Šta je novo?

Tramvaji

2012":2mk1mad0 je napisao(la):
Pa to su lepe želje naravno ko bi imao bilo šta protiv toga,ali nije realno ukidati saobraćajnice jer to ni drugi gradovi u Evropi nisu radili a pešačke zone su definisane samom izgradnjom Metroa ili širenja mreže tj.urbanističkim planom,u velikim gradovima moraju postajti saobraćajnice i iz razloga bezbednosti objekata i sl.recimo da je Masdar City prototip grada budućnosti koji će ti realizovati želje ali on ipak nije milionski.I na primeru Masdara vidimo da je projektovana Lrt.tramvajska mreža,parlelno sa dubokim Metroom.
Masdar City,grad budućnosti (ali samo za bogate,naravno)
http://www.youtube.com/watch?v=FyghLnbp20U
Seljaci su i stvorili gradove kao dobro utvrdjena mesta da bi bili bezbedniji i zato su ta mesta postala najnaseljenija, ali da li su i najbezbednija, naprotiv , moderni grad je najopasnije mesto u prirodi, a saobracaj je tu na prvom mestu iz vise razloga.Kako se osecaju ljudi na ulicama, da li su vedri i opusteni ili uplaseni, zabrinuti i mrzovoljni, sa svih strana napadnuti i neprestano ugrozeni bukom, teskim predmetima u pokretu( pimer nedavne nestrece u Takovskoj) i cime sve ne. I sve vise udaljeni jedni od drugih, usamljeni, izgubljeni u virtuelnim lavirintima, dok im ispod prozora teku i zubore reke automobila, buseva, naravno i tramvaja.

I mi smo gradili gradove buducnosti, pa je tako unisten potpuno visevekovni balkanski Beograd da bi taj tradicionalni grad sa kucama i velikim dvoristima sa vocnacima, jorgovanima i ruzama bio zamenjen modernim gradom, galerijom evropskih graditeljskih stilova, pa jos modernijim sa visespratnicama u stilu bezlicne i jednolicne moderne, pa jos moderniji Novi Beograd sa sirokim bulevarima i puno zelenila i svetlosti.Ali umesto da takav i ostane, poljane ustupaju mesto novim saobracajnicama i blokovima zgrada.

Tacno je da ni svet ne zuri da ukida saobracajnice, ali mozda neke od njih nikada nisu ni nastale, pa su na njihovom mestu parkovi i zelene avenije.Da je Tasmajdanski park malo siri ko bi pomislio da bi tu mogao da bude neki bulevar, kao sto jeste.

Vec sam ranije dao primer kako bi tramvajska mreza mogla da se na sasvim drugaciji nacin razvija i sa metroom, na to se niko nije osvrnuo. Ali cuvanje tramvajskih trasa u najgusce naseljenim delovima grada i pored gradske zeleznice je stetno, a ne samo skupo.
 
Pa slažem se sa dosta toga,posle 45'mnogi Evropski gradovi su platili ceh modernizacije i razvoja automobilskog saobraćaj kao i industrije,to nije ni nas mimoišlo posebno vidljivo u starom Bg,Nbg je pak za to vreme napredno komponovan sa još nekoliko svetskih gradova kao Brazilija i jedan i drugi grad se nisu razvili do kraja kako je predviđeno,već negde na pola puta ali bili smo i tada u vrhu tog eksperimenta koji se sada na Nbg dovršava i nikako da se napravi taj famozni centar bloka 26,25,a setimo se da je Jovin/Maletin projekat Metroa predvideo pešačku zonu u Z.Đinđića,također kako je Nbg po drugom nerealizovanom projektu trebao da podseća na Veneciju sa kanalima i spojom Dunava i Save,sve to zahteva novac,vreme i svakako prave odluke na duži rok,nešto najbliže tvojoj zamisli Metro bi trebao da barem neke delove grada pretvori u pešačke zone,ali nerealno je očekivati da Beograd prednjači kao nekada,pored svega proživljenog,ipak će se čekati na to još neko vreme. :kafa: da i stranci koji posećuju Beograd iz ne znanja kažu da je vidljiv stari lepi Beograd pre 2.sv.rata i novi soc-realistički,a zapravo Beograd je gradio modernu u koraku sa zapadnom Evropom toga vremena ali nije i održavao te objekte na isti način nekako najveću sličnost Beograda vidim sa Berlinom u toj mešavini starog-modernog,jer i danas kada se neke od tih zgrada obnove kao ona Beobanke na Zelenom vencu govori koliko smo tada bili u koraku sa zapadom a ne istokom,zato nam tada nije ni bilo bitna izgradnja Metroa ,koja je tada bila glavna agenda razvoja istočnih gradova kao nešto što se podrazumevalo kao napredak za radničku klasu.
 
