Šta je novo?

Tramvaji

стварно штета што нема још која линија по новом београду рецимо, тамо би се на многим потезима могле углавити нове трамвајске шине... замислите рецимо линију- н. београд (блок45)- земун. траса би ишла војвођанском, после тошиним бунаром па би се евентуално могла "попети" горе на калварију... ма има безброј солуција...

ако се не варам задње продужење трамвајских траса је од новог гробља до омладинског стадиона. нека ме неко исправи ако грешим... а и то је непуни километар...

а шта би са фамозним "кецом" који је ишао од раковице до калиша? зашто су њега укинули?
 
Обнова трамвајске деонице у Булевару војводе Мишића
У оквиру наставка реализације пројекта „Обнова инфраструктуре Београда”, за мање од месец дана почеће реконструкција трамвајске деонице у Булевару војводе Мишића. До сада су у оквиру овог пројекта обновљене трамвајске деонице у Немањиној, Савској, Саобраћајни чвор „Аутокоманда”, затим деонице у Милентија Поповића, Пролетерских солидарности и Трећем булевару, на Земунском путу и дуж Старог савског моста, тачније више од тридесет километара трамвајске мреже у граду.

– Комплетно ће бити замењена пруга на деоници од кафане „Господарска механа”, као и на постојећој окретници до Савске улице, укључујући и шине на Мостарској петљи. Рок за завршетак радова јесте 110 дана, а за то време комплетно ће бити обустављен трамвајски саобраћај. Дирекција за јавни превоз организоваће аутобуски превоз уместо трамваја који гравитирају овом деоницом – рекао је Бранко Смиљанић, помоћник градског секретара за саобраћај.

Инвеститор радова је град Београд, а у обнову трамвајске деонице у Булевару војводе Мишића биће уложено више од 400 милиона динара.
Izvor: Grad Beograd
Link: www.beograd.co.yu
 
Obimni radovi u Bulevaru kralja Aleksandra
Tramvaji kreću od 20. avgusta
Autor: Z. Raš | Foto: B. Vuković | 25.07.2008 - 11:43
Tramvaji kreću od 20. avgusta
tramvaji-v.jpg

Radovi na upravljačkoj stanici zbog kojih ne rade tramvaji u Bulevaru kralja Aleksandra biće gotovi najkasnije do 20. avgusta. Uporedo sa popravkom stanice, u ponedeljak je počelo saniranje oštećenja na šinama duž Bulevara, što će takođe biti završeno u predviđenom roku.

Remont posle pola veka
Remont ove upravljačke stanice bio je neminovan, jer ni jedna popravka nije rađena u proteklih 50 godina. Nakon ove stanice, renoviraćemo upravljačku stanicu kod Mostarske petlje, ističe Dragoslav Nešovanović.
Zbog kvara u naponskoj stanici, tramvaji ne saobraćaju od 7. jula, a pre dva dana, iz istog razloga, nema saobraćaja i na trolejbuskoj liniji 21. Upravljačka stanica napaja tramvajsku mrežu duž Bulevara kralja Aleksandra i trolejbusku od stadiona „Sinđelića“ do Učiteljskog naselja i Ustaničke ulice. Radnici „Simensa“ ugrađuju najsavremeniju opremu u ovu upravljačku stanicu, a nadležni tvrde da će radovi biti gotovi i pre predviđenog roka.
- Ono što zbunjuje građane je što radovi nisu na liniji gradskog prevoza, pa mnogima nije jasno zašto ne radi tramvajski saobraćaj, kaže za „Blic“ Dragoslav Nešovanović, zamenik direktora za infrastrukturu u GSP „Beograd“.

Obustavljanje tramvajskog saobraćaja GSP „Beograd“ će iskoristiti i renovirati šine duž Bulevara kralja Aleksandra, koje su na nekim mestima u veoma lošem stanju.
- Koristimo priliku da saniramo kolosek, popravljamo nekoliko deonica od Vukovog spomenika do Cvetkove pijace. Želimo da polazak tramvaja šine dočekaju u najboljem stanju - dodaje Nešovanović.

