Šta je novo?

Tramvaji

Ali "katica" može izgledati i ovako: http://www.berliner-verkehr.de/trbilder/7099_2.jpg

Ustvari katice mogu da izgledaju prilagođeno vremenu u kome se nalaze a da se opet ne udaljava od originalnog koncepta. Konstrukcija za tramvaj je iovako jaka i zašto bi mi bacali katice posle 20 godina a Švajcarci drže tramvajske prikolice stare po 56 godina? Jel su oni ludi ili smo mi nesposobni? Odgovor je negde u sredini. Samo ih treba modernizovati za uslove vremena u kojem trenutno živimo. Konstrukciju ostaviti, zameniti pod, zameniti sedišta, presvući šipke novom plastificiranom oblogom ili ih tretirati obradom metala (brušenje, hromiranje, inače takve su i u samom crotramu).

Jel imamo Gošu? Što gošu ne zaposlimo već da bacamo pare drugome u džep. Naime i goša je remontovala katice, to su one na 7 i 9. Šta im fali? Jeste primetili drugačiji zvuk. Imaju modernije sisteme za pokretanje. Jel teško slati po 20 komada u Smederevsku Palanku koja nije daleko i imamo voz? Beograd je saobraćajni centar i možeš gde hoćeš da razvezeš šta god hoćeš pa tako i te tramvaje. Uopšte nije logistička noćna mora niti cena nego samo volja i želja. KT4 je dugačak 20m sa sve spojnicama a koliko znam toliko su i teretni vagoni. Kako li su samo doneli Duwag-e iz Bazela. Ne, nisu otkrili Ameriku nego su potpuno isto doneli tramvaje. Njima nije bilo teško iz Švajcarske a nama je teško na rub područja samog grada.

Nije ni nama teško već se nadležni i odgovorni za to prave blesavi i svojom glupošću pokušavaju da zavaraju stručni kadar ove zemlje i ovog grada a da ne spominjem širu javnost. Mislim da svi iole obrazovaniji građani vrlo dobro znaju da je u ovom trenutku mnogo bezbolnije remontovati 80 "katica" nego kupiti 30 tramvaja iz one zemlje zbog koje Beograd između ostalog nije dobio metro koji mu je preko potreban. Oni su to itekako znali jel će metro gušiti Beograd a sa njim i Srbiju. Nek im je na čast a sad bi još da zavaraju pobornike tramvajsko-automobilskog grada da im uvale svoj neprovereni proizvod i tako da napune svoju kasu a da opet Beograd bude na šteti. U ovom slučaju tramvaja sa sadašnjeg tendera nije u pitanju ni potreba ni stručnost već čist politički interes i spašavanje žive glave jedne države. Jel gledate možda Hrvatsle televizije? U goroj su situaciji od nas jer su se prezadužili zbog autoputeva. I još bi da nas po ko zna koji put iskoriste kad nemaju koga drugog.

Kažem opet se zalažem za mir u regionu ali sa takvim ljudima koji gledaju samo kako da ti podvale i da im je samo lični interes u glavi onda sa njima nemaš šta da pričaš jer nisu to zaslužili. Kada se poprave neka nam se jave. Ja sa takvim komšijama ne razgovaram. To sve zavisi od mentalnog i psihofizičkog stanja pojedinca. Ako je predstavnik naroda nesposoban onaj pojedinac koji je sposoban ali je inženjer a ne političar on ne može ama baš ništa da pomogne celokupnom društvu. Prema tome, ako našim političarima sine u glavi da ih neko stalno "dribla" i to prvi komšija to znači da treba sa njim malo oštrije da ga kazne da bi se promenio jer kad tad će mu zatrebati tvoja pomoć.

Toliko o Srpsko-Hrvatskom sukobu oko proizvoda pod imenom tramvaj.
 
