Prosto je neverovatno da ovo nije urađeno kad i Milentija Popovića ili stari tramvajski most. To znači opet bez 7. i 9. tramvaja nekoliko meseci. Ili sa osakaćenim linijama.Nenad":1zujfzai je napisao(la):Sanira se tramvajska mreža u Ulici Dr Ivana Ribara
Izvor: DanasU okviru projekta rekonstrukcije tramvajske mreže u Beogradu biće sanirana i tramvajska dvokolosečna pruga i tramvajska kontaktna mreža u Ulici Dr Ivana Ribara u Novom Beogradu. Dužina ove deonice je 700 metara, a za izradu glavnog građevinskog projekta iz gradske kase izdvojeno je sedam miliona dinara, izjavio je na jučerašnjoj konferenciji za novinare v. d. gradonačelnika Beograda Zoran Alimpić. Osim tremvajske mreže, kako je rečeno ulica će biti kompletno rekonstruisana, a biće zamenjena i vodovodno kanalizaciona instalacija.
- Ovaj projekat je u okviru "Projekta obnove grada Beograda", koji se sprovodi već nekoliko godina, a zajedno ga finansiraju Evropska investiciona banka i Grad Beograd sa po 90 miliona evra, podsetio je Alimpić. On je dodao da su do sada rekonstruisane Nemanjina ulica, Savska, Autokomanda, Ulica Milentija Popovića, Treći bulevar, Proleterske solidarnosti i Stari savski most u ukupnoj dužini od 7.160 metara dvokolosečne, odnosno 14.320 metara jednokolosečne mreže. R. M.
Link: danas.co.yu
извор ПолитикаPropao GSP-ov konkurs za obnovu šinskih vozila. – Ranije nije uspeo tender za kupovinu 40 trolejbusa
Čekaju da budu popravljeni (Foto D. Jevremović)
Posle nedavno propalog tendera za kupovinu 40 trolejbusa, nije uspeo ni konkurs za remont 60 tramvaja koji je Gradsko saobraćajno preduzeće „Beograd” raspisalo pre dva meseca. Gradski prevoznik sada razmatra mogućnost kupovine novih šinskih vozila, jer se procenjuje da bi novi konkurs doneo još nepovoljniji ishod, dok nabavka trolejbusa još nije ni na vidiku.
– Na konkursu je bilo pet kandidata, a u uži izbor ušla su dva preduzeća koja se bave popravkom tramvaja. Budući da nijedno od njih nije dalo odgovarajuću ponudu, bili smo prinuđeni da konkurs poništimo. Sada pregovaramo sa Evropskom bankom za obnovu i razvoj, pa ako se u Skupštini grada budu složili umesto remonta postojećih kupićemo nove tramvaje – kaže Radovan Drča, pomoćnik direktora Uprave za investicije Sekretarijata za finansije.
Iz GSP-a je ranije najavljivano da bi u popravku i modernizaciju tramvajskog voznog parka trebalo da bude uloženo oko 25.000.000 evra, kao i da je prioritet ovog preduzeća da do sledeće godine u potpunosti bude obnovljena tramvajska infrastruktura.
Procenjuje se da je cena jednog tramvaja, u zavisnosti od dužine i proizvođača, od jednog do tri miliona evra, dok je prosečni vek trajanja ovih vozila od 20 do 30 godina.
Iz GSP-a poručuju da je neizvesna i nabavka novih 40 trolejbusa koja je planirana još u decembru prošle godine. Tvrde da je konkurs dvaput propao zato što nije bilo ponuđača koji bi zadovoljili uslove propisane Zakonom o javnim nabavkama.
Slaven Tica, generalni direktor GSP-a, ističe da kupovina novih trolejbusa predstavlja neminovnost jer bi se na taj način kompletno obnovio vozni park gradskog prevoznika.
– Novi trolejbusi moraju da budu klimatizovani, niskopodni, kao i da imaju još neke pogodnosti, jer je nedavnom kupovinom najnovijih autobusa to postao standard – ističe Tica i dodaje da će nabavka ovih vozila zavisiti od daljeg razvoja političke situacije na gradskom i republičkom nivou.
N. M.
[objavljeno: 24/06/2008]
Slazem se u potpunosti.Cime mi da idemo dok se ne izgradi metro,mozda onim drndavcima od tramvaja?Mi imamo dovoljno tramvaja,ali od kojih je vecina u stanju raspada.Zato treba kupiti 10-15 novih i izbaciti te krseve sa sina,a ujedno i graditi metro.CrazySerb":2s5dg4kd je napisao(la):Boze...kakve gluposti pricate.
Pa tramvaji nemaju NIKAKVE veze sa metro-om....niti metro moze u potpunosti da zameni tramvaje niti novac za nove tramvaje dolazi iz istih fondova kao novac za buduci metro/LRT. Tramvaje svaki normalan grad moze da kupuje iz sopstvenog budzeta, dok je za pravi metro vec potrebna pomoc drzave, stranih kredita i pozajmica.
Jedan veliki grad poput Beograda treba da ima sposobnost da razvija i vise od jednog sinskog sistema u isto vreme.
ne znam da li si primetio, ali sve linije tramvaja koje danas postoje u Beogradu je trebalo da budu linije metroa koje su 76 isprojektovane , pa su ovi ubacili "tramvajem u 21 vek projekat, koji vidis kako je dobro iskoristen...CrazySerb":16h3vfzj je napisao(la):Boze...kakve gluposti pricate.
Pa tramvaji nemaju NIKAKVE veze sa metro-om....niti metro moze u potpunosti da zameni tramvaje niti novac za nove tramvaje dolazi iz istih fondova kao novac za buduci metro/LRT. .