Šta je novo?

Severna Tangenta, Most Zemun - Borča

Lepo zapažanje, donja linija siluete lukova zaista podseća na galebova krila.
Samo da ga nekome ne padne na pamet da ga nazove "Dunavski galeb" (već imamo "Sremski gazelu" :) )
 
d898.jpg


Ова В.Врачар слика одлично говори о позицији моста. Из неког разлога то је правац који неразумно кружи, да што више заобиђе Борчу.
На правцу моста, у даљини, види се зграда, чини ми се да је ПКБ у Падинској скели, или је шећерана Ковилово. Да је траса хватала најкраћи пут, била би једно 3 километра краћа. Самим тим не знам колико јефтинија, а свакако ближа за 90% корисника. Можда је некоме од вас јасно зашто?
1.jpg

Црвене линија правац ПКБ падинска скела, плава би била траса око Борче ( и у њеном наставку има кружења )
 
Saobracajnica ovog tipa i profila zahteva ovaj polozaj kako bi se izbegla ostra ukrstanja i krivine ako bi islo kao plava varijanta koju si nacrtao (slicna je deonica na obilaznici izmedju petlje Btajnica i petlje Dobanovci). Sa druge strane pitanje je u cijem je vlasnistvu zemljiste gde je plava linija moguce da nije gradsko pa bi to bilo dodatni trosak
 
Хвала Игоре.
Узео сам то у обзир. Плава је исто власништво државе, мислим ПКБ. А траса ми је деловала предуго, нема ни неких укрштања до ЗР. пута (код којег има простора да се "закриви" по потреби) а потенцијално укрштање за Борчу нема неку разлику са све тим семафором планираним а скраћује и ту будућу саобраћајницу како год изгледала...
 
Ovako kako si nactao plavu liniju nema mesta da se napravi zakrivljenje. Misilm da je sadasnje zakrivljenje idealno. Takodje treba imati u vidu da je time dobijen veci prostor sa unutrasnje strane deonice koji ce postati atraktivno gradjevinsko zemljiste.
 
Inace nisam poznavalac lokalnih prilika na levoj obali dunava pa ne bih da sudim kao sto mnogi bez poznavanja saobracajnih prilika sude mostu preko ade.

Odokativno gledano deluje kao mini obilaznica oko naselja na levoj obali ali me zanima kako ce i koliko ce gradjanima i privredi sluziti u redovnim zivotnim aktivnostima.
 
Па ево личног мишљења...није то то!
Али непроцењиво је имати алтернативу. Можеш мислити колико сам се унервозио када је жени пукао водењак. А стање на Панчевцу непредвидљиво. Следеће породилиште Панчево или Зрењанин 8)

Овако би послужила и класична обилазница у равни са Батајницом или како су већ мозгови овде предлагали. Јер сама насеља нису покрпљена а само делови Борче и П.Скела ће имати мању километражу и то само до неких делова града НБГ Земун.

Ево Боца је једном помињао да иде из Батајнице на пијацу цвеће у Крњачи. Па се радовао логичној пречици, али тешко да има мање километара новом саобраћајницом. Од саобраћајне ће имати 15км до исте, као и кроз град, старом трасом, и то ако иде Зрењанинцем који већ осећа преоптерећење а има и све већи број семафора, разна претрчавања, скретања преко дупле пуне и других успоравања.
 
Борчанац":1uswgu3r je napisao(la):
d898.jpg


Ова В.Врачар слика одлично говори о позицији моста. Из неког разлога то је правац који неразумно кружи, да што више заобиђе Борчу.
На правцу моста, у даљини, види се зграда, чини ми се да је ПКБ у Падинској скели, или је шећерана Ковилово. Да је траса хватала најкраћи пут, била би једно 3 километра краћа. Самим тим не знам колико јефтинија, а свакако ближа за 90% корисника. Можда је некоме од вас јасно зашто?
1.jpg

Црвене линија правац ПКБ падинска скела, плава би била траса око Борче ( и у њеном наставку има кружења )




