Šta je novo?

Tramvaji

Bio sam oduševljen Citarom, ali već posle mesec dana autobus unutra izgleda kao da je prevozio svinje, a ne ljude, ono je strasno na šta liči unutra. Potrebno je širiti železnicu, a ne bacati pare u neki metro projekat koji će biti započet, ali nikada ostvaren.
 
Obaveštavam sve ožalošćene u špicu koje koriste tramvaj da se pandur na kružnom na Autokomandi vratio nakon Novogodišnjih i ostalih prazničnih obaveza i da istom žeščinom kao i pre ignoriše tramvaje.

Kome ovo mogu uopšte da prijavim, MUP-u?


P.S. Putovao sam danas 20 minuta Vitanovačka - Hram, zahvaljujući njemu i onom retardiranom semaforu na Franšu gde se tramvaji prestrojavaju na desnu stranu, mnogo teško da se namesti da radi kada tramvaj naiđe zaista.
 
Putovao sam danas 20 minuta Vitanovačka - Hram, zahvaljujući njemu i onom retardiranom semaforu na Franšu gde se tramvaji prestrojavaju na desnu stranu, mnogo teško da se namesti da radi kada tramvaj naiđe zaista.​
Koliko sam razumeo, semafor više ne radi tako zato što su kola koja moraju da se parkiraju direktno ispred ulaza u Franš, raz'ebali sistem (senzor) koji detektuje vozilo (u ovom slučaju predviđen za tramvaj). Jedino da se postave stubući celom dužinom tramvajske baštice, sa obe strane, i tako fizički spreče kola da koriste istu kao kolovoznu traku, pa tek onda da se popravi sistem za detektovanje i promenu semafora (davanja prednosti tramvaju).​
 
Obaveštavam sve ožalošćene u špicu koje koriste tramvaj da se pandur na kružnom na Autokomandi vratio nakon Novogodišnjih i ostalih prazničnih obaveza i da istom žeščinom kao i pre ignoriše tramvaje.

Kome ovo mogu uopšte da prijavim, MUP-u?


P.S. Putovao sam danas 20 minuta Vitanovačka - Hram, zahvaljujući njemu i onom retardiranom semaforu na Franšu gde se tramvaji prestrojavaju na desnu stranu, mnogo teško da se namesti da radi kada tramvaj naiđe zaista.
Taj semafor i kada se tokom spica ljudi prave pametni i ukljuce na tramvajsku traku malo posle 12. gimnazije pa naprave jos veci zastoj.
 
Kakav je to debilni sistem kad ne može da prepozna razliku između tramvaja i automobila?
 
A relanost je ta da bilo šta van Euro 6 motora nakačenog na karoseriju iz Turske je preteško za upravljanje i shvatanje od strane nas, barem u trenutnoj situaciji u kakvoj je
Mozes li to da objasnis.
Ja pojma nemam o motorima.
Zar ti noviji sistemi ne bi trebali da budu jednostavniji za odrzavanje i upotrebu?
 
Postoje 3 tipa detektora
1.koji je bio nekad tabla stajala na 2 stuba debitovala masu metala tramvaj otvarala semafor
2.tip je na kontaktonoj mreži detektovao pantograf i otvarao semafor
3.tip je petalja u asfaltu koja detektuje masu metala i otvara semafor
Sta su je*******ali kod fransa i nece da poprave treb ih uništi prijavama sto preko tvitera sto ovako...
 
20240201_092743.jpg
 
Mozes li to da objasnis.
Ja pojma nemam o motorima.
Zar ti noviji sistemi ne bi trebali da budu jednostavniji za odrzavanje i upotrebu?
Što noviji motor i viša Evnorma čistoće izduvnih gasova, motor je sve komplikovaniji i sofisticiraniji. To se ogleda u sve većem broju senzora i elektronike. Nekadašnji đotori, do 1992. imali su čisto mehaničke komponente - pumpa visok pritiska, kroz čisto mehaničku glavu do cilindra. Klip, bregasta i pumpa uzubljeni jedinstveno, bez obzira na potrebu za snagom, broj obrtaja... Danas je sve to mnogo komplikovanije, ali za uzvrat motor od tek 5000ccm isporučuje preko 200ks uz obilje obrtnog momenta već od 1000rpm, a tu snagu nekad je pravilo čak 10 litara, uz obrtni moment u uskom području od 1800-2200. O potrošnji i čistoći uzduva da i ne govorimo.
Zato je problem održavanje. Za nove motore potreban je uz novi alat, elektronsku kontrolu i dijagnostiku, novi kadar i novi način razmišljanja, ažuran lanac nabavljanja novih delova jer ne trpe improvizacije. A to GSP nema ništa.
 
Što noviji motor i viša Evnorma čistoće izduvnih gasova, motor je sve komplikovaniji i sofisticiraniji. To se ogleda u sve većem broju senzora i elektronike. Nekadašnji đotori, do 1992. imali su čisto mehaničke komponente - pumpa visok pritiska, kroz čisto mehaničku glavu do cilindra. Klip, bregasta i pumpa uzubljeni jedinstveno, bez obzira na potrebu za snagom, broj obrtaja... Danas je sve to mnogo komplikovanije, ali za uzvrat motor od tek 5000ccm isporučuje preko 200ks uz obilje obrtnog momenta već od 1000rpm, a tu snagu nekad je pravilo čak 10 litara, uz obrtni moment u uskom području od 1800-2200. O potrošnji i čistoći uzduva da i ne govorimo.
Zato je problem održavanje. Za nove motore potreban je uz novi alat, elektronsku kontrolu i dijagnostiku, novi kadar i novi način razmišljanja, ažuran lanac nabavljanja novih delova jer ne trpe improvizacije. A to GSP nema ništa.
Zar ne dobiju oni sve sto ide uz motor, kada kupe autobuse?
Recimo kompjuter koji moze da ocita te senzore itd.
Barem za neku osnovnu dijagnostiku.

