Šta je novo?

Tramvaji

sizif":v9741x3v je napisao(la):
Kad covek vidi onu generalno remontovanu "katicu" stvarno je tesko da se ne slozi da je bolje takvih 80 nego novih 30. Siguran sam da ona poseduje sve sto treba da ima pristojan savremen tramvaj.
a šta se na toj katici vidi, a beogradske nemaju osim leptir vrata (koja su btw. užasno nepraktična i sporije se zatvaraju) umesto četvorokrilnih? tuđe-slađe?
 
Ne moras daleko da ides. Dovoljno je do Zagreba. Tamosnje remontovane katice su za dve klase iznad nasih. Zategnute, tihe, pouzdane...
 
Evo berlinskih katica pa mislite, ja sam isto u fazonu da se remontiraju sve katice + niskopodni međudeo:

2005-07-29-037-X800.jpg


2005-07-29-054-Y800.jpg


1999-10-03-06-X800.jpg


2002-04-04-13-X800.jpg


Fotografije sa: http://www.trampicturebook.de/tram/germany/berlin/kt4.htm

A unutrašnjost berlinskih katica :shok:

05230094.jpg


Ima interesantan izveštaj sa ove stranice: http://hampage.hu/trams/berlin/e_index.html

Kako je to nekad izgledalo?

219482_2.jpg
 
Mislim da su berlinske izgledale bolje od nasih i u soc izdanju.

Cela ta prica sa rekonsrukcijom pada u vodu kako vreme prolazi. Tramvaji se trose, krpe i ostaje sve manje zdravog materijala sa kojim se moze raditi. Da je ispostovan konkurs za rekonstrukciju od pre 2 godine, jos se moglo nesto uraditi sa beogradskim tatrama. Danas, dobar deo tih tramvaja je u tako jadnom stanju i investiranje u iste je na granici isplativosti. Jer ako moras da menjas i popravljas sve, bolje kupi novo.
 
Sanjao sam da je narandzasti kratki crotram stigao u BG i da je izvedena probna voznja "tajno" u nekom depou (WTF? :laugh: ) i onda kad me spazio neki covek kako gledam sve probudio sam se :lool:
 
vrachar":36jyytn2 je napisao(la):
Mislim da su berlinske izgledale bolje od nasih i u soc izdanju.

Cela ta prica sa rekonsrukcijom pada u vodu kako vreme prolazi. Tramvaji se trose, krpe i ostaje sve manje zdravog materijala sa kojim se moze raditi. Da je ispostovan konkurs za rekonstrukciju od pre 2 godine, jos se moglo nesto uraditi sa beogradskim tatrama. Danas, dobar deo tih tramvaja je u tako jadnom stanju i investiranje u iste je na granici isplativosti. Jer ako moras da menjas i popravljas sve, bolje kupi novo.
Upravo mi je to palo na pamet...kapiram da je dobar deo "flote" GSPa u tako losem stanju nakon decenije neodrzavanja da bi se u mnogim slucajevima remont sveo da menjanje skoro svakog dela...onde kao sto kazes bolje je kupiti novo.
 
ja bih rekao da katice u beogradu i berlinu nikada nisu bile istog kvaliteta... nove ili stare - nikad u zivotu nisam video katicu u beogradu kojoj vrata potpuno normalno ulezu u okvir kada su zatvorena...
 
Jeste li primetili na petoj slici da piše M8. MetroTram 8. Neko na Skyscrapercityju reče da u Berlinu zovu katice Metro. Pao sam sa stolice od naše balkanske neupućenosti a mišljenja da sve svi znamo.

Katice je najbolje sada srediti dok su na polovini eksploatacionog veka i to na baš onaj način kako je to berlin uradio. Bez preterivanja i udaljavanja od originalnog koncepta oblika samog vozila nego samo ga prilagoditi vremenu u kome se nalazi. Izgledaju sasvim pristojno. Kada bi se njima dodali i neki novi niskopodni tramvaji tramvajski sistem bi nam izgledao pristojno i ne bi mjorali da se stidimo ni od koga.

Ja sam protiv dodavanja niskopodnog međudela jer onda to ne bi bilo to, hoću da je ravan celom dužinom a ne da lomim noge kao na stepeništu ;)
 
VELIKA MISTERIJA IZ VECERNJIH NOVOSTI.

