Kako izgleda jedan od depoa u Moskvi
http://d0cent.livejournal.com/129603.html
http://d0cent.livejournal.com/129603.html
Seljaci su i stvorili gradove kao dobro utvrdjena mesta da bi bili bezbedniji i zato su ta mesta postala najnaseljenija, ali da li su i najbezbednija, naprotiv , moderni grad je najopasnije mesto u prirodi, a saobracaj je tu na prvom mestu iz vise razloga.Kako se osecaju ljudi na ulicama, da li su vedri i opusteni ili uplaseni, zabrinuti i mrzovoljni, sa svih strana napadnuti i neprestano ugrozeni bukom, teskim predmetima u pokretu( pimer nedavne nestrece u Takovskoj) i cime sve ne. I sve vise udaljeni jedni od drugih, usamljeni, izgubljeni u virtuelnim lavirintima, dok im ispod prozora teku i zubore reke automobila, buseva, naravno i tramvaja.2012":2mk1mad0 je napisao(la):Pa to su lepe želje naravno ko bi imao bilo šta protiv toga,ali nije realno ukidati saobraćajnice jer to ni drugi gradovi u Evropi nisu radili a pešačke zone su definisane samom izgradnjom Metroa ili širenja mreže tj.urbanističkim planom,u velikim gradovima moraju postajti saobraćajnice i iz razloga bezbednosti objekata i sl.recimo da je Masdar City prototip grada budućnosti koji će ti realizovati želje ali on ipak nije milionski.I na primeru Masdara vidimo da je projektovana Lrt.tramvajska mreža,parlelno sa dubokim Metroom.
Masdar City,grad budućnosti (ali samo za bogate,naravno)
http://www.youtube.com/watch?v=FyghLnbp20U
Potresno, slozio bih se. Jedino sto verovatno nema nijednog nacina prevoza koji vise otudjuje ljude nego sto je to metro. Tramvaj ispod prozora mi nikada nije smetao. Posto si vec krenuo u romanticarski diskurs - zvuk prvog i poslednjeg tramvaja ili trolejbusa je nesto sto samo neko ko je ziveo uz trasu zna da prepozna kao duh jednog grada. Ostalima je to tandrkanje.metropolitan":3m8if7wa je napisao(la):I sve vise udaljeni jedni od drugih, usamljeni, izgubljeni u virtuelnim lavirintima, dok im ispod prozora teku i zubore reke automobila, buseva, naravno i tramvaja.
:kk:connect":1mbuydie je napisao(la):Potresno, slozio bih se. Jedino sto verovatno nema nijednog nacina prevoza koji vise otudjuje ljude nego sto je to metro.
Ko je govorio o Bulevaru sa 6 traka u svakom smeru? 6 traka ukupno, koliko btw ima i trenutno od Vuka ka centru (da li to predstavlja sumrak civilizacije? da li je Champs-Elysee sumrak civilizacije?).connect":ozixwfd9 je napisao(la):Dozvoljavam sebi da budem subjektivan (ionako smo svi, samo sto su neki subjektivni u skladu sa mejnstrimom), ali ja one slike sa gradskim saobracajnicama sa po 6 traka u svakom smeru smatram cistim sumrakom civilizacije (da ne pominjemo opet onu teoriju o ekspresnom popunjavanju svake nove trake). Osim toga, gde tacno treba da vodi jos 50% vozila u smeru ka Vuku, recimo?
Dobro tvoj ukus, samo sto ja apsolutno razumem ljude koji umesto GSPa koriste kola - mozda i putuju malo duze (5-10 minuta) ali zato imaj svoj komfor, i mnogo vecu kontrolu nad svojim vremenom. Cinjenica je jednostavno da GSP nije na nivou na kom treba da bude za grad kakav je Beograd, delom svojom krivicom (lose odrzavanje vozila, neredovno ciscenje, nemar i nesavesnost vozaca i drugih zaposlenih, lose obelezene linije, vozila, stajalista, losa komunikacija sa korisnicima, itd.) a delom krivicom drugih (nedovoljan broj vozila, uopsteno katastrofalna saobracajna situacija u gradu kada je spic, itd.). GSP jednostavno nije dovoljno dobra alternativa licnom prevozu, narocito ako neko mora da ide s jednog kraja grada na drugi. Neko bira da se guzva u GSPu jer ga to manje smara nego da kruzi okolo trazeci parking, neko ipak bira da vise vremena provede u kolima ali da bude komforniji. Nisu gradjani krivi sto se voze kolima, nego gradska vlast koja ne cini dovoljno da ih ubedi da treba suprotno.Oprosti sto ne odgovaram u stilu ''nisi ziveo tamo'', jer pod A jesam jako blizu (te sam Bulevar gledao svaki dan), a pod B taj pravac diskusije je ovde odavno podredjen iskustvima iz inostranstva koja ljudi preslikavaju iako nikada nisu krocili u predmetni deo grada. Dakle, odgovorio bih i tako, ali nicemu ne vodi. Jedino mogu da kazem da mi nikada nije palo na pamet da kola koristim u krugu od centralnih beogradskih 15-20 kilometara (a da pritom i stanujem i radim u tom precniku) i da ne postoji nacin na koji mi to deluje prihvatljivo, sem ako se voze deca ili drugi clanovi porodice koji se ne mogu/smeju pustati sami.
