stf":2840h58i je napisao(la):
@ hazzard. stanice metroa ne treba striktno da budu na 800 metara zaboga! Metro treba da ima stanice na nafrekventnijim i najbitnijim tackama. Sta ce ti metro stanica kod Liona? Ili kod Kluza? da bi u njega uslo troje ljudi? Daj, cuj sebe sta pricas. Metro ne treba da staje ispred svakog ulaza, ili gubi svoju poentu, koja glasi: brz, efikasan, udoban prevoz. Sa naglaskom na BRZ!!!
Jos razloga zbog kojih treba zadrzati tramvaj:
- metro ce biti skuplji vid prevoza, koji nece moci a ni hteti svi da plate.
- stariji ljudi ce i dalje ici na tramvaj je ce im biti mnogo komplikovannije da silaze i penju se u utrobu zemlje
- ukoliko zuris, iste te vratolomije dole/gore ce ti vise odmoci nego pomoci
Ponovo bih ponovio poentu metroa:
Brz dolazak sa kraja na kraj grada, i dolazak ljudi sa periferije u centar i obratno.
Ono sto ti predlazes je podzemni tramvaj, a ja te pitam: Sto onda sprcati tolike pare na tunele?
....Zaboga.....
Ne moraju da budu na 800 m svaka ali u proseku recimo. Ovo sto si ti postavio je u proseku preko 1-1.2 km.
Kod Liona i Kluza ce uci troje ljudi? :laugh: Ajde lepo pogledaj gde bi bile stanice i iscrtaj krug koliko "zahvataju" - i u studiji iz 1976. ima stanica na Lionu. Kluz - bolje Mite Ruzica danas moze da se doda jer na tom potezu danas ima vise stanovnika (a u perspektivi ce biti vise kada se poruse udzerice) + autobuske linije iz Mirijeva prolaze tuda. Imaj na umu da bi metro preuzeo sve putnike sa tramvaja, deo putnika iz trola koje danas idu ulicama D. Tucovica i V. Ilica, kao i jedan ne bas neznatan postotak ljudi koji bi iz kola presao na javni prevoz.
Je li sistem u Parizu, Torontu, Londonu "podzemni tramvaj"? Posto sam se vozikao u sva 3 (u Torontu nekoliko godina na dnevnoj bazi) mogu da ti kazem da nije.
Sto se tice ove tri tvoje tacke,
- metro ne treba da kosta vise od ostalog prevoza! Karta za javni prevoz treba da bude karta za javni prevoz i tacka - i da ti omoguci u odredjenom vremenskom periodu presedas koliko hoces. To je trend svugde: Toronto, Cirih (nema metro ali ima (pri)gradski voz, tramvaj, buseve/trole, camce i brodove - sve jedna tarifa!), Pariz, Lisabon...jos kod nas, ta 2 platna razreda bi smanjila broj putnika u metrou verovatno ispod ivice isplativosti, jer bi se mnogi i dalje guzvali u nadzemnom prevozu kako bi placali manje (nizak nam je standard, je*******iga)
- za stare ljude, kapiram da je jeftinije izgraditi po jedan lift na svakoj stanici nego odrzavati tramvajsku mrezu na istoj trasi
- to je tacno, da ako ides samo jednu stanicu, da je brze da ides peske...ali zato je i stanica udaljena oko 800 m, prosecnim hodom to se prelazi za 8 do 15 minuta. (tacnije ako uzmemo 5 km/h kao prosecni hod onda 9,6 minuta)
Ponovicu, ovo sto si zamislio da je metro (prevoz s kraja na kraj grada, prevoz od periferije do centra) je zapravo
gradska zeleznica. Gradska zeleznica sluzi za prebacivanje ljudi iz (dalje) periferije ka (ili u) centru, i za prevoz izmedju par udaljenih kljucnih tacaka unutar samog grada. Metro sluzi za brz i efikasan prevoz
po gradu.