Šta je novo?

Tramvaji

metropolitan":971r41uo je napisao(la):
Da li su ovo planovi za metro 19. veka ili tramvaja za 21. koji smo dobro upoznali.

Zar buduce metro trase nece odmeniti tramvaje za Banovo brdo i Novi Beograd , a sto je najznacajnije u istorijskom jezgru grada i duz Bulevara, a ovde se masta o okretanju u bloku 70. Izgradi sam okretnicu pod svojim prozorom i uzivaj u muzici tramvajskih tockova, naravno ako mozes.Tramvaji nisu igracke, a da li ste vi deca to je pitanje.

Nije pristojno u bilo kom drustvu pa i virtualnom, jer iza reci stoje ljudi, da svako prica o tome sto hoce, a da se ni jednom recju ne osvrne na pojedine postove, a to je redovno ovde i time se uveliko gubi na vrednosti rasprava, ali i na broju ljudi koji ucestvuju.
Pogresno razmisljas. To sto pominjes za metro je daleka buducnost, a do tad treba nekako preziveti poboljsavajuci sadasnje sisteme. Osim toga, svi sistemi prevoza trebalo bi da se jednako razvijaju, a ne da se ponovi greska posleratnih vlasti, koji su gotovo istrebili tramvajski sistem, zarad trolejbuskog, pa posle godinama ispravljali svoje greske.
Kada dodje metro, trebalo bi ukidati autobuske linije, a ne tramvajske. Naprotiv, tramvajsku mrezu treba siriti.
 
djakovac":1j2qhzg3 je napisao(la):
Pošto taj metro u Beogradu neće biti nikid (nažalost) izgrađen, moramo se okrenuti realnosti.
Додао бих, али не резоновати "Метроа неће никад бити, па зато хајде да ширимо трамвај", јер га онда неће бити ни у 23. веку (пошто и за 22. и даље упорно гурају трамвај).
djakovac":1j2qhzg3 je napisao(la):
Dakle ima mesto za šine da bleji još jedno 25 godina prazno pod uslovom da se gradi LRT kako je to isplanirao Đilas....
Баш тако. Овако се једним ударцем убијају две муве: ако прође трамвај, неће ЛРТ, а и не остаје да блеји празно место.
stf":1j2qhzg3 je napisao(la):
To sto pominjes za metro je daleka buducnost, a do tad treba nekako preziveti poboljsavajuci sadasnje sisteme.
Као што горе рекох, против тога сам да се прави ражањ, а зец у шуми, из сасвим одређених разлога.
stf":1j2qhzg3 je napisao(la):
Kada dodje metro, trebalo bi ukidati autobuske linije, a ne tramvajske. Naprotiv, tramvajsku mrezu treba siriti.
Тек тада.

Чисто да не буде трамвај за 21. век, ево како би то изгледало у мојој комбинацији (преклапао сам две слике, па ми се Вождовац и Устаничка баш и нису поклопили, али поента је да се са метроа може преседати на трамвај на неколико тачака):

34hgpi9.jpg
 
Ma da renesansa električnog javnog saobraćaja dešava se pred našim očima,i svakako svi ti podsistemi se trebaju razvijati ako je moguće paralelno ,eto možda baš centar grada da bude pod električnim vozilima potez Kalemegdan -Slavija dok se ne napravi Metro,prilika da se postojeće tramvajske linije unaprede u Lrt je propuštena usled zadržavanja uskog koloseka,zavisnošću trasa i time je brzina tramvaja ostala ista i pored novih šina i podloga jednostavmo tramvaj ide veoma sporo,ali kada se izgadi Metro tramvaj će ostati kao prijatno sredstvo za stanicu -dve i razgledanje grada a i kao rezervni podsistem,i nadasve ekološki i veoma isplativ zbog struje umesto nafte,isto mislim i o trolejbusima,korisno,ekološki,jeftino.. :kafa: u Beogradu je dilema rešena,Tramvaj ostaje Tramvaj a Metro se gradi kao Metro..
 
Ovde neko u 7 ujutru se zalaze za sirenje tramvajske mreze i metro smatra mastarijom, a svako suprotno misljenje naziva pljuvanjem, a u 14 casova smatra da neko gura tramvaj za 22. vek i da treba da se nadamo metrou ...da nije smesno bilo bi tuzno.