metropolitan":3m8if7wa je napisao(la):
I sve vise udaljeni jedni od drugih, usamljeni, izgubljeni u virtuelnim lavirintima, dok im ispod prozora teku i zubore reke automobila, buseva, naravno i tramvaja.
Potresno, slozio bih se. Jedino sto verovatno nema nijednog nacina prevoza koji vise otudjuje ljude nego sto je to metro. Tramvaj ispod prozora mi nikada nije smetao. Posto si vec krenuo u romanticarski diskurs - zvuk prvog i poslednjeg tramvaja ili trolejbusa je nesto sto samo neko ko je ziveo uz trasu zna da prepozna kao duh jednog grada. Ostalima je to tandrkanje.

U svakom slucaju, to sta se pravi od Beograda u pokusaju da ispadne stereotipno moderan evropski grad je za posebnu temu. Autobusi za obilazak grada sibaju prazni. Kada ijedna statistika koju isporuci ijedna drzavna institucija ne bi bila stelovana, verujem da bi pokazivala pad broja turista protekle i ove godine. Zbog nemanja metroa nije - zabole turiste za metro. Ni Mejsi Grej ga nije pomenula.
 
A nema nijednog nacina prevoza u evropi koji vise nervira i kida zivce nego nas dragi gsp u tramvajsko-automobilskom sistemu beograda stoga 1 metro linija bi nam olaksala zivot bas puno...
 
А мени нема ништа потресније од младих људи који уживају да свет око себе посматрају искључиво у сиво-црним тоновима. Па се утркују у пљувању и један код другог потхрањују омразу и зловољу. Као да имају хиљаду живота, па није штета да један потроше у нарицању. Али то нам је већ постала национална карактеристика - само кукати и ништа не радити да се стање поправи. Штавише, попљувати у старту све такве покушаје, јер забога нису стопостотно онакви каквим их замишљамо.

Порадујте се барем нечему, аман!

Нити је овај град тако ружан и несређен каквим га приказујете, нити је срање све што се ради у њему, нити већину његовог становништва чине идиоти.
 
connect":ozixwfd9 je napisao(la):
Dozvoljavam sebi da budem subjektivan (ionako smo svi, samo sto su neki subjektivni u skladu sa mejnstrimom), ali ja one slike sa gradskim saobracajnicama sa po 6 traka u svakom smeru smatram cistim sumrakom civilizacije (da ne pominjemo opet onu teoriju o ekspresnom popunjavanju svake nove trake). Osim toga, gde tacno treba da vodi jos 50% vozila u smeru ka Vuku, recimo?
Ko je govorio o Bulevaru sa 6 traka u svakom smeru? 6 traka ukupno, koliko btw ima i trenutno od Vuka ka centru (da li to predstavlja sumrak civilizacije? da li je Champs-Elysee sumrak civilizacije?).

Fakat je da je druga traka u svakom smeru na delu od Cvetka do Ustanicke potrebna - pa tamo se stvori guzva fina u spicu i nakon sto se tramvajska bastica spontano transformise u saobracajnu traku. A treba voditi racuna o tome da ce u nekoj perspektivi tamo biti rusenja onih kucica, udzerica, magacina i sl. i da ce tamo nici nekakvi blokovi zgrada pa ce samim tim biti potrebna veca propusna moc te saobracajnice. Neko ce mozda reci da se ce onda tada dodati ta jos jedna traka (pored tramvajske), ali uz te nove sadrzaje mora da ide i novi, siri trotoar, parking mesta itd. tako da nije bas da ima mesta na bacanje.

