Šta je novo?

Tramvaji

ja sam to spominjao, i to ne 250 do 300 nego 250 do 450 U CENTRU, čovek nije pročitao moj post do kraja. i nije da nema nigde u svetu. ima. u Londonu između stanica Embankment i Charing Cross ima oko 200 metara.
 
Mislim da ćemo mnogo bolju predstavu o ovome imati vrlo brzo, kad ponovo krenu tramvaji Bulevarom, i kad vidimo koliko će sada tramvajski saobraćaj biti brz.

Više bih voleo zadržavanje tramvaja i metro liniju koja na par mesta seče bulevar, umesto metroa Bulevarom, sa ili (još gore) bez bulevara..
 
Johny nasao si jedan primer dve tako blizu stanice od stotina stanica koje postoje u svetu i sad mi treba jos da umnozimo taj jedan primer po celom centru.
 
to su dve za koje znam, ne znači da ih nema više. a i ne kažem da je pod obavezno da budu na 200 m jedna od druge. samo dve, ali opet, zavisi od toga šta i kako budu pravili
 
metropolitan":3nhuhdqj je napisao(la):
Hazard je u pravu. Neverovatna je upornost ovih ljudi za koje mi se ranije cinilo da su njihova misljenja vredna paznje, da dokazuju neophodnost tramvaja na gradskim ulicama, a da zanemaruju i preskacu svako razmatranje i primere zasto je tramvaj u jezgru grada ne samo besmislen nego i stetan, naravno samo ukoliko te delove grada pokriva metro koji je nista drugo nego usavrseni tramvaj za milionske gradove.Cak su i trolejbusi, iako su meni drazi tramvaji, savrseniji, jer ne prave zastoje, a koje smo svi mi koji smo se vozili ovde tramvajima dobro zapamtili.
Mne sa druge strane strasno zabrinjavaju ljudi koji bi uporno ukinuli tramvaj, kada se zna da je najveci uzas koji se krece gradovima autobus. Jos sam procitao da neko predlaze ukidanje tramvaja na bulevaru, metro da staje na svakoj raskrsnici, a izmedju stanica saobraca autobus!!!!! Sacuvaj me Boze!
 
stf":1k3cprow je napisao(la):
metropolitan":1k3cprow je napisao(la):
Hazard je u pravu. Neverovatna je upornost ovih ljudi za koje mi se ranije cinilo da su njihova misljenja vredna paznje, da dokazuju neophodnost tramvaja na gradskim ulicama, a da zanemaruju i preskacu svako razmatranje i primere zasto je tramvaj u jezgru grada ne samo besmislen nego i stetan, naravno samo ukoliko te delove grada pokriva metro koji je nista drugo nego usavrseni tramvaj za milionske gradove.Cak su i trolejbusi, iako su meni drazi tramvaji, savrseniji, jer ne prave zastoje, a koje smo svi mi koji smo se vozili ovde tramvajima dobro zapamtili.
Mne sa druge strane strasno zabrinjavaju ljudi koji bi uporno ukinuli tramvaj, kada se zna da je najveci uzas koji se krece gradovima autobus. Jos sam procitao da neko predlaze ukidanje tramvaja na bulevaru, metro da staje na svakoj raskrsnici, a izmedju stanica saobraca autobus!!!!! Sacuvaj me Boze!
Za pljuckanje po autobusima Williša je dobio +1, pa je red da i tebe častim. Još jedan plus jedan. :kk:
 
Ja bi bio presrecan da umesto smrdljivih autobusa u Zarkovo ide tramvaj. Najezim se kada oni zglobni stari ikarbusi na 52 i 56 prave dimnu zavesu dok napustaju stanicu, a pritom se na zgradama tresu prozori...
 
Krajem osamdesetih se po Ceraku pricalo da ce se tramvaj produziti od Banovog Brda do Rusnja ibarskom....

Ali dzaba i tramvaj ako nema zasebnu trasu nego se gura sa kolima i autobusima. I naravno, manje stanica.
 
Ne isplati se da se proužava od Požeške,jer za koju godinu Metro prolazi tuda.. :kafa:
 
@Zidar - Nije se samo pricalo, vec se i gardilo u tom pogledu. Pogledaj koliko je siroko razdelno ostrvo u Zarkovu u Trgovackoj, taman toliko da prodje tramvaj, zatim most u Zarkovu ima na sredini prosirenje sirine za dve trake koje se ne koristi, koje je takodje bilo namenjeno za tramvaj, a sada cigani tu drze kontejnere za stari papir ponekad, a i na okretnici na Banovom brdu ako se secas kako je izgledala bili su postavljeni koloseci u pravcu Zarkova do kraja okretnice...
 
zidar":1z5ws8ks je napisao(la):
Krajem osamdesetih se po Ceraku pricalo da ce se tramvaj produziti od Banovog Brda do Rusnja ibarskom....