NA tendere koje raspisuje Skupština grada u poslednje vreme uglavnom se javlja mali broj preduzeća, iako se u vreme ekonomske kriza mnogi žale da nema posla. Javni oglas privuče zainteresovane, desetina ih preuzme tendersku dokumantzciju, a kada "odzvoni" kraj nadmetanja - na stolu završi svega nekoliko konkretnih ponuda. Ovako mala konkurencija svakako ne odgovara Skupštini grada, jer se tako teže obara cena robe ili usluge.
Na nedavno završeni javni oglas za nabavku tramvaja konkurisale su samo dve firme, od 14 koliko ih je bilo preuzelo tendersku dokumentaciju. Kod kupovine kontejnera samo tri. Kada se pogleda odnos preuzete dokumentacije za javno nadmetanje i onih koji se pojave na tenderu, može se zaključiti da najčešće konkuriše tek trećina zainteresovanih kompanija. To nije baš odlika perioda ekonomske krize, kada je logično da se firme bore za posao i zaradu, a ne da i ne pokušaju da ga dobiju.
Direktor agencije za javne nabavke Branko Janković kaže da nije uvek takva situacija i da broj ponuda prilično zavisi od oblasti u kojoj se nabavka vrši.
- Mi nemamo domaće firme koje proizvode kontejnere i tramvaje, a teško je objasniti zašto više preduzeća iz inostranstva ne pokuša da dobije posao - navodi Janković. - Oglas za tramvaje objavljen je u Evropskom glasniku i svi su mogli da ga vide. Možda druge firme već imaju ugovorene poslove negde drugde i nemaju velike kapacitete. Neko je možda propustio rok za prijavu. Teško je generalizovati razloge.
Branko Janković objašnjava da se za sanaciju beogradskih škola na tender prijavilo 18 preduzeća, a 68 je bilo preuzelo tendersku dokumentaciju.
- U oblasti građevine dosta je i domaćih firmi pa za takve poslove uvek bude više prijava - kaže direktor Agencije za javne nabavke. - Konkretno, u ovom slučaju radi se o 40 potencijalnih objekata koje treba sanirati u naredne dve godine. Razna preduzeća, pa i dosta onim malih, preuzme dokumentaciju da vide šta se traži, imaju li šansi, ali na kraju konkurišu samo oni koji na osnovu svojih parametara procenjuju da mogu da dobiju posao.

SNIZILI CENU
KOLIKO je za Skupštinu grada značajno da se više firmi bori za određeni posao Janković objašnjava na primeru kupovine kontejnera.
- Procenjeno je da ova nabavka najviše može da košta 105 miliona dinara i konkurisale su četiri firme, ali tri nisu dostavile svu potrebnu dokumentaciju. Preostala je dala cenu 105 miliona. Shvatili smo da je to ipak mnogo i pokušali da smanjimo cenu, ali ta firma je odbila. Ponovili smo tender, tri preduzeća su dostavila svu dokumentaciju i opet je pobedila firma sa prvog tendera, ali sada sa cenom od 85 miliona dinara.

http://www.novosti.rs/code/navigate...pre tendera&kword_add=tenderi, gradska uprava
 
Da, bio je i u Danasu članak gde su dovodili u pitanje nove tramvaje, 1/4 strane, mešutim naslov je bio "Beograd dobija nove tramvaje", ili tako nešto, a kroz čitav članak pljuju tender.
 
Da, od kako su redizajnirali sajt, a tome ima ihahahah. I ranije su kačili, ali vrlo čudno - nekad da nekad ne.
 
Naredne godine ulicama prestonice građane će prevoziti 30 novih tramvaja
Takmiče se španski „CAF“ i hrvatski „Končar“
Autor: B. Cvejić

Od sledeće godine na ulicama glavnog grada trebalo bi da saobraća 30 novih tramvaja, kako je najavljeno još početkom ove godine. Mada se očekivalo veće interesovanje evropskih proizvođača tramvaja, na tender za nabavku novih vozila javile su se samo dve kompanije: Španska kompanija CAF i hrvatska „Končar elektroindustrija“. Nezvanično, u Agenciji za investicije grada Beograda ne tako davno spominjalo se da se na tender prijavilo čak 17 proizvođača, pa ostaje nedorečeno šta se dogodilo sa ponudama ostalih proizvođača.

Vrednost ove nabavke je oko 60 miliona evra, a projekat zajednički finansiraju Evropska investiciona banka i grad Beograd. Rok za isporuku prvog tramvaja je godinu dana od potpisivanja ugovora. Mada je Agencije za investicije grada Beograda već trebalo da se odluči o tome od koje kompanije će biti naručeni tramvaji, tip novih tramvajskih vozila na gradskim prugama još nije poznat.