Ipak, veće rekonstrukcije šina neće biti, zato što je, prema studiji Saobraćajnog fakulteta, predviđen premeštaj šina na sredinu kolovoza.
- Zamene neće biti, već smo popravljanje lokalnih oštećenja. Saobraćaj je dobro regulisan, jer je autobus na liniji 6 odlično zamenio tramvaje. Očekuje se uskoro velika rekonstrukcija Bulevara, ali to će morati da sačeka donošenje regulacionog plana - kaže Branko Smiljanić iz Gradskog sekretarijata za saobraćaj.
izvor Blic
link http://www.blic.co.yu/beograd.php?id=50576
 
boris73":2hpdt4s4 je napisao(la):
а замислите само када би вратили трамваје за земун... :) то би било феноменално. куда је ишла та траса? вероватно теразијама па призренском на бранков мост. (до теразија вероватно улицом краља милана)
потом би ја трамвај изместио поред пута тј. десном страном булевара николе тесле, поред дунава, земунским кејом.

каква би то траса била- поред реке, дивно!!! :cool:
Mogao bi jedan tramvaj 'Romantika' - samo teško izvodljivo.
 
relja":2mbf3kgj je napisao(la):
Linija za Zemun je isla preko Terazija, Prizrenskom, Brankovom (Gospodskom), pa na most i onda nasipom za Zemun
(vidi se nasip na slici).
E, to ukidanje tramvajskih linija i prstenaste mreze tramvajskih šina zarad trolejbusa (kao u bratskom i naprednom CCCP )
je jedan od najvecih debilizama posle rata.
Trole za NBG su na kraju ukunute, a onda su tramvajske sine nekako provucene kroz Generala Zdanova jer 7-ica sa
Bulevara nije vise mogla da ide pored Skupstine, na Terazije, i dalje ka mostu, koji sada zbog gustiune i brzine
saobracaja ne bi mogao da primi i tramvajske sine (ako uopste moze da primi sinski sistem).
Tramvaj i danas ne ide za Zemun, a planira se se uvodjenje "teskog travmaja" koji će ići do Zemuna, nece prolaziti kroz
Zemun, kao tramvaj pre rata :D
Ne znam da li je smesno ili starsno...
Strašno. ... bar da su trasu 'teškog' produžili do keja kod okretnica bas-linija.
 
Ma kakav teški tramvaj tražimo da nova vlast ispuni obećanja data za izgradnju Metroa! Pod Hitno! :mad:
 
pa ne moramo bas svemu da nalazimo prakticnu primenu, mozemo malo i da uzivamo u tim umetnickim idejama :cool:
 
Znali neko sta se desava sa najavljenom restauracijom 50 tramvaja po ceskom modelu,i dali momozda zna neko za neku najavu kupovine nekog novog.neznam dali ste videli kako su purgeri dobro obnovila svoj tramvajiski vozni park,masine super izgledaju a prave se ukoncaru , ja mislim da im je prodajna cena oko 2mil. masine su ekstra vozijo sam se svi su niskopodni u rangu su sa najboljim evropskim tramvajima....
 
O hrvatskim koncar tramvajima je vec bilo dosta reci na forumu a mislim da je jedan imao probnu voznju u Beogradu ili je to na kraju ipak otkazano. Ne znam tacno vise.
 
IVANO":h5r2kyh7 je napisao(la):
Znali neko sta se desava sa najavljenom restauracijom 50 tramvaja po ceskom modelu,i dali momozda zna neko za neku najavu kupovine nekog novog..
Imas odgovor na ovo pitanje jednu stranu unazad(post #284)..
 
IVANO":ezzmqjr6 je napisao(la):
Znali neko sta se desava sa najavljenom restauracijom 50 tramvaja po ceskom modelu,i dali momozda zna neko za neku najavu kupovine nekog novog.neznam dali ste videli kako su purgeri dobro obnovila svoj tramvajiski vozni park,masine super izgledaju a prave se ukoncaru , ja mislim da im je prodajna cena oko 2mil. masine su ekstra vozijo sam se svi su niskopodni u rangu su sa najboljim evropskim tramvajima....
Sto se CroTram TMK 2200 tice, on je previdjen da zameni TMK-101 i Duewag GT-6 (prva serija 2201-2270), a druga i treca serija ce zameniti CKD T-4YU i TMK-201. ZET plaira da zadrzi KT-4YU (isti tramvaji kao beogradski) i TMK 2100. Sto se Beograda tice, osim onih svajcarskih Duewaga iz donacije i jednog jedinog T-4D (poklon grada Hallea), svi tramvaji su relativno novi KT-4YU i KT-4YUB, i sve sto im je potrebno je modernizacija sa ugradnjom jednog niskopodnog dela, i to resenje je za sada sasvim prihvatljivo. Svako kvalitetno i dobro odrzavano zeleznicko vozilo bi MORALO da vozi bez problema najmanje 40 godina, a pre nabavke novih tramvaja, treba potpuno zameniti kontaktnu mrezu i, naravno, obnoviti pruge, sto ce malo da potraje.
Samim tim, nabavka novih tramvaja sada ne bi imala nekog smisla, jer bi prioiritet trebala da bude revitalizacija autobuskog i trolejbuskog voznog parka. Sto se tice probne voznje TMK-2200 u BG, ona je trebala da se odrzi tokom kongresa UITP-a u Beogradu, medjutim, bilo je nekih tehnickih problema, pa se od toga odustalo.
 