Pa to, ali bi mnogo bolje prošli sa cenom da sami imamo pogon citara umesto ikarbusa tj da smo ga prodali Evobusu a ne Rusima.
Slično važi i za tramvaje. Beč je to uradio odavno kad je kupovao ULF. ULF tramvaji su pravljeni u kooperaciji Siemensa i Elina. Elin ima pogon u samom Beču pa su eliminisali problem transporta (logistike). Beograd ima prazne pogone u Rakovici, ako bi napravili odeljak Goše u Beogradu za tramvaje ULF nas ne bi koštao 2,7mil eura nego bar 1,7-2mil. Ali sve to pod uslovom da Goša napravi svoju ispostavu u Beogradu i da je proda Siemensu. Da li znate šta bi to značilo za grad Beograd? Značilo bi mnogo racionalnije trošenje novca a i tim tramvajima bi ugušili Končar jer je ULF proveren proizvod. O svemu treba nekoliko puta dobro razmisliti.
 
Kad covek vidi onu generalno remontovanu "katicu" stvarno je tesko da se ne slozi da je bolje takvih 80 nego novih 30. Siguran sam da ona poseduje sve sto treba da ima pristojan savremen tramvaj.
 
Apsolutno tako ;)

Zašto bi jedan Berlin sa mnogo više novčanih sredstava od jednog tamo Beograda dozvolio da po nižoj ceni osveži postojeća vozila koja su na polovini svog radnog veka umesto da ih baci. A jedan Beograd želi i pored toga što nema dovoljno novca za šačicu novih pristojnih vozila da kupi šačicu neproverenih navodno pristojnih vozila a da ogroman deo voznog parka (upravo te jadne i napaćene katice) nastavlja da trune još više i da dostigne toliki nivo propadanja da se ne isplati rekonstrukcija a da će i za to vreme ti navodno pristojni crotram tramvaji biti u gorem stanju nego u kojem su trenutno naše vremešne katice. Jel Prag malouman što masovno sređuje katice? Sarajevo je krenulo da ih sređuje ali na onaj ružan način od koga se od babe pravi devojka ali svi znamo da to ne pije vodu i da ne želimo frankenštajne na ulicama. Berlinski i Praški (i neki Bratislavski) su modernizovani i prilagođeni uslovima vremena u kome trenutno rade i kao takvi nisu uništili strukturalni integritet i oblik vozila kao što je to bio pokušaj našeg konkursa za remont katica. Samo ih vratiti u prvobitno stanje ali sa novim tehnologijama. Tako će beograd imati normalan vozni park koji ga neće dovesti u poziciju da ga se ceo svet stidi. Gore pomenuti Prag pa i Berlin su važni turistički centri i ni jednom turisti ne smetaju tramvaji takvi kakvi su jer su oni jedan deo kompletnog imidža metropole.
 
20090310085226_edimburgo3_gr.gif
20090310085226_edimburgo2_gr.gif
20090310085226_edimburgo_gr.gif

Zaboravili bi sve u vezi Končara,samo neka kupe ovajCAF.
 
Taj dizajn je odabrao Edinburg,ali ne znači da baš to,ovo su samo free dizajnirane fotke.Ali voleo bih belu boju na BG tramvajima da nas još nešto asocira na Beograd.A to sa šahovnicom ne bi mi smetalo,da Hrvatski mediji nisu od radosti za "Hrvatskim tehnološkim čudom"lansirali U priču,jer su mislili da će po Evropi da se prodaje ko'alva,ali sad .....i da budemo korektni ,"Končar" je izjavio da je u medijima objavljeno puno neistina,ako je tako zašto ne demantiraju iste ili ne navedu koje,pre svega one prve koje su se pojavile u njihovoj štampi a koje su preneli još pre godinu dve i BG mediji,a posebno one za nekvalitet i ugroženu bezbednost putnika,oni Norvežani nisu naivni...
 
