Šta je novo?

Tramvaji

To se i ja pitam ,ali gde ima dima možda bude vatre ,s tim što kod nas uvek i ne mora :cool:
 
Ali ne mislim da su nasi tramvaji sada nesto sto nas bruka... samo malo da se urede. Izgedaju sasvim pristojno, a nismo jedini grad koji ima stare tramvaje. To i nisu vozila koja se menjaju svakih 10 god. kao autobusi.
 
Slazem se! Na kraju krajeva, oni nisu cak ni toliko stari, jer, u proseku, tramvaji, ako se dobro odrzavaju, mogu da traju i 100 godina, a kod nas je prvi KT-4YU stigao 1976. (ako je podatak pogresan, ispravite me, jer ovo vadim iz memorije secanja :) ). Mada, trebalo bi da se postupno uvedu novi, a da se deo sadasnjih (KT-4YU i KT-4YUB) preprave. Evo kako su to resili u Talinu:
http://www.railfaneurope.net/pix/ee/trams/tallinn-KTNF6-107-01.jpg
A evo kako je to reseno u Cottbusu: http://www.railfaneurope.net/pix/de/trams/Cottbus/129-cot-mt.jpg :
 
Nenad":1zujfzai je napisao(la):
Sanira se tramvajska mreža u Ulici Dr Ivana Ribara
U okviru projekta rekonstrukcije tramvajske mreže u Beogradu biće sanirana i tramvajska dvokolosečna pruga i tramvajska kontaktna mreža u Ulici Dr Ivana Ribara u Novom Beogradu. Dužina ove deonice je 700 metara, a za izradu glavnog građevinskog projekta iz gradske kase izdvojeno je sedam miliona dinara, izjavio je na jučerašnjoj konferenciji za novinare v. d. gradonačelnika Beograda Zoran Alimpić. Osim tremvajske mreže, kako je rečeno ulica će biti kompletno rekonstruisana, a biće zamenjena i vodovodno kanalizaciona instalacija.
- Ovaj projekat je u okviru "Projekta obnove grada Beograda", koji se sprovodi već nekoliko godina, a zajedno ga finansiraju Evropska investiciona banka i Grad Beograd sa po 90 miliona evra, podsetio je Alimpić. On je dodao da su do sada rekonstruisane Nemanjina ulica, Savska, Autokomanda, Ulica Milentija Popovića, Treći bulevar, Proleterske solidarnosti i Stari savski most u ukupnoj dužini od 7.160 metara dvokolosečne, odnosno 14.320 metara jednokolosečne mreže. R. M.
Izvor: Danas
Link: danas.co.yu
Prosto je neverovatno da ovo nije urađeno kad i Milentija Popovića ili stari tramvajski most. To znači opet bez 7. i 9. tramvaja nekoliko meseci. Ili sa osakaćenim linijama.
 
Možda se tek sad setili ,da eventualno ti novi niskopodni koje bi trebalo da nabace,moraju celom trasom da imaju normalne šine da se ne bi pokvarili ili je ono da potroše još malo para pred formiranje nove koalicije, al bi nas više obradovalo da su ih zvanično naručili pa onda eto imaju kao rok da ih završe pre dolaska istih :D
 
KT-4YU je stvarno lep tranvaj,samo trebaju da ih sve prefarbaju u istu boju sa nekim linijama itd,kao i u ovim gradovima prethodno navedenim,bolje nego da se sarene,a kada sve sine budu bile uredjene i dobre kao u Nemanjinoj,tek tada mozemo da razmislamo o necem modernijem.Mada malo me brine sto su nekoliko puta tramvaji u Nemanjinoj iskakali sa sina. :rolleyes:
 
Tramvaji bez remonta
Propao GSP-ov konkurs za obnovu šinskih vozila. – Ranije nije uspeo tender za kupovinu 40 trolejbusa
Tramvaj23.jun.jpg

Čekaju da budu popravljeni (Foto D. Jevremović)

Posle nedavno propalog tendera za kupovinu 40 trolejbusa, nije uspeo ni konkurs za remont 60 tramvaja koji je Gradsko saobraćajno preduzeće „Beograd” raspisalo pre dva meseca. Gradski prevoznik sada razmatra mogućnost kupovine novih šinskih vozila, jer se procenjuje da bi novi konkurs doneo još nepovoljniji ishod, dok nabavka trolejbusa još nije ni na vidiku.

