Šta je novo?

Skyline Belgrade [Stambeno poslovni kompleks | 100 000kvm]

Da ponovo par slika koje sam postavio još u leto 2014., u pokušaju da na samom početku objasnim zašto je Savski amfitetar sasvim poseban, odnosno od čega će morati da se polazi kada se razmišlja u urbanističkim principima koji treba da diktiraju rešenja na ovom mestu. Izvor ograničenja je dakle već formirana, stara urbana matrica koja se mora čuvati, ali koja je loše povezana, sa lošim saobraćajem, zatim oblik terena i prisustvo reke. Ovo ograničava obim i vrstu aktivnosti koju treba razvijati u starom gradu (dakle ne svaki biznis, ne svi sadržaji, i ne bilo kakva arhitektura), zahteva da svako rešenje prati promišljena ideja o svim tipovima saobraćaja i komunikacija koji to rešenje može podržati na ovako infrastrukturno kritičnom mestu, i na kraju zahteva jasnu svest o tome koliko je Savski amfitetar ključan za panoramu i istorijski identitet grada. U vezi ovog poslednjeg sam jedva nekako iskopao relativno pristojnu sliku reljefa grada (pošto iz nekog neobjašnjovog razloga ne postoji ni jedna zaista dobra, iako bi reljef trebalo da bude jedna od osnova planiranja)

BeogradReljef.png


Ovde se dobro vidi da je dno Savskog amfiteatra fokus svih pogleda, dakle mesto kroz koje svi oni prolaze. Odakle god da se gleda, sa bilo koje padine ili viših zgrada po čitavom krugu od 360 stepeni oko njega, uvek pogled prelazi preko SA.

BeogradReljef3.png


Ovo znači da se u čitavom Savskom amfiteatru MORAJU graditi samo niske zgrade. I upravo je to planovima i bilo predviđeno, što ste mogli pročitati u deklaraciji Akademije arhitekture. Zašto moraju? Zato što je u suprotnom "cena" tog gubitka prevelika. Naime, ako u sredini napravite nešto visoko, sa tog objekta ćete zaista dobiti dobar pogled. Ali, prvo,

ne tako dobar kao sa viših objekata po obodu SA (ili grada), jer se sa tih (već i po terenu viših) mesta vidi sve što se vidi i iz centra SA, i još čitav, posebno zanimljiv SA pride, i drugo,

zato što gradnjom samo par zgrada u centru kruga SVI po njegovom obimu gube pogled, a njih potencijalno ima mnogo više. Zauzimanje centra lako kvari vidik SVIMA unaokolo. Pa se takva "trampa" ne isplati, bar ne gradu, jer sem gubitka istorijskog vizuelnog identiteta, više vidikovaca i zgrada gubi pogled nego što što ga novih zgrada dobija. Pa je i po kulturnom i po numeričkom kriterijumu to loša ideja.

Sledeće su takođe stare slike da bi se olakšala vizuelizacija oblika terena u SA, odnosno "kotline". Ovde se jednostavnije vidi kolika se vizuelna šteta pravi ako se u sredni kotline pravi bilo šta visoko, umesto po njenim obodima i dalje, svuda unaokolo. Površina dna SA je mala u odnosu na ukupnu površinu grada, pa dobrih mesta za pravljenje kula ima na pretek. Ne gubi se puno, a mnogo se dobija. Inače, ovde je konkretno bila ideja da se pokaže da je biciklistička staza duž obale Save po važnosti na višem mestu u hijerarhiji od bilo koje druge biciklističke saobraćajnice u gradu. To je naša magistrala, auto put. I zbog važnosti mesta koje treba da spoji, i zato što (zbog oblika terena) uopšte ne postoji druga putanja kuda se ona može provući. Čisto da bi se videlo kolika je zaista tragedija previše uska obala u BNV-u. Ali sada može poslužiti i kao ilustracija oblika terena i indikacija granice koju postavlja reka.

Beograd3DObalskaStazaAn.gif


A ovo je trebalo da dočara da se "zidom" od visokih zgrada prostor oblika polukružnog amfitetra pretvara u zatvorenu kotlinu, što menja čak i mikro klimu centra grada, da ne spominjem vidike i panoramu Beograda o kojima sada pričam. Nažalost, dodatkom tri maltene spojene kule Skyline-a koje sada prodiru u unutrašnjost ovog prostora, duž trase auto puta, ovaj plavi "zid" sada skreće u obliku slova Г i odlazi čak i u unutrašnjost SA. Pa sve postaje JOŠ gore, još zatvorenije, i još ružnije. Ovde imate i visine pojedinih tačaka, pa računajte. Kula Skyline je za razliku od kule u BNV-a kraća, ali na višem terenu, pa će njen vrh verovatno završiti na sličnoj visini. Sad to uporedite sa visinom hrama Svetog Save ili sa Terazijama.