Tramvaji su mi dragi koliko i vama, ali smatram da je metro usavrseni tramvaj i da se tramvaj odavno smatra zastarelim resenjem za gradske potrebe,sem toga i ranije sam pomenuo da tramvaj kao i autobus i bilo koje vozilo na ulici ugrozavaju zdravlje i bezbedno kretanje ljudi, moze li neko to da ospori.

A grad moze da se razgleda i pesice, sa bicikle ili iz konjskog tramvaja, pa i poneke nove turisticke trase sa starim dobrim tramvajima, zar ne.

Kada se bavite pitanjima gradskog prevoza, razmisljate li koliko svaki zdrav covek moze da dnevno predje kilometara, otprilike to je polovina precnika Beograda,ne racunajuci prigradske delove grada.
 
Хајде лепо прочитај све моје постове пре него што извучеш неки закључак. Невероватно, да је мене неко набедио да се залажем за трамвај, а мислим да ретко има неког и овде и на железничком форуму ко је више против тога... :rolleyes:

Колико не читаш пажљиво, чисто да те подсетим шта сам изјавио у 7 ујутру:

Ако је неко на овом форуму против ширења трамајске мреже и ако неко пљује по трамвајима... :lol: Ладно... Шта рећи о томе ко чита туђе постове, а ко не... Ово да није тужно било би смешно...

Знаш кад ће трамвај бити замењен метроом? Да не живимо у маштаријама (баш тако), него треба видети како искористити мост којим не може да прође метро, него само ЛРТ који покушавају да сервирају.
Да, рекао сам да је замена трамваја метроом на Новом Београду (а што би се трамвај укидао? Шта фали да остане и после изградње метроа?) маштарија, јер знајући шта се радило свих ових година (свака власт је сматрала да неће скупити политичке поене почетком изградње метроа, јер се метро неће завршити за њеног мандата - врло погрешно резоновање) и даље сам веома скептичан да ће метро бити изграђен (а и то зна онај ко редовно прати моје дискусије), али никако нисам рекао да треба ширити трамвајску мрежу уместо изградње метроа, јер одлично знам шта је тај експеримент донео. :/ И шта би ти провукао средином моста преко Аде? ЛРТ? Па шта је то него трамвај?

Ево ти и додатна литература, па упореди и данашње стање од 7 ујутру, да не буде како ја мењам мишљење у року од пар сати.

Мислим стварно. Ја трамвајски лоби. А Ђилас за тешки метро. Да. How yes no.
 
@metropolitan,Forum radi od 0 -24 .ko dragstor,šta tu ima loše? :rolleyes: Tramvaj ostade Tramvaj,jer ovi iz Lrt lobija nisu imali argumente realnost ih tresnula,neki od članova tog lobija tresnuo Beovoz kada su prelazili prugu. :D
 
Wile E. Coyote":2za02dbl je napisao(la):
И шта би ти провукао средином моста преко Аде? ЛРТ? Па шта је то него трамвај?
Ако дневни број прелазака с Чукарице на Нови Београд неће у наредних 50 година задовољити критеријуме тешког метроа, ја сам за трамвај или ЛРТ. Једноставно, немамо толико новца да бисмо их бацали зарад неке далеке будућности, када ће можда садашњи систем бити превазиђен неким левитирајућим возилима или шта ја знам.
 
Radnici na gardilištu mosta jučer mi rekoše da će po sredini most ići Metro,a moguće da postave duple šine i za jedno i za drugo,tj.pustiće tramvaj dok se ne izgradi Metro.. :kafa:
 
sizif":3cywdk86 je napisao(la):
Ако дневни број прелазака с Чукарице на Нови Београд неће у наредних 50 година задовољити критеријуме тешког метроа, ја сам за трамвај или ЛРТ.
Пази, и питање је да ли тешки метро може да прође тамо (причало се о неким кривинама и свачему још). Онда боље да прође трамвај него ЛРТ (мислим, мање зло).
 
Kojote, ni sada mi nije sasvim jasan taj post 2899, tvoji postovi su mi poznati, ali ipak ih nisam izucavao, ali znam da je vise stvari o kojima si pisao vrlo blisko mojim shvatanjima, na zalost ovaj vid razgovora u virtuelnoj stvarnosti ima nekih ogranicenja u odnosu na zivi govor, pa lako dolazi do nesporazuma, i po pitanju izgradnje metroa se slazem da nam dosadasnje iskustvo sa obecanjima ne daje mnogo nade, ali to ne znaci da ne treba da se bavimo upoznavanjem sa prednostima i znacajem metro prevoza, kao sto to profesionalno radi 2012.
Cini mi se da ni ti ne citas pazljivo moje postove, jer bi video da se nikada nisam zalagao za LRT.
Inace trasa preko mosta na Adi ne mora da znaci samo pvezivanje sa Cukaricom i dalje, nego metro sa Novog Beograda, posebno iz Gagarinove ul. moze odatle da nastavi prema centru ili omoguci presedanje na metro liniju sa Banovog brda.

