Šta je novo?

Tramvaji

Nisam čuo za to, a i jesenas kad sam bio, vožnje su bile odlične, doduše vozio sam se samo po samom centru i do Filozofskog, ali je bilo udobno bez obzira da li su stari ili novi tramvaji. Ne znam kako je kad se ode malo van grada.
Jbga, izgleda da je baš teško napraviti dobar sistem, meni se mnogo sviđa ono što je urađeno na malom delu kod Beka, dosta se dobro drži, a i lepo izgleda.
 
E to kod beka su radili Hrvati, a ovo što radi Balkan gradnja je neki nemački sistem ako se ne varam ali verovatno prilagođen nama raznim improvizacijama. Ona guma izmedju šina i asfalta nemože ništa da nosi pa se krnje ivice asfalta.
Jdnostavno nemože se efikasno uklopiti i šinski i drumski saobraćaj (autobusi ) a da to potraje. Videćemo kako će se ponašati štampani beton kao ispuna izmedju šina....
A za travice u Savskoj i Trećem bulevaru se znalo da su osuđene na propast u samom startu. Jednostavno za takvo civilizacijsko rešenje mi nismo spremni....
 
PIGLET":357dqe23 je napisao(la):
Jdnostavno nemože se efikasno uklopiti i šinski i drumski saobraćaj (autobusi ) a da to potraje.
Može - kaldrma je sjajno rešenje za to ;)
 
a kad smo vec kod travica... danas se vozim tramvajem.... Vi treba da vidite sta su od one trave kod buvljaka napravili.. ono je toliko puno djubreta da se trava i ne vidi.... ono je strasno...

Uopste mi nije jasno otkud toliko tu djubreta kad ima ogromna ograda, niko ne moze da predje.... Mi smo st***! Nas treba u stalu stvarno...

Jedva cekam da izmeste taj buvljak, nek se nose svi sa njim u 3 lepe.... :mad:
 
To je ono tursko sto je ostalo u nama :) Svaka beogradska pijaca je stravicno prljava!
 
PIGLET":3uptp7y7 je napisao(la):
Mislim da je plan grada da sredi prvo mrežu pa onda da kupuje nove tramvaje kako novi preko noći ne bi postali stari. Zato užurbano sredjuju šine i kad srede jednu deonicu odma napadaju drugu. Drugi motiv je njihov ličan: Zar nikom nije čudno da sve te poslove dobija firma Balkan gradnja bez ikakvih referenci....
Kakav plan, pa grad i da zeli prvo da napravi mrezu novih shina kao shto kazesh, ne bi imao toliko para da kupi i zameni odmah sve tramvaje. Zamenio je neke sine, tako da oni zele da kupe nove tramvaje, oni bi ih kupili, tih par, i pustili u saobracaj na tom delu gde je rekonstruisano. npr broj 7 (mada nije bas zavrsena do kraja, ali ok). Ne znam sta je njima u planu, ali novi tramvaji verovatno nisu...
 
Сва та обнова шина је улуду. Кад-тад нас чека прелазак на колосеке нормалне ширине, интеграција са ЛРТ... Све што је досада обнављано требаће опет.
 
^^A zbog cega? Ne verujem da ce se kod nas menjati profil sina, a i zasto bi?
 
Нормални колосек је знатно боље решење, са више аспеката.
Шира су возила, већи капацитет путника, веће брзине. Интеграција са Беовозом, планираним Лрт-ом. Велика је ствар да трамваји могу користити рецимо Прокоп и Вуков споменик, пругу око Калемегдана. Онда отварају се и могућности за допрему робе, железничке композиције могу ноћу да користе трамвајску мрежу, специјални транспорти директно до пред фабрику.

У Сарајеву су 60-тих распарали постојећу ускотрачну мрежу и поставили нормалне колосеке. Коштало је пуно, али тај трамвај је отпоран на кишу и снег, чак и железнички транспорт функционише из фабрика у граду.

Иначе некако се тихо провлачи тај нормални колосек кроз друге вести, стари савски мост је обновљен 10 цм шире, линија ЛРТ-а преко новог моста код Аде се укључује у трамвајску мрежу код Хиподрома, ГСП размишља о набавци нових трамваја али чека.

Питање је да ко ће први признати да обнова шина није била у складу са плановима...
 
Na Starom savskom mostu nema šanse normalni kolosek koji je ima osovinsko rastojanje od 1.5m, za razliku od uskog koji je na 1.0m. Znači potrebno je mnogo više od tih 10cm koliko su ga proširili.

Jedino rešenje za Beograd je da počne da kopa te tunele za metro sistem i da ne rasipa pare poreskih obveznika na bezbroj malih i malo značajnih projekata. Tramvaj ne opravdava ulaganja jer je nepouzdan nekomforan i spor.
Za beovoz važi samo ovo prvo!. Verujem da bi Beovoz uz ozbiljnija ulaganja i značajno podizanje pouzdanosti i termine polazaka na svakih 15-ak minuta mogao biti dobro prelazno rešenje...
 