SavskiAmfiteatarProfil1.jpg
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=430405#p430405:3ng23e4g je napisao(la):
Пантограф » 27 Jan 2017 11:52 am[/url]":3ng23e4g]Урбанизам је овде умро, а Београд је после век и по променио курс и од европског тежи да се претвори у северноамерички град.
Ovo je suština svega, mada bih rekao da je naša situacija još gora. Tamo se ipak razmišlja šta se radi, jedino što su oni koji imaju najviše koristi od tog razmišljanja ipak malo uži slojevi društva nego u Evropi. A kod nas, kakve god da su ranije bile urbanističke greške ili uspesi, sada je svaka vrsta razmišljanja o gradu i njegovoj budućnosti jedostavno napuštena u korist trenutnog interesa uskog kruga ljudi. Urbanizam ste ranije mogli kritkovati ili hvaliti, pošto je tu bilo svega, ali sada više ne postoji, ukinut je. Ili ste mogli kritikovati arhitekte, ili konkurse, pošto je u sistemu stvaranja i odlučivanja ipak bila prisutna bar neka ideja iz te oblasti, dobra ili loša. Međutim trenutno je JEDINI preostali "urbanistički" kriterijum sasvim nepovezan sa njim, i svodi se isključivo na novac, pošto se raubovanje gradskog zemljišta gigantskim multifunkcionalnim "mašinama za keš" vidi kao jedini preostali "dobar biznis" u gradu. SAMO sredstvo ogromne zarade, posrednik u neprestanoj igri između onih koji imaju političku moć i onih koji imaju pare. Nikakvog razmišljanja o gradu tu više nema, a građane je ovde smešno i pominjati. Pa još da se to ne dešava na najboljim lokacijama koje uopšte imamo ...
 
што коментари на овом форуму све више личе на коментаре са Бљуца и других сајтова?
 
Da pohvalim Igorov tekst o najavljenoj gradnji, samo jedno pitanje,
u tekstu se navode dve faze gradnje. Da li ima više detalja, šta to dele u dve faze i
koje kule idu u prvu fazu?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=430507#p430507:3eiirexd je napisao(la):
zexland » 27 Jan 2017 11:08 pm[/url]":3eiirexd]Zuma predimenzionan ti je teren u GE. Kvaris vizure :)
Znam, to je namerno ugrađeno u Google Earth i u većinu programa za vizuelizaciju, inače je teško steći pravi utisak o obliku terena. Zgrade sam povećao za isto toliko, pa se ništa ne menja. Problem je što je tačka gledišta ljudi u gradu veoma niska. Linije pogleda je ili horizontalna ili tek pod malim uglom u odnosu na horizontalu. Zbog toga je subjektivni utisak posmatrača na površini zemlje takav da im je i najmanja neravnina terena drastično preuveličana (pošto je posmatraju pod veoma malim uglom). Međutim, pošto se u programima za vizuelizaciju gleda iz sasvim neprirodnog ugla, odozgo, što sabija prostor, programeri su ugradili isticanje visina da bi utisak o terenu u programu bio približniji subjektivnom osećaju oblika zemljišta koji bi korisnik programa imao da je na njemu. U suprotnom se ništa ne vidi, tačka gledišta je za nas neprirodno visoko, pa ne postoji realan osećaj o obliku terena i međusobnom odnosu prepreka na njemu. To ne izgleda ovako kad se gleda iz helikoptera, ali je to nebitno zato što ovo zemljište i zgrade mi nikada nećemo gledati iz njega, pa to i nije kriterijum.
 
Račun visina:

Zemljište na kome je bivši SUP je po Guglu na 100 metara nadmorske visine. Zemljište na kome se gradi BNV će biti na 77 metara nadmorske visine. Dakle nadmorske visine vrhova ovih zgrada su na kotama:

Najviša kula Skyline-a je na 100 + 129 = 229m
Najviša kula BNV-a je na 77 + 168 = 245m
Razlika među njima je samo 16 metara.

Srednja kula Skyline-a je na 100 + 77 = 177m
To je ista nadmorska visina kao i najviši blok u BNV-u, blok 21, od 100 metara (77+100 = 177m)

Najniža kula Skyline-a je na 100 + 64 = 164m
To je ista nadmorska visina kao i drugi po redu najviši blok u BNV-u, blok 18, od 90 metara (77+90 = 167m)

Dakle vrhovi kula su na: 164m, 177m i 229m.

Terazije su na 125 metra (ili 116?).
Hram Svetog Save je na 134 metra.
Terazijska Zvezda je na 147 metara.

