Šta je novo?

Tramvaji

stefan23":2p68injq je napisao(la):
trole-narandžasta(opet počelo kupovinom narandžastih Trolzi)
Кад су стигле, Тролзе су биле такође црвене. Нископодни Белкомунмаши су биле прве наранџасте троле (али без тегет штрафте).
Homer Jay":2p68injq je napisao(la):
I da ponovim, zadovoljan sam zbog CAF tramvaja, ali zeljno ocekujem zvanicno objasnjenje gradskih vlasti - cisto da bi mi savest bila mirna.
Управо тако, а не ово "оце каки, неце каки"...
Sawovsky":2p68injq je napisao(la):
Homer Jay":2p68injq je napisao(la):
Tako "Glas javnosti" ima naslov (koji btw krupnim cirilicnim slovima apsolutno dominira naslovnom stranom) I Beograd odbio hrvatske krseve http://www.glas-javnosti.rs/clanak/drustvo/glas-javnosti-15-08-2009/i-beograd-odbio-hrvatske-krseve
Kakav je ovo tekst bre :shok::lool::lool:
Тужан...
 
@ Homer Jay

Delim srecu koju je u tebi izazvao rezultat konkursa.

Sve si lepo napisao. Pokazalo se medjutim da nasa uprava lebdi u samostvorenoj "vanpravnoj" sveri i kad vec ne moze da se zauzda u "pravnim vodama", onda treba da budemo presrecni sto je u ovom slucaju na kraju ipak "slobodu" iskoristila na ispravan nacin. I dalje medjutim ostaje, da bi drugaciji (normalan) konkurs obezbedio mnogo jacu konkurenicju i ponudu i drugih proizvodjaca.

Tekst u Glasu javnosti je u najmanju ruku cudan - odstupa od uredjivacke politike i manira tog lista, a to odstupanje svakako nije slucajnost.

A apropos hrvatskih proizvodjaca kao hrvatskih proizvodjaca, decenijama zivimo pored Madjarske, Ruuinije, Bugarske bez da sa tim zemljama imamo neku paznje vrednu privrednu saradnju - iz same cinjenice da nam je Hrvatska sused, ne proistice da treba - i na svoju stetu - da saradjujemo sa tamosnjim preduzecima. Nas problem nije manjak saradnje sa Hrvatskom vec obrnuto neracionalan, gotovo ljubavnicki pristup sa kojim prilazimo proizvodima, uslugama i ljudima iz te zemlje.
 
Nenad":29d8prvr je napisao(la):
Nije ni cudo sto su svi digli buku protiv novog zakona o informisanju: kada bi se doneo, Kurir i slicni bi morali da stave katanac.

U svakom slucaju, CAF bolje izgleda, verovatno je kvalitetniji (iskustvo), a oni koji su ga izabrali verovatno znaju zbog cega.
Kako znas da CAF bolje izgleda kad se i nezna koji su model oni ponudili?

Ako su ponudili jedan od ovih onda neznam....
velez-tram2.jpg


Valencia_Tram2.jpg


20050317011044_60.jpg


Ako je u drugu ruku onaj Model iz edinburg-a ili iz houston-a onda je oke...
 
Rekao bi da sam šokiran ali ipak nisam zato što znam da su svi ti novinski listovi malograđanski orijentisani. Samo se nadam da će iole upućeni i pametniji ljudi u ovoj zemlji ipak izglasati novi zakon o javnom informisanju pa makar ta bag** kukala koliko joj mila volja. Zaslužili su to jer su i sami prouzrokovali takvo reagovanje zakona svojim cinizmom i manjkom stručnosti, i ili će postati normalni listovi ili što Nenad kaže dobiće katanac na vrata :cool: Mada ja nebi ništa prepuštao slučaju, napravi jednu grašku i katanac.
Tako samo šire mržnju i destabilizuju ceo region, a šta je lakše nego provocirati narod putem medija!

Što se tramvaja tiče, ako je sam Zagreb do guše u problemima zbog Crotramovih tramvaja onda je Beograd dobro prošao pošto sa CAF-om do sad (bar ja nisam nigde čuo) niko nije imao nikakvih većih problema ako se pravilno, odgovorno i redovno održava. To važi za sva vozila, ne samo CAF i ne samo za tramvaje.

