Šta je novo?

Tramvaji

Ne, ali je nekom neophodan. Kao što rekoh ako bi ga ukinuli, morali bi da uvedu autobus, što nije rešenje. Zar su u Beču ukidali tramvajske linije kada su gradili metro, naravno da nisu, čak su ih širili i prilagođavali. I tamo ima linija koje se poklapaju sa metro linijama, pa nisu ukinute. Boravio sam tamo par meseci i to tačno između 2 metro stanice, tako da sam koristio metro i tramvaj i znam kako to funckioniše. Gradeći metro sa čestim stanicama kao tramvajskim nije rešenje.
 
Ne bi morali da uvedu autobus. Ne vidim kome su neophodne stanice ukoliko su metro stanice na prosecnoj udaljenosti 800 m. To je razdaljina koja se moze preci peske za manje od 10 minuta.
 
Za većinu nas to nije mnogo, ali nekom jeste. Za sada još nismo videli konačan plan, moguće je da će stanice biti i više udaljene. Takođe treba znati da ima ljudi koji ne mogu da se voze podzemnim prevoznim sredstvima, starijih ili ljudi sa ograničenim motoričkim sposobnostima koji ne mogu lako da prepešače 800m itd.
 
Tom logikom onda treba da postoji stanica GSPa u svakom ulazu, jer sta ako neko zivi u ulici gde nema linija? I sa tramvajem u Bulevaru i trolom u D. Tucovica i V. Ilica moze da ti se lako desi da zivis negde gde si vise od 500 m udaljen od najblize stanice javnog prevoza.

Za ljude koje stvarno pate od ogranicenih kretanja (invalidi, stariji penzioneri, itd.) treba da postoji ovo:

Ttc_wheel_trans_in_Scarborough_at_the_YMCA.jpg


posebni minibus za ljude sa takvim potrebama. Ili, ako je tako jeftinije, mozda da im se daje subvencija za taksi kao deo invalidskog osiguranja.
 
Možemo ovako u nedogled. Zašto onda Beč, grad za koji se smatra da ima najbolju infrastrukturu i gradski prevoz, nije ukidao tramvajske linije kada je uveden metro, čak i one koje se poklapaju sa trasama?
 
Evo, da testiramo granice logike - ako ja zelim da se vozim iznad povrsine zemlje i time svesno prihvatam da cu putovati 10 minuta duze, zasto ne bih imao tu mogucnost? Ako je metro toliko genijalan vid prevoza kome bi svi pohrlili, nadzemni bi bio vrlo brzo ukinut zarad nerentabilnosti. Ili ne bi? Zasto ne bi?

amm8990":10miz5m9 je napisao(la):
Možemo ovako u nedogled. Zašto onda Beč, grad za koji se smatra da ima najbolju infrastrukturu i gradski prevoz, nije ukidao tramvajske linije kada je uveden metro, čak i one koje se poklapaju sa trasama?
Zato sto misli i na ostale svoje gradjane, a ne samo na atletski gradjene japije u aktn-tasnama koji rade u poslovnim kulama. Zbog takvog nacina razmisljanja metro i prolazi Djindjicevim bulevarom koji je trenutno po protoku putnika obilato ispod Jurija Gagarina, recimo.
 
Mozemo da zavrsimo odma, zapravo. Pusti Bec, govorimo konkretno o Bulevaru Kralja Aleksandra a i malo sire, o Beogradu.

Da li su ulice bez tramvajske infrastrukture jeftinije za odrzavanje? Da. Da li Beograd ima para na bacanje? Ne.
Da li uklanjanje tramvaja oslobadja na Bulevaru jos jednu kolovoznu traku? Da. Da li je to Bulevaru potrebno, jos jedna traka? Da.
Da li ce metro u Beogradu biti skup, na ivici isplativosti? Da. Sta to znaci? Da bi bio bar blizu isplativosti, beogradski metro ce morati da se koristi veoma blizu maksimalnog kapaciteta. Da li tramvaj na istoj trasi kao i metro odvlacio putnike od metroa? Da.

