Pravac od Novog Beograda/Zemuna ka Zvezdari/Paliluli je je odavno predviđen za metro. Da, i podzemni tramvaj bi tu radio veliki posao. Neki osnovni koncept za vreme Jovina je bio spuštanje od Tašmajdana do Ekonomskog fakulteta postepeno, sa izlaskom tunela malo ispod Lomine, a odatle mostovska konstrukcija sve do Novog Beograda. Na putu se pojavila "Karićeva lepotica" ispod Hotela Moskva. Ta vrsta prolaza je i dalje moguća, ali ili dublje, ili sa cik/cak kretanjem i malo oštrijim krivinama.
Ali, u to se ulazi tek ako se definiše metro istok-zapad, da li će pored Brankovog mosta ili kod Ekonomskog fakulteta da uđe u Terazijski greben, i mesta presecanja podzemnih koridora. Čak i nakon i sa izgradnjom Lažnog Beograda ("Beograd na vodi"), ostaje u zdravom razmatranju još jedan podzemni koridor, železnički koridor Mostar - Trg republike - Pančevački most. Ovo što sugerišem za tramvaj bi zahtevalo raskopavanja ulica, odnosno jednostavnije i jeftinije radove od onih na pravcu istok-zapad. Još, to bi moglo biti nezavisnim projektom koji bi mogao biti ili integrisan u metro Čukarica - Palillula, ili da opstane nakon izgradnje istog radi pogušćavanja mreže i boljeg pokrivanja lokacija u međuprostoru.
U ovom istorijsko-urbanističkom trenutku imamo kritičniji problem za unapređenje tramvajskih baštica i žutih traka u centru između Mostara i Pančevčakog mosta nego između Novog Beograda i Palilule/Zvezdare/Voždovca. Tu se ne može proći bez srednje-visokih investicija.