj uopšte može kroz tunel...
 
Vrh