Za deo od Cvetka do Vuka, 3. traka trenutno mozda nije neophodna (mada ne bi skodila - moje licno subjektivno misljenje) ali i tu treba imati u vidu da ce kad-tad doci do zamene onih silnih udzerica na delu od Lipovog lada pa do Vuka nekim vecim zgradama koje ce doneti jos stanara, jos komercijalnog/prodajnog prostora i jos poslovnog prostora i samim tim jos ljudi (pa i kola).




Oprosti sto ne odgovaram u stilu ''nisi ziveo tamo'', jer pod A jesam jako blizu (te sam Bulevar gledao svaki dan), a pod B taj pravac diskusije je ovde odavno podredjen iskustvima iz inostranstva koja ljudi preslikavaju iako nikada nisu krocili u predmetni deo grada. Dakle, odgovorio bih i tako, ali nicemu ne vodi. Jedino mogu da kazem da mi nikada nije palo na pamet da kola koristim u krugu od centralnih beogradskih 15-20 kilometara (a da pritom i stanujem i radim u tom precniku) i da ne postoji nacin na koji mi to deluje prihvatljivo, sem ako se voze deca ili drugi clanovi porodice koji se ne mogu/smeju pustati sami.
Dobro tvoj ukus, samo sto ja apsolutno razumem ljude koji umesto GSPa koriste kola - mozda i putuju malo duze (5-10 minuta) ali zato imaj svoj komfor, i mnogo vecu kontrolu nad svojim vremenom. Cinjenica je jednostavno da GSP nije na nivou na kom treba da bude za grad kakav je Beograd, delom svojom krivicom (lose odrzavanje vozila, neredovno ciscenje, nemar i nesavesnost vozaca i drugih zaposlenih, lose obelezene linije, vozila, stajalista, losa komunikacija sa korisnicima, itd.) a delom krivicom drugih (nedovoljan broj vozila, uopsteno katastrofalna saobracajna situacija u gradu kada je spic, itd.). GSP jednostavno nije dovoljno dobra alternativa licnom prevozu, narocito ako neko mora da ide s jednog kraja grada na drugi. Neko bira da se guzva u GSPu jer ga to manje smara nego da kruzi okolo trazeci parking, neko ipak bira da vise vremena provede u kolima ali da bude komforniji. Nisu gradjani krivi sto se voze kolima, nego gradska vlast koja ne cini dovoljno da ih ubedi da treba suprotno.

MareCar":ozixwfd9 je napisao(la):
Pre skupo je imati takvo vozilo da saobraca posebno zbog tih ljudi, takva vozila se koriste direktno kod institucija gde zive ti ljudi, dali su to domovi, bolnice ili terapijski centri za invalide, oni normalno imaju takva vozila pa da ih voze gde trebaju.
To je skupo kazes, a nije skupo da zbog takvih ljudi ide tramvaj ulicom ispod koje istovremeno ide metro? :p

2012":ozixwfd9 je napisao(la):
@hazard,
1.mislim da treba bolje da se informišeš takav vid transporta onemogućenih lica uveliko postoji i pri Gsp a i u drugim institucijama,odvija se novim klimatizovanim mercedesovim mini busevima a i manjim specijalnim vozilima i na zahtev korisnika individua ili institucija.(gledao sam prilog o tome na STB)
Vrlo pohvalno, +1 za GSP/direkciju za javni prevoz/grad