To je skupo kazes, a nije skupo da zbog takvih ljudi ide tramvaj ulicom ispod koje istovremeno ide metro?MareCar":ozixwfd9 je napisao(la):Pre skupo je imati takvo vozilo da saobraca posebno zbog tih ljudi, takva vozila se koriste direktno kod institucija gde zive ti ljudi, dali su to domovi, bolnice ili terapijski centri za invalide, oni normalno imaju takva vozila pa da ih voze gde trebaju.
Vrlo pohvalno, +1 za GSP/direkciju za javni prevoz/grad2012":ozixwfd9 je napisao(la):@hazard,
1.mislim da treba bolje da se informišeš takav vid transporta onemogućenih lica uveliko postoji i pri Gsp a i u drugim institucijama,odvija se novim klimatizovanim mercedesovim mini busevima a i manjim specijalnim vozilima i na zahtev korisnika individua ili institucija.(gledao sam prilog o tome na STB)
"Ivica isplativosti" se odnosi na to da ce cena karte za metro morati da bude prilagodjena nasem standardu pa ce i prihod biti nizi nego u nekom drugom gradu - a opet, morace da bude skuplja nego sto je sad (42 din.) jer opet Beograd nema dovoljno prihoda u budzetu da toliko subvencionise javni prevoz, a visa cena ce odbiti verovatno neke ljude od koriscenja (nagadjam). I daj, covece, prestani da ponavljas kao papagaj Jovinove floskule, "metro je aksiom" bla bla bla. Svi se mi slazemo da Beogradu treba metro, ali postoji nesto sto se zove isplativost javnog prevoza, i to zavisi od gustine stanovanja, nije metro za svaki grad, ne gledajuci samo stanovistvo vec i konfiguraciju terena. Metro nije aksiom, metro je za neke gradove dokaziva potreba (npr. Beograd).2.To da će Metro u Beogradu biti skup i na ivici ispaltivosti je izmišljotina autobuskog lobija,"Metro nema cenu"to je axiom svih katedri u Evropi koje se bave razvojem javnog saobraćaja,urbanizmom,zato on i dalje u svetu jednostavno nema alternativu a i dugo je neće biti,a napredak je stalan pa možemo očekivati Metro na magnete ili lebdeći na stubovima ali eto ništa bolje nisu mogli da izmisle još uvek.Metro je više socijalna a ne profitabilna stvar, mada profita svakako ima ali nedovoljno za samoodržavanje i razvoj,zato se svuda u svetu sufinansira iz javnog ili privatnog sektora,ali uvek uz pomoć države,grada eto u N.Y novu liniju Metroa posle 30 g.finansira grad,a vratiće im se deo novca od razvoja biznisa i prodaje zemljišta duž linije,dakle to nije stvar ako nisu prepuni vozovi Metro staje pa Beovoz će uskoro biti primer za uvid zna se dnevno računaju na 35.ooo putnika na L1 i ako bi se to prevelo u novac jedva za deo održavanja,ali korist za Grad dugoročno ogromna!
Dakle, tvoja logika je posto godinama bacamo pare na nepotrebne stvari, hajde da nastavimo to da radimo? Beograd po meni nema para ni za toliko gradskih sluzbenika koliko ima, pa ih opet ima - naravno zbog toga ispastaju druge stvari.stf":ozixwfd9 je napisao(la):@ Hazzard Jako me uplasise ovi postovi. Prvo, kazes da Beograd nema para za odrzavanje 2 sistema na istoj trasi? :lool: :lool: :lool:
Koja bi to bila kontradiktornost, kad imamo u vidu da vec dve decenije placamo odrzavanje 2 zeleznicka cvora, od kojih zbog zadrzavanja starog i nefunkcionalnog sada gradimo neke nadvoznjake kod Hipodroma, a tek ce se graditi neke perverzije kod Radnicke, pa novi zeleznicki nadvoznjak na pocetku Jurija Gagarina......a za te pare su mogli da zavrse Prokop, i skinu stari sistem sa nase grbace.
Ako Beograd ima para da odrzava dva zeleznicka cvora, i zvog toga daje gomilu novca na nadvoznjake, onda ce imati i za tramvaje u Bulevaru.
Ono sto je najzastrasujuce u tvojim postovima jeste predlog (ili zelja) da se bastice zamene trakom. Pobogu, pa svi se slazemo da automobilski koncept razvoja grada treba da umre!!!