Ne opravdava ih nikako ni 30 CAF-ova nego makar 100 CAF+ 200 rekonstruisanih katica. Tako bi imali sve modernizovane katice kao Berlin a još plus Berlin ima Bombardier isto u manjem broju nego katica, isto treba da važi i za Beograd samo umesto Bombardiera da se kupi CAF. Novih bi bilo 50% od ukupnog broja modernizovanih (katica). To je pristojan kompletan vozni park. Ovako možemo samo očekivati dalje propadanje katica koje bi ako se i kupe novih 30 i dalje zauzimale dobrih 65-70% ukupnog voznog parka (švajcarce ne računam, svi oni treba da rade na nuli (0) oko Kalemegdana). Ako bi kupili bilo kakvih 30 komada, nebitno da li je to Končar, Siemens, Bombardier, Škoda, CAF, Alstom, Stadler, Ansaldo Breda itd svi oni bi zauzimali samo 20 do 30% ukupnog voznog parka a to je isto kao da nismo ništa ni kupili. Isto kao sa ovih 100 autobusa sa klimom jer evo sada su namerno napisali na Studiu B da klimatizovana vozila zauzimaju samo 12% ukupnog voznog (autobuskog, ostale ne računam) voznog parka a to je ništa jer rade na 5 linija po 2-3 jel su ih nasumično raštrkali umesto da su svi komplet završili na određenim linijama da bi linije bile kompletne. Da bi se u ovolikom gradu uopšte primetila neka promena minimalni broj vozila je 300 a to je 3 puta odnosno 300% više nego što su oni kupili.

Zakrpa nekad moze oparati i još veću rupu oko sebe nego što je pre bila, samo ne zaboravite to.

Ako bi kupili nove tramvaje to bi značilo da bi morali da kupe najmanje 100 jer bi na 7, 9 i 12 otpalo tačno po 32 + rezerve. Čak i više, lično mislim da bi nam bilo potrebno čak 102 tramvaja ako bi za svaku od pomenutih linija bile po dve rezerve, ali 2 tramvaja je malo s obzirom na naše oskudno održavanje i iskakanja sa linije mogu biti i više od 2 vozila. Da ne bi upao ni jedan drugi tip vozila na dotičnu liniju potrebno je bar 4 rezerve. To dovodi do cifre od 110 tramvaja za samo 3 najjače linije. Tome bi ladno mogao da dodam i liniju 10 koja je i više nego udaljena od stvarne potrebe broja vozila pa bi se ukupan broj popeo na oko 140. Sve ostale linije bi imale katice pod uslovom da se sve do jedne rekonstruišu i da se ni jedan jedini tramvaj ne baci jer za nas u ovom momentu vredi više od zlata. Tako bi 200 katica radilo na manje linija pa bi i te linije imale kraći interval (češće bi išli pa bi ljudi manje čekali na stanicama) i svi bi bili zadovoljni.

Ako nemaju novca za potreban broj novih tramvaja koji nije jednak zameni celog voznog parka onda bolje da ne kupe ni jedan već da novac ulože u rekonstrukciju postojećih i da dodaju pare da se umesto za rekonstrukciju trasa koriste fuš materijali koristi svetska i proverena klasa. Katice se dobro drže na ovakvim šinama ali zamislite niskopodni tramvaj, pa raspao bi se, o crotramu i da ne govorim kad se raspada u uslovima običnog Zagreba koji ima mnogo bolju infrastrukturu (šine, trafoe, sve) a manje putnika i ne idu uzbrdo mnogo. Da ne spominjem zastoje i redovna "čukanja". To bi bilo izgrebano, pokrpljeno i improvizovane popravke (kakve redovno viđamo na svim gsp-ovim vozilima) i ličilo bi na beovoz koji već izgleda kao da je iz Half Lifea izašao.
 
images
Da ali prateći izjave iz Gsp i Grada ,to su prvo i hteli međutim,ukalkulisali su da rekonstrukcija košta skoro kao i kupovina novih a da podsetim orginalni proizvođač ČKD odavno nepostoji,kao i nekadašnja bratska saradnja na tom polju sa Česima nažalost,a i ona narodna "od babe ne možeš da napraviš devojku" :)
Daj Bože da su sa Česima-Škodom dogovorili novi tramvaj za Bg siguran ,sam da bi to bilo najbolje rešenje
images
 