Crotramovi su mi ne lepi nego prelepi i to baš zbog zaobljenog prednjeg i zadnjeg dela jer je svakako lepše od V i I_I ali unutrašnjost su mogli bar da srede u konstrukcijskom smislu. Mogli su da skrate bogie pa da budu te kutije na kojima su sedišta kraće i tako bi se stvorilo više prostora. A opet su mogli za metarski kolosek da stave točkove super malog prečnika koji bi bili na titanijumskoj (ili još bolje carbon fiber) osovini zbog čvrstine. Ti točkići se verovali ili ne odavno koriste na vizićima u rudnicima! Tehnologija je postojeća samo da se prenese u grad. U kutijama ispod sedišta bi se nalazili motor i menjač (reduktor) dok bi menjač bio podešen za taj prečnik točkova jer svi znamo da ako je manji točak da bi postigao istu brzinu mora brže da se okreće. To je posao od nekoliko dana na kompjuteru dok je potrebno svega nekoliko meseci za laboratorijsko testiranje konstrukcije. Uopšte nisu inventivni a tehnologija im stoji pred očima :rolleyes:
 
Crotram je nasim ljudima dopadljiv jer je zbog oblih linija susta suprotnost ckd-ovim tramvajima sa nasih ulica, tako da ga nasi ljudi dozivljavaju kao pravilnu dizajnersku inovaciju poznatu kod uredjaja kucne tehnike i automobila - od siljastog ka oblom. U stvarnosti je Crotramov dizajn prevazidjen, a sam tramavj je upravo zbog dizajna nebezbedan, sto je vodilo brojnim udesima u Zagrebu (vozac nema pregled bocnih strana tramvaja).

Tramvaj treba da je nenametljivi putnik gradskih ulica, ma koje velicine da je, a Crotram je u Zagrebu ulicna luda.

Za mene je ovo pojam tramvaja:

Valencia_Tram2.jpg
 
Meni se svidja i (ili mozda cak i najvise) kockasti oblik, ali trebao bi da bude moderan a ne kao iz 80tih...

C20629-600.jpg
 
Ja sam postavio sliku šta je meni pojam ;)

Citadis, samo da ima inovativnu "boju" i crna stakla kao i led displeje u boji. To je ono što je savremeno. I ono što mi kod Citadisa bode oči to su prva i poslednja jednokrilna vrata. Ja bi ih za Beograd napred i nazad malo produžio (prednji i zadnji prepust) i stavio im normalna vrata jer bi to u Beogradu možda zadržavalo vozilo malo duže na stanici, pa onda zamislite koja bi čekanja bila kod železničke ili na slaviji.

Konstrukcijski se to može rešiti postavljanjem neutralne (oslanjajuće) osovine koja bi se nalazila ispod vozača (prednjeg prepusta), odnosno ispod zadnjeg prepusta. To bar nije veliki problem, a mi dobijemo još duži Citadis.
 
kad pogledas ove tramvaje kazes aha tramvaj, a kad pogledas Crotram ne znas da li je tramvaj, da li je busilica za metro-tunele, krak od tehnodroma ili neko ljuto oruzje.
 
Samo da imaju šipke kao ovi da se ne guli boja kao na japancima ili skida plastika kao na nekim katicama (inače i katice imaju one farbane metalne, one starije katice).

Ti tramvaji nisu samo u Bilbau nego i u Turskoj, u Antaliji koja ih je skoro kupila za novu liniju. I svi ti tramvaji, uključujući i crotram su deklarisani kao LRT.
 
Antalijski tramvaji su siri (2650 mm) i duzi (35060 mm) od EuskoTrana i imaju drugacije module, ali je isti dizajn. I da, deklarisu se kao LRT, u Antaliji ga zovu Light metro.
423.jpg

3694971313_940da4ddd0.jpg

3695765254_84099f9627.jpg

Slike su sa skyscrapercity.com
 
Aha, baš AntRay.

Ako im smeta kod crotrama slovo U, onda kod CAF-a treba da smeta što ga ima i Antalija koja je u Turskoj a koja nas je porobljavala 500 godina, sigurno su nam gore uradili od Hrvata.

Ruku na srce, sada to stvarno nije fer prema Hrvatima...

Znači sad lepo svi ti gore pomenuti dnevni listovi da se javno izvine Hrvatima za medijske provokacije i pospešivanje nestabilnosti u regionu.

Inače zanimljivo je to što su i japanci (M.A.N SL283 i SG313) kao i Mercedes Conecto upravo Turski proizvod pa se niko nije bunio. A da su kupili M.A.N EL202 koji je bio proizvod nekadašnjeg Zagrebačkog Eurobusa (sada je ista nesrećna sudbina zadesila i naš Ikarbus) onda bi bilo polemike zbog toga što je Hrvatski proizvod a radili su ga po totalističkoj licenci što Ikarbus svakako nije sa svojim modelom IK-106.

Tu treba odgovorni za takve medijske prepirke traba da se javno izvine.
 
