Šta je novo?

Tramvaji

je*** im majku, jel mogu lepo da napisu informaciju šta se dešava sa 14 i 8, da znamo, a ne ovako samo neke tizere, kao Netflix da izbacuje seriju, a ne da menjaju red voznje/uvode novu liniju​
Ako nemaš sve potrebne informacije, ne možeš ni za šta konkretno da im sve po spisku, na vreme.
Јел то 14 постаје 8? Или редукција 14 у корист 8? Или један круг 8 други круг 14?​
Ne postaje 14 linija 8, jer je na tablama duž Vojvode Stepe postavljena oznaka za 4 linije, gde piše i 8 i 14.

20251203_154231-jpg.259984
 
Još kada bi ponovo aktivirali semafor da daje prednost tramvaju kod Veterinarskog, tako nešto uveli kod Mostara i na još nekim raskrsnicama i skratili putanju kroz Đorđa Stanojevića a ne da kruži. Eto tramvaj Blok 45 - Banjica za 1h.
За своје нелегално и самостално истраживање, мерио сам путовања на целој трамвајској мрежи у различито доба дана и на свим линијама. То је било 2008. и 2012. Линија 9 се цела прелазила за 55-60 минута када нема застоја, а са застојима највише 70 минута. Критичне тачке су биле:
- Славија у смеру од Бањице ка Блоку 45.
- Блок 19, скретање за Газелу кроз блок. Смер ка Бањици.
- Стари савски мост у смеру ка Бањици.
- Саобраћајна полиција у смеру ка Бањици је могла држати трамвај и до 7 минута.

Деликвенција у виду коришћења трамвајске баштице као аутомобилске траке није постојала, а у току око 70 мерења у Војводе Степе није ми упао ни један случај паркирања на шинама (имао сам пар таквих случаја на Булевару).

Око 9 година не живим у Србији. Ако се радујете идеји да 9 стигне за 60 минута са краја на крај, то је Господи помилуј, Господи помилуј, Господи помииилуј нас!

У то време 2008-2012 сам истраживао решења како да без већих захвата реконструкција осим раскрсница смањим време од Блока45 до Бањице 2 на 45 минута у шпицу.
Није превише линија у БКА него као испомоћ 50 треба продужити 63 истом трасом до Бањице 2 како би се "растеретила" Устаничка и како би становници потеза 400 имали 100% поуздану линију на потезу Устаничка - Трошарина. Тако би се растеретила 50. Што се 49 тиче мора да иде чешће.
Две непоуздане линије не чине правац поузданим, него тек нешто мање непоузданим. Имао сам ситуације да ми треба од Канаревог брда до Вождовца 47 или 48, а ни једног нема 25 минута. И то још 2010.-2015. када је ситуација била доста боља што се тиче застоја. Тај 50 је буквално условно речено "периферни метро" у смислу значаја у целој транспортној мрежи, а нема ни милиметар жуте траке. Због изговора везаног за једну кривину у Јерковићу нема ни зглобне аутобусе, иако су 2014-2015 на њој смело ишли зглобни аутобуси. На неким деловима жута трака може да се дода тек након капиталних пројеката (Плави мост, Пилота Михајла Петровића, веза Трошарина - Јерковић), али негде су у питању не тако тешки пројекти (Бахтијара Вахабзаде, Црнотравска, Саве Машковића, Кнеза Вишеслава).

Ја сам дуго размарао варијанте везе Трошарина-Баново брдо преко Лисичијег потока трамвајем, и дошао до закључка да је најбоље решење везано за неку врсту тролејбуског БРТ, не трамвај.
Због чега Ресавска, није ми јасно. Бацање трамваја и возача на глупост која ће од Славије до Таша путовати преко 20 минута.
Вождовац и Миљаковац су једине велике градске целине, које немају ни једну линију која добоко залази у Круг двојке. То је важан разлог популарности некадашње приватничке 33п. Без обрира на саобраћајну (не)ефикасност, та линију је предложио неко ко дубоко социолошки познаје Вождовац и народ/људе за који се превоз прави. Сада ће многи имати негативне коментаре везано за ***** (било који негативни епитет) који неће да преседају, али они су "његово величанство путник" за који се превоз прави. Везано за преседање ка центру на Славији, ако треба да стигнеш на време, није се могло рачунати на преседачку везу ка Студентском тргу чак ни када су били нормални пешачки прелази на Славији, и сви тролејбуси ишли на Студентски трг, а камоли не сада. Да, са таквим 8 се ништа не добија брзином, али да идејом директне вожње.

Напредне штеточине и држи на власти приступ у којем је популистичка релевантност максимална, техно-економска тежи нули, и само неки пут грешком се направи по нешто паметно.
 
