Šta je novo?

Tramvaji

^^^
Pa prema planovima bice pre LRT (ili kako ga maliciozni zagovornici teskog metroa nazivaju - tramvaj sa velikom sofersajbnom).

Prvobitni planovi su predvidjali da LRT ide Bulevarom Mihaila Pupina, ali je to kasnije promenjeno, te po sadasnjim on malo nepotrebno skrece u Milentija Popovica, pa u Bulevar Zorana Djindjica, da bi se kasnije vratio preko Omladisnskih Brigada u Beulevar Mihaila Pupina.

Cini mi se da je tu preovladao neurbanisticki princip, tj. pre neki ideolosko-marketinski buduci da je Djindjicev Bulevar zamisljen kao simbol progresa postpetooktobarske Srbije, gde jednim krajem izlazi na Blok 20, te se u njemu samom nalaze sedista banki, pa Arena i Blok 26 itd.

Doduse, ima tu i jedna razumljiva stvar, a to je da se kroz Pupinov bulevar trenutno obavlja dosta autobuskog saobracaja, te kroz njega ide desetak linija, pa svakih 5 min nailazi bus. S druge strane, kroz Djindjicev bulevar prolaze samo 17 i 68, i to samo delovima, a imajuci u vidu ambiciozne planove za tu stranu NBG-a, razumljivo je da je potrebno uvesti kvalitetan gradski prevoz da servisira toliko broj novozaposlenih, stanara i posetilaca Arene npr, a nezavisan sinski sistem je bas to.
 
bigvlada":1qg3t6rw je napisao(la):
Sjajne slike Dragane, ima li ih još? .... Da li je ostalo nešto od tih šina u Zemunu?
122zemun2gr4.jpg


Od tih šina za tramvaj odavno nema ni traga, jer on je išao sadašnjom Glavnom ul.

Do nedavno su bile šine za vagane ( par desetina met. na keju) kojim se
dovozio ugalj za termoelektranu na keju pored EDB-a.
Na samoj obali i danas se vidi cev kroz koju je izlazila topla voda i gde su
postojale rešetke za pranje tkanina....... a i deca su se kupala i tuširala. :)
 
ako ce moci tramvaj i metro da dele moze i tramvaj i autobus. do koje okretnice 73-ke? ako si mislio u batajnici super:) salim se, naravno. mislim da zemun zasluzuje tramvaj,a li jos bi bolje bilo da se produzi lrt do keja. ipak, za zemun mi nekako pre idu trolejbusi, ali moderni, sa autonomnim napajanjem.
 
da li mislite da bi mogla da se uvede tramvajska linija do univerzitetskog sela?
 
Matt":lzg01kh0 je napisao(la):
da li mislite da bi mogla da se uvede tramvajska linija do univerzitetskog sela?
Misliš još sa neke druge strane, pošto već postoji u J.Gagarina. :)
 
pa da zadje unutra, to je veliko naselje i pojedine zgrade bice mnogo udaljene od stanice, a i tramvaji su vec napunjeni u blokovima. 7L recimo da saobraca do depoa
 
Teško da će nastavljati liniju tramvaja u univerzitetskom naselju. Mnoge zgrade u blokovima 45,44,70 i 70a su mnogo udaljenije od tramvaja, tj. više ljudi bi se pokrilo ako bi tramvajska pruga išla tik do savskog nasipa (nadam se da neće) ili kroz Dušana Vukasovića ili Vojvođansku. Blok 67 je ipak samo oko 2000 stanova, tj. maksimum oko 8000 ljudi.

Matt, može i do Batajnice :) , mada sam mislio da tramvaj ide samo do Galenike i da ima vezu sa međugradskim tramvajem. Nekoliko strana ranije sam postovao slike međugradskih i prigradskih tramvaja koji izgledaju kao klasičan tramvaj postavljen na šasiju voza. To bi bilo idealno rešenje za Beovoz kao i ostala mesta gde postoji veza prugom - mislim da će Vojvodina ovo lakše prihvatiti zbog bolje povezanosti mesta prugom kao alternativu autobuskom saobraćaju. Ta čuda idu na struju a nafta neće uvek biti 100 dolara; moramo da se spremimo za blisku budućnost kada nečemo imati novca da uvozimo naftu.
 