----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------



Borcanac ne znam kako si merio , ali razlika je mnogo manja . Na ovoj slici crvena linija je 7,6 , plava 7,3 , a zelena je 5,3 km , pa sad odluci koliko je skuplje crveno resenje . Ovo sto je spominjao igor za zemljiste i te kako ima smisla ( i sto se tice vlasnistva i sto se tice buduceg gradjevinskog zemljista ) , ali ulazak sa uglom i nema bas jer se to moze izvesti i u poslednjih 200 metara , a ne praviti luk 3km pre Zrenjaninca

 
Inace ,kada se vec prica o ovoj temi i pogresnoj ili dobroj lokaciji mosta , dodao bih par mojih razmisljanja .

Ne vidim da je lokacija toliko losa . Sigurno postoji dosta boljih ( nazovi gradskih lokacija ) , ali verovatno i skupljjih . u tom smislu trebalo bi pronaci na ovom oznacenom delu od Pancevca do novog mosta tu lokaciju . Videcete da to i nije bas tako jednostavno , sto samo potvrdjuje da ova lokacija mosta nije losa .



Sto se tice buducih korisnika novog mosta , stanovnici Borce bi mogli ovako podeliti svoju saobracajnu zonu u gradu .



Gde bi oznaceno crvenim, znacilo koristenje mosta Zemun - Borca , a oznaceno plavim , koristenje Pancevca.
 
Kada se radi o stanovnicima Krnjace , a i Panceva onda su zone malo drugacije .



Naravno sve je proizvoljno , ali nije mnogo ni promaseno .
 
bboris7":3w1y14zc je napisao(la):
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------



Borcanac ne znam kako si merio , ali razlika je mnogo manja . Na ovoj slici crvena linija je 7,6 , plava 7,3 , a zelena je 5,3 km , pa sad odluci koliko je skuplje crveno resenje . Ovo sto je spominjao igor za zemljiste i te kako ima smisla ( i sto se tice vlasnistva i sto se tice buduceg gradjevinskog zemljista ) , ali ulazak sa uglom i nema bas jer se to moze izvesti i u poslednjih 200 metara , a ne praviti luk 3km pre Zrenjaninca


Зеленом трасом губи смисао јер ово није градски мост. Или би био ок, али у смеру ближем центру Земуна.
Црвену трасу нисам ни мерио, она показује смер изласка моста на Банатско тло.
А моја процена плаве трасе са 3км уштеде односи се и на остатак трасе који може ближе уз насеље да иде, али и на будући приступ Борчи од половине саобраћајнице ка петљи ЗР.пут. Тај приступ би такође био ближи када би се градио за око 1км или ту негде.
Нисам веровао да кривина мора да буде 7-8км дугачка, али верујем некоме ко је компетентан, сигурно има разлога. Просто сам научио да свуда тражим уштеде. Стварно мислим да без ефикасности и штедљивости, као и економског ослањања на своје капацитете нећемо још пуно прећи, далеко стићи, напротив. Зато често и грешим, али преиспитујем, увек.
 
Da ne bude zabune nisam saobracajni inzenjer voleo bih Piglet da nam da tacniji odgovor ali iskustvo na drugim projektima kao sto sam naveo ukazuje da je to optimalno resenje.
 
Замислите се мало да ли сте икад видели парче аутопута које иде потпуно право... Претпостављам да је блага кривина заправо део сигурносних мера, како би држала пажњу возача.
 
Игоре.
Формалности...
Са твојим стажом овде, сигурно је да можеш да даш сасвим озбиљну процену. А и ниси на испиту код мене, не можеш да погрешиш. Од наших размишљања не може да се страда. Они који су на терену или за столом мозгају, нека буду на нивоу одговорности коју носе. :)
 
Postujem, stim sto sam ja uvek za do kraja strucno misljenje. Doduse deo vremena sam proveo i sa ljudima koji su ucestvovali u saobracajnom definisanju trase pa donekle i odatle crpim svoje steceno nazvacu to saznanje pre nego znanje.
 