Mislim da me nisi dobro razumeo. Oni su hteli da ih modernizuju ali na skuplji način tj onaj baš na koji bi hteli da od babe naprave devojku, u slučaju sarajeva to nije devojka nego frankenčtajn, Bukurešt ne smem ni da spominjem. Ja sam rekao da se vrate u prvobitno stanje sa novim tehnologijama, da se izgled ne menja previše, obrati pažnju na katicu iz Berlina, Beograda, Praga ili pak matori T4 iz Sarajeva ili Bratislave. Sve se vidi golim okom. Berlinska i Praška katica su gotovo istovetne sa Beogradskim zato što su im zadržali strukturalni integritet konstrukcije prednje i zadnje maske te je cena daleeeko niža. Na sečenje prednje i zadnje maske bi otišlo najviše. Berlin nije to radio već je stavio male elegantne i jednostavne ramove za svetla koje je potom ofarbao u boju karoserije da bi se sve lepo uklopilo i da bi bilo prijatno za oči a opet da ozbiljno izgleda a ne kao što su ko dnas improvizovali svetla za katice. Jedno je improvizacija a drugo konceptualno planiranje i integrisanje u strukturu celog projekta. zašto gsp nije prefarbao te ramove u boju karoserija, zašto ih nije hromirao. Gde su displeji. To nije modernizacija nego naknadnja improvizacija usled manjka delova. Što se T4 tiče, sarajevo je pribeglo skupljem a Bratislava jeftinijem rečenju. Zamislite da Balkanski slepci troše više para od onih koji su u EU. Pa i ne čudi me. Bratislava je modernizovala katice ali izgledaju isto samo su dodati displeji. Sarajevo je pokušalo devojku ali lice je ispalo kao neka prosečna devojka bez trunke šminke i mejk apa sa telom 60-godišnje žene. Pogledajte slike na netu i sve će vam biti jasno. Ima na Skzscrapercity-ju.

A to što su mislili da je skuplje to nije ni razmišljanje jednomesečnog fetusa. Koja je bila njihova izjava? Rekonstrukcija 60 katica košta kao kupovina 30 novih tramvaja (onih najjeftinijih, naravno, to smo videli iz ovog sada tendera). Obratite pažnju na cifre: 60:30. Njihovo razmišljanje bi bilo pametno samo onda kada bi broj vozila i cena bili jednaki odnosno 60:60. Ja kao građanin Beograda koji će se voziti tim budućim tramvajima mogu svim pravom da tražim od grada da mora da kupi 60 novih a ne 30 i to sve odjednom i da pritom to bude onaj model za koji se mi građani odlućimo. A onda ćemo videti šta je jeftinije. Opet će novi biti skuplji i sve tako u krug.

Što se ČKD-a tiče, on nam ni ne treba jer je tu uvek Goša koji je i vršio rekonstrukciju nekih katica. To bar nije nikakav problem. Bacati pare na samo 30 novih tramvaja a ne početi realizaciju metroa i šparati kada zatreba. Ulagati u sistem koji će iovako za nekoliko godina biti van funkcije ovakav kakvog ga danas imamo (razmeštanje linija) je potpuno besmisleno i suludo. Beogradska tramvajska mreža je i danas zrela za kompletno premeštanje linija sem 2 i 10. Trole se neće bitnije menjati sem izmeštanja iz Kralja Milana jer se nigde neće bitnije poklapati sa trasama metroa već samo presecati na važnijim stanicama tzv "čvorovima". Autobusi će pretrpeti najveće promene od ukidanja postojećuih, prenumerizacije, kodiranja (pravljenja vrsta linija) do otvaranja potpuno novih linija. Metro će prouzrokovati izmenu kompletnog gradskog saobraćaja iz korena i to na bolje jer će biti neuporedivo bolje organizovan. Sada je i previše haotičan da bi se uopšte nazvao gradskim prevozom.