- Tramvaji obe kompanije odgovaraju uslovima koje smo raspisali na tenderu, i tenderska komisija trenutno procenjuje koja će ponuda biti prihvaćena. Mi ne želimo da se mešamo u taj posao. Nikakve nove informacije nismo dobili, ali očekujemo da će komisija doneti odluku u što kraćem roku - kaže za Danas Radoslav Nikolić, generalni direktor Gradskog saobraćajnog preduzeća Beograd.

Iz Agencije za investicije grada Beograda, međutim, nismo uspeli da dobijemo nikakve informacije na ovu temu, kao ni iz drugih gradskih institucija. Inače, tramvaji španskog CAF-a voze ulicama mnogih velikih gradova, kao što su Edinburg, Hjuston, Lisabon i Valensija. Sa druge strane, Hrvatski proizvođač do sada nije uspeo da plasira svoja vozila skoro ni na jedno evropsko tržište. Njihovi tramvaji saobraćaju samo ulicama Zagreba, a interesovanje pokazuju gradske vlasti u Helsinkiju, u Finskoj.

U svakom slučaju, neuobičajeno je što gradska vlast ne obaveštava svoje sugrađane o toku tako važnog konkursa, a još čudnije je da gradske službe nisu spremne da obelodane podatke koji su prema članu 12 Zakona o javnim nabavkama i Zakonu o slobodnom pristupu informacijama od javnog značaja javni, i koji kao takvi moraju biti dostupni javnosti.

GSP Beograd inače u ovom trenutku raspolaže sa 210 tramvajskih vozila, od kojih je spremno i saobraća po gradu 157, a 30 je u rezervi. Najstariji u tramvajskom voznom parku su takozvani „švajcarci“, koji datiraju iz 1967. godine, i ima ih ukupno 30. Prosečna starost ostalih vozila je oko 18 godina.

- Trenutno raspolažemo sa pouzdanim voznim parkom, odnosno imamo pun kapacitet predviđen za saobraćanje gradom. Svi tramvaji se, inače, redovno remontuju i to u kontinuitetu. Međutim, zamena jednog broja vozila bi bila poželjna - rekao je za naš list direktor GSP Radoslav Nikolić.

Izostala probna vožnja

Pre tri godine, najnoviji model hrvatskog tramvaja trebalo je da probno vozi Beograđane na relaciji Interkontinental - Depo. Još tada najavljivana je moguća ozbiljna saradnja Beograda i Zagreba. Međutim, najnoviji model tramvaja nije se ni pojavio na beogradskim ulicama, „iz nepoznatih razloga“. Ali, kako to već biva, krenule su spekulacije da tramvaj nije izveden na ulicu zbog prednjeg stakla koje je podsećalo na veliko slovo „U“. Hrvatski proizvođač odmah je predložio da redizajnira prednje staklo, ali posao je tada stao.

http://www.danas.rs/vesti/srbija/be..._caf_i_hrvatski_koncar.39.html?news_id=167876
 
Ambassador":36pqlf9t je napisao(la):
Da, od kako su redizajnirali sajt, a tome ima ihahahah. I ranije su kačili, ali vrlo čudno - nekad da nekad ne.
ipak je obrnuto :) ... u meniju srbija ima podmeni beograd :)
 
Drugari, rekli su da ce objaviti krajem jula a sad je 2. avgust...hm...


Inace, zanima me, sta mislite o ideji da se tramvajska mreza prosiri malo vise po NBG i dalje ka Zemunu (znam da je ranije tamo vec bio tram...) recimo na NBG bi moglo produziti prugu od Hajata do Bulevara Nikole Tesle, i onda ka Zemunu, taj bulevar je shirok taman ima mesta, onda recimo i da se produzi pruga duz celog Treceg Bulevara i da ide gore ka Bezanijskoj kosi...i onda ,ako bi smo imali prugu i u Munze-u, uvela bi se jedna linija Blok 45 - Zemun...eh da, kad kazem Zemun mislim da ide recimo do novog mosta koji ce se izgraditi....i onda iz Zemuna bi postojale linije ka Zvezdari i Banovom Brdu, cisto da se rascisti malo vazduh da izbacimo autobuse na malcice perifernije delove grada, kao Zagreb recimo,molim bez debilno-ironicnih napada tipa "tramvajem u 21. vek"...zanima me iskljucivo misljenje o ideji hvala :)
 
ne vidim sta bi dobili prosirenjem tramvajske mreze, osim sto bi mogli da kazemo da imamo vecu tramvajsku mrezu, ali to po meni nije praznje vredan cilj. ako na novom beogradu i ima mesta za prosirenje, takvo prosirenje znacilo bi i znatno veci broj vozila u delovima grada u kojima nema bas preterano mesta i mislim da bi se na kraju desilo isto sto i u zagrebu - tramvaji bi mileli gradom i isli bukvalno u povorkama.

prosirenje tramvajske mreze imalo bi opravdanje samo kada bi ulice bile najvecim delom prepustene tramvajima, kao u gradovima gde tramvaji idu po uskim ulicima.. a to kod nas nije izvodljivo, barem dok ne dobijemo metro, a ako imamo metro, ne treba nam novi tramvaj.
 