Zakljucak: ako prodje metro ispod Bulevara, treba ukloniti tramvajske sine.

Some things are just simple.
 
hazard":1cypwver je napisao(la):
Da li uklanjanje tramvaja oslobadja na Bulevaru jos jednu kolovoznu traku? Da. Da li je to Bulevaru potrebno, jos jedna traka? Da.
Tako reci. Ne zameri mi sto nisam citao dalje, jer uopste nemam nista protiv tebe, a na ovu liniju diskusije odgovorio bih jednim postom za koji bih zaradio ban.
 
connect":3e9siwum je napisao(la):
hazard":3e9siwum je napisao(la):
Da li uklanjanje tramvaja oslobadja na Bulevaru jos jednu kolovoznu traku? Da. Da li je to Bulevaru potrebno, jos jedna traka? Da.
Tako reci. Ne zameri mi sto nisam citao dalje, jer uopste nemam nista protiv tebe, a na ovu liniju diskusije odgovorio bih jednim postom za koji bih zaradio ban.
Samo neko ko se nikad nije provozao u spicu od Cvetka do Ustanicke moze da tvrdi da Bulevaru na tom potezu ne bi dobro dosla jos jedna traka.
 
Dozvoljavam sebi da budem subjektivan (ionako smo svi, samo sto su neki subjektivni u skladu sa mejnstrimom), ali ja one slike sa gradskim saobracajnicama sa po 6 traka u svakom smeru smatram cistim sumrakom civilizacije (da ne pominjemo opet onu teoriju o ekspresnom popunjavanju svake nove trake). Osim toga, gde tacno treba da vodi jos 50% vozila u smeru ka Vuku, recimo?

Meni se nekako cini da je ona teorija da pola njih prizeljkuje metro da bi moglo komotnije da se vozi kolima sve tacnija iz dana u dan.

+

Oprosti sto ne odgovaram u stilu ''nisi ziveo tamo'', jer pod A jesam jako blizu (te sam Bulevar gledao svaki dan), a pod B taj pravac diskusije je ovde odavno podredjen iskustvima iz inostranstva koja ljudi preslikavaju iako nikada nisu krocili u predmetni deo grada. Dakle, odgovorio bih i tako, ali nicemu ne vodi. Jedino mogu da kazem da mi nikada nije palo na pamet da kola koristim u krugu od centralnih beogradskih 15-20 kilometara (a da pritom i stanujem i radim u tom precniku) i da ne postoji nacin na koji mi to deluje prihvatljivo, sem ako se voze deca ili drugi clanovi porodice koji se ne mogu/smeju pustati sami.
 
hazard":38f7mr2s je napisao(la):
Tom logikom onda treba da postoji stanica GSPa u svakom ulazu, jer sta ako neko zivi u ulici gde nema linija? I sa tramvajem u Bulevaru i trolom u D. Tucovica i V. Ilica moze da ti se lako desi da zivis negde gde si vise od 500 m udaljen od najblize stanice javnog prevoza.

Za ljude koje stvarno pate od ogranicenih kretanja (invalidi, stariji penzioneri, itd.) treba da postoji ovo:

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/5/5d/Ttc_wheel_trans_in_Scarborough_at_the_YMCA.jpg

posebni minibus za ljude sa takvim potrebama. Ili, ako je tako jeftinije, mozda da im se daje subvencija za taksi kao deo invalidskog osiguranja.
Pre skupo je imati takvo vozilo da saobraca posebno zbog tih ljudi, takva vozila se koriste direktno kod institucija gde zive ti ljudi, dali su to domovi, bolnice ili terapijski centri za invalide, oni normalno imaju takva vozila pa da ih voze gde trebaju.
 
