Šta je novo?

Tramvaji

@metropolitan
Тачно, трећа линија метроа треба да иде за 45. блок и даље, али, док ње не буде, трамвај за блокове ће одлично послужити. а, када се направи, трамвај може кроз Трећи булевар, па у Војвођанску ка Старој Бежанији, или ка Бежанијској коси... Само је машта граница :) Зато, у принципу, будућност трамваја у БГ треба везати за будућност метроа.

@Делија
Има смисла вратити трамвај на Теразије, чак и када се буде направио метро, ниједна линија неће директно повезати Славију и Теразије, поред "Београђанке" и "Лондона". А можда је боље да Краља Милана буде чиста пешачка зона, као Кнез?
 
Mirko, metro je usavrseni tramvaj, bilo iznad ili ispod tla,brzi, nezavisni, cisti i udobni prevoz i zato on treba da se siri po gradu, a ne tramvaj zaostao iz 19. veka, mada kao sto sam vise puta pisao, treba ga sacuvati i razvijati, ali povezano sa prirodno istorijskim celinama i turisticko rekreativnim sadrzajima, a ne po gradskim ulicama.

Delija, jos urbanisticki planovi iz 70 ih, vezani za metro projekat, predvidjaju takvu pesacku aveniju od Slavije do Kalimegdana, sa pesackim trgovima na Terazijama i Trgu Republike.
 
metropolitan":14jwoo6w je napisao(la):
Delija, jos urbanisticki planovi iz 70 ih, vezani za metro projekat, predvidjaju takvu pesacku aveniju od Slavije do Kalimegdana, sa pesackim trgovima na Terazijama i Trgu Republike.
Koji su ludaci tu urbanisti iz 70tih sram ih bilo!A svi pominju da im je najveca greska autoput kroz grad a ovim posle njih slabo ko pomene da je mnogo veca steta sto nas shebase tramvajem za 21 vek koji nisu ni realizovali do kraja.Da je bar bilo tog delimicnog denivelisanja bilo bi mnogo bolje ovako duplo golo.
 
@metropolitan
Ма, ја сам за метро, али он, у градовима величине Београда, најбоље функционише у садејству са трамвајем. Тако је у Бечу, Пешти... Са друге стране, Париз и Мадрид једини су успели да покрију метро-мрежом цео град, па је тако Париз избацио трамвај још пре Другог рата. И у Бечу су то хтели, па су одустали. Дакле, треба нам трамвај, јер метро неће моћи у сва београдска насеља.
 
@Mirko- imas zastarele informacije, Pariz u poslednjih par godina intenzivno vraca tramvaj, pa bi ove godine koliko se ne varam trebali da puste sestu liniju u funkciju. Oni su pokrili ceo grad ali su u celom svetu veliki razmaci izmedju stanica metroa, jer on ne moze da staje svakih 300 metara, pa im je potreban i povrsinski vid prevoza. Ne znam zasto mnogi zele na ovom forumu da izbace tramvaje, zasto im smetaju? Jer treba sada da cupamo sine, pa za 20-30 godina da shvatimo da smo pogresili kao Pariz, pa da gradimo ponovo tramvaj.
 
Знам ја добро да Париз враћа трамвај (чак се и возио са Т2), додуше, не у ужи центар, и такође се слажем да га не треба укидати па враћати кроз неку деценију, као што је случај са француским градовима. Много је паметније као Немци - тамо трамваји постоје све време. Према томе, не знам зашто се расправљаш са мном :|
 
prostorni planer":1vuqxlas je napisao(la):
Jer treba sada da cupamo sine, pa za 20-30 godina da shvatimo da smo pogresili kao Pariz, pa da gradimo ponovo tramvaj.
Upravo. Evo, postavicu ilustrativni primer zasto bi i na toliko pominjanom Bulevaru trebalo zadrzati i tramvaj. Ovako bi to trebalo da izgleda:

sfl7cl.jpg
 
stf":26wx5h6d je napisao(la):
prostorni planer":26wx5h6d je napisao(la):
Jer treba sada da cupamo sine, pa za 20-30 godina da shvatimo da smo pogresili kao Pariz, pa da gradimo ponovo tramvaj.
Upravo. Evo, postavicu ilustrativni primer zasto bi i na toliko pominjanom Bulevaru trebalo zadrzati i tramvaj. Ovako bi to trebalo da izgleda:

http://i33.tinypic.com/sfl7cl.jpg
Predviđena je i metro stanica kod Liona
 
Dodas metro stanice kod Kluza i kod Liona i odma ti ne treba tramvaj...i tako duz ostatka trase.