Ali dzaba i tramvaj ako nema zasebnu trasu nego se gura sa kolima i autobusima. I naravno, manje stanica.
Naravno.

Ne vidim baš smisao za produženje tramvaja skroz duž Ibarske ka Rušnju, ali treba koristiti što više deo gde postoji odvojeno mesto, makar do skretanja za Bele Vode..

2012":1z5ws8ks je napisao(la):
Ne isplati se da se proužava od Požeške,jer za koju godinu Metro prolazi tuda..
Taman i da metro prođe Trgovačkom pa ispod Ceraka (a veliko je pitanje i kad će se to desiti i dal će tuda da prođe), to nije razlog da se tramvaj u perspektivi ne produži kroz Žarkovo, pa do jedne okretnice u Belim Vodama (i da se kompletno ukine 51, ako je moguće, tj ako nije prevelika uzbrdica), a drugi produžetak negde u Ceraku, ili čak do pijace na Vidikovcu (koja je odlično mesto za buduće ukrštanje sa trolejbusom).

EDIT: Naravno, sve to tek posle metroa..
 
@prostorni planer

Znam da je bilo predvidjeno da se produzi, ostrvo po sredini pozeske ide sve do pocetka Ceraka i Belih Voda. Nego Rusanj...
Mogao bi stvarno da se produzi do Jablanicke a mozda cak i do vidikovca (@medjutim) preko Cerak-Vinograda kuda 52. ide, mesta za okretnicu usput ima. Za radove bi trebalo godinu-dve dana a metro nece stici, ako stigne, jos barem 10 godina.
Autobuse spustati na padinu a tramvaj (+ maksimum jedna autobuska linija) svojom zasebnom trasom kroz pozesku sa najvise 3 stanice na Brdu a onda Sajam-mostar-Grad.
Nikada to ne moze zameniti metro ali u medjuvremenu nije na odmet.
 
To u međuvremenu sreću kvari, jer toliki tramvaj košta sam po sebi koliko za kilometar ipo metroa, recimo. Plus dodatne tramvajske kompozicije. Neka je 10% cene jedne linije metroa, kod nas dovoljno da se zaustavi ceo projekat koji i ovako nikako da počne.

Dobra stvar sa tramvajem do Jablaničke je što tamo ima dovoljno mesta da se proširi put i u perspektivi napravi stajalište za međugradske autobuse tako da se ne pravi gužva u Žarkovu, a tramvaj do Vidikovca bi tako nešto učinio i sasvim logičnim. Takođe, tu ima još zemljišta za gradnju, i šta god da se napravi biće atraktivno, pretpostavljam. A povezivanje i Belih Voda koje svakako nikad neće videti metro jednim relativno kratkim krakom od Jablaničke bi trajno sklonilo još jednu bitnu autobusku liniju s ulica grada. Eventualno bi tu bolje došao trolejbus koji će zameniti 50 od Belih Voda kroz Jablaničku pa negde na sadašnju liniju, onda ne bi ni bilo potrebno širenje tramvaja dalje, imali bi jeftiniji brdski trolejbus i do Belih Voda i do Vidikovca. Opet, sve je to za lepša vremena posle metroa..

Vidikovac sam pomenuo jer ima sasvim dovoljno mesta na Ceraku da se do tamo napravi linija koja se ne ukršta ni sa čim, (čak i ne mora da ide uz sadašnju unutrašnju saobraćajnicu) i bila bi najbrža veza Vidikovca i Banovog Brda, brža i od 23/53..
 
@Jos sam procitao da neko predlaze ukidanje tramvaja na bulevaru, metro da staje na svakoj raskrsnici, a izmedju stanica saobraca autobus!!!!! Sacuvaj me Boze!

Па, теби ако се толико гаде Јелисејска поља у Паризу, онда добро...

У принципу, естетски приговори су ретко кад и ретко где приписивани аутобусу, већ првенствено трамвају и тролејбусу, због електричних водова којима "загађују" изглед улица и тргова. Аутобусификација у Београду је пре свега економски штетна, јер је то изузетно скуп превоз, овако како га ми користимо, а било би веома скупо и да трамвај вози тик изнад метро линије. Најскупље је, међутим, ово што градска власт, бар званично, жели да уради: да кроз неку годину преправља тек изграђени трамвајски колосек, зарад "лаког метроа". Е, то би било толико сулудо, да ја мислим да неће имати "петљу" да то чине, него ће метро у првој фази возити само до Вука. Онда трамвај кроз Булевар у потпуности има смисла...
 