Беовозу недостају возила, тунела још и има. Да имамо трамваје нормалног колосека, они би возили.
Да смо уместо обнове ускотрачних пруга, градили нормални колосек већ данас би имали функционалан метро систем.
Планирали би смо само додатне линије дубље укопане.

Овако, издржали смо године без трамваја, нередовног саобраћаја, уложили значајна средства, претрпили и опет имамо исто ни метро ни трамвај.
Тежак трамвај је први корак ка тешком метроу...
 
Постови пренети са теме Мост преко Аде

dragan":2c7ncd01 je napisao(la):
Zagreb

zgin3.jpg
Nenad":2c7ncd01 je napisao(la):
I dalje ne mogu da se opasuljim koliko su dobro uradili sine u ZG
Homer Jay":2c7ncd01 je napisao(la):
Super su bre shine u ZG :)

i ima veze s temom, jer treba i shine na mostu da se srede tako da kada ljudi budu gledali slike iz BG-a, kazu: ne mogu da se opasuljim koliko su dobro sredjene shine na mostu preko Ade Ciganlije u Beogradu, u Srbiji, na evropskom kontinentu, planeti zemlji, u Suncevom sistemu, u galaksiji Mlecni put :)
Sallex":2c7ncd01 je napisao(la):
Kakvi su naši slepci, ne bi me čudilo da stave neke polovne šine na MOST, neka donacija iz Švedske :D
relja":2c7ncd01 je napisao(la):
Lele, kako su dobre ove šine u ZG :)
Milance":2c7ncd01 je napisao(la):
Kakve sine valjda takav i tramvaj... i kod nas i kod njih. :D
 
Bio sam u zg letos,nisam mogao poverovati na sta im lice tramvaji,nazalost se nisam vozio istim,ali sam utisak kada vidite "to" cudo kako klizi ulicom je fascinantan.Od tada vise ne gledam na ove nase crvene ceske i zelene svajcarske tramvaje na isti nacin :cool:
 
Neočekivan preokret u „Šinvozu“
Tramvaji iz Zrenjanina?
Autor: Jelica Vojinov | 12.05.2008 - 11:31

voz-v.jpg


ZRENJANIN - Francuski „Lor“ mogao bi da preuzme zrenjaninski „Šinvoz“ kroz strateško partnerstvo osnivanjem nove firme „Lor-Zrenjanin“ sa sedištem u Zrenjaninu, koja bi postupkom usmerenog stečaja preuzela sve obaveze „Šinvoza“ prema poveriocima.

U naredne tri godine „Lor Zrenjanin“ bi osvojio proizvodnju vagona za transport putničkih vozila kao i sredstva za urbani tranzit uključujući opremu metroa kao i savremene „Lorove“ tramvaje, saznaje „Blic“. Prema ovom predlogu, koji potpisuje član borda „Lora“ Borislav Vesnić, do vlasništva nad „Šivozom“ Francuzi bi došli preuzimanjem stečajne mase bez kupovine preduzeća, a zatim bi investiranjem oživeli fabriku i za tri godine zaposlio 800 ljudi.
Da bi ova mogućnost postala stvarnost, međutim, prethodno je potrebno da Trgovinski sud u Zrenjaninu izabere jedan od dva predloga za razrešenja ekonomskog sunovrata u koji je zapala Fabrika za remont šinskih vozila „Šinvoz“ u stečaju.
Drugi plan reorganizacije radi zadržavanja imovine i ponovnog pokretanja proizvodnje najavila su tri najveća poverioca fabrike - TTC „Logistic“ d.o.o. Beograd, TT „Cargo“ AG BUCHC iz Švajcarske i TT „Cargo AG Vaduz“ iz Lihtenštajna koji od stečajnog dužnika AD „Šivoz“ potražuju 357 miliona dinara. Reč je o povezanim firmama beogradskog biznismena Nebojše Ivkovića , bivšeg vlasnika „Šinvoza“ koga su radnici optužili da je veštačkim zaduživanjem „Šinvoz“ namerno gurnuo u stečaj. Agencija za privatizaciju raskinula je kuporodajni ugovor s Ivkovićem, ali je stečaj ostao na snazi.
Žana Tanacković, predstavnica tri najveća poverioca „Šinvoza“, tvrdi za „Blic“ da bi ova fabrika mogla da počne da radi već na jesen, uz zadržavanje celokupne imovine predeuzeća i kompetni proizvodni program, ukoliko Trgovinski sud u Zrenjaninu prihvati njihov predlog reorganizacije.
Odbacujući optužbe sindikata da je fabrika za remont šinskih vozila veštačkim zaduživanjem „Šinvoza“ kod više firmi istog vlasnika Nebojše Ivkovića, namerno gurnuta u stečaj da bi se oslobodila balasta radnika i da bi njena pozamašna imovina bila rasprodata a delatnost posle 120 godina definitivno ugašena, Tanackovićeva tvrdi da najveći poverioci imaju posao za „Šinvoz“ u narednih pet godina i dodaje da bi u prvo vreme posao dobilo 40 radnika, a kasnije bi bilo otvoreno 150 do 200 radnih mesta.