Zasto kazes "novi kadar". OD 1992. koju pominjes proslo je 30 godina. Taj stari kadar je u penziji.
 
Da li si siguran?
Strela političko-burazerska kombinacija, a kolač poprilično mastan. Ulazak u sistem gradskog prevoza omogućuje lako kačenje na sisu gradskog budžeta i laku lovu.
Nije njima stalo ni do prevoza ni dostojanstva građana, već te love koju sada legalno zgrću. Dokaz za to je blato i štroka po autobusima koju je već više članova pominjalo. Za sada su vozila nova, ali videćemo šta će biti kada bude počelo da se vidi i zahteva ozbiljnije održavanje. Mislim da će se ta vozila pretvoriti u kontejnere sa točkovima koja su osposobljena tek toliko da idu i upisuju kilometre koji se posle fakturišu. Nadam se da nisam u pravu. Pokazaće vreme.
 
Zar ne dobiju oni sve sto ide uz motor, kada kupe autobuse?
Recimo kompjuter koji moze da ocita te senzore itd.
Barem za neku osnovnu dijagnostiku.

Zasto kazes "novi kadar". OD 1992. koju pominjes proslo je 30 godina. Taj stari kadar je u penziji.
A ko misliš da će da osposobi taj novi kadar? Ko će tom novom kafru da pokaže šta mora, šta se ne sme...? Najmanji je problem dijagnostika. Problem je kad nema senzora da se zameni, delova koji bi se menjali periodično a ne havarijski, pa instrument tabla svetli kao Kulčina za Novu godinu, a motori i menjači gube snagu, prelaze u sejf mod i normalno, nastaju posledični kvarovi, mnogo teži i logično, skuplji.
 
Da li si siguran?
Strela političko-burazerska kombinacija, a kolač poprilično mastan. Ulazak u sistem gradskog prevoza omogućuje lako kačenje na sisu gradskog budžeta i laku lovu.
Nije njima stalo ni do prevoza ni dostojanstva građana, već te love koju sada legalno zgrću. Dokaz za to je blato i štroka po autobusima koju je već više članova pominjalo. Za sada su vozila nova, ali videćemo šta će biti kada bude počelo da se vidi i zahteva ozbiljnije održavanje. Mislim da će se ta vozila pretvoriti u kontejnere sa točkovima koja su osposobljena tek toliko da idu i upisuju kilometre koji se posle fakturišu. Nadam se da nisam u pravu. Pokazaće vreme.
Nisi u pravu sigurno, jer nisu oni juče ušli u gradski prevoz nego su tu već godinama i vozila koja su im starija su u odličnom stanju, a uskoro im se završava nova garaža u Jakovu i sigurno će onda vozila biti čistija jer im je garaža u Obrenovcu sada pretrpana i verovatno je to razlog zašto su vozila onako prljava.
 
Има нешто и до филозофије рада. Старији мајстори се теже прилагођавају новотаријама, а млађи углавмом испеку занат учењем од старијих.
А има доста и до тога да су мајсторима везане руке због лоше праксе обнављања резервних делова.
Нпр. нешто почне да пишти на дисплеју, треба неки део да се замени, мајстор га нема на стању, шеф погона тражи возило на бројном стању на улици, дере се на шефа мајстора, овај каже чупај тај сензор и терај, може и без њега. Или код тролејбуса, цркну фарови на Белоруским тролејбусима, траже нове, нема више на лагеру, треба да се покреће јавна набавка, тендер, процедура, пошто су јавно предузеће, шеф погона се дере на мајсторе што нема довољно тролејбуса на бројном стању, ови кажу нема фарова, он им каже снађите се. Они узму фарове из лагера али за старије расходоване Руске ЗИУ тролејбусе и буџе их на пластику браника, и терај. Или кад се јаче поквари неки аутобус, нпр. већи квар мотора, онда крене черупање, скида се све што зафали за друге аутобусе, скидају се фарови, сијалице, врата, седишта, тастери, прекидачи, клима, стакла, и после се тај раскупусани донор органа цео ремонтује.
 
Poslednja izmena:
Upravo tako funkcioniše današnji GSP. Tako je moglo sa nekadašnjim vozilima, a onda se ta prenosila i na svaku sledeću generaciju i vozila i majstora.
Autobus se svakao ne popravlja po uputstvu za upotrebu. Trebaju mehaničari, ali dobar deo njihovog posla postaje mehatronika, a autoelektričarski, elektroničarski. A delova nema. Pokušavajući da uštede, protežući se uvek preko mere kod nabavki, nikad nisu uspostavili sistem kontinuirane nabavke delova, delova koji se najčešće troše i kojih bi trebalo da ima na lageru, već su se uvek čekali, uvek na kašičicu i uvek uz raznorazne improvizacije.
 
maxresdefault (2).jpg
Jutros video Svajcarca na sedmici sa matriks displejem na ovakvu foru umesto onog belog papira. Nisam stigao da fotkam je*******iga.
 
Vrh