Ukratko, nove kule su više od bilo čega u starom delu grada i među najvišim blokovima u BNV-u. Recimo najviša kula se izdiže okruglo 100 metara IZNAD Terazija. Pa vi sad vidite kako će da izgleda ostatak grada sa svojim starim zgradama naspram, ili bolje reći ispod, kombinacije dva suseda, BNV + Skyline.

Po velikim zapadnim gradovima su verovatno svi ludi, pošto tamo može da postoji visinska regulacija, ali to nama ne treba. Ukinuli smo je dekretom. I naravno da nikom ni na kraj pameti nije palo da je zameni bilo čim, i tako ograniči šta poštovani prijatelji investitori mogu da zidaju.

BNV_Blokovi_i_visine.jpg
 
Visina vrha kupole hrama Svetog Save iznosi 70 m, dok je glavni pozlaćeni krst visok još 12 m, što vrhu hrama daje ukupnu visinu od 82 m, a nadmorsku visinu od 134 m (64 m iznad nivoa reke Save).

134 + 70 = 204 m + 12 = 216 m

Vrh pozlaćenog krsta na kupoli hrama se nalazi na 216 m nadmorske visine.
Mislim da ni jedna zgrada nebi smela da bude viša od vrha kupole hrama koja se nalazi na 204 m nadmorske visine.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=430524#p430524:2ie06k7c je napisao(la):
Stomatolog » 28 Jan 2017 02:19 am[/url]":2ie06k7c]
Mislim da ni jedna zgrada nebi smela da bude viša od vrha kupole hrama koja se nalazi na 204 m nadmorske visine.

Надам се да је ово био сарказам.
 
A beogradjanka? Na kojoj je koti?

Послато са LG-D802 уз помоћ Тапатока
 
Zuma je sve objasnio, ko se ne slaže sa njim laže sebe i tvrdoglav je kao magarac. (Da se neko ne oseti uvređenim to je narodni izraz)
 
Palata Beogead se nalazi na 124m nadmorske visine, tj. 54m iznad Save. Sama visina zgrade iznosi 101m. Time je vrh zgrade na 225m nadmorske visine.
Sreća je što ova zgrada ništa neće zakloniti, veći je problem da je rugoba i nema nikakvu arhitektonsku vrednost. A dole kod BnV itekako treba zabraniti sve iznad P+5, svima kojima se to ne dopada nek idu u Abu Dabi.
 
Na stranu to što mi je obrisan post bio ingenious ( ;)), ali postavlja se pitanje zašto se od nas traži da poštujemo neka pravila prema ovim ljudima kada oni ne poštuju nikakva naša pravila (visina, uklapanje u postojeći gradski prostor...) ? Kao da jedan tuče drugoga, a drugom vežeš ruke. Ako oni urnišu naš grad pošteno je dozovliti da i mi urnišemo njih. I gde sad kad je frka nestadoše oni "Ne davimo Beograd" da idemo zajedno da protestvujemo ;)
Ako je preoštar i ovaj post, obrisati.
 
And7rey":1ivh7rv0 je napisao(la):
Palata Beogead se nalazi na 124m nadmorske visine, tj. 54m iznad Save. Sama visina zgrade iznosi 101m. Time je vrh zgrade na 225m nadmorske visine.
Sreća je što ova zgrada ništa neće zakloniti, veći je problem da je rugoba i nema nikakvu arhitektonsku vrednost. A dole kod BnV itekako treba zabraniti sve iznad P+5, svima kojima se to ne dopada nek idu u Abu Dabi.
Hvala na odgovoru. Znaci li to da ce Kula ipak biti na najvišoj tački viša po ukupnoj visini (nadmorska visina+visina zgrade). Ipak mislim da Rudo (istočnu kapiju) ne može da premaši.

Послато са LG-D802 уз помоћ Тапатока
 
Meni ovo izgleda ok. I pozicija i izgled.
Mnogo bolje nego li Kula Bg, za primer ruzan objekat
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=430599#p430599:14itvuc3 je napisao(la):
spatiotecte » 28 Jan 2017 04:09 pm[/url]":14itvuc3]
Beograd na alpama.
Bolje na Alpima nego u pustinji, a upravo smo to dobili. Pa ti vidi šta je trenutno opasnije. Bilo bi više nego korisno da i Beograđanima i projekatntima najzad dopre do svesti da im grad NIJE ravan. Da prazan list papira nije dobar model terena. Tome služe ovakve slike.
 