Мирко":31g2gzsb je napisao(la):
Е, то би било толико сулудо, да ја мислим да неће имати "петљу" да то чине, него ће метро у првој фази возити само до Вука. Онда трамвај кроз Булевар у потпуности има смисла...
I ja mislim da ce biti tako, narocito nakon sto ce sada cela skoro tramvajska mreza da se rekonstruise. Metro ce se graditi prvo tamo gde ce zameniti autobus. Zemun - centar, pravac do autokomande/prokopa, itd. Tj. ako se uopste ikada krene sa nekakvom gradnjom. Metro ce proci u toj varijanti ispod Bulevara u onom trenutku kada bude bilo potrebno da se opet radi rekonstrukcija sina. Pre toga ce verovatno ici na B. Brdo jer je Pozeska radjena pre Bulevara.
 
Tacno tako, kako sam i ranije pisao, metro ce ici do Vuka, i zato su obnovljene sine, jer ce nastavak od vuka biti gradjen u najboljem slucaju u narednih 5 do 10godina.

Ako se do Vuka izgradi metro, onda se sticu uslovi da se Bulevar oslobodi svog saobracaja od Skupstine do Vuka i tako bi planirana pesacka oblast od Kalimegdana do Slavije bila prosirena i ukljucila citav niz parkova od Terazijske terase do Tasmajdanskog parka.
 
@Hazard
Metro ce se graditi prvo tamo gde ce zameniti autobus. Zemun - centar, pravac do autokomande/prokopa, itd.

На жалост, мислим да им Аутокоманда није у плану, што је грешка, посебно јер тако одмах долази до изражаја и постојећа трамвајска пруга за Бањицу. Овако, путници ће морати трамвајем до Славије, а то мења све...

Иначе, трамвај је идеално превозно средство за интеграцију с метроом, због највећег капацитета међу површинским видовима превоза. аутобус је ту веома инфериоран и зато треба форсирати трамвај као допуну метроа. Што се тиче Булевара, било би добро да га трамвај сече или се улива у њега н још неком месту иза Вука. Тога, на жалост, вероватно неће бити.
 
@ Ako se do Vuka izgradi metro, onda se sticu uslovi da se Bulevar oslobodi svog saobracaja od Skupstine do Vuka i tako bi planirana pesacka oblast od Kalimegdana do Slavije bila prosirena i ukljucila citav niz parkova od Terazijske terase do Tasmajdanskog parka.

У, ово ми се баш свиђа! Мислим, додуше, да није баш реално да се то деси, али, можда са УМП-ом... Ако бисмо тако добили понеки трг, рецимо испред Правног, било би фантастиш...
 
2012":1d695dzd je napisao(la):
Ne isplati se da se proužava od Požeške,jer za koju godinu Metro prolazi tuda.. :kafa:
Хоћеш рећи, коју стотину година... :kafa:
zidar":1d695dzd je napisao(la):
Nikada to ne moze zameniti metro ali u medjuvremenu nije na odmet.
Е, то "у међувремену" нас је уништило... :grand:
 
@Wile E. Coyote
Е, то "у међувремену" нас је уништило... +1 :kk:
 
Мирко":25c8x685 je napisao(la):
На жалост, мислим да им Аутокоманда није у плану, што је грешка, посебно јер тако одмах долази до изражаја и постојећа трамвајска пруга за Бањицу. Овако, путници ће морати трамвајем до Славије, а то мења све...
Da ponovim nešto o čemu se već pričalo, mogućnost tramvaja od Autokomande do Mostara, pored Prokopa.. i eto mesta za presedanje na metro..

Мирко":25c8x685 je napisao(la):
Иначе, трамвај је идеално превозно средство за интеграцију с метроом, због највећег капацитета међу површинским видовима превоза. аутобус је ту веома инфериоран и зато треба форсирати трамвај као допуну метроа. Што се тиче Булевара, било би добро да га трамвај сече или се улива у њега н још неком месту иза Вука. Тога, на жалост, вероватно неће бити.
Ja i dalje navijam za metro liniju koja od Vuka ide na Crveni Krst (negde gde bi se okretale sve trole koje se sad zaglavljuju u gužvi, a odatle da ide jedna linija do centra), pa da kasnije sretne Bulevar kod Liona recimo, i iza Cvetka da skrene ka Mirijevu. Onda bi tramvaj dopunjavao metro (kao i trolejbuska mreža), a na najvećem delu puta se ne bi preklapali, sem kod već gusto naseljenog bloka na Lionu, na potezu od Liona do Vuka a i nešto iza Cvetka bi metro svakako bio dve tramvajske stanice daleko.

Kao što rekoh neki dan, sad tako mislim, ali videćemo na šta će da liči tramvaj po sredini ulice, ako bude dovoljno brz, onda mislim da je bolje praviti metro koji ovako seče bulevar i zadržati tramvaj nego imati samo metro u Bulevaru, skuplje rešenje ali mnogo obuhvatnije..
 
Vrh