Šta je novo?

Severna Tangenta, Most Zemun - Borča

Припреме су почеле 1998, градња 2000, завршен 2004. Дубина мора је до 65m на том месту, а мореуз се шири 30 mm годишње.
 
Arnorian":exwtqacm je napisao(la):
Слајд 7 није кинески мост. То је Рион-Антирион мост у Грчкој код Патраса, преко Коринтског залива. Направио га је Француско-Грчки конзорцијум. Дуг је 2880m, има четири пилона у мору и коштао је 630 М€ (завршен пре рока, у буџету).
"Арнориан" у сваком случају хвала на обавештењу, како сам и ја добио ове слике од пријатеља, тако сам их и објавио. Можда су овај мост у Грчкој делом финансирали и градили кинези, па је аутор (извесни Е. Чеонг) ове пауер поинт презентације, која је рађена 2003. године, дао себи за право да га сврста у "кинески мост" !!!
Ако треба да онда избришемо ову слику (слајд 7) са ове листе мостова !
 
Нису га Ханци ни градили ни финансирали, сигурно је грешка. Њима није потребно да се ките туђим перјем. Истакао сам ово јер се ради о изузетном мосту у суседству. Сори на оф-у.
 
Arnorian":3p1yn3eq je napisao(la):
Слајд 7 није кинески мост. То је Рион-Антирион мост у Грчкој код Патраса, преко Коринтског залива. Направио га је Француско-Грчки конзорцијум. Дуг је 2880m, има четири пилона у мору и коштао је 630 М€ (завршен пре рока, у буџету).
Емисија о изградњи моста ми је једна од најомиљенијих. Ако се добро сећам ишла је на "Мегаструктурама" на "Националној Географији".

---
Готово сам 100% сигуран да Кинези нису ни једном једином речју споменути.
 
Градоначелник Београда Драган Ђилас је овом приликом рекао да ће први конкретни радови на мосту Земун–Борча почети у мају ове године.

– Урађен је главни пројекат и нема разлога да буде било каквих тешкоћа. Са борчанске стране нема проблема са експропријацијом, јер је то земљиште у већинском власништву ПКБ-а, док је са земунске стране експропријација много тежа и тај део ће ићи постепено – додао је Ђилас.

http://www.beograd.rs/cms/view.php?id=1432795
 
Zemlja (ne)ometa neimare
N. V. BRKOVIĆ | 06. februar 2011. 21:43 | Komentara: 1
Izgradnja mosta Zemun - Borča počeće u maju, a u toku je rešavanje imovinsko-pravnih odnosa. Eksproprijacija placeva, gde će nići "kineski" most, biće nadoknađena stanovima ili novcem


Budući izgled mosta Zemun - Borča

SRODNE VESTI

Preuzimanje PKB uštedelo milione
Most Borča – Zemun niče od proleća
Mostovi tope gužve
Gradi se most "Prijateljstvo"
Most nema prepreke
GLAVNI projekat za "most prijateljstva" je urađen i prvi ozbiljni radovi na povezivanju Zemuna i Borče počeće u maju. U toku je rešavanje imovinsko-pravnih odnosa na obalama Dunava. Za razliku od borčanske strane, gde je zemljište u većinskom vlasništvu PKB i nema problema sa eksproprijacijom, sa zemunske se taj problem rešava.

U Direkciji za gradsko građevinsko zemljište i izgradnju Beograda kažu da je na ovoj strani saobraćajnice utvrđen status svih objekata i trenutno su pred službama opštinske uprave u toku postupci za eksproprijaciju.


- Prava na objektima polaže dvadesetak fizičkih i pravnih lica, a po okončanju pojedinačnih postupaka pristupiće se pripremanju sporazuma o naknadi za eksproprisanu imovinu u skladu sa njenom tržišnom vrednošću - objašnjavaju u Direkciji. - Na levoj obali Dunava rešavaju se imovinsko-pravni odnosi na neizgrađenom građevinskom zemljištu i s obzirom da prava na tom zemljištu uglavnom imaju različite državne ustanove ili preduzeća, u Republičkom geodetskom zavodu u toku su postupci upisa prava na zemljištu u korist grada Beograda.

OBEŠTEĆENjE
- Eksproprijacija na zemunskoj strani mnogo je teža i taj deo će ići postepeno. Svi ljudi koji tamo žive moraju biti obeštećeni - rekao je gradonačelnik Dragan Đilas prilikom nedavnog obilaska nastavka radova na mostu Obrenovac - Surčin. Đilas je takođe istakao da se kao mudra pokazala odluka grada da se ne dozvoli privatizacija PKB jer bi danas republika i grad Beograd bili prinuđeni da nekoj privatnoj firmi plaćaju desetine miliona evra za otkup zemljišta kako bi se gradile saobraćajnice.
Iz Direkcije dodaju da će ukupna visina naknade koja treba da bude isplaćena biti poznata po zaključenju svih sporazuma. Naknada će biti vraćena kroz dodelu stanova za raseljavanje ili u novcu.

Novi most preko Dunava biće dugačak 1.499 metara, a širok 29,10 metara. Imaće ukupno šest kolovoznih traka i pešačko- biciklističke staze sa obe strane, sa pristupnim saobraćajnicama, dužine 21,6 kilometara. Most je sastavni deo "severne tangente" koja će da spoji dve obale Dunava.