Борчанац":2zxvu45j je napisao(la):
bboris7":2zxvu45j je napisao(la):
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------



Borcanac ne znam kako si merio , ali razlika je mnogo manja . Na ovoj slici crvena linija je 7,6 , plava 7,3 , a zelena je 5,3 km , pa sad odluci koliko je skuplje crveno resenje . Ovo sto je spominjao igor za zemljiste i te kako ima smisla ( i sto se tice vlasnistva i sto se tice buduceg gradjevinskog zemljista ) , ali ulazak sa uglom i nema bas jer se to moze izvesti i u poslednjih 200 metara , a ne praviti luk 3km pre Zrenjaninca


Зеленом трасом губи смисао јер ово није градски мост. Или би био ок, али у смеру ближем центру Земуна.
Црвену трасу нисам ни мерио, она показује смер изласка моста на Банатско тло.
А моја процена плаве трасе са 3км уштеде односи се и на остатак трасе који може ближе уз насеље да иде, али и на будући приступ Борчи од половине саобраћајнице ка петљи ЗР.пут. Тај приступ би такође био ближи када би се градио за око 1км или ту негде.
Нисам веровао да кривина мора да буде 7-8км дугачка, али верујем некоме ко је компетентан, сигурно има разлога. Просто сам научио да свуда тражим уштеде. Стварно мислим да без ефикасности и штедљивости, као и економског ослањања на своје капацитете нећемо још пуно прећи, далеко стићи, напротив. Зато често и грешим, али преиспитујем, увек.





---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------







Sigurno smo svi za smanjenje troskova i ekonomsku isplativost , kao i racionalno koristenje drzavnih tj. nasih para , ali uvek ce biti neslaganja oko toga , sta je u datom momentu najbolje .

Po meni , ovo je jedan veliki projekat , a cini mi se da je cak i predimenzionisan u ovom trenutku . Da znam , kao sto ne znam , da je za recimo 70 - 80 miliona eur , mogao da se zavrsi poluprofil od Zemuna do Zrenjaninca , pa cak i pre 7 - 8 godina , a ostalo u sledecih 20 godina , to bi izabrao kao resenje ove saobracajnice , a ostatak od 130 miliona uloziti u ono sto je sad bitnije , jer 130 miliona nije mala cifra .

Dobitak , a to je neko vec proracunao , je zemljiste (i to ne male povrsine ) koje ce da dobije na ceni , najmanje 10 puta.

Mislim da je ovo uokvireno , zemljiste PKB , pa ako je jos uvek u drzavnom vlasnistvu , dobit nije mala .




Povrsina u gruboj racunici je oko 2500 ha ili oko 250 000 ari , sto je u nekoj buducnosti , vrednost gradjevinskog zemljista od oko 500 000 000 eur
 
Добро си уоквирио ПКБ земљиште, има и два парчета код БСКа, и по негде је чини ми се исто ка БСКу, шири појас државног земљишта. То је тај залогај због којег мост и јесте овде, на овом месту. Остало између ПКБ делова и насеља, већ гута дивљина полако.
 
Igor":3uck371b je napisao(la):
Postujem, stim sto sam ja uvek za do kraja strucno misljenje. Doduse deo vremena sam proveo i sa ljudima koji su ucestvovali u saobracajnom definisanju trase pa donekle i odatle crpim svoje steceno nazvacu to saznanje pre nego znanje.
И? Шта кажу? Мени се траса и не свиђа баш јер није ни обилазница а на градски булевар.
 
Pa klasican projektni zadatak koga treba prilagoditi uslovima na terenu. Misim da su neka mala pomeranja radjena bas zbog zauzeca sto manjeg broja parcela.

Inace kao sto sam rekao nemam jasan stav o koristi za lokalno stanovnistvo posto nisam iz tog kraja pa ne bih da dajem pogresne procene. Sa druge strane jasna mi je prednost za teretni tranzit koji ce jednostavno morati tuda da ide.

Dugorocno gledano mislim da ce severna tangenta biti ipak nesto poput bulevara kako se budu popunjavale buduce gradjevinske parcele.
 