Gore pomenut koncept je zanimljiv i simpatičan, šteta bi bilo da ne uđe u serijsku proizvodnju. Neko može taj projekat da kupi, kao na primer naša goša da parira tj da udavi končar :)
 
ThinkAgain":2lk9ssuu je napisao(la):
Ne opravdava ih nikako ni 30 CAF-ova nego makar 100 CAF+ 200 rekonstruisanih katica. Tako bi imali sve modernizovane katice kao Berlin a još plus Berlin ima Bombardier isto u manjem broju nego katica, isto treba da važi i za Beograd samo umesto Bombardiera da se kupi CAF. Novih bi bilo 50% od ukupnog broja modernizovanih (katica). To je pristojan kompletan vozni park. Ovako možemo samo očekivati dalje propadanje katica koje bi ako se i kupe novih 30 i dalje zauzimale dobrih 65-70% ukupnog voznog parka (švajcarce ne računam, svi oni treba da rade na nuli (0) oko Kalemegdana). Ako bi kupili bilo kakvih 30 komada, nebitno da li je to Končar, Siemens, Bombardier, Škoda, CAF, Alstom, Stadler, Ansaldo Breda itd svi oni bi zauzimali samo 20 do 30% ukupnog voznog parka a to je isto kao da nismo ništa ni kupili. Isto kao sa ovih 100 autobusa sa klimom jer evo sada su namerno napisali na Studiu B da klimatizovana vozila zauzimaju samo 12% ukupnog voznog (autobuskog, ostale ne računam) voznog parka a to je ništa jer rade na 5 linija po 2-3 jel su ih nasumično raštrkali umesto da su svi komplet završili na određenim linijama da bi linije bile kompletne. Da bi se u ovolikom gradu uopšte primetila neka promena minimalni broj vozila je 300 a to je 3 puta odnosno 300% više nego što su oni kupili.

Zakrpa nekad moze oparati i još veću rupu oko sebe nego što je pre bila, samo ne zaboravite to.

Ako bi kupili nove tramvaje to bi značilo da bi morali da kupe najmanje 100 jer bi na 7, 9 i 12 otpalo tačno po 32 + rezerve. Čak i više, lično mislim da bi nam bilo potrebno čak 102 tramvaja ako bi za svaku od pomenutih linija bile po dve rezerve, ali 2 tramvaja je malo s obzirom na naše oskudno održavanje i iskakanja sa linije mogu biti i više od 2 vozila. Da ne bi upao ni jedan drugi tip vozila na dotičnu liniju potrebno je bar 4 rezerve. To dovodi do cifre od 110 tramvaja za samo 3 najjače linije. Tome bi ladno mogao da dodam i liniju 10 koja je i više nego udaljena od stvarne potrebe broja vozila pa bi se ukupan broj popeo na oko 140. Sve ostale linije bi imale katice pod uslovom da se sve do jedne rekonstruišu i da se ni jedan jedini tramvaj ne baci jer za nas u ovom momentu vredi više od zlata. Tako bi 200 katica radilo na manje linija pa bi i te linije imale kraći interval (češće bi išli pa bi ljudi manje čekali na stanicama) i svi bi bili zadovoljni.

Ako nemaju novca za potreban broj novih tramvaja koji nije jednak zameni celog voznog parka onda bolje da ne kupe ni jedan već da novac ulože u rekonstrukciju postojećih i da dodaju pare da se umesto za rekonstrukciju trasa koriste fuš materijali koristi svetska i proverena klasa. Katice se dobro drže na ovakvim šinama ali zamislite niskopodni tramvaj, pa raspao bi se, o crotramu i da ne govorim kad se raspada u uslovima običnog Zagreba koji ima mnogo bolju infrastrukturu (šine, trafoe, sve) a manje putnika i ne idu uzbrdo mnogo. Da ne spominjem zastoje i redovna "čukanja". To bi bilo izgrebano, pokrpljeno i improvizovane popravke (kakve redovno viđamo na svim gsp-ovim vozilima) i ličilo bi na beovoz koji već izgleda kao da je iz Half Lifea izašao.
Think again, ( to ti kazem, ne kao pozdrav nego da uradis) na dan voze 100 tramvaja, sta ce ti 300?
 
