Šta je novo?

Severna Tangenta, Most Zemun - Borča

Ja bio zadivljen razlikom u visini starog i modernog dimnjaka, a ti meni odmah nešto o pseudonauci i politici :)
 
k03n.jpg


epv3.jpg


xxrj.jpg


gq2k.jpg
 
Đilas:Kinezi kasne a žele još novca
IZVOR: TANJUG
Beograd -- Kineska kompanija CRBC kasni na gradnji mosta Zemun - Borča i traži pomeranje roka za šest meseci i dodatnih oko 19 miliona evra, kaže Dragan Đilas.

"Mi naravno nećemo da platimo ništa i tražimo da bude u roku, jer ako kasne moraće da plate penale", rekao je gradonačelnik Beograda u tehničkom mandatu na okruglom stolu o suzbijanju rada na "crno" u građevinarstvu.

On je naveo da domaći izvođač prati predviđenu dinamiku za prilazne puteve, dok Čajna roud end bridž korporejšen (CRBC) kasni.

Napominjući da strane firme anagažovane u Srbiji pokušavaju da nametnu neke stvari koje im odgovaraju, Đilas je kazao da su Kinezi bili najoriginalniji, te da su, pored toga što finansiraju projekat i njihova firma gradi most, tražili da i nadzor bude kineski, što grad Beograd nije prihvatio, već je angažovao kompaniju "Luj Bežer".

Kinezi su, kako je rekao, tvrdili da se kod njih tako radi.

Đilas je ranije najavio da će most Zemun - Borča biti završen do kraja 2014. godine, a CRBC je prethodno najavljivao da će radovi biti gotovi do idućeg oktobra .

Prema ranije potpisanom sporazumu izmedu Vlade Srbije i Kine, most Zemun - Borča će biti dugačak 1.507 metara, širok 29,1 metar i visok 22,8 metara, sa ukupno šest kolovoznih traka i pešačko-biciklističkim stazama sa obe strane.

Most će imati dva veća raspona sa kosim zategama, za prolaz brodova. Dužina svih pristupnih saobraćajnica biće 21,5 kilometara.

Ukupna vrednost izgradnje mosta trebalo bi da bude 170 miliona evra, od čega 25,5 miliona evra finansira Vlada Srbije, a 144,5 miliona evra kineska banka Eksim, uz poček od tri godine, fiksnu kamatnu stopu od tri odsto godišnje i rok otplate od 15 godina.

http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php ... _id=757835
 
Wild Duck":2896q7zu je napisao(la):
"Mi naravno nećemo da platimo ništa i tražimo da bude u roku, jer ako kasne moraće da plate penale", rekao je gradonačelnik Beograda u tehničkom mandatu na okruglom stolu o suzbijanju rada na "crno" u građevinarstvu.
Reče čovek koji je digao kredit za "ubrzavawe radova" ... Licemer.
 
Mada je dobro ovo oko nadzora. Toga sam se i pribojavao, da postoji mogucnost da izvodjac radova i nadzire iste. To bi, u ovom slucaju, bila katastrofa.
 
On je naveo da domaći izvođač prati predviđenu dinamiku za prilazne puteve, dok Čajna roud end bridž korporejšen (CRBC) kasni.


Ова реченица више пута је тумачена обрнуто. И сам сам збуњен остао. Сада је све сигурније да је тачна а и мој утисак приликом обиласка градилишта, вишеструког, са обе стране је такав. Да Ратко Митровић и компанија задивљују напредком и озбиљношћу ( обзиром да је домаћа радиност деценијама у дефанзиви )
Домаћи део градилишта врви од активности а прашина се диже истовремено на неколико километара градилишта, као последица активности камиона и механизације. Док кинези имају свој неки ритам и мирноћу.
Нису исти типови радова, за поређење. Али мени су наши у односу на кинезе оставили јачи утисак добре организованости и професионализма. Њихов напредак је видљивији, можда и због горе поменутих различитих радова, али су касније у исте и ушли.
Све једно. Ко год покуша да закасни, нека заборави на профит, треба да му се одере кожа са леђа, све што се може наплатити предвиђеним пеналима, и да заборави будуће радове у Србији. А ако пенали нису ригорозни у самом уговору, на одговорност позвати наше који су га парафирали. Сад и увек у будуће, без попуста!
 
Wild Duck":vsjjarmd je napisao(la):
Đilas:Kinezi kasne a žele još novca
IZVOR: TANJUG
Beograd -- Kineska kompanija CRBC kasni na gradnji mosta Zemun - Borča i traži pomeranje roka za šest meseci i dodatnih oko 19 miliona evra, kaže Dragan Đilas.