Ako pogledas moje ranije postova shvatices da sem buke tramvaj ima i druge stetne posledice,a metro je samo usavrseni gradski sinski prevoz koji omogucava smanjenu upotrebu drugih oblika prevoza i sirenje pesackih ulica koje doprinose zblizavanju, a ne otudjenju. Metro nikako ne moze da cini ljude otudjenim ukoliko oni vec to nisu, naprotiv ostavlja nam vise slobodnog vremena, u njemu su ljudi smireniji i bolje se cuju...connect":1bi7omow je napisao(la):Potresno, slozio bih se. Jedino sto verovatno nema nijednog nacina prevoza koji vise otudjuje ljude nego sto je to metro. Tramvaj ispod prozora mi nikada nije smetao. Posto si vec krenuo u romanticarski diskurs - zvuk prvog i poslednjeg tramvaja ili trolejbusa je nesto sto samo neko ko je ziveo uz trasu zna da prepozna kao duh jednog grada. Ostalima je to tandrkanje.metropolitan":1bi7omow je napisao(la):I sve vise udaljeni jedni od drugih, usamljeni, izgubljeni u virtuelnim lavirintima, dok im ispod prozora teku i zubore reke automobila, buseva, naravno i tramvaja.
U svakom slucaju, to sta se pravi od Beograda u pokusaju da ispadne stereotipno moderan evropski grad je za posebnu temu. Autobusi za obilazak grada sibaju prazni. Kada ijedna statistika koju isporuci ijedna drzavna institucija ne bi bila stelovana, verujem da bi pokazivala pad broja turista protekle i ove godine. Zbog nemanja metroa nije - zabole turiste za metro. Ni Mejsi Grej ga nije pomenula.
Nema tu zasluživanja, očigledno moramo za sve da se izborimo..metropolitan":26q6khos je napisao(la):Sizife, Beograd je po mnogo cemu izuzetan grad kao i mi Beogradjani i bas zato zasluzujemo da on bude bolji, a cesto za to nisu potrebana velika sredstva nego dobra volja i dobra dela.I ovo nase pisanje je valjda neko delo za dobro Beograda.
Jedna od prvih metro trasa trebalo bi da ide do bloka 45, a mozda i do aerodroma , ta trasa bi vecim delom bila nadzemna i u tome se slazu i novi i planeri i urbanisti metroa iz 70. ih, jedino je sporno da li ce ici mostom, na stubovima,Мирко":fas8s2v8 je napisao(la):Не треба, наравно, да трамвај иде изнад метроа. Тако је на бечком Рингу, јер ту трамвај вози одувек, а сада служи и за туристичке обиласке, док испод вози метро "двојка". У Москви, где су раздаљине између метро станица огромне, "празнину" попуњава трола. У београду би трамвај сјајно послужио као напојни систем за метро (идеш из 45. блока трамвајем и код Сава центра сиђеш у метро) и готово искључиво за то. Свака друга улога му не приличи, посебно не да буде ослонац јавног превоза (што није ни данас, због невероватне чињенице да, иако јефтинији и капацитативнији вид превоза од аутобуса и тролејбуса, не вози у најужи центар, што је последица лоше послератне саобраћајне политике).
Koja je ovo sad glupost? Kakve veze imaju ti ljudi sa tramvajom ili metro-om? Oni mogu da se voze i tramvajem i metro-om, to da postoje ljudi sa poremecnu u mobilitetu (neznam kako se pravilno kaze) nije argument nizasta. I to da tramvaj ide na nekoj deonici istom trasom gde ide i metro nije nista nenormalno i ne stoji u nikakvom konfliktu jedno sa drugim.hazard":1vfcky8q je napisao(la):To je skupo kazes, a nije skupo da zbog takvih ljudi ide tramvaj ulicom ispod koje istovremeno ide metro?MareCar":1vfcky8q je napisao(la):Pre skupo je imati takvo vozilo da saobraca posebno zbog tih ljudi, takva vozila se koriste direktno kod institucija gde zive ti ljudi, dali su to domovi, bolnice ili terapijski centri za invalide, oni normalno imaju takva vozila pa da ih voze gde trebaju.
Сувише би то личило на ролеркостер. Или цела траса подземно, или цела траса на стубовима. Површинска траса једноставно није за наш менталитет који је навикао да претрчава и паркира се где год стигне.metropolitan":1w0cikhg je napisao(la):Jedna od prvih metro trasa trebalo bi da ide do bloka 45, a mozda i do aerodroma , ta trasa bi vecim delom bila nadzemna i u tome se slazu i novi i planeri i urbanisti metroa iz 70. ih, jedino je sporno da li ce ici mostom, na stubovima,
ili po tlu, stubovi bi veoma naruzili ulice i vizure i nadam se resenju metroa na tlu sa odvojenom i obezbedjenom trasom i delovima trase ispod tla na mestima raskrsnica.