Lucifer":elwbxpf3 je napisao(la):
Tramvaj treba da je nenametljivi putnik gradskih ulica, ma koje velicine da je, a Crotram je u Zagrebu ulicna luda.

Za mene je ovo pojam tramvaja:
Ovaj tramvaj koji si postavio je malko ruzan. Uopste nije nenametljiv, naprotiv. Izgleda kao neki dostavni kamion.

Ovo je meni pojam za tramvaj ;) i najbolji tramvaj u kojem sam se vozio, ubedljivo:

071007_01.jpg


3713032595_47dd6f580a.jpg
 
Meni CAF Bilbao/Antalija izgleda blago rečeno kao helikopter, samo da mu nataknemo mašnu na krovu u vidu elise i eto ga samo što ne poleti! :laugh:
 
Bas je odvratan onaj sa cudnim prednjim delom:D

BTW kakve veze ima sto Glas pise da su Crotram tramvaji krsevi? Nije profesionalno, ali ko moze da im zabrani. Mediji su slobodni, pa i kada su ocene u pitanju, nadam se da ce ostati slobodni, to je osnova demokratskog drustva.
 
pa ja nesto ne mogu da napipam tu slobodu o kojoj govoris, kada dva "nezavisna" medija objave gotovo identican clanak. na zalost kod nas prolaze neke stvari koje se u razvijenim demokratijama debelo kaznjavaju - od vesti ovakve vrste pa do aranziranog ali nedeklarisanog bombardovanja "vestima" iz hrvatske turisticke svakodnevnice na b92.net.

Na ovoj nabavci tramavaja, prelomili su se svi nasi kompleksi koje imamo prema Hrvatima - imamo i druge susede, mnogo posvecenije nego sto su Hrvati pa ih ne ferlamo 2 %. I svakako je za nas bolje da se povezemo sa izuzetno razivijenom i u spoljnotrgovinskom bilansu potpuno zapostavljenom Spanijom nego sa bankrotiranom i - otvoreno treba reci - neprijateljski nastrojenom Hrvatskom kojoj se kao isfrustrirana ljubavnica stalno vracamo i stalno bivamo iskorisceni i opet napusteni.
 
20090310085226_edimburgo_gr.gif


Type of vehicle:
Edinburgh Tram. Design, production, testing and delivery of 27 tram units, delivery of first tram in April, 2010, and set into passenger service in July, 2011, connecting the Airport with the Port passengers terminal, via the city centre.

Bidirectional units made up of seven articulated carbodies resting on four bogies, a feature being the access at a height of 300 mm above the rail.

Bogies:
The end bogies are motor bogies as well as an intermediate bogie, with the second intermediate bogie being a trailer bogie. The motor bogies have four motors, fitted in a longitudinal direction, and entirely suspended. Equipped with resilient wheels, rubber primary suspension and coil spring secondary suspension.

Basic details:
Carbody structure: Ferritic stainless steel on the sides and roof and Corten steel on the underframe
Consist: Seven articulated carbodies supported on four bogies
Doors clearance (mm): 1300/800
Doors per side: 6
Exterior width (mm): 2650
Height of floor (mm): 350
Length between bodyends (mm): 42856
Supply (Vdc. catenary): 750
Vehicle height (mm): 3400

Performance:
Maximum speed (Km/h): 70
Seating places per train unit: 80
Standing places per car: 252
Start up acceleration (m/s2): 1.2
Total places: 332
Total power (kw): 12x80

Equipment:
Cab air conditioning
CCTV
Control and supervision system
Event Recorder (OTMR)
On board passenger counting system
Radio and detection and positioning system on TPDS track
Saloon ventilation / heating system
Station Announcer
Suit case area (m2): 7.62
Video entertainment system


http://www.caf.net/ingles/productos/proyecto.php?cod=4&id=621&sec=desc&pais=5
 
Sad sam shvatio - sve ovo moze da znaci samo dve stvari. Ili:

1. je Koncar diskvalifikovan, jer Zakon o javnim nabavkama kaze da ce biti diskvalifikovan svako ko na bilo koji nacin pokusa da utice na izbor ponudjaca. U tom slucaju CAF je izabran kao jeidni preostali ponudjac, a takav scenario objasnio bi i pominjnje Granica u novinama i slicnih prica o nedozvoljenom lobiranju Koncara.

ili

2. je bez ikakvog osnova u zkaonu izabran CAF, na sta Koncar ima pravo zalbe koje ce i biti uvazeno jer je njegova cena najniza. U tom slucaju clanci nastoje da predstave (buduci) izbor Koncara kao neminovni silom prirodnih zakona izdejstvovan rezultat protiv koga je gradonacelnik pokusao da se suprotstavi.
 
Vrh