– Na konkursu je bilo pet kandidata, a u uži izbor ušla su dva preduzeća koja se bave popravkom tramvaja. Budući da nijedno od njih nije dalo odgovarajuću ponudu, bili smo prinuđeni da konkurs poništimo. Sada pregovaramo sa Evropskom bankom za obnovu i razvoj, pa ako se u Skupštini grada budu složili umesto remonta postojećih kupićemo nove tramvaje – kaže Radovan Drča, pomoćnik direktora Uprave za investicije Sekretarijata za finansije.

Iz GSP-a je ranije najavljivano da bi u popravku i modernizaciju tramvajskog voznog parka trebalo da bude uloženo oko 25.000.000 evra, kao i da je prioritet ovog preduzeća da do sledeće godine u potpunosti bude obnovljena tramvajska infrastruktura.

Procenjuje se da je cena jednog tramvaja, u zavisnosti od dužine i proizvođača, od jednog do tri miliona evra, dok je prosečni vek trajanja ovih vozila od 20 do 30 godina.

Iz GSP-a poručuju da je neizvesna i nabavka novih 40 trolejbusa koja je planirana još u decembru prošle godine. Tvrde da je konkurs dvaput propao zato što nije bilo ponuđača koji bi zadovoljili uslove propisane Zakonom o javnim nabavkama.

Slaven Tica, generalni direktor GSP-a, ističe da kupovina novih trolejbusa predstavlja neminovnost jer bi se na taj način kompletno obnovio vozni park gradskog prevoznika.

– Novi trolejbusi moraju da budu klimatizovani, niskopodni, kao i da imaju još neke pogodnosti, jer je nedavnom kupovinom najnovijih autobusa to postao standard – ističe Tica i dodaje da će nabavka ovih vozila zavisiti od daljeg razvoja političke situacije na gradskom i republičkom nivou.

N. M.
[objavljeno: 24/06/2008]
извор Политика
линк http://www.politika.co.yu/rubrike/Beograd/Tramvaji-bez-remonta.lt.html
 
Bojim se samo da ce zato sto im je propao dil za rekonstrukciju kupiti neka sranja zbog nedovoljno raspolozivih sredstava za nove tramvaje koji naravno fino kostaju i da cemo uskoro gledati "nove" krseve na sinama. Ajd da vidimo razvoj dogadjaja.
 
Sta ce nam bre toliki tramvaji?? To bi bile samo bacene pare!! Ti isti tramvaji nam ne resavaju problem prevoza u narednih nekoliko decenija!! Jer dobro znamo kako taj prevoz kod nas funkcionise. Svuda u svetu sluze da bi se sa tacke A do tacke B stiglo u najkrace moguce vreme jer kao sinski saobracaj ima prednost!! Bolje te pare da sacuvaju i da uloze u neki veci projekat kao sto je METRO!! Kako vole ljudi da se rasipaju sa tudjim milionima!! hehe
 
^^ pa verovatno zato i ne jure nesto da kupuju nove tramvaje, a mozda je i dobro to sto ih jos uvek ne uzimaju, jer ce se sledecih nekoliko godina probuditi svest gradjana o metrou, pa se pare ne bacaju za dz :)
 
Boze...kakve gluposti pricate.
Pa tramvaji nemaju NIKAKVE veze sa metro-om....niti metro moze u potpunosti da zameni tramvaje niti novac za nove tramvaje dolazi iz istih fondova kao novac za buduci metro/LRT. Tramvaje svaki normalan grad moze da kupuje iz sopstvenog budzeta, dok je za pravi metro vec potrebna pomoc drzave, stranih kredita i pozajmica.

Jedan veliki grad poput Beograda treba da ima sposobnost da razvija i vise od jednog sinskog sistema u isto vreme.
 
CrazySerb":2s5dg4kd je napisao(la):
Boze...kakve gluposti pricate.
Pa tramvaji nemaju NIKAKVE veze sa metro-om....niti metro moze u potpunosti da zameni tramvaje niti novac za nove tramvaje dolazi iz istih fondova kao novac za buduci metro/LRT. Tramvaje svaki normalan grad moze da kupuje iz sopstvenog budzeta, dok je za pravi metro vec potrebna pomoc drzave, stranih kredita i pozajmica.