2.To da će Metro u Beogradu biti skup i na ivici ispaltivosti je izmišljotina autobuskog lobija,"Metro nema cenu"to je axiom svih katedri u Evropi koje se bave razvojem javnog saobraćaja,urbanizmom,zato on i dalje u svetu jednostavno nema alternativu a i dugo je neće biti,a napredak je stalan pa možemo očekivati Metro na magnete ili lebdeći na stubovima ali eto ništa bolje nisu mogli da izmisle još uvek.Metro je više socijalna a ne profitabilna stvar, mada profita svakako ima ali nedovoljno za samoodržavanje i razvoj,zato se svuda u svetu sufinansira iz javnog ili privatnog sektora,ali uvek uz pomoć države,grada eto u N.Y novu liniju Metroa posle 30 g.finansira grad,a vratiće im se deo novca od razvoja biznisa i prodaje zemljišta duž linije,dakle to nije stvar ako nisu prepuni vozovi Metro staje pa Beovoz će uskoro biti primer za uvid zna se dnevno računaju na 35.ooo putnika na L1 i ako bi se to prevelo u novac jedva za deo održavanja,ali korist za Grad dugoročno ogromna!
"Ivica isplativosti" se odnosi na to da ce cena karte za metro morati da bude prilagodjena nasem standardu pa ce i prihod biti nizi nego u nekom drugom gradu - a opet, morace da bude skuplja nego sto je sad (42 din.) jer opet Beograd nema dovoljno prihoda u budzetu da toliko subvencionise javni prevoz, a visa cena ce odbiti verovatno neke ljude od koriscenja (nagadjam). I daj, covece, prestani da ponavljas kao papagaj Jovinove floskule, "metro je aksiom" bla bla bla. Svi se mi slazemo da Beogradu treba metro, ali postoji nesto sto se zove isplativost javnog prevoza, i to zavisi od gustine stanovanja, nije metro za svaki grad, ne gledajuci samo stanovistvo vec i konfiguraciju terena. Metro nije aksiom, metro je za neke gradove dokaziva potreba (npr. Beograd).

stf":ozixwfd9 je napisao(la):
@ Hazzard Jako me uplasise ovi postovi. Prvo, kazes da Beograd nema para za odrzavanje 2 sistema na istoj trasi? :lool: :lool: :lool:
Koja bi to bila kontradiktornost, kad imamo u vidu da vec dve decenije placamo odrzavanje 2 zeleznicka cvora, od kojih zbog zadrzavanja starog i nefunkcionalnog sada gradimo neke nadvoznjake kod Hipodroma, a tek ce se graditi neke perverzije kod Radnicke, pa novi zeleznicki nadvoznjak na pocetku Jurija Gagarina......a za te pare su mogli da zavrse Prokop, i skinu stari sistem sa nase grbace.
Ako Beograd ima para da odrzava dva zeleznicka cvora, i zvog toga daje gomilu novca na nadvoznjake, onda ce imati i za tramvaje u Bulevaru.
Ono sto je najzastrasujuce u tvojim postovima jeste predlog (ili zelja) da se bastice zamene trakom. Pobogu, pa svi se slazemo da automobilski koncept razvoja grada treba da umre!!!
Dakle, tvoja logika je posto godinama bacamo pare na nepotrebne stvari, hajde da nastavimo to da radimo? Beograd po meni nema para ni za toliko gradskih sluzbenika koliko ima, pa ih opet ima - naravno zbog toga ispastaju druge stvari.

Vi koji ste za Bulevar kojim istovremeno prolazi tramvaj na povrsini i metro ispod zemlje ste se malo zaneli.

Sto se tice "automobilskog koncepta" - da, naravno da ne treba graditi gradove potpuno orijentisane oko automobila (bezdusni americki gradovi tj. predgradja npr.). Niti sam ja rekao da treba ukloniti odmah tramvaja sa bulevara i dodati jos jednu traku. Ja sam sasvim za to da, dok Bulevarom ide tramvaj, on bude sto nezavisniji i sto odvojeniji od ostalog saobracaja i naravno da tu treba, ako vec nema metroa, da ide tramvaj. Ja sam samo rekao da tramvaj treba ukloniti UKOLIKO ispod prodje metro. Na kraju, ljudi poseduju kola, voze ih i vozice ih - live with it. Zavisno od situacije, nekada je naprosto automobil najbolje sredstvo prevoza - bolje cak i od metroa (zamislite!). To nije "forsiranje automobilskog koncepta" vec realnost.
 