"Mi naravno nećemo da platimo ništa i tražimo da bude u roku, jer ako kasne moraće da plate penale", rekao je gradonačelnik Beograda u tehničkom mandatu na okruglom stolu o suzbijanju rada na "crno" u građevinarstvu.

On je naveo da domaći izvođač prati predviđenu dinamiku za prilazne puteve, dok Čajna roud end bridž korporejšen (CRBC) kasni.

Napominjući da strane firme anagažovane u Srbiji pokušavaju da nametnu neke stvari koje im odgovaraju, Đilas je kazao da su Kinezi bili najoriginalniji, te da su, pored toga što finansiraju projekat i njihova firma gradi most, tražili da i nadzor bude kineski, što grad Beograd nije prihvatio, već je angažovao kompaniju "Luj Bežer".

Kinezi su, kako je rekao, tvrdili da se kod njih tako radi.

Đilas je ranije najavio da će most Zemun - Borča biti završen do kraja 2014. godine, a CRBC je prethodno najavljivao da će radovi biti gotovi do idućeg oktobra .

Prema ranije potpisanom sporazumu izmedu Vlade Srbije i Kine, most Zemun - Borča će biti dugačak 1.507 metara, širok 29,1 metar i visok 22,8 metara, sa ukupno šest kolovoznih traka i pešačko-biciklističkim stazama sa obe strane.

Most će imati dva veća raspona sa kosim zategama, za prolaz brodova. Dužina svih pristupnih saobraćajnica biće 21,5 kilometara.

Ukupna vrednost izgradnje mosta trebalo bi da bude 170 miliona evra, od čega 25,5 miliona evra finansira Vlada Srbije, a 144,5 miliona evra kineska banka Eksim, uz poček od tri godine, fiksnu kamatnu stopu od tri odsto godišnje i rok otplate od 15 godina.

http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php ... _id=757835


Interesantno je kako sve do danas gospodinu Djilas Draganu nije bilo poznato sta su sve kinezi trazili iako je u gradu bio na vlasti do juce, a u Republici takodje vladu cinila koalicija DS -SPS.
Dal to znaci da je sve dok je njegovo dupe bilo na rukovodecem polozaju ova informacija bila nevazna?
E pa u tom slucaju mislim da postoje elementi za krivicnu odgovornost, jer koliko znam prikrivanje kriminala je takodje kaznjivo zakonom.
 
Тако је Лаки. Једном мора неко да се опече, да се следећи замисли.
 
Znaci nista od oktobra 2014 . Plasim se da ce to biti duze od 6 meseci
 
Нема никаквог криминала,барем не са кинеске стране

Истине ради :) :

Na licitiranu cenu od 220 miliona dolara Kinezi imaju pravo da naplate još 10 odsto naknadnih radova, tako da ukupna cena ne bi smela da pređe 245 milona dolara. Za sada kineska strana ima samo dva odsto potraživanja za naknadne radove iako je više od pola posla gotovo.
http://www.rts.rs/page/stories/sr/story ... parom.html
 
Делијо, каква је ситуација са овим делом уговора, ако касне?
Мислим, да ли плаћаш накнадне радове и ако треба да плаћају пенале?
Како се у опште одређује то накнадно?
Да ли ту улази и убрзавање радова? Тада би могли да блеје па после да траже кинту да убрзају. Не знам како то функционише?
 
Мимо те наше паралелне стварности коју зовемо Србија у којој се крше сви логички принципи и закони (као што је био случај са убрзањем радова на Мосту на Ади) извођач плаћа пенале инвеститору ако дође до непредвиђеног кашњења а не обрнуто.
 
Meni sve ovo liči na zakulisne radnje Kineza. Lukavi su oni. Do samo pre par meseci su se hvalili kako sve ide po planu i da će most biti završen na vreme, a možda i pre roka. Ne mogu da se vade na nas zbog novca, obzirom da ih kreditira njihova banka. Eventualno mogu da se žale zbog kasnog uvođenja u posao sa zemunske strane, ali ti radovi nisu tako velikog obima da ne mogu da se završe u narednih godinu dana. Uostalom, sada je jasno da je problem most. Opet, prateći tempo dosadašnje gradnje mosta, rekao bih da imaju sasvim dovoljno vremena, što sam i napisao u nekom od prethodnih postova (viewtopic.php?p=246138#p246138). Naravno, sve pod uslovom da nastave ovim tempom i da se nisu pojavili neki veliki tehnički problemi na do sada izgrađenoj konstrukciji. Ne mogu da tvrdim, ali mi se čini da su u poslednje vreme usporili sa radovima, a deluje mi da ih ima manje. Možda taktiziraju, a vezano za eventualno dobijanje novih kapitalnih poslova u Srbiji.
 
