Šta je novo?

Srbija - crna strana medalje

Opet pričanje napamet, Da bi znali koliko je onih koje ne uhvate prvo trebamo znati koliko ima kriminalaca i koliko je njih uhvaćeno. Ja nešto ne vidim da se hvataju kriminalci, preči su im ovi što sam nabrojao. Mada, shvatam da se Vučić hvali kako svakodnevno zatvara 99% kriminalaca, verujem da postoje ljudi koji veruju u to.
 
Opet pričanje napamet, Da bi znali koliko je onih koje ne uhvate prvo trebamo znati koliko ima kriminalaca i koliko je njih uhvaćeno. Ja nešto ne vidim da se hvataju kriminalci, preči su im ovi što sam nabrojao. Mada, shvatam da se Vučić hvali kako svakodnevno zatvara 99% kriminalaca, verujem da postoje ljudi koji veruju u to.
Sve je moguce
 
Ja ne vedim psiholosku razliku izmedju onog vidite mi patike od 500e i onog vidite mi uspeh na republickom takmicenju.

Njegov uspeh njegova stvar.

PS cesto se desava da isti uucenik ima i patike od 500e i ide na rep. takmicenje.
Pa razlika je otprilike ogromna.
Uspeh na takmicenju je postignut ulozenim radom, a patike od 500e su postignute nicim, tj. dobijene na gotovo. Deca koja na gotovo dobijaju sansu da budu bolja od ostalih, ne znaju da cene rad.
 
Piše na početku teksta dramaturg.
 
Da uskrati deci gradivo? Kako bi nadoknadili propusteno inace? Da je vanredno stanje u drzavi uvedeno, to ima smisla. Rat, teroristicki napadi, epidemija, kuga, drzavni udar... bila bi inicijalna kapisna za uvodjenje VS.
Biljin zahtev nije realan, niti prihvatljiv.
 
Ah, rudarski. Taj faks je zavrsio moj cale.
Nego faks nema veze s ovim, vec s osnovnim skolama.
Ni Biljino ni komsijino misljenje nije merodavno.
 
Biljana Srbljanović prodaje već isprobane fore,slično su pričali i kada su otkriveni testovi iz matematike za malu maturu pre četiri godine,da su deca uznemirena i potresena.
 
Da uskrati deci gradivo? Kako bi nadoknadili propusteno inace? Da je vanredno stanje u drzavi uvedeno, to ima smisla. Rat, teroristicki napadi, epidemija, kuga, drzavni udar... bila bi inicijalna kapisna za uvodjenje VS.
Biljin zahtev nije realan, niti prihvatljiv.
Biljana radi za Hulju.
 
Da se ja pitam, kao što se ne pitam, rasporedio bih odeljenja na ostale škole na toj opštini, tako da u svakoj od ostalih škola bude 1-2 odeljenja po smeni, iz ove. Šta se dobija? Škola će biti opet lokacijski blizu, deca se ne bi vraćala na mesto tragedije, deca bi ostvarivala interakciju sa đacima drugih škola, koja nisu direktno traumatizovana situacijom i lakše bi nastavila dalje, a sve bi im bilo novo, pa bi im i to uzimalo deo pažnje. Kraj školske godine je za manje od mesec dana ako se sećam dobro, i tako da se dočeka kraj školske godine, naročito je osmacima bitan da se izgura zbog mature i slično. A nakon toga ide letnji raspust tokom kojeg ne idu u školu još 2.5 meseca pa je i to plus.

Za to vreme bih se potrudio da renoviram školu, ako je mali bio samo na jednom spratu, onda barem taj sprat, i fasadu. Učionicu u kome se desilo najviše krvoprolića bih gledao da pretvorim u zbornicu npr. tamo gde sede profesori, ili prostoriju za tetkice, odnosno da ne bude na korišćenju đacima. Kompletan enterijer bih izmenio da se ne vraćaju fleševi deci koja su preživela tragediju.

Uporediću sa mnogo banalnim primerom, ali koliko vas se seća kako je izgledao interfejs foruma pre "renoviranja"? Sećali ste se prvih par meseci možda, ne dalje. Ne govorim da je to isto, ali da pomaže u prevazilaženju tih trauma, a koje ne mogu da se zaborave.