Zato što su ispod nivoa za ovoliki grad i umesto da oni imaju veći udeo u gradskom prevozu u beogradu taj udeo nose vozila koja nisu projektovana za veći pritisak putnika a to su upravo autobusi koji upravo zbog tog prevelikog pritiska propadnu znatno brže nego po specifikaciji koja je približno 7-10 godina i zato nam je autobuski vozni park uvek pun krševa jer se oni od tog nivoa eksploatacije brže pretvore u krš nego što naš budžet može da da za nove. Tramvaji na ovakvoj mreži koja može bez i jednog novog kilometra imati još 3 nove linije idu jako retko upravo zato što ih ima samo 100 a ne 300. Ako bi ih bilo 300 autobusi bi bili rasterećeni pa bi to odjeknulo otvaranjem novih linija bez povećanja broja autobusa. Sve ima svoju funkciju pa i tih dodatnih tramvaja. I Beograd ih ima 200 od kojih je bednih 100 na ulici a treba još 100 a da pritom ni 30 ne ostane u depou da trune. Dok god vozilo stoji ono trune. Dok god okreće točkove vrši funkciju za koju je i napravljeno. Sve mora biti svrsi shodno a ne svrsi neshodno. Nama je tramvajski sistem svrsi neshodan i samo pravi dodatne zastoje upravo iz gore pomenutog razloga.

Ti hoćeš da kažeš da jedan Zagreb može da ima 15 tramvajskih linija sa većim vozilima koja idu češće a da jedan Beograd koristi mahom autobuse koji su sekundarni i dopunski podsistem gradskog prevoza. Beograd nema još metro i zato dok se on ne izgradi tramvajska mreža treba biti kičma ali ona to nije upravo iz razloga što se misli da je sasvim dovoljno 100 iako se ima 200 a kamoli da se ima u saobraćaju 300 vozila. Pa da, bože sačuvaj šta će nama to, mo smo st*** koja voli da se gura.
 
Beograd ima oko 200 tramvaja ali se samo 100 koriste na dan, da bi trebalo vise oni bi vise i stavili. Nije stvar u broju tramvaja nego u tramvajima kao sebi, kapacitet je mali i tuj ti nece pomoci postaviti LED najavljivanje sledece stanice u katicu. Sine su lose i tramvaji idu sporo, i tuj ti nece pomoci stavljanje novih vrata na katicu. Put sina mozda nije takav da bi dostigao najveci broj putnika pa zato oni idu autobusima zato sto nemaju tramvaj, i tuj ti nece pomoci stavljanje novih sedista u katicu.
 
@ThinkAgain

Pa to je sve što kažeš baš tako,ali ne zaboravi da je taj ranije moćni autobuski lobi i sprečavao saobraćajni razvoj Beograda pre svega u izgradnji Metroa, da je 76' realzovan projekat Metroa mi sad ne bi razgovarali o saobarćajnom haosu u Beogradu,ali izgleda da je i tome došao kraj baš zbog svetske krize energenata,jer Beograd mora da se prebaci na ono što ima ,a to je struja ,domaća je i cena je kontrolisana,gas je dobra alternativa za buseve ali mi samo na to ne bi smeli da se oslonimo,zato je Đilas jasno rekao ;Beograd moramo postaviti na šine,zato se i u život vraća ideja i relizacija Regionalnog Metroa(Beovoz) i kreće u izgradnju Metroa,nadamo se da ćemo i to konačno doživeti,baš da se ne bi kao do sada vozili kao st***!

@Marecar

Ma jeste to što kažeš,ali šine se zaista rade punom parom i dosta kvalitetnije nego nekad,samo neka tako nastave,moramo i da pohvalimo Grad ako nešto dobro radi,ali uvek nešto mora da z....kao onaj tender za tramvaje...
 