connect":1bi7omow je napisao(la):
metropolitan":1bi7omow je napisao(la):
I sve vise udaljeni jedni od drugih, usamljeni, izgubljeni u virtuelnim lavirintima, dok im ispod prozora teku i zubore reke automobila, buseva, naravno i tramvaja.
Potresno, slozio bih se. Jedino sto verovatno nema nijednog nacina prevoza koji vise otudjuje ljude nego sto je to metro. Tramvaj ispod prozora mi nikada nije smetao. Posto si vec krenuo u romanticarski diskurs - zvuk prvog i poslednjeg tramvaja ili trolejbusa je nesto sto samo neko ko je ziveo uz trasu zna da prepozna kao duh jednog grada. Ostalima je to tandrkanje.

U svakom slucaju, to sta se pravi od Beograda u pokusaju da ispadne stereotipno moderan evropski grad je za posebnu temu. Autobusi za obilazak grada sibaju prazni. Kada ijedna statistika koju isporuci ijedna drzavna institucija ne bi bila stelovana, verujem da bi pokazivala pad broja turista protekle i ove godine. Zbog nemanja metroa nije - zabole turiste za metro. Ni Mejsi Grej ga nije pomenula.
Ako pogledas moje ranije postova shvatices da sem buke tramvaj ima i druge stetne posledice,a metro je samo usavrseni gradski sinski prevoz koji omogucava smanjenu upotrebu drugih oblika prevoza i sirenje pesackih ulica koje doprinose zblizavanju, a ne otudjenju. Metro nikako ne moze da cini ljude otudjenim ukoliko oni vec to nisu, naprotiv ostavlja nam vise slobodnog vremena, u njemu su ljudi smireniji i bolje se cuju...

U mojim ranijim postovima videces da tramvaj moze da se siri i posle uvodjenja metro mreze, ali ne u gusto naseljenim delovima grada vec tamo gde donosi uzivanje, a ne stetu, npr na trasi kroz Topcidersku dolinu do Avale.

Sizife, Beograd je po mnogo cemu izuzetan grad kao i mi Beogradjani i bas zato zasluzujemo da on bude bolji, a cesto za to nisu potrebana velika sredstva nego dobra volja i dobra dela.I ovo nase pisanje je valjda neko delo za dobro Beograda.
 
metropolitan":26q6khos je napisao(la):
Sizife, Beograd je po mnogo cemu izuzetan grad kao i mi Beogradjani i bas zato zasluzujemo da on bude bolji, a cesto za to nisu potrebana velika sredstva nego dobra volja i dobra dela.I ovo nase pisanje je valjda neko delo za dobro Beograda.
Nema tu zasluživanja, očigledno moramo za sve da se izborimo..
 
Не треба, наравно, да трамвај иде изнад метроа. Тако је на бечком Рингу, јер ту трамвај вози одувек, а сада служи и за туристичке обиласке, док испод вози метро "двојка". У Москви, где су раздаљине између метро станица огромне, "празнину" попуњава трола. У београду би трамвај сјајно послужио као напојни систем за метро (идеш из 45. блока трамвајем и код Сава центра сиђеш у метро) и готово искључиво за то. Свака друга улога му не приличи, посебно не да буде ослонац јавног превоза (што није ни данас, због невероватне чињенице да, иако јефтинији и капацитативнији вид превоза од аутобуса и тролејбуса, не вози у најужи центар, што је последица лоше послератне саобраћајне политике).
 
Tako je Mirko. Cist je luksuz i bacanje para da postoje dva potpuno paralelna sinska sistema...
 