Znam da nisam spisateljica al se ipak usudih da pomislim da ona nije najpametnija.
 
Rekoše danas da niko nije došao u školu. Po meni i ne treba, ok mi je predlog da se godina završi u drugim školama dok se VR obnovi
 
MIslim da je ovo sada poslednja sansa za Srbiju, apsolutno poslednja.
Vec vidimo da zombirane generacije ispod 30 sve ovo ne zanima, oni su srecni sa svojim tabletima i tabletama.
Smisla bi mozda imalo blokiranje auto puteva, slicno kao kad su bili litijumski protesti, ali s obzirom na Ciutu i Kreni Promeni, sanse za izdaju su velike.
Ako se ova prilika propusti. Gotovo.
 
Piše na početku teksta dramaturg.
Upravo u ovoj emisiji gde su govorili mnogo kompetentniji ljudi se predlaže da se nastavi sa nastavom jer upravo povratak nekojvl rutini ka koliko bilo bolno moze da pomogne. Ali generalno je medijski prostor pretrpan sveznalicama
 
I šta je rešenje? Da im se skrati gradivo još više? Da bi radili šta? Visili na TikToku i Instragamu još više? Igrali igrice još više? Slušali IDJ još više?

Geografiju može da ih nauči nastavnik, da budu ljudi mora porodica da ih nauči. Nijedan nastavnik ni predmet ne može da zameni kućno vaspitanje.

Jel pitaš mene ili si sam sebi dao odgovor?

Ne mislim da treba da se skrati gradivo, ali mislim da nekim stvarima treba da se da manje pažnje, da bude sažetije, ako je baš nužno zarad neceg boljeg i korisnijeg, a da se na konto toga vrate predmeti domaćinstvo, da se tehničko obrazovanje proširi, da se uvede neki novi opšteživotni predmet...Ali ne da bude opisno ocenjivan, nego kao i drugi predmeti, ocenama. Svi ste imali, a i ja sam, u odeljenu u Osnovnoj, a i u Srednjoj skoli, jednog, do dvojicu, koje je maltretiralo celo odeljenje i bili su lutke za udaranje svima. I ne može niko da me ubedi da razredni starešina ili neko od nastavnika to ne primecuje. Naravno da primecuje, nego nece time da se bavi iz nekog razloga, nije to njegov problem, to jednostavno tako mora. I neko od takve dece pokusa da privuce paznju nekim glupstima, pa bude jos vise ismejavano obicno, dok se pakao škole za njega ne zavrsi. A desi se i ovakav izolovan slučaj, kakav se desio sada u nasem gradu. Ne mora da bude da je maltretiran, mozda je i neki drugi socioloski problem uzrok.

Nemam ništa protiv da moje dete igra igrice. Ali imam, ako samo to radi i da se zatvori u kucu ceo dan, nema potrebu da se sa nekim druzi, prošeta, bavi sportom,...A mnoga deca to rade, roditelji od jurnjave za novcem ne obracaju paznju. I onda posle: ,,Kako je asocijalno? Zašto se zatvara? Zašto ne priča?...." Normalno je da ti neko odgovara, neko me. Ali ako ti niko ne odgovara i povlacis se u sebe, praveci u igricama svoj svet i gledajuci u telefonu izvor zadovoljstva i zanimacije, to je veliki problem. Pritom mnoga danasnja deca imaju potrebu da se dopadaju svima i kada se nekome ne dopadnu, to je problem. Bio sam i ja dete, ali ni tada nisam imao potrebu da se svima dopadnem...Kome sam bio dobar i on meni, druzio sam se, ko nije, nisam i bilo me je baš briga sto nisam.

Psihološki problemi se ne dešavaju danas, a njihove posledice se vide sutra. To je višednevni, višemesečni, a često i višegodišnji proces. I niko ne može da me ubedi, da neka osoba bliska osobi koja ima taj problem, nije mogla to da primeti i reaguje ili bar proba da reaguje.

A slažem se svakako da nijedna škola, redovna, vanredna, dodatna, neka osma, ne može da zameni roditeljsko vaspitanje i ono čemu roditelj može da te nauči. Kao i koji problem u životu možeš da imaš, ako te roditelj neke stvari ne nauči. Tačnije, koje sve probleme možeš da imaš.
 
Vrh