Verovali ili ne nocas sam bio kod vukovog spomenika u trenutku kad je prosao savremeni, moderni, ma skoro da se necuje "plavi" tramvaj koji je bio na test voznji. Bas sam se odusevio ali sam se ubrzo razocarao kad sam se probudio :(

SRB-RS-CG
 
ja sam tako jos pre sanjao da radi LRT:) uzasno je kad sanjas nemoguce stvari:) Ne kazem da je nov tramvaj nemoguce ali nema ga, nema, nema izgleda da ce biti ko zna koliko jos..:D i bas je uzas osecaj:D izaziva frustracije:D
 
Pa neznam dali je bio Zagrebacki ali je licio mocno bas kao taj. Usput hrvatski tramvaji mi se bas svidjaju i voleo bih da se pojave kod nas. Politiku na stranu ali mocni su .
SRB-RS-CG
 
Jeftiniji ali verovatno i losiji. Crotram nema bas neku vrhunsku zavrsnu obradu.

I Bombardier napr. pravi dobre tramvaje. Doduse, ono sto je u celoj prici najbitinije jeste odrzavanje. I najskuplji Siemens bi propao posle par godina sa sinama kakve imamo i tretmanom kakav se dobija u garazama GSPa. Pogledajmo samo Svajcarce. Dosli su u BG 2001. kao 30ogodisnjaci a izgledali su kao novi.
 
Pa ne mozemo za jednu noc da promenimo sve sine. Mozda i nije lose sto se za sada nista ne kupuje. Kupice verovatno prvo tramvaje koji ce moci da idu po sinama za LRT (naravno, uz trecu sinu).
 
Postoji li mogucnost da na postojecem sinskom sistemu funkcionisu "niskopodnI' tramvaji?
 
Jednom recju da. U pitanju su samo vozila. Ako kupimo niskopodne tramvaje, samo treba da ih postavimo na postojece sine.
 
Da li neko zna kada ce Beograd dobiti rekonstruisane ili potpuno nove tramvaje?
 
Rekonstruisani su vec uveliko trebaju da budu na ulicama, a koliko znam, do sada nije raspisan ni tender za rekonstrukciju. Sto se novih tice, cuo sam da je tu skoro bio neki na probi. A sta se tu tacno desava nemam nikakvih informacija.
 
Mislim da je plan grada da sredi prvo mrežu pa onda da kupuje nove tramvaje kako novi preko noći ne bi postali stari. Zato užurbano sredjuju šine i kad srede jednu deonicu odma napadaju drugu. Drugi motiv je njihov ličan: Zar nikom nije čudno da sve te poslove dobija firma Balkan gradnja bez ikakvih referenci....
 
Ja bih pored Balkangradnje dodao i Biodekor, koji su maksimalno kasnili sa svakim svojim poslom i užasno ih loše radili (npr. Manjež) a sada dobijaju usputne poslove uz neke velike projekte, npr. postavljanje vertikalne signalizacije na Autokomandi.

Inače, sad sam zagledao kako su postavljene šine, nove, u Nemanjinoj i ispred Žel. stanice, već je na 10cm od šina popucao asfalt... Naravno trava u Savskoj se rapada, kao i zemlja itd. Baš je bljak, a ako se dobro sećam neko je rekao da je novi sistem polaganja šina zparavo dosta loš, i da su to pokušali u Zagrebu, shvatili da je ultra loše i razvili sopstveni sistem, koji je jedan od boljih na svetu...
 
Ambassador":25nloz4k je napisao(la):
Inače, sad sam zagledao kako su postavljene šine, nove, u Nemanjinoj i ispred Žel. stanice, već je na 10cm od šina popucao asfalt... Naravno trava u Savskoj se rapada, kao i zemlja itd. Baš je bljak, a ako se dobro sećam neko je rekao da je novi sistem polaganja šina zparavo dosta loš, i da su to pokušali u Zagrebu, shvatili da je ultra loše i razvili sopstveni sistem, koji je jedan od boljih na svetu...
To sam i ja primetio. I nije asfalt popucao samo tamo. Slicna situacija je i kod Hajata iako tamo tramvaji uposte nisu prolazili! Sto se tice zagrebackog sistema, meni su ljudi odande pricali kako u prvih godinu dve to izgleda sjajno, medjutim, nakon tog perioda sine pocinju da se krive.
 
Vrh