Мирко":fas8s2v8 je napisao(la):
Не треба, наравно, да трамвај иде изнад метроа. Тако је на бечком Рингу, јер ту трамвај вози одувек, а сада служи и за туристичке обиласке, док испод вози метро "двојка". У Москви, где су раздаљине између метро станица огромне, "празнину" попуњава трола. У београду би трамвај сјајно послужио као напојни систем за метро (идеш из 45. блока трамвајем и код Сава центра сиђеш у метро) и готово искључиво за то. Свака друга улога му не приличи, посебно не да буде ослонац јавног превоза (што није ни данас, због невероватне чињенице да, иако јефтинији и капацитативнији вид превоза од аутобуса и тролејбуса, не вози у најужи центар, што је последица лоше послератне саобраћајне политике).
Jedna od prvih metro trasa trebalo bi da ide do bloka 45, a mozda i do aerodroma , ta trasa bi vecim delom bila nadzemna i u tome se slazu i novi i planeri i urbanisti metroa iz 70. ih, jedino je sporno da li ce ici mostom, na stubovima,
ili po tlu, stubovi bi veoma naruzili ulice i vizure i nadam se resenju metroa na tlu sa odvojenom i obezbedjenom trasom i delovima trase ispod tla na mestima raskrsnica. Tako da bi tramvaj i ovde bio zamenjen nezavisnim usavrsenim gradskim prevozom. Ali zato bi tramvaj u buducnosti mogao da prodje pored bulevara N. Tesle i poveze Zemun, Ostrvo i Kalimegdan, prolazeci kroz najvrednije i najlepse prirodno istorijske delove Beograda.

Inace tacno je da je i danas najveci nedostatak beogradske tramvajske mreze odsustvo trase koja bi presecala krug dvojke i prolazila kroz sam centar, povezujuci savsku i dunavsku stranu, ali i Novi Beograd sa Dorcolom i Palilulom, najkracim putem.

To ce biti reseno tek postojanjem dve metro trase koje se seku u krugu dvojke, cime ce prestati i potreba za tramvajima u istorijskom jezgru Beograda.
 
Naravno da ne dolazi u obzir uklanjanje tramvaja i formiranje novih saobracajnih traka. Niko pametan vise ne forsira automobilske gradove, niti ugadja vozacima automobila, nigde u Svetu. Znate kako su planeri u jednom americkom gradu (ne secam se vise imena) resili problem guzve u saobracaju. Jednostavno srusili su auto puteve i na njihovom mestu stavili sinski sistem, pa su ljudi hteli ne hteli odustali od kola. Kada vozaci shvate da 3 puta vise putuju kolima, prestace i da ih koriste svakodnevno...
 
hazard":1vfcky8q je napisao(la):
MareCar":1vfcky8q je napisao(la):
Pre skupo je imati takvo vozilo da saobraca posebno zbog tih ljudi, takva vozila se koriste direktno kod institucija gde zive ti ljudi, dali su to domovi, bolnice ili terapijski centri za invalide, oni normalno imaju takva vozila pa da ih voze gde trebaju.
To je skupo kazes, a nije skupo da zbog takvih ljudi ide tramvaj ulicom ispod koje istovremeno ide metro? :p
Koja je ovo sad glupost? Kakve veze imaju ti ljudi sa tramvajom ili metro-om? Oni mogu da se voze i tramvajem i metro-om, to da postoje ljudi sa poremecnu u mobilitetu (neznam kako se pravilno kaze) nije argument nizasta. I to da tramvaj ide na nekoj deonici istom trasom gde ide i metro nije nista nenormalno i ne stoji u nikakvom konfliktu jedno sa drugim.
 
Oni koji bi da ukinu i potisnu tramvaj nisu nimalo bolji od onih koji bi gradili Belam umesto metroa.
Ponavljam, tramvaj ne moze da zameni metro, ali ni metro ne moze da zameni tramvaj.
 