@ stf Naravno da je tramvaj ili trolejbus bolje resenje od buseva, ali radi se o mogucnosti da metro kao usavrseni tramvaj preuzima njegovu ulogu, sem toga u ne tako dalekoj buducnosti ce se koristiti elektricni autobusi, koji su vec u upotrebi u Njujorku npr., oni bi radili na manjim trasama kao veza sa metro linijama.
 
Па стварно не знам шта није јасно? Ја сам увек против ширења трамвајске мреже (са изузетком моста преко Аде, јер је мања штета провући тамо трамвај него ЛРТ) пре него што се изгради метро. А врло сам скептичан у вези изградње метроа. Значи да је боље ништа не дирати, него ширити трамвајску мрежу зарад компатибилности са неким имагинарним метроом (који се, колико год људи били оптимистички настројени, неће скоро, да не кажем никад изградити) па после да буде "нема пара за метро, али имамо трамвај". Овако ће можда у неком од следећих векова ипак бити памети да се схвати шта граду величине Београда треба.

А што се тиче да се не залажеш за ЛРТ, то знам (ја мислим да тешко да има неког на форуму који сматра да треба уопште узимати ЛРТ у разматрање, уствари, знам за једну особу, али то ниси ти). Тим пре сам се зачудио зашто си рекао да сам ја за трамвај, назвао ме "дететом које се игра трамвајима" итд. кад се зна мој став. Само сам питао шта да прође преко моста. Класичан метро не може (зашто не може, било је о томе приче), а ако се провуче ЛРТ, онда је метроу за сва времена одзвонило. Значи, мање зло је онда ту провући трамвај и блокирати приступ ЛРТ-у.
 
Ali blok 70 nije na mostu, zar ne . Drugo ako toliko ne verujes u ostvarenje metroa, zasto se uopste toliko bavis njime i Beogradom, jer bilo kakva razmatranja o unapredjenju izgleda i zivota u nasem gradu su besmislena ukoliko se ne pojavi metro, jer milionski grad bez odgovarajuceg prevoza, a to je jedino sasvim nezavisan gradski voz, ili usavrseni tramvaj, je kao masina bez zupcanika, nedovrsen i neispravan.
 
Ja samo čekam metro da bih mogao k'o čovek da se vozim tramvajem :lol:
 
metropolitan":2ljrmdh2 je napisao(la):
Ali blok 70 nije na mostu, zar ne . Drugo ako toliko ne verujes u ostvarenje metroa, zasto se uopste toliko bavis njime i Beogradom, jer bilo kakva razmatranja o unapredjenju izgleda i zivota u nasem gradu su besmislena ukoliko se ne pojavi metro, jer milionski grad bez odgovarajuceg prevoza, a to je jedino sasvim nezavisan gradski voz, ili usavrseni tramvaj, je kao masina bez zupcanika, nedovrsen i neispravan.
Нисам ја причао о Блоку 70. Само сам се сложио са Ђаковцем да у некој варијанти то може бити алтернатива за 5 линија у Блоку 45, или да се окретница у Блоку 45 прошири.

А да ниси ти можда из Блока 70? :)

Не верујем у остварење метроа, али наравно да бих волео да га дочекам. Можда ће једном ипак неко доћи на власт коме је интерес народа пречи од сопственог ситнок сакупљања политичких посена (ах, како ово звучи! :D ). Што се тиче тога да нема напретка без метроа, то се апсолутно (и сигурно не само ја) слажем.
 