Pravolinijski od Ustanicke do Kluza ima 500 m, ali je ulicom duze jer Bulevar vijuga i to treba uzeti u obzir jer je to razdaljina koju ljudi prelaze (kolima, peske, tramvajem, busom). Zatim od Kluza do Cvetka ima skoro kilometar (pravolinijski). Tako da i stanica ne mora biti kod Kluza, moze negde izmedju (recimo Mite Ruzica). Ti bi ovde da stavis jednu stanicu na Ustanicku a sledecu tek kod Cvetka! Pa to je 1,5 km!

Dalje: razdaljina Cvetko - Lion je oko 880 m. Sasvim pristojan razmak za metro. Do Djerma je daljnih 870 m. Opet, taman tu gde metro stanice treba da bude. Ti ovde nemas nista izmedju Cvetka i Djerma, sto je razdaljina od skoro 1,8 km!

Poredjenja radi, prosecne razdaljine izmedju stanica metroa:

Pariz - oko 500 m
Toronto - oko 800 m
London - ispod 1 km (da se videti da skoro svaka linija ima vise stanica nego kilometara)
Bec - ispod 1 km (takodje)

Moskva - preko 1 km

Naravno da tvrdis da treba tramvaj kada zamisljas nesto mnogo blize gradskoj zeleznici nego metrou.
 
@ hazzard. stanice metroa ne treba striktno da budu na 800 metara zaboga! Metro treba da ima stanice na nafrekventnijim i najbitnijim tackama. Sta ce ti metro stanica kod Liona? Ili kod Kluza? da bi u njega uslo troje ljudi? Daj, cuj sebe sta pricas. Metro ne treba da staje ispred svakog ulaza, ili gubi svoju poentu, koja glasi: brz, efikasan, udoban prevoz. Sa naglaskom na BRZ!!!

Jos razloga zbog kojih treba zadrzati tramvaj:
- metro ce biti skuplji vid prevoza, koji nece moci a ni hteti svi da plate.
- stariji ljudi ce i dalje ici na tramvaj je ce im biti mnogo komplikovannije da silaze i penju se u utrobu zemlje
- ukoliko zuris, iste te vratolomije dole/gore ce ti vise odmoci nego pomoci

Ponovo bih ponovio poentu metroa:
Brz dolazak sa kraja na kraj grada, i dolazak ljudi sa periferije u centar i obratno.
Ono sto ti predlazes je podzemni tramvaj, a ja te pitam: Sto onda sprcati tolike pare na tunele?

....Zaboga.....
 
Ако се направи на Булевару метро, неће бити довољно путника за трамвај - та путовања између "рупа" покриће аутобус, и то не зглобни, а ни жута трака није неопходна...
 
hazard":3lfa2bf9 je napisao(la):
Poredjenja radi, prosecne razdaljine izmedju stanica metroa:

Pariz - oko 500 m
Toronto - oko 800 m
London - ispod 1 km (da se videti da skoro svaka linija ima vise stanica nego kilometara)
Bec - ispod 1 km (takodje)

Moskva - preko 1 km
Stoji, ali ako se u centru (od pravnog pa do izlaza na reku) stave stanice na 300 metara, uz stanice na Novom Beogradu koje us ipak malo bliže jedna drugoj nego na Bulevaru, u proseku se dolazi na sličan rezultat.

Mislim da ovde treba imati stanicu kod Liona, ali da nema potrebe imati gušće stanice s druge strane Cvetkove pijace. Naravno, neke od tih stanica se mogu samo iskopati na početku a sređivati kasnije, čisto da metro kako-tako proradi što pre..
 
stf":2840h58i je napisao(la):
@ hazzard. stanice metroa ne treba striktno da budu na 800 metara zaboga! Metro treba da ima stanice na nafrekventnijim i najbitnijim tackama. Sta ce ti metro stanica kod Liona? Ili kod Kluza? da bi u njega uslo troje ljudi? Daj, cuj sebe sta pricas. Metro ne treba da staje ispred svakog ulaza, ili gubi svoju poentu, koja glasi: brz, efikasan, udoban prevoz. Sa naglaskom na BRZ!!!

Jos razloga zbog kojih treba zadrzati tramvaj:
- metro ce biti skuplji vid prevoza, koji nece moci a ni hteti svi da plate.
- stariji ljudi ce i dalje ici na tramvaj je ce im biti mnogo komplikovannije da silaze i penju se u utrobu zemlje
- ukoliko zuris, iste te vratolomije dole/gore ce ti vise odmoci nego pomoci

Ponovo bih ponovio poentu metroa:
Brz dolazak sa kraja na kraj grada, i dolazak ljudi sa periferije u centar i obratno.
Ono sto ti predlazes je podzemni tramvaj, a ja te pitam: Sto onda sprcati tolike pare na tunele?

....Zaboga.....
Ne moraju da budu na 800 m svaka ali u proseku recimo. Ovo sto si ti postavio je u proseku preko 1-1.2 km.