Moj komentar nije bio sala na tvoj racun Zumo, inace, jasno je da grad nije ravan i da treba projektovati u skladu sa topografijom.
Kontam da su se oni vodili logikom klastera visokih zgrada u epicentru amfiteatra, a to je obicno organizacija americkih gradova, sto se meni ne dopada nikako.
Bolje da je bilo par kula na vise mesta nego sto su skoncentrisali sve.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=430661#p430661:pl4m7qta je napisao(la):
Zuma » Sub Jan 28, 2017 6:08 pm[/url]":pl4m7qta]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=430599#p430599:pl4m7qta je napisao(la):
spatiotecte » 28 Jan 2017 04:09 pm[/url]":pl4m7qta]
Beograd na alpama.
Bolje na Alpima nego u pustinji, a upravo smo to dobili. Pa ti vidi šta je trenutno opasnije. Bilo bi više nego korisno da i Beograđanima i projekatntima najzad dopre do svesti da im grad NIJE ravan. Da prazan list papira nije dobar model terena. Tome služe ovakve slike.

Naši projektanti to dobro znaju. Ali ne znam da li ti je jasno da ovaj projekat niko iz Srbije nije radio. Ovo je sve došlo s Eagle Hillsom, ko god da je pravi investitor - vučićevci ili ne - sam projekat nije rađen u Srbiji.
 
Verujem da bi se imalo vise osecaja za prostor da ga je projektovao neko ko zivi u Beogradu.
 
Ova tri objekta i pridruženi aneksi su taman dovoljno veliki da se na isti način kao i na BNV-u otvaraju pitanja dodatnih kapaciteta infrastrukture za podršku. Pre svega saobraćaj, pa zatim vodovod, kanalizacija, struja, gasovod, grejanje... A pogotovo ako su znak kako će se ovde dalje graditi. Ne vidim kako sledeći objekti sad mogu biti komercijalni ako nisu slične veličine, pošto će im konkurencija biti i BNV i ovaj kompleks. Što će onda zahtevati još komunalne infrastrukture. Dakle onaj spisak iz BNV-a, trafo i crpnih stanica, cevovoda, energetskih linija i novih kapaciteta za grejanje (koje mi treba da platimo i izgradimo), više ne važi. Kanali i promeri cevi treba da budu veći, itd, sve se odmah mora dimenzionisati za veće kapacitete. A pošto već kasnimo jer ih nismo ni počeli, praktično bi odmah trebalo obezbediti više para nego što je bilo predviđeno.

A što se saobraćaja tiče, trenutno je sasvim normalno da autobus ne može da uđe na auto put, nego se polako cima po kružnoj petlji kod Arene. Svaki radni dan. Tako da ne bih računao da auto put ima bilo kakve rezerve u kapacitetu. Ako je tako u trenutku kad je narod toliko siromašan da pazi i šta može da kupi za jelo, a privreda na minimumu, kad ništa od najavljenog nije izgrađeno, šta će da bude kad kad narod BUDE imao para za porodična kola, kad se privreda pokrene sa nule, kad završeni koridori prošire gravitirajuću ekonomsku zonu oko Beograda, kad popune čitavu Dunavsku obalu sa monstrumima koje sada možemo da vidimo samo u košmarima (i naprave tunel do nje), kad naprave kompletan BNV, pa se onda još i svuda IZNAD njega počnu graditi ovakvi kompleksi kula? Tu ni obilaznica ni metro neće puno pomoći (ako i kad se uopšte napravi kompletna mreža).

Ranije sam rekao da će još jedan most preko Save verovatno u budućnosti biti potreban, još u vreme kad sam mislio da će ovako velika gradnja poput BNV-a biti izuzetak na desnoj obali Save. Pošto sad vidim da će upravo taj tip i veličina zgrada biti pravilo, a ne izuzetak, više nikakve dileme nemam. Još jedan most će nam BITI potreban. Ali trenutni "genijalni plan" je da se preko Save napravi još samo JEDNA TRAKA po smeru, pa će onda sve da bude potaman, otprilike zauvek. Kažem "zauvek" pošto se zbog BNV-a više NIKADA NEĆE MOĆI napraviti još jedan most iz pravca Zorana Đinđića na Novom Beogradu. I kako ćemo sad da rešimo taj problem, kad vidimo da se neizmenjeni "Beograd na vodi" širi i mnogo dalje od vode, a pored nje će zauzeti svaki milimetar glupim prodavnicama frižidera i spavaćim sobama? Stvari su povezane, ne može se prosto dozvoliti neograničena gradnja i pretvaranje jednog istorijskog dela grada delimično uobličenog još u turskim vremena, u masovni stambeni i biznis centar, jer on to jednostavno ne može da podrži bez radikalnih promena, pa se praviti da tako kratkovid potez neće imati ozbiljne posledice.

170125-Skyline%20Belgrade-03.jpg
 
Stare i nove fasade idu jedna uz drugu kao ... bolje da ne kažem šta.

file.php
 
Hoćeš da kažeš da niko ne zna kako se u starom delu grada prave nove zgrade? Pa je Skoplje jedina preostala mogućnost?
 
Vrh