Мислим да би се 90% проблема решило тоталним, радикалним, деструктивним прекрајањем целе Славије у обичну раскрсницу са само 4 улице уместо тренутне вишедеценијске абоминације. Малтене сваки застој изазива чињеница да са јак саобраћај кружни ток не ваља ничему. Исто важи и за кружни ток на аутокоманди. Изабрати које улице ће опстати а које ће се затворити и ћао довиђења
 
Због изговора везаног за једну кривину у Јерковићу нема ни зглобне аутобусе, иако су 2014-2015 на њој смело ишли зглобни аутобуси.
Није то разлог него то што би зглобови блокирали целу окретницу у Устаничкој, што би значило да цео потез 300 мора да се макне са Устаничке како би само 50 могла да окреће.

Пушер скреће у Вождовачки без проблема, више пута потврђено кад је 18 ишла измењено.
 
Nema potrebe za ukidanjem ulica nego da se na Slaviji razdvoje pešački saobraćaj od kolskog odnosno od vozila.

To je neminovno i neizbežno. I trebalo je to uraditi odavno. Nego se u ovoj slepačkoj zemlji sve odlaže i izbegava dok na kraju ne dogori do noktiju.

Da je bilo više mozga a manje korupcije i aljkavštine, na Slaviji bi se već izgradila ili bi bar imala projekat metro stanica sa podzemnim prolazima koji bi služili i kao ulaz u nju i kao pešački koridori za kretanje po različitim krajevima Slavije.

Mesta za ulaze bi se lako našlo kada bi se kružni tok malo pomerio od Bulevara oslobođenja. I onda bi na svim kracima Slavije bilo mesta da se smesti ulaz i izlaz iz podzemnog. A i pešaci bi bili zahvalniji da direktno "preseku" ispod zemlje nego da kruže okolo naokolo, sa sve semaforima svuda. Naravno, bilo bi neophodno da imaju eskalatore i rampe ili liftove za slabo pokretne.

Ali kao što ima tocila koji se danas protive gradnji više tunela i mostova u Beogradu, i tada se našla grupa tocila koja se ljutila na ideju da pešaci idu u podzemne prolaze. I na kraju smo zahvaljujući njima dobili još gori tretman pešaka na Slaviji. Eto, hvala im i svaka im čast. Nadam se da su sad srećni.

I da, grdno se vara svako ko očekuje od Slavije da ikad bude neki trg gde ljudi žele da se zadržavaju. Neće ona nikad biti mesto na koje se ide da se bleji, sedi i uživa. Biće i ostaće tranzitna i presedačka tačka, sa nešto malo lokala okolo, i to je to. Što se pre to shvati, to pre možemo da krenemo u njeno reformisanje i pretvaranje u nešto što će svima više goditi i koristiti. Od velikih očekivanja, grandioznih ideja i čekanja savršenih prilika smo i došli dotle da živimo u nedovršenom okrnjenom gradu na svakom polju.
 
Poslednja izmena:
Za Slaviju je isto trebalo da tramvaji idu kroz sredinu a ne po obodu, tu kad se naređa par tramvaja u onom haosu blokiraju ceo kt, a kroz sredinu bi kao i na Komandi relativno brzo prošli kt i lakše je regulisati uz saobraćajce kad je baš krkljanac.
 
Imao sam traume od tramvaja svaki dan kad bih prolazio automobilom na kružni tok na autokomandi, tako da neka hvala, ne treba nam još jedan takav kružni tok.
 
Za Slaviju je isto trebalo da tramvaji idu kroz sredinu a ne po obodu, tu kad se naređa par tramvaja u onom haosu blokiraju ceo kt, a kroz sredinu bi kao i na Komandi relativno brzo prošli kt i lakše je regulisati uz saobraćajce kad je baš krkljanac.​
Nije najsrećnije rešenje obzirom da imamo skretanja u Beogradsku i Nemanjinu iz Bul. oslobođenja, plus iz Beogradske u Nemanjinu.​
 
Imao sam traume od tramvaja svaki dan kad bih prolazio automobilom na kružni tok na autokomandi, tako da neka hvala, ne treba nam još jedan takav kružni tok.

Taj kt sa tramvajima kroz sredinu je neuporedivo funkcionalnije rešenje kako za tramvaje tako i ostali prevoz kojem tramvaji ne zauzmu ceo kt kada idu u krug i koriste iste trake kao ostala vozila, tu kad bi išli u krug bi tek bio kolaps za sva vozila + tramvaju bi trebalo 3x više vremena da se provuče pa time i svima ostalima u kt. Tu na Komandi gledam redovno kamikaze koje uleću ispred tramvaja za dlaku, pre će rizikovati da ih pregazi tramvaj od 40+ tona nego da uspore i sačekaju par sekundi da prođe.
 
Pre neki dan sam primetio da ljudi ne kapiraju i / ili ne fermaju semafore na Autokomandi, obzirom da sam imao neobičnu situaciju. Bilo je crveno na pešakom i ja sam stao na razdelnom ostrvu. Prilayi devojka sa kolima i staje pre pešačkog. Nakon par sekundi skontam da ona čeka mene da pređem, pa sam joj rukom dao signal da prođe, pokazujući joj da mi je crveno na semaforu. kada se upalilo zeleno, neli lik se zaleteo da prođe ispred tramvaja i nije uopšte usporavao kod pešačkog. Da ja nisam zastao, tačno bi me pokupio.​
 
Vrh