Sindikat za francusku opciju
Članovi Sindikata „Nezavisnost“ u „Šinvozu“ posetili su „Lor“ u Bačkoj Topoli i veoma su zadovoljni onim što su tamo videli, kaže poverenik „Nezavisnosti“ Zoran Eremić.
- Ova kompanija ozbiljno radi, radnici se ne žale na uslove rada, niti na plate. Šta će sud odlučiti ostaje da se vidi, ali je apsurdno da plan reorganizacije i oporavka „Šinvoza“ podnosi onaj ko je do stečaja fabrike i doveo - kaže Eremić.

Izvor: Blic
http://www.blic.co.yu/vojvodina.php?id=41279
 
Bilo bi to sjajno :p Jedino sto ostaje je to cekanje dok se osvoji nova proizvodnja. To bi moglo da bude, kako kazu 3 godine, a moglo bi se i znatno oduziti znajuci kako je kod nas privreda dinamicna.
 
Bilo bi naravno pozeljno jer bi domaca proizvodnja tramvaja i vozova za LRT verovatno potstakla uvodjenje istih sirom zemlje, a cena bi u svakom slucaju bila atraktivnija od CroTrama ili ostalih konkurenata.
 
Sanira se tramvajska mreža u Ulici Dr Ivana Ribara
U okviru projekta rekonstrukcije tramvajske mreže u Beogradu biće sanirana i tramvajska dvokolosečna pruga i tramvajska kontaktna mreža u Ulici Dr Ivana Ribara u Novom Beogradu. Dužina ove deonice je 700 metara, a za izradu glavnog građevinskog projekta iz gradske kase izdvojeno je sedam miliona dinara, izjavio je na jučerašnjoj konferenciji za novinare v. d. gradonačelnika Beograda Zoran Alimpić. Osim tremvajske mreže, kako je rečeno ulica će biti kompletno rekonstruisana, a biće zamenjena i vodovodno kanalizaciona instalacija.
- Ovaj projekat je u okviru "Projekta obnove grada Beograda", koji se sprovodi već nekoliko godina, a zajedno ga finansiraju Evropska investiciona banka i Grad Beograd sa po 90 miliona evra, podsetio je Alimpić. On je dodao da su do sada rekonstruisane Nemanjina ulica, Savska, Autokomanda, Ulica Milentija Popovića, Treći bulevar, Proleterske solidarnosti i Stari savski most u ukupnoj dužini od 7.160 metara dvokolosečne, odnosno 14.320 metara jednokolosečne mreže. R. M.
Izvor: Danas
Link: danas.co.yu
 
Evo prolazio sam juče kroz Bulevar, pored starog depoa i čini mi se da on baš i nije iskorišćen na pravi način. Ne znam u kojoj meri je važan gradskom saobraćaju, ali mislim da bi ga trebalo revitalizovati i od njega napraviti „muzej šinskog saobraćaja“, sa pratećim ugostiteljskim sadržajima. Odatle bi polazili specijalni, obnovljeni tramvaji-oldtajmeri koji bi vozili turiste po odgovarajućim kružnim trasama. :)

depo.jpg
 
Upravo na tom mestu je i bio planiran muzej GSPa. Jos 1995. je ceo prostor starog depoa bio preuredjen da primi eksponate starih autobusa i tramvaja. Medjutim, tadasnji mayor Nebojsa Covic je jednog dana upao sa svojim gorilama i buklvano preoteo prostor koji je tada pretvoren u trznicu bofl robe poznatiju kao Depo.
 
vrachar":2l1xk4ss je napisao(la):
Upravo na tom mestu je i bio planiran muzej GSPa. Jos 1995. je ceo prostor starog depoa bio preuredjen da primi eksponate starih autobusa i tramvaja. Medjutim, tadasnji mayor Nebojsa Covic je jednog dana upao sa svojim gorilama i buklvano preoteo prostor koji je tada pretvoren u trznicu bofl robe poznatiju kao Depo.
Opa, nisam znao za to. :o Hvala na informaciji. :)

A inače, koliko bi otprilike koštalo Grad da izvede tako nešto? Da li je to uopšte izvodljivo?
 
Nisu u pitanj pare vec dobra volja. GSP vec decenijama razvlaci muzejske eksponate po raznim skladistima. Sve sto treba je jedna obicna okrecena hala koja bi to primila.
 
Dobio sam informaciju ,doduše ne proverenu ,da će se uskoro kupiti novi niskopodni tramvaji koji bi vozili od NBG prema centru ,posebno zbog predstojeće Univerzijade da se ne bi brukali pred svetom ,da li još neko nešto zna o tome ili je samo trač? :rolleyes:
 
Vrh