Zemlja (ne)ometa neimare
N. V. BRKOVIĆ | 06. februar 2011. 21:43 | Komentara: 1
Izgradnja mosta Zemun - Borča počeće u maju, a u toku je rešavanje imovinsko-pravnih odnosa. Eksproprijacija placeva, gde će nići "kineski" most, biće nadoknađena stanovima ili novcem
Budući izgled mosta Zemun - Borča
SRODNE VESTI
Preuzimanje PKB uštedelo milione
Most Borča – Zemun niče od proleća
Mostovi tope gužve
Gradi se most "Prijateljstvo"
Most nema prepreke
GLAVNI projekat za "most prijateljstva" je urađen i prvi ozbiljni radovi na povezivanju Zemuna i Borče počeće u maju. U toku je rešavanje imovinsko-pravnih odnosa na obalama Dunava. Za razliku od borčanske strane, gde je zemljište u većinskom vlasništvu PKB i nema problema sa eksproprijacijom, sa zemunske se taj problem rešava.
U Direkciji za gradsko građevinsko zemljište i izgradnju Beograda kažu da je na ovoj strani saobraćajnice utvrđen status svih objekata i trenutno su pred službama opštinske uprave u toku postupci za eksproprijaciju.
- Prava na objektima polaže dvadesetak fizičkih i pravnih lica, a po okončanju pojedinačnih postupaka pristupiće se pripremanju sporazuma o naknadi za eksproprisanu imovinu u skladu sa njenom tržišnom vrednošću - objašnjavaju u Direkciji. - Na levoj obali Dunava rešavaju se imovinsko-pravni odnosi na neizgrađenom građevinskom zemljištu i s obzirom da prava na tom zemljištu uglavnom imaju različite državne ustanove ili preduzeća, u Republičkom geodetskom zavodu u toku su postupci upisa prava na zemljištu u korist grada Beograda.
OBEŠTEĆENjE
- Eksproprijacija na zemunskoj strani mnogo je teža i taj deo će ići postepeno. Svi ljudi koji tamo žive moraju biti obeštećeni - rekao je gradonačelnik Dragan Đilas prilikom nedavnog obilaska nastavka radova na mostu Obrenovac - Surčin. Đilas je takođe istakao da se kao mudra pokazala odluka grada da se ne dozvoli privatizacija PKB jer bi danas republika i grad Beograd bili prinuđeni da nekoj privatnoj firmi plaćaju desetine miliona evra za otkup zemljišta kako bi se gradile saobraćajnice.
Iz Direkcije dodaju da će ukupna visina naknade koja treba da bude isplaćena biti poznata po zaključenju svih sporazuma. Naknada će biti vraćena kroz dodelu stanova za raseljavanje ili u novcu.
Novi most preko Dunava biće dugačak 1.499 metara, a širok 29,10 metara. Imaće ukupno šest kolovoznih traka i pešačko- biciklističke staze sa obe strane, sa pristupnim saobraćajnicama, dužine 21,6 kilometara. Most je sastavni deo "severne tangente" koja će da spoji dve obale Dunava.
Trasa će ići od novog Novosadskog puta od Ulice cara Dušana u Zemunu. Odatle saobraćajnica prelazi (mostom) Dunav i nastavlja do Zrenjaninskog puta obilazeći naselje Ovča. Zatim se saobraćajnica spušta prema Pančevačkom putu i povezuje sa trasom spoljne magistralne tangente koja prelazi mostom preko Dunava na šumadijsko područje grada.
Izgradnja mosta mogla bi da podstakne izgradnju "trećeg Beograda" na levoj obali Dunava, čija je površina kao polovina Novog Beograda. Kada most bude završen taj deo će biti udaljen od centra svega 15 minuta.
http://novosti.rs/vesti/beograd.74.html:318159-Zemlja-neometa-neimare