Remontovanje Katica je trebalo biti na prvom mestu. Naravno da trebamo imati i nove tramvaje, ali je primarno da popravimo ono što imamo. Pominjali ste Beč i Simensove tramvaje, mogu vam reći da nisam nešto oduševljen,a i komentari putnika nisu pozitivni. Često se čuje komentar da su stari bili bolji. Prvo što me je razoračaralo je to što sve nekako skripi, puca kao one zglobne trolze kod nas :rolleyes: Drugo, lufteri, cirkulaciji vazduha nedovoljna :rant: Takođe sam se više puta vozio i primetio da im ne rade brisači, pa izlazi vozač i ručno briše staklo :grand:

Recite šta hoćete, ali ovo
p1012827.jpg


je udobnije od ovog

p1012735.jpg


Uvek se radujem kad naidje ovaj stari :kafa:

Dakle, skeptičan jesam što se končarevih vozila tiče, kad su ova Simensova ovakva :violina:

Katice, odlično vozilo, neverovatno izdržljivo... Treba ipak odati poštovanje takvim vozilima koje su preživele najstrašnija vremena kada uopšte nisu održavani!

Evo malo remontovanih sa autobusi.net.


photo5133.jpg


photo5135.jpg


photo5104.jpg


22039015.jpg


A ovo je ne remontovana i ne izgleda loše... a ono bar spolja :D
s5001624m.jpg


Autore slika nisam dodatno navodio jer su već ispisani na slikama. (nadam se da autori nemaju ništa protiv što sam ih ovde postavio)

P.S. Više mojih slika iz Beča imate na:
http://autobusi-forum.info/forum/viewtopic.php?t=1422
Ako nekog zanima
 
Voze, kako ne... Čak su i brojniji.... A ima još starijih, evo malo detalja.... Nemam vremena da postavim sve slike...

27xm8oy.jpg


qryusp.jpg


23lnnf7.jpg


Nama su švajcarci stari, a ovo je bogme još starije i vozi odlično :grand:
(slikano pre neki dan)
 
avenio_s.jpg
Ovaj Siemens Avenio je super u donosu na ULF iz Beča

Ma ljudi,kažem vam ja za Beograd su Češki tramvaji to je tradicija....ali ajd i Caf bi mi godio to je svetski proverena firma,ali Končar...posle onog novinskog članka o ugroženoj bezbednosti,pa zamislite taj horor na šinama kod Hipodroma -Požeška ,samo da vas podsetim kada je 80'tih prvi put otvorena t.pruga, tadašnji najugledniji profesori sa građevinskog fakulteta nazvali su je prugom smrti!Horror :shok:
 
ThinkAgain":2uev5ti7 je napisao(la):
Beograd nema još metro i zato dok se on ne izgradi tramvajska mreža treba biti kičma ali ona to nije upravo iz razloga što se misli da je sasvim dovoljno 100 iako se ima 200 a kamoli da se ima u saobraćaju 300 vozila. Pa da, bože sačuvaj šta će nama to, mo smo st*** koja voli da se gura.
Ова трамвајска мрежа не може да буде кичма. Да је остала онаква каква је била пре него што је аутобуски лоби растурио пруге по центру, могла је да буде, али овако, тешко.
2012":2uev5ti7 je napisao(la):
Pa to je sve što kažeš baš tako,ali ne zaboravi da je taj ranije moćni autobuski lobi i sprečavao saobraćajni razvoj Beograda pre svega u izgradnji Metroa
Градњу метроа је спречавао трамвајски лоби (трамвајем у 21. век! па сада и у 22. :bash:!). Аутобуски лоби је истерао трамвајске линије из најстрожег центра.
 
Opet nesporazum :)

Rekao sam "treba" a ne "mora" a ta 2 pojma su totalno različita. A još sam napomenuo dok se ne izgradi metro da ne bi bacali pare za izmišljenu očerupanu frankenštajn verziju koju svi znamo kao "lrt" ;)

Ja sam za metro u kobinaciji sa svim sistemima, ali ne vredi govoriti nesposobnim ljudima koji te čuju isto onoliko koliko te čuje i zid tvoje sobe :rolleyes: Umesto stručnjaci da se pitaju kod nas se uvek pitaju oni koji nisu kvalifikovani za to i nisu dorasli tom problemu a to su naravno političari. To je neslavni politički lobi koji je ovaj grad sistematsko dovodio do sadašnjeg stanja.
 
Vrh