A i postavilo bi se pitanje zelenih povrsina, od parka bi trebalo da se "odgrize" dobrih 5 do 7 metara sirine za prugu, kontatnu mrezu, stanice, mada doduse tu bi postojala samo jedna ( SIV ), i ne bi mi bilo najjasnije kako bi se to provuklo kroz dosta uzak deo starog Zemuna, mislim da Glavna ima samo 2 ili 3 trake... Opet glupo bi bilo da ide samo do hotela "Jugoslavija"...
 
Znam da Bombardier Felxity Outlook C ne ucestvuje na tenderu, ali vozio sam se njim i bas sam zapazio nesta sta sam uporedjivao sa crotramom:
cro tram ima 5 modula od koja su 2 kratka od po 2 prozora ona "leteca" bez tockova i imaju samo po jedan red sedista sa strane, i u delima sa tockovima je veoma usko za prolazak. U bombardieru su takodje samo 2 ona leteca, ali zato sa po 4 prozora i 2x1 red sedista sta znaci da ima dosta mesta za sedenje jer su ogromni oni moduli a oni sa tockovima imaju samo 2 prozora, tj kraci su moduli. Inace uopste nije toliko uzak prolazak i ako je na 1000mm sini, imalo je isto ili vise mesta za prolazak kao i u minhenu na 1432mm koji ima 2x1 red sedista. PRoblem je samo bio da imaju vrata na obe strane pa nisu stali toliko sedista, ali to je stvar grada koji ga koristi, ne tramvaja.

450px-Flexity-Outlook_Alicante_Interior.jpg


http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/5/5b/Flexity-Outlook_Alicante.jpg
 
kako mozes da pises takve stvari, ako grad i koncar kazu da je crotram komotniji, onda je tako

zet1.jpg
 
Ako naprave metro (ne jednu liniju nego ceo sistem) i izbace kola iz cele prve zone onda bi crotrami bili u opticaju jer bi moglo da ih bude mnogo više a da opet svi sede + da ulice budu prazne i bez zastoja....kao sav normalan svet.
 
Tema teksta je off topic,ali...
Izvor:http://www.blic.rs/srbija.php?id=105270
Izgrađen vagon pivnica za Šargansku osmicu
Autor: Beta | Foto:N. Pavlović | 08.08.2009. - 05:00
SMEDEREVO - Smederevska fabrika šinskih vozila „Želvoz“ napravila je panoramski vagon koji će u sklopu turističke kompozicije saobraćati Šarganskom osmicom. Vrednost vagona je dva miliona dinara.

[highlight]Direktor „Želvoza“ Slobodan Ristić rekao je da je izrada tog panoramskog vagona za Šargan bila preporuka da fabrika dobije izradu jednog oglednog tramvaja za Beograd[/highlight]. Remonteri fabrike su rekonstruisali teretni vagon Šarganske osmice i zadržali metalnu konstrukciju. Enterijer rekonstruisanog vagona je usklađen s vremenom kada je Šarganskom osmicom počeo da saobraća voz uskog koloseka.
Pored izdignutog krova u koji su ugrađeni svetlarnici za razgledanje trase Šarganske osmice i Mokre Gore, u unutrašnjosti vagona su pivski šank i mali stolovi. U tom vagonu putnicima će biti služeno pivo „romantika“.
Šarganska osmica je atraktivna turistička destinacija. Pruga uskog koloseka od 75 centimetara duga je 15,5 kilometara. Pruga je dobila ime Šarganska osmica zato što je zbog visinske razlike od 300 metara izgrađena u zavojima nalik broju osam.
Izgradnju Šarganske osmice počela je 1916. u vreme okupacije u Prvom svetskom ratu Austrougarska, a završila je Kraljevina SHS 1921. Zbog nerentabilnosti pruga je ukinuta 1974. da bi od 2003. vagonima iz Muzeja železnice ponovo bila formirana kompozicija nekadašnjeg „ćire“ i postala turistička atrakcija.
:/ Ovo mora da se neko sali.
 
Ко зна, можда су имали већ направљену шасију, па је само надоградили? У сваком случају, вожња Шарганском осмицом ће уз вагон пивницу бити још веће уживање. :kk:
 
Vrh