I ja tako mislim, obzirom da je upravo u toku nabavka koncesije za put Beograd-Požega, gde učestvuje više kineskih kompanija. Tu je i najava projekta Pojate-Preljina, takođe namenjenog kinezima, pa pravac Novi Sad-Loznica sa tunelom ispod Fruške Gore i mostom preko Save kod Šapca.
 
Па управо у том смислу сам поставио Делији питања. Ја не знам детаље уговора али знам да кашњење може бити само темпирано. Радови у Земуну су јако мали проценат, а не знам да ли их раде домаће фирме, пошто су такође приступни путеви?
То не може бити разлог, можда за та два посто које су тражили, али и та два су превише за то.
Такође ми је јасно да је за игру потребно двоје. Па ако има муљања, ни Кинези нису чисти у том блату.
Пратићемо
 
pa ako bi kinezi hteli da dobiju i druge poslove u našoj zemlji, zar im ne bi bilo u završe radove pre roka i u okviru budžeta da naprave primer za ostale poslove....
 
MilisaV":2cmudrb3 je napisao(la):
pa ako bi kinezi hteli da dobiju i druge poslove u našoj zemlji, zar im ne bi bilo u završe radove pre roka i u okviru budžeta da naprave primer za ostale poslove....

Kad bi to bio kriterijum za izbor ponuđača u "JP Putevi Srbije", svakako bi tako postupio i CRBC. Međutim dosadašnje iskustvo pokazuje da dotično JP uglavnom dodeljuje poslove firmama koje daju damping cene, kasnije ih nazidaju preko svake mere i granice, otegnu radove 3,4 godine preko roka i kasnije za to traže i naplate penale od JP. :bash:

Tako da CRBC radi u svom najboljem interesu.
 
Тако некако. ЦРБЦ са Ексим Банком је продужена рука НР Кине и као таква није подесна за српске комбинације па већ сада постаје јасно да је наши политичари желе отписати као партнера за будуће пројекте у Србији. Услови за Вељину злочиначку концесију су такви да мали милион других мањих и мутнијих кинеских фирми може конкурисати. Треба само повезиати чињенице: Епилог са Алпином,проблем са кредитом за моравски аутопут,ову концесију,негативна пропаганда последњих месеци у вези моста Земун - Борча... Дакле,бојим се да је ЦБРЦ решио да извуче максимум пара који дозвољава уговор из овог пројекта и да се покупи из Србије.

Поврх свега,треба узети у обзир и то да се Србија стратешки определила да нестане као и то да смо се окренули својим традиционалним пријатељима - Немцима,па чак и довели неке од њих у Владу.
 
Pa posto se pominje da je CRBC usao u posao modernizacije pruga u Srbiji doduse za sada samo na nivou projektovanja, ovo moguce taktiziranje im bas i nije preporuka...
 
Da li su se kinezi i zvanicno izjasnili povodom probijanja rokova i dodatnih placanja .

Nekako, bio sam naivan da poverujem da ce ovo biti prvi projekat koji ce biti zavrsen u roku .
 
Па много су људи идеализовали Кинезе, још то чине. А то је једино што је увек непотребно. Потребна је трезвеност и неповерење, до краја радова и до коначне конзумације производа, пробе.
Има примера и у обичним фирмама да се праве штетни уговори са извођачима радова, послови су вишеструко прецењени, лоше се изводе а иста их фирма поправља за додатне износе. То је начин да се испумпа новац и подели између надлежних који додељују посао и самог извођача. Плашим се да је то и овде случај. Одмах ми је деловало прескупо, сада почиње и прашина да се диже.
На крају, неће бити грбави ни наручиоци ни извођачи. Већ по обичају цела наша подводљива нација, са све својим симпатијама према свему, свачему и свакоме са стране.
 
ЦБРЦ уговор није прекршио нити украо било какве паре. Са друге стране,материјала за критику наше стране има на претек.
 
Да ли је наша страна прекршила уговор или украла паре?
Сигуран сам да пљачка може да се одиграва и кроз правно чисте токове. По мени посао не вреди 170 милиона евра, јер сам видео друге примере за поређење. Али потписано је, тако да није пљачка, ок.
 
Vrh