Svaka čast Veliki Vracar. Plus za slike. :kk:
Pokušaću na osnovu dostupnih slika da analiziram trenutno stanje i procenim moguće rokove za završetak pojedinih faza projekta.
Ako dobro vidim, na stubu glavnog raspona bliže Borči (stub broj 5) do sada je završeno po 10 segmenata raspona mosta u smeru ka Zemunu i postavljena oplata za 11. segment (od 19) i po 9 segmenata raspona mosta u smeru ka Borči i postavljena oplata za 10. segment (od 19):
Slikao Veliki Vracar
Na stubu glavnog raspona bliže Zemunu (stub broj 4) do sada je završeno po 8 segmenata raspona mosta u smeru ka Zemunu i postavljena oplata za 9. segment (od 19) i po 7 segmenata raspona mosta u smeru ka Borči i postavljena oplata za 8. segment (od 19).
Slikao Veliki Vracar
Imajući u vidu da se sa slike koju je Zuma slikao 14. maja i na ovu temu foruma okačio 18. maja vidi da je na stubu broj 5 postavljena oplata za 2.segment raspona u smeru ka Zemunu, prosečna brzina izrade jednog segmenta je do sada 13 dana:
Slikao Zuma
Obzirom da dolazi jesen i sa njom kraći dani i lošije vreme, a sa druge strane imamo preostale segmente bliže sredini raspona manjeg poprečnog preseka, prosečno vreme izrade preostalih segmenata ne bi trebalo da bude duže od 13 dana. Prostom računicom može da se proceni da bi poslednji 20 segment glavnog raspona u smeru ka Zemunu mogao da bude gotov do sredine februara, a u smeru ka Borči do kraja februara. Naravno ako ne bude nepredviđenih okolnosti.
Na satelitskoj slici na Google Earth-u od 19.07.2013. godine se može videti da je na borčanskoj strani završen veći deo gornje konstrukcije od prefabrikovanih betonskih grada koja se oslanja na stubove od 21 do 27 između kanala i nasipa i to u oba smera:
Beobuild
Ostalo je da se postave prefabrikovane betonske grede između stubova 21 i 22 čime će se ova konstrukcija spojiti sa delom mosta čija se gornja konstrukcija radi metodom pokretne skele. Kako bi se prilazna mostovska konstrukcija spojila sa nasipom pristupnog puta, neophodno je još da se izliju stubovi 28 i 29 na mestu gde se trenutno izrađuju prefabrikovane grede, dok je stub 30 na samom pristupnom nasipu ranije urađen:
Beobuild
Osnovu gornje konstrukcije ova tri polja bi takođe trebale da čine prefabrikovane grede. Po njihovom postavljanju sledi izlivanje ploče gornje konstrukcije od stuba 21 do 30.
Na borčanskoj strani se privode kraju i radovi na gornjoj konstrukciji dela mosta na stubovima u smeru ka Borči koja se radila metodom pokretne skele (između stubova 6 i 21). U toku je izrada poslednjeg 15. segmenta koji se oslanja na stub 6 na kome će se, kada se završi, oslanjati i bočni krak glavnog raspona na stubu 5:
Beobuild
Slikao Veliki Vracar
Radovi su nešto sporijim tempom otpočeli krajem prošle godine da bi se intezivirali na proleće ove godine. Od tada pa do danas jedan segment je prosečno rađen brzinom od 16 dana po segmentu. Ne znam da li odmah po završetku ove konstrukcije nameravaju da počnu radove i na gornjoj konstrukciji na stubovima sa borčanske strane u smeru ka Zemunu, ali ovim tempom bi mogli da ove radove okončaju za 8 meseci od njihovog početka.
Sa zemunske strane počelo je raščićavanje terena za pristupnu saobraćajnicu mostu:
Slikao Nebojsa
Završen je stub broj 1 na zemunskoj obali, stub broj 2 i stub glavnog raspona broj 4 u vodi, dok je stub broj 3 u izgradnji. U toku je nasipanje zemlje i izrada platformi na šipovima koje će nositi skele prilikom izrade gornje konstrukcije mosta sa zemunske strane:
Slikao Nebojsa
Slikao Nebojsa
U postu sam izneo moju okvirnu procenu za mogući završetak radova na pojedinim fazama projekta. Naravno, realna situacija zavisi od predviđenog tajminga izvođača i od mogućih nepredviđenih okolnosti.
Toliko od mene i izvinjenje ako sam nekoga udavio.
EDIT: Novi link za jednu sliku