@hazard,
1.mislim da treba bolje da se informišeš takav vid transporta onemogućenih lica uveliko postoji i pri Gsp a i u drugim institucijama,odvija se novim klimatizovanim mercedesovim mini busevima a i manjim specijalnim vozilima i na zahtev korisnika individua ili institucija.(gledao sam prilog o tome na STB)
2.To da će Metro u Beogradu biti skup i na ivici ispaltivosti je izmišljotina autobuskog lobija,"Metro nema cenu"to je axiom svih katedri u Evropi koje se bave razvojem javnog saobraćaja,urbanizmom,zato on i dalje u svetu jednostavno nema alternativu a i dugo je neće biti,a napredak je stalan pa možemo očekivati Metro na magnete ili lebdeći na stubovima ali eto ništa bolje nisu mogli da izmisle još uvek.Metro je više socijalna a ne profitabilna stvar, mada profita svakako ima ali nedovoljno za samoodržavanje i razvoj,zato se svuda u svetu sufinansira iz javnog ili privatnog sektora,ali uvek uz pomoć države,grada eto u N.Y novu liniju Metroa posle 30 g.finansira grad,a vratiće im se deo novca od razvoja biznisa i prodaje zemljišta duž linije,dakle to nije stvar ako nisu prepuni vozovi Metro staje pa Beovoz će uskoro biti primer za uvid zna se dnevno računaju na 35.ooo putnika na L1 i ako bi se to prevelo u novac jedva za deo održavanja,ali korist za Grad dugoročno ogromna!
 
Prvi tramvaji nam stizu u aprilu:

TRAMVAJI PRVI tramvaji u Beograd stići će sledeće godine u aprilu. U GSP kažu da zasad sve teče prema predviđenoj dinamici. Grad Beograd je u novembru 2009. godine potpisao ugovor sa španskom firmom CAF o nabavci 30 novih tramvaja. Rok za realizaciju kompletnog projekta je 2012. godina.

Link: http://www.novosti.rs/vesti/beograd.74.html:297011-quotPodmladjujuquot-gradski-prevoz
 
Za skoro godinu dana....znaci skoro dve godine im je trebalo od potpisa ugovora do proizvodnje, i ako valjda isti taj proizvode za Zaragoz-u, ciji je vec gotov.
 
Ma do jaja april 2011 umrijecu do tada...a jel se pominje taj prototip kada ce?
 
Ja mislim da je to usklađeno sa završetkom mosta na Adi,pa kada ga otvore puste nova "Lrv" šinska vozila kako se vode u CAF-u :kafa: a jasno je da se tramvaji grade mnogo sporije od autobusa,a biće ista kao ona u Zargozi što se izgleda tiče.
20100421125943_1_zaragoza.jpg
20100421011914_3_zaragoza.jpg
20100421011914_2_zaragoza.jpg
20100204043826_belgrado_gr.jpg

This project consists in the supply of 30 LRVs for the city of Serbia in BELGRADE. These 100% low floor, metric gauge LRVs each comprise 5 cars with 2 powered bogies and a trailer bogie, giving a total length per unit of 33 metres, a width of 2.3 metres, and a maximum carrying capacity of 242 passengers. The unit is unidirectional with a single driver´s cab and features 6 access doors on one side. Power is drawn from the overhead catenary through the pantograph at 600 Vdc, whilst the train operation and passenger information systems use cutting-edge technology
 
U CAFU se vodi kao Tranvia de Belgrado. A sto se uskladjivanja tice, ja mislimd aje to bezobrazluk CAF-a, jer je po ugovoru kako mi se cini rok bio godinu dana za prvi tramvaj.
 
Posto ne prestaje rasprava po pitanju sirenja tramvajske mreze i posle metroa, osvrnuci se na nekoliko stvari, kada razmisljate o dostupnosti,setite ili potrazite ljude koji imaju preko 90 godina, a mogu da predju i do nekoliko kilometara dnevno, naravno ima i puno onih mnogo mladjih koji svakodnevno prelaze citavih nekoliko metara od kola do ulaza, a kako bi samo voleli kada bi postojali u zgradama i liftovi za kola i garaze pored spavacih soba, naravno da takvima ne treba ni tramvaj ni metro, a izgleda da je njih najvise.Sto se nemocnih ljudi tice ovde su drugi lepo naveli primere kako se to svuda u svetu pa i kod nas resava.