Jedan veliki grad poput Beograda treba da ima sposobnost da razvija i vise od jednog sinskog sistema u isto vreme.
Slazem se u potpunosti.Cime mi da idemo dok se ne izgradi metro,mozda onim drndavcima od tramvaja?Mi imamo dovoljno tramvaja,ali od kojih je vecina u stanju raspada.Zato treba kupiti 10-15 novih i izbaciti te krseve sa sina,a ujedno i graditi metro.
 
A sve nesto mislim da ekipa koja je raspisala konkurs nije mogla dovoljno da se ugradi ni u jednu ponudu.
 
i ja mislim da nemaju veze, al jedan tramvaj mnogo kosta...kuda bi sve te pare mogle da odu, a verovatno i idu... a i moraju jos podosta da izrenoviraju shina da bi mogli nove tramvaje pazariti... mislim da ce posle rekonstrukcije Karadjordjeve i Bulevara biti nesto...
 
CrazySerb":16h3vfzj je napisao(la):
Boze...kakve gluposti pricate.
Pa tramvaji nemaju NIKAKVE veze sa metro-om....niti metro moze u potpunosti da zameni tramvaje niti novac za nove tramvaje dolazi iz istih fondova kao novac za buduci metro/LRT. .
ne znam da li si primetio, ali sve linije tramvaja koje danas postoje u Beogradu je trebalo da budu linije metroa koje su 76 isprojektovane , pa su ovi ubacili "tramvajem u 21 vek projekat, koji vidis kako je dobro iskoristen...

Dakle, krak do Knezevca je trebalo da bude brz tramvaj, krak do Novog Beograda isto, do Banovog brda takodje... to je sve bio projekat koji je trebalo da ide pod zemlju jos davno, ali je zamenjen gorenavedenim projektom...

Tramvajska mreza pre 2 sv rata je bila onakva kakva bi trebalo da bude u kontekstu u kome ti govoris. od toga je opstala samo dvojka , a ovo sve ostalo je trebalo da bude metro, sto su danas napravili tramvajem... nakon rata je dosta linija zamenjeno trolama i autobusima..

Tako da ako se napravi metro, a iznad njega na istim linijama bude isao tramvaj, bice malo neisplativo...bar za prvu liniju... a o ostalima i ne govorim, narocito sto je prosecna brzina 14 km/h
 
To je samo jedan od dokaza da nam treba jos tramvaja. :D
 
Treba nam i Metro i Tramvaj kome to nije jasno neka poseti Prag i ostale Evropske gradove, pa skoro je Pariz povratio tramvaje kao i svi ostali veći Francuski gradovi poput Marselja ,trebao bi kupiti kvalitetne nove tramvaje s obzirom dugi rok eksploatacije možda baš od Francuza LOR ili Nemaca SIEMENS , a naravno da tamo gde će biti Metro linija tramvaj biti redkovan i pokrivai kratke relacije BG su potrebni svi podsistemi ako želimo kvalitetan transport u gradu ;) A narvno treba nam i prigradska SBahn ili Beovoz odluke koje donosimo sad reflektovaće se na grad u narednih 50 godina :o
 
^^ ne treba da imamo i tramvaj i metro zato sto ga ima i prag... kod nas je tramvaj, kao sto vec napisah, poklopljen sa planom za metro, samo sto je zbrzan negde 80tih, pa on ne ide na isti nacin kao u ZG ili Pragu...To su tamo sve stare linije koje idu kroz centralne ulice , kao sto je i bg imao pre 2 sv rata (vise je bilo linija nego danas) . U sv slucaju, Pariz vraca tramvaj tek na pokojim mestima, a kod nas ce neke linije postati potpuno beskorisne ako se napravi prva linija (npr 7mica)..
 
Treba graditi metro i sa sledecom renovacijom centralnih gradskih ulica, reorganizovati mrezu tramvaja tako da stvarno idu otprilike trasom kojom su isli pre 2. sv. rata.
 
cuj treba graditi metro..haha
pa oni bre tranvaje nemogu da kupe, mostove nemogu da obnove a ti pricas o metroima.
 
Трамвајска мрежа у Београду је по мени одлична. То што трамваји не иду кроз центар града некада је била грешка, али сада је то одлично с обзиром да у сам центар треба да иде метро. Једина траса која би могла да се укида је Булевар Краља Александра (од Вука до СМедервског пута). Остало би могло добро да се уклопи са метроом и нема потребе за изменама.
 
Ком плану за трамваје? Ја сам већ овде дао предлог да се шестицом назове ЛШТ јер је кроз Булевар планиран да иде по истом колосеку са трамвајима 5 и 14.
 
Vrh