Očito je da trasa isuviše kruži. Truli kompromis. Ovaj grad je prepun tih dnevnopolitičkih oduka koje ga iz godine u godinu nepovratno upropaštavaju. Ne razmišlja se duže od 5 godina.
 
Ne znam o kojim dnevnopolitickim odlukama pricas kada je ova trasa upravo dugorocno resenje
 
Па некако јесу преломили ову градњу преко колена. Брза одлука и реализација...ипак је ово Србија, то мора да чуди. Али да је баш упропаштавање...зависи на шта се мисли. Нема праве обилазнице, ово ће готово сигурно функционисати као градска мрежа путева и те две ствари ометаће једна другу и успоравати. Већ видим нова и нова прикључења, семафоре у будућности.
Сама траса може да се узме као обилазница за тешка возила, и то је највећа корист. Уз животно питање алтернативе за функционисање толиког броја људи. А за правилно дефинисање овог дела града, и постављања истог на ноге, потребан је нови мост, градски. А ако ово не доведе радна места, инвеститоре, ништа неће. И то ће бити највећа добит за становништво. Сви добијају по нешто, нико све.
Нисам потпуно срећан, али да није урађено било шта, стање би постало потпуно неодрживо. Тако да не смем пуно ни да се жалим.
 
Борчанац,

Ево неких мојих размишљања, пошто се слажем да ће бити неопходан бар још један прави градски мост ка левој обали Дунава.
Сматрам, наиме, да би концесија овде могла да буде решење, јер новца немамо баш у изобиљу.

По мени, постоје два могуће локације:

1) Код Калемегдана, где је Дунав најужи, директна веза са Котежом и Борчом. Концесионар би наплаћивао прелазак моста аутомобилима, услед чега саобраћај не би био превелики и оптерећујући за уже градско језгро, а био би у обавези да сагради и део за трамвај. Тиме бисмо добили и убедљиво најкраћу, најбржу и најекономичнију везу са насељима "преко Дунава" (мислим на трамвај).
Мислим да би на овом месту могао да се гради и тунел;

2) Мост у "продужетку" Улице Тошин бунар, што подразумева и градњу тунела испод земунских брда Ћуковац и Гардош. Скупља варијанта, нема трамваја, али, с обзиром да прва метро линија треба да се заврши баш ту негде...

Наравно, ако неки "Шандонг хај спид" или когод други има пара у изобиљу, нек сагради оба, па да певамо.
 
Пантограф":11xl0tct je napisao(la):
Борчанац,

Ево неких мојих размишљања, пошто се слажем да ће бити неопходан бар још један прави градски мост ка левој обали Дунава.
Сматрам, наиме, да би концесија овде могла да буде решење, јер новца немамо баш у изобиљу.

По мени, постоје два могуће локације:

1) Код Калемегдана, где је Дунав најужи, директна веза са Котежом и Борчом. Концесионар би наплаћивао прелазак моста аутомобилима, услед чега саобраћај не би био превелики и оптерећујући за уже градско језгро, а био би у обавези да сагради и део за трамвај. Тиме бисмо добили и убедљиво најкраћу, најбржу и најекономичнију везу са насељима "преко Дунава" (мислим на трамвај).
Мислим да би на овом месту могао да се гради и тунел;

2) Мост у "продужетку" Улице Тошин бунар, што подразумева и градњу тунела испод земунских брда Ћуковац и Гардош. Скупља варијанта, нема трамваја, али, с обзиром да прва метро линија треба да се заврши баш ту негде...

Наравно, ако неки "Шандонг хај спид" или когод други има пара у изобиљу, нек сагради оба, па да певамо.


Nisam znao da , recimo , NJujork ima tunel Holand koji se naplacuje , a cifra je valjda oko 6 ili 7 dolara . Prvo me je iznenadilo da to uopste i postoji u jednom takvom gradu , a onda sam i ja pomislio da bi to mozda moglo i kod nas da se primeni , ali sam postao skeptik , jer su ipak u pitanju cifre koje su malo vece i kada je izgradnja u pitanju , a