Od rekonstrukcije se odustalo zato sto navodno nije nadjen domaci izvodjac radova. Ponovo se vratilo na pricu o novim tramvajuima, ali znajuci kako kod nas stvari funkcionisu, vozicemo se mi u drtavim Katicama jos dugo, duuuugo vremena.
 
Tramvaji od ponedeljka ponovo na Bulevaru kralja Aleksandra
07. Avgust 2008 | 19: 26
Izvor : Studio B
Posle probne vožnje, tramvaji na Bulevaru kralja Aleksandra od ponedeljka ponovo na starim trasama.

Tramvaji koji saobraćaju Bulevarom kralja Aleksandra od ponedeljka bi trebalo da se vrate u redovan saobraćaj.

Pre toga planirana je probna vožnja koja je onemogućena zbog nesavesnih gradjana koji nisu uklonili svoja vozila sa šina, uprkos tome što su nadležni iz GSP-a i Studio B više puta apelovali.
извор Студио Б
линк http://www.studio-b.rs/info/vest.php?id=27429
 
Verovao sam da je pruga bila zatvorena ako ne zbog full rekonstrukcije, onda barem zbog saniranja pruge. Umesto toga, okrpljeno je mozda nekoliko najgorih crnih tacaka dok je ostalo na istom nivou. Mogli su bar asfalt da zamene.
 
Bas sam sada prolazio bulevarom od tasa do batutove vracajuci se kuci.Ono na sta lice sine je uzasno...mogu misliti kako je u drugim delovima...kad je to famozno renoviranje bulevaru na redu?Nije valjda kad dodje metro na red za 2 svetlosne godine?
 
Nov metod za obnovu tramvajskih šina, gec alhstom, dovoljne su dve mašine i minimalan broj radnika
appitrackmc4.jpg


Novi princip tramvaja, gec alhstom. Štos je u tome što je tramvaj modularan. Dakle, grad može da kupuje pojedine delove, kao lego kockice (u zavisnosti od raspoloživih sredstava, npr. 2,5 ili 4,80 tramvaja) i da na nedeljnom nivou pravi plan rasporeda celih tramvaja ili pojedinih delova u zavisnosti od očekivane gužve. Npr. ako Zvezda igra utakmicu Lige Šampiona protiv Mančestera :)D), mogu da ubace par modula u linije 9, 10 i 14 bez remećenja ostalih linija.
citadiswe8.jpg


Da, ovo se već koristi, pogledajte broj prevezenih putnika.
 
Svidja mi se ova varijanta sa nenjanjem prednje i zadnje konzole :p Svaki dan drugi look.
 
Nikad mi nije jasno sto se ne rekonstruisu duze deonice... Ako se rekonstruise Bulevar Vojvode Misica, sto se odmah ne uradi i Pozeska...
 
Ukidanje mnogih tramvajskih linija posle rata nema veze sa "bratskim i naprednim SSSR". Jednostavno, tad je u celom svetu zavladala moda trolejbusa i smatralo se da će oni potpuno zameniti tramvaje.Brzo je uviđeno da to nije baš tako jednostavno pošto i tramvaji i trolejbusi imaju i dobrih i loših osobina, da ih sad ne nabrajam, mislim da znate svi, Ja lično volim sva šinska vozila. Problem kod nas je što je kolosek uzan, svega 1 metar. Zbog toga tramvaji idu sporije i uvek se ljuljaju čak i neposredno nakon završene rekonstrukcije. U Pragu kolosek je mnogo širi, oko 1,5 metra. Tramvaji mogu da voze mnogo brze na nekim deonicama, po mojoj proceni i do 80 km/h. U tramvaju, prostor sa putnicima nije ništa širi nego kod nas. Ali širok kolosek omogućuje da tramvaj vozi brzo bez trunke ljuljanja.
 
Ne verujem da sirok kolosek ima veze s tim. Zasto se onda neki gradovi opredeljuju za metro uskog koloseka..
 
Vrh