Trasa će ići od novog Novosadskog puta od Ulice cara Dušana u Zemunu. Odatle saobraćajnica prelazi (mostom) Dunav i nastavlja do Zrenjaninskog puta obilazeći naselje Ovča. Zatim se saobraćajnica spušta prema Pančevačkom putu i povezuje sa trasom spoljne magistralne tangente koja prelazi mostom preko Dunava na šumadijsko područje grada.

Izgradnja mosta mogla bi da podstakne izgradnju "trećeg Beograda" na levoj obali Dunava, čija je površina kao polovina Novog Beograda. Kada most bude završen taj deo će biti udaljen od centra svega 15 minuta.


http://novosti.rs/vesti/beograd.74.html:318159-Zemlja-neometa-neimare
 
E ...kad bi se setili da stave i tranvajske šine , pa makar ih sada prekrili asfaltom
čisto za buducnost da postoji i ta opcija, a ne ono glupavo nije tada bilo predviđeno projektom ....
 
Ok,kako konacno izgleda most?

U Novostima je ona slika sa kosim kablovima, u drugim novinama druga slika... :kafa:
 
niko ne zna. koja je ta druga verzija u drugim novinama?
 
Ne bih znao.To su te dve verzije koje su pokazane.

CIP je rekao da ce projekat biti gotov do kraja januara ove god.Sad je pitanje kad ce biti objavljeno kako izgleda.Za sada se ne zna
 


Prolazim pored ovog danima, a tek sad se setih da uzmem aparat u ruke... :D :D :D
 
110212-NTNG-03.jpg


Sve je super osim sto nije denivelisana raskrsnica sa strane zemuna.Pretpostavljam da je fazon kao UMP-tosin bunar da je bez dinevelacije,ali da je ostavljeno prostora da se denivelise jednog dana.
 
Što više gledam SMT to mi je sve severnije, još malo pa bi završio u ZR :)
 
Наратор прича о 3+3, а на рендеру је 2+2 са зауставним тракама. Ништа ми није јасно.
 
Tako je Shumar, SMT ide previse severno nego sto bi trebao i onda uopste mi nije jasno zasto odjednom naglo skrece pa ide skoro pravo do puta za pancevo.
Mogli su lepo da urade blagu krivinu od mosta zemun-borca do puta za pancevo kontinualnim radiusom umesto da idu toliko severno bez razloga pa da se vraca.

SMT po mom ima totalno glupu trasu, ne vidim tu nista logicno????
Pa dete bi znalo da ubode sestar i spoji to kako treba!!!
 
SMT je morala da ide toliko severno jer je bas ta trasa najbliza gradu, a i dalje nenaseljena. Ukoliko pogledas na mapi prolazi odmah uz Borcu. Da je prolazila bilo gde juznije morali bi stotine kuca da se ruse.
Sto se tice tog naglog skretanja.... Na tom mestu je predvidjena rasksinca u sledecoj fazi izgradnje, koja ce povezati most direktno sa Pancevom. Posto do Panceva ima jos 15 km od te lakat krivine pretpostavljam da je ovo prosto bilo jeftinije resenje.
Medjutim ni taj deo trase koji treba da izadje na pancevacki put nije tu slucajno. U buducnosti ona ce seci pancevacki put i sa jos jednim mostom preko Dunava biti direktno povezana sa Mirijevskim bulevarom. Ne google earth-u se sve dosta jasno vidi i izgleda logicno, iako je verovatno daleka buducnost.
 
Da li je moguće da kod nas ništa ne može iz prve da se napravi kako valja ?! Svako ko sada ide pančevečkim putem ludi od semafora i ograničenja bryine na onakvom putu. Takva ista stvar će se desiti i sa ovom saobračajnicom. Kako se naselja budu širila tako će se samo dodavati semafori i raskrsnice i dobićemo opet cimanje i gužve. Sve raskrsnice treba napraviti denivelisane i ostaviti sa strane mogućnost izgradnje lokalnih puteva koji će se na denivelisanim raskrsnicama uključivati na tangentu. Jedino tako će ovo imati smisla.
 
Trasa SMT ide toliko severno da dobija funkciju obilaznice a ne gradske magistrale. Pitanje je koliko će je koristiti neko iz Borče ili NBG-a kad zbog tolikog luka treba da napravi tri puta veću kilometražu (otprilike procena km) a oni iz Koteža i Krnjače neće je koristiti sigurno.
Pretpostavljam da će se najviše koristiti kao tranzit pogotovo kad je produže do PA, sa druge strane gradnja prave obilaznice BAT - PA koja treba da preuzme sav teret tranzita stoji u mestu.
 
Pa SMT i ne treba da se produzi do Panceva, on je trebao da se nadoveze na tu novu saobracajnicu istocno od na Mirijevskog Bulevara, pa da nastavi dalje kruznim putem juzno od Beograda.
OkoPanceva treba da prolazi obilaznica autoput a ne SMT.

Oni su nadovezali UMP na SMT kod saobracajnice T6, SMT na obilaznicu kod Panceva i tako se dobija spirala umesto 3 koncentricna kruga.

Jako lose resenje za Beograd u svakom slucaju...
 
По навици раде крпеж варијанту која ће бити корисна првих 10 година а онда креће хаос. Мука ми је од тих изборних полурешења, и избегавање непопуларних мера.
Добијамо трећину УМП-а на траси која је најмање потребна, даље се наставња на пола СМТ-а који глуми 1/3 обилазнице, чији је проценат изграђености 30%. Ове демократе понављају грешку комуниста из `80-тих.
 
Vrh