Pa ako kapiram dijalog,što se tiče Tramvaja i Metroa jedan ispod drugog,pa eto i u gradu bzdućnosti "Masdar City" je rešeno upravo tako,Tramvaj staje na puno stanica kratkog rastojanja a Metro ide u brzom tranzitu s kraja na kraj i kružno,ovo za onemogućena lica i njihovo kretanje ,pa svuda im je dostupno po standardima Eu (koja i mi primenjujemo ili uvodimo) tako da se svi novi Tramvaji,Autobusi,Trolejbusi,Vozovi kupuju kao niskopodni,također se i stajališta prilagođavaju tome,a ne može sve preko noći :kafa:
 
Izgleda da i ova rasprava ide s kraja na kraj kruzno i verovatno cete jos godinama pisati isto, zao mi je ali sve vise mi se cini da je za ljude koji ovde pisu iz dobre volje i besplatno, ovo cisto gubljenje vremena, samo jos jedna od bezbroj pogresnih upotreba tehnike na stetu a ne na korist.
 
Ja ne bih gradio nikakav metro, ni laki ni teški, ali bih definitivno ukinuo tramvaj. I trolejbus. Ostavio bih samo one minibuseve za koji se plaća 100 dinara karta. Ustvari raširio bih mrežu biciklističkih staza po celom Beogradu. Svi koji ne mogu (zbog godina ili invaliditeta) da voze bicikl u minibuse (te od 100 dinara)

Šala naravno ali ideja nije loša... Nema više nikakvih dilema i trilema.
 
@metropoliten,Pa malo je čudno da usčestvuješ u forumu,a da nemaš strplenja i za "idiotske "stavove a posebno da se boriš argumentovano za ono iza čega stojiš,ovde ima i dosta edukativnih primera,dobronamernih,zlonamernih sve jedno ali,rezultati ovog foruma i sajta fenomenalan,čim ujutro stignu na posao Gradska vlada prvo razmatra stanje na Beobuild forumu,ko je opleten a ko pohvaljen ,pa onda idu na raport kod Đilasa. :kafa: :) a Bogme smo se izborili za mnoge stvari da se pomaknu na bolje kritikujući ali dajemo dobre predloge,eto primećujem da se mnogi usvajaju i realizuju i ja sam pozitivno iznenađen da ipak Gradska vlast osluškuje oko sebe i diskutuje o interesantnim predlozima koji su upravo pokrenuti na forumu Beobuilda, u Gradskoj vlasti sede moderni ljudi koji očigledno shvataju značaj ovakve komunikacije sa građanima ,Bravo za Đilasa!
 
Ja bih prvo vratio tramvajsku liniju od Slavije,preko Terazija pa do Kalisa sa sve vracanjem Terazija u prvobitno stanje i proterivanjem kola.
 
Onda bi tu isao tramvaj 6 i 10 i 10L kao kopija 22L:D , bilo bi to lepo, ali niko nije ni blizu te ideje.
 
metropolitan":1w0cikhg je napisao(la):
Jedna od prvih metro trasa trebalo bi da ide do bloka 45, a mozda i do aerodroma , ta trasa bi vecim delom bila nadzemna i u tome se slazu i novi i planeri i urbanisti metroa iz 70. ih, jedino je sporno da li ce ici mostom, na stubovima,
ili po tlu, stubovi bi veoma naruzili ulice i vizure i nadam se resenju metroa na tlu sa odvojenom i obezbedjenom trasom i delovima trase ispod tla na mestima raskrsnica.
Сувише би то личило на ролеркостер. Или цела траса подземно, или цела траса на стубовима. Површинска траса једноставно није за наш менталитет који је навикао да претрчава и паркира се где год стигне. :grand:
 
Nisam bio tu kad je postavljena, al sad da pitam..

u slučaju dobudživanja tramvaja sa Njiletove mape da bi se dobilo još okretnica na Novom Beogradu, zašto blok 70 a ne okretnica kao u onom Antigona planu?

14_antigona2-small.gif


Trasa bi bila nešto duža, ali je potencijalni dobitak veći nego u slučaju trase ka bloku 70, uz manje opterećenje na delu pruge ka blokovima i povezivanje dosad nepovezanog dela grada na električni prevoz (blok 70 i ovako već ima tramvaj koliko-toliko pored)
 
Vrh