metropolitan":352zrvfu je napisao(la):
Ali blok 70 nije na mostu, zar ne . Drugo ako toliko ne verujes u ostvarenje metroa, zasto se uopste toliko bavis njime i Beogradom, jer bilo kakva razmatranja o unapredjenju izgleda i zivota u nasem gradu su besmislena ukoliko se ne pojavi metro, jer milionski grad bez odgovarajuceg prevoza, a to je jedino sasvim nezavisan gradski voz, ili usavrseni tramvaj, je kao masina bez zupcanika, nedovrsen i neispravan.
Shvati da se na ovom forumu diskutuje o metrou vec skoro 3 godine (bar - pogledaj kada je otvorena ova tema - okt. 2007., a bila je tema o lakom metrou, i sigurno se to spominjalo i na drugim temama, ranije), skoro svi ovde su vec ispucali sve svoje ideje o tome kako to treba da izgleda, izblebetali jedni drugima sta su imali da kazu na tu temu, i preziveli usput 275 izjava gradskih zvanicnika o tome kako je metro iza coska, samo sto nije...da ne govorim o tome da oni koji imaju preko 30 godina vec vise od 2 decenije (a ako ovde ima neko sa preko 50, onda i mnogo vise) slusaju tu pricu o metrou, pa tramvaju za 21. vek, pa opet metrou, pa Belamu, pa metrou, pa o belamovskim hibridima i derivatima, da danas kada Djilas kaze "metro" ti vise ne znas da li misli na sredstvo javnog prevoza ili na veletrgovinu. Naravno da su ljudi zasiceni, skepticni, i cinicni po celom pitanju, nemoj im to uzimati za zlo.
 
Da reklo bi se da je Gradska vlast iscrpla sve teme i obećanja,a poslednje u nizu bilo je da 10.avg.objavljuju rezultate tendera o uvođenju Smart card sistema,te im je rejting krenuo nizbrdo :kafa:
 
@ metropoliten Elektricni busevi su odlicno resenje, ali imam osecaj da cemo pre docekati metro, nego te buseve. A zasto?
Jer se kod nas svaka nova ``tehnologija`` baci u tkz. ``pilot projekat``, ili na ``ispitivanje isplativosti``, koje zna da traje i celu deceniju. Uzmimo primer Ikarbusovog prvog niskopodnog busa. Onaj pink bus. Proizveli su ga pre podosta godina, GSP ga je uveo na ``pilot projekat`` iako je u svetu dobro poznato da su takvi autobusi, ne buducnost, nego sadasnjost. Pa onda, skoriji primer kupovine par autobusa na TNG. Opet ``pilot projekat`` koji ce se godinama ``ispitivati`` iako je takodje poznato da su takva vozila kudikamo bolja za gradske uslove od klasicnih naftasa.
Koliko ce nam trebati za elektricni bus? Isto koliko i za metro.

Sto se tice tramvajske mreze, posle izgradnje metroa ne treba ukinuti niti jednu liniju. Treba uvesti i nove. Kao sto tramvaj ne moze da zameni metro, isto tako ni metro ne moze da zameni tramvaj.
Za duge relacije se koristi metro, za kratke tramvaj. Ako npr. oces iz bloka 45 da dodjes do Belvila, icices tramvajem, a ako hoces da od bloka 45 dodjes do npr. Sava centra, icices metroom. Prosto.
 
hazard":1psxvmbu je napisao(la):
...da ne govorim o tome da oni koji imaju preko 30 godina vec vise od 2 decenije (a ako ovde ima neko sa preko 50, onda i mnogo vise) slusaju tu pricu o metrou, pa tramvaju za 21. vek, pa opet metrou, pa Belamu, pa metrou, pa o belamovskim hibridima i derivatima, da danas kada Djilas kaze "metro" ti vise ne znas da li misli na sredstvo javnog prevoza ili na veletrgovinu. Naravno da su ljudi zasiceni, skepticni, i cinicni po celom pitanju, nemoj im to uzimati za zlo.
+1 за ово размишљање.

Ето, ја сам дете од преко 40 година и наслушао сам се свакаквих баљезгарија и доживео толико силовања саобраћаја, тако да вероватно нећу веровати да ће метро бити изграђен чак ни ако доживим да се провозам њиме.
stf":1psxvmbu je napisao(la):
Sto se tice tramvajske mreze, posle izgradnje metroa ne treba ukinuti niti jednu liniju. Treba uvesti i nove. Kao sto tramvaj ne moze da zameni metro, isto tako ni metro ne moze da zameni tramvaj.
Za duge relacije se koristi metro, za kratke tramvaj. Ako npr. oces iz bloka 45 da dodjes do Belvila, icices tramvajem, a ako hoces da od bloka 45 dodjes do npr. Sava centra, icices metroom. Prosto.
+1 и за ово. Ја сам огорчени противник трамваја (иако их обожавам - као у песми "Бијелог дугмета"), али нисам за то да се укину. Треба да се допуњавају и са метроом и са несрећним Беовозом, који је неправедно запостављен. Али допуна трамваја (са изузетком трасе преко моста на Ади) тек по изградњи метроа.
 