Kod Liona i Kluza ce uci troje ljudi? :laugh: Ajde lepo pogledaj gde bi bile stanice i iscrtaj krug koliko "zahvataju" - i u studiji iz 1976. ima stanica na Lionu. Kluz - bolje Mite Ruzica danas moze da se doda jer na tom potezu danas ima vise stanovnika (a u perspektivi ce biti vise kada se poruse udzerice) + autobuske linije iz Mirijeva prolaze tuda. Imaj na umu da bi metro preuzeo sve putnike sa tramvaja, deo putnika iz trola koje danas idu ulicama D. Tucovica i V. Ilica, kao i jedan ne bas neznatan postotak ljudi koji bi iz kola presao na javni prevoz.

Je li sistem u Parizu, Torontu, Londonu "podzemni tramvaj"? Posto sam se vozikao u sva 3 (u Torontu nekoliko godina na dnevnoj bazi) mogu da ti kazem da nije.

Sto se tice ove tri tvoje tacke,

- metro ne treba da kosta vise od ostalog prevoza! Karta za javni prevoz treba da bude karta za javni prevoz i tacka - i da ti omoguci u odredjenom vremenskom periodu presedas koliko hoces. To je trend svugde: Toronto, Cirih (nema metro ali ima (pri)gradski voz, tramvaj, buseve/trole, camce i brodove - sve jedna tarifa!), Pariz, Lisabon...jos kod nas, ta 2 platna razreda bi smanjila broj putnika u metrou verovatno ispod ivice isplativosti, jer bi se mnogi i dalje guzvali u nadzemnom prevozu kako bi placali manje (nizak nam je standard, je*******iga)

- za stare ljude, kapiram da je jeftinije izgraditi po jedan lift na svakoj stanici nego odrzavati tramvajsku mrezu na istoj trasi

- to je tacno, da ako ides samo jednu stanicu, da je brze da ides peske...ali zato je i stanica udaljena oko 800 m, prosecnim hodom to se prelazi za 8 do 15 minuta. (tacnije ako uzmemo 5 km/h kao prosecni hod onda 9,6 minuta)


Ponovicu, ovo sto si zamislio da je metro (prevoz s kraja na kraj grada, prevoz od periferije do centra) je zapravo gradska zeleznica. Gradska zeleznica sluzi za prebacivanje ljudi iz (dalje) periferije ka (ili u) centru, i za prevoz izmedju par udaljenih kljucnih tacaka unutar samog grada. Metro sluzi za brz i efikasan prevoz po gradu.
 
@Wile
+1

Svuda gde se saobraćaj planski i smisleno razvija, autobusi ponajpre lete iz centra.
 
Ili se barem tako modifikuju (pogon, konstrukcija), da mogu da budu prihvatljivi za grad.

P.S. Izvinjavam se na dva posta, još se učim. :)
 
Ajoj svi ste ponešto u pravu,gledano u Bulevaru stanice treba graditi na ključnim tačkama komunikacija recimo ,Trg Pašića-Skupština,Crkva sv.Marka,Pravni,Vuk pa nadalje... :kafa:
 
Hazard je u pravu. Neverovatna je upornost ovih ljudi za koje mi se ranije cinilo da su njihova misljenja vredna paznje, da dokazuju neophodnost tramvaja na gradskim ulicama, a da zanemaruju i preskacu svako razmatranje i primere zasto je tramvaj u jezgru grada ne samo besmislen nego i stetan, naravno samo ukoliko te delove grada pokriva metro koji je nista drugo nego usavrseni tramvaj za milionske gradove.Cak su i trolejbusi, iako su meni drazi tramvaji, savrseniji, jer ne prave zastoje, a koje smo svi mi koji smo se vozili ovde tramvajima dobro zapamtili.
 
Ljudi sta pisete kakve stanice metroa na 250- 300 metara, ama to nema nigde u svetu, taman da krene voz i odmah da pocne da kozi da bi stao na 300 m. Ma stanice treba da budu na 800 - 1000 metara, da bi smo na pravi nacin iskoristili metro
 
u temu o metrou sam ubacio prosečno rastojanje između stanica u Beču, Parizu i Londonu, neću ovu temu da spamujem
 
Nemojte mi dirati tramvaju u bulevaru jedva cekam da proradi ida se ratosiljam kante od busa a metro stanice skupstina ,tas,vuk ,djeram,cvetko ,ustanicka,mml krajnja i ostavite mi tramvaje na mir ;)
 
prostorni planer":937mpkxw je napisao(la):
Ljudi sta pisete kakve stanice metroa na 250- 300 metara, ama to nema nigde u svetu, taman da krene voz i odmah da pocne da kozi da bi stao na 300 m. Ma stanice treba da budu na 800 - 1000 metara, da bi smo na pravi nacin iskoristili metro
Ko je spominjao stanice metroa na 250-300 m? Malo si se zbunio :)

inace da, ako nam se dalje diskutuje o ovome, idemo na metro temu, da ne spamujemo vise
 
Vrh