Kao sto napisah mnogima bi od metroa vise odgovarala izgradnja liftova za kola do svakog sprata stambenih zgrada, za takve je naravno potrebno dodavati nove trake bulevarima, ali umesto dodavanja traka umesto tramvajske bastice treba pretvoriti u cvetne leje, a kolovozne trake predati vozacima rolera i bicikli.Npr. biciklom se na Novom beogradu stize sa kraja na kraj za najvise pola casa, a od Savskih blokova do Zemuna i pesice bi moglo za jedan cas.Tako se stedi gorivo, cuva cist vazduh, a trose se kalorije i usavrsava zdravlje.Neko je pomenuo alternativne trolejbuske linije u blizini Bulevara KA, ali i ulice kojima idu te trole mogu da budu alternativni pravci i za vozila kojima bi zamenili bulevar mozda i sada, a posebno posle metroa, jer on umanjuje i potrebe za upotrebom kola. Na zalost ocigledno je da su ovde ove teme tabu,jer sledi kao i obicno zid cutanja i skretanje price u drugom pravcu.
 
Pa to su lepe želje naravno ko bi imao bilo šta protiv toga,ali nije realno ukidati saobraćajnice jer to ni drugi gradovi u Evropi nisu radili a pešačke zone su definisane samom izgradnjom Metroa ili širenja mreže tj.urbanističkim planom,u velikim gradovima moraju postajti saobraćajnice i iz razloga bezbednosti objekata i sl.recimo da je Masdar City prototip grada budućnosti koji će ti realizovati želje ali on ipak nije milionski.I na primeru Masdara vidimo da je projektovana Lrt.tramvajska mreža,parlelno sa dubokim Metroom.
Masdar City,grad budućnosti (ali samo za bogate,naravno)
http://www.youtube.com/watch?v=FyghLnbp20U
 
@ Hazzard Jako me uplasise ovi postovi. Prvo, kazes da Beograd nema para za odrzavanje 2 sistema na istoj trasi? :lool: :lool: :lool:
Koja bi to bila kontradiktornost, kad imamo u vidu da vec dve decenije placamo odrzavanje 2 zeleznicka cvora, od kojih zbog zadrzavanja starog i nefunkcionalnog sada gradimo neke nadvoznjake kod Hipodroma, a tek ce se graditi neke perverzije kod Radnicke, pa novi zeleznicki nadvoznjak na pocetku Jurija Gagarina......a za te pare su mogli da zavrse Prokop, i skinu stari sistem sa nase grbace.
Ako Beograd ima para da odrzava dva zeleznicka cvora, i zvog toga daje gomilu novca na nadvoznjake, onda ce imati i za tramvaje u Bulevaru.
Ono sto je najzastrasujuce u tvojim postovima jeste predlog (ili zelja) da se bastice zamene trakom. Pobogu, pa svi se slazemo da automobilski koncept razvoja grada treba da umre!!!
 
metropolitan":fkojildj je napisao(la):
Npr. biciklom se na Novom beogradu stize sa kraja na kraj za najvise pola casa, a od Savskih blokova do Zemuna i pesice bi moglo za jedan cas.Tako se stedi gorivo, cuva cist vazduh, a trose se kalorije i usavrsava zdravlje.
Не заборави да је сада добар део Новог Београда и покривен бициклистичким стазама. :)
stf":fkojildj je napisao(la):
vec dve decenije placamo odrzavanje 2 zeleznicka cvora, od kojih zbog zadrzavanja starog i nefunkcionalnog sada gradimo neke nadvoznjake kod Hipodroma, a tek ce se graditi neke perverzije kod Radnicke, pa novi zeleznicki nadvoznjak na pocetku Jurija Gagarina......a za te pare su mogli da zavrse Prokop, i skinu stari sistem sa nase grbace.
За ово би требало да добијеш +2, али само можеш +1.
 
Vrh