Izgleda da su su se nameračili da 13. bude na Novom Beogradu duže vreme... Izgleda dve godine.. Sve dok se obnavlja Gazela.. Evo dokaza:



Uploaded with ImageShack.us

Tako je na celom Novom Beogradu. Kada god 'prelepe' neku liniju to znači da će takvo stanje dugo da potraje.
 
Nikada nisam ziveo u ulici ili bloku u blizini tramvajske trase, ali to ne znaci da nemam razumevanja za ljude koji, zive u Beogradskoj, Dusanovoj ili Pozeskoj. Ipak da s i ja malo igram nasim tramvajima. pozivam vas sve da sednemo u tramAvaj broj 1.

Potrebno je da se svi nadjemo jedne godine kada najmanje 3 metro linije budu premrezile Beograd, mesto okupljanja bice kod Kapetanije u Zemunu.

Evo ga na okretnici, tramvaj br. 1 lepa replika italijanskih tramvaja Breda iz 30. ih godina, ako ste se smestili, polazimo.

Prolazimo pored hotela Jugoslavija, pored Parka prijateljstva do 6 kaplara pa preko starog mosta do Karadjordjeve, pored Sajma, kroz lepu Topcidersku dolinu i dolinom Manastirskog potoka do Avale, pa sad pesice do vrha.

Ako hocete i dvojkom , polazimo sa okretnice kod bazena na Dorcolu, idemo pored kule Nebojse, pa preko pokretnog mostica na Ostrvo, preko drugog mostica do obale ispred Zemuna, pa onom istom trasom jedinice duz Teslinog bul. do mosta i Karadjordjeve, Pristanista, pored Nebojse i do bazena.

I tako sutra idemo tramvajima 3,4,5...kroz lepe i zelene predele Beograda. To je pravi tramvaj za 21. vek.

A beogradskim ulicama i bulevarima cemo pesice, zdravije je, zar ne STF.
 
stf":18vy0zfx je napisao(la):
Sto se tice tramvajske mreze, posle izgradnje metroa ne treba ukinuti niti jednu liniju. Treba uvesti i nove. Kao sto tramvaj ne moze da zameni metro, isto tako ni metro ne moze da zameni tramvaj.
Za duge relacije se koristi metro, za kratke tramvaj. Ako npr. oces iz bloka 45 da dodjes do Belvila, icices tramvajem, a ako hoces da od bloka 45 dodjes do npr. Sava centra, icices metroom. Prosto.
Treba ukinuti one linije koje se poklapaju sa tramvajem. Ako bude linija 1 metroa od zemuna to ustanicke, onda tramvaji na bulevaru idu u istoriju. To kratke - duge relacije nema smisla. Prvo, em sto Beograd para da odrzava infrastrukturu za 2 podsistema j.p. na istoj trasi; drugo, nesto kao metro da bi bilo makar blizu isplativosti mora da ima veliki broj putnika - a ti ih time delis na tramvaj i metro. A ta kratka relacija, koji opisujes, i koja je recimo 2 do 5 tramvajskih stanica, ce biti 1 do 3 metro stanica, s obzirom da ce metro stanice verovatno biti na prosecnom udaljenju od oko 800 m. Dakle, tramvaj je nepotreban. Jeste, mozda je malo krace ici 3 stanice tramvajem nego 1 metroom (ne moras da se penjes gore-dole), ali to ne opravdava ostanak tramvaja. Tramvajska i metro mreza treba da se poklapaju samo tamo gde je to neophodno zbog povezanosti tramvajske ili metro mreze - npr. u beogradskoj ulici, da bi postojala veza izmedju mreze na dorcolu i pored save.

Plus bi onda recimo na bulevaru mogao da uvedes 3. traku od Cvetka do Vuka tj. 2. od Ustanicke do Cvetka za kojom realno Bulevar vapi.
 
Pa ako metro bude menjao tramvaj onda mu ne vidim svrhu! Metro stanice ne mogu da budu tako često kao tramvajske, tako da se nadam da i ako se ikad izgradi metro, da će tramvaj gore ostati. Ukidanjem tramvaja bi morali da uvedu autobusku liniju kroz bulevar, a takve greške su nekada pravili ukidajući vozila sa železnim točkovima i uvodili nova, tada čuda, sa gumenim (autobuse).
 
Pa sta ako ne moze da ima stanica kao tramvaj? Oce li Bulevar umreti zbog toga sto ce imati 1 metro stanicu na 2 ili 3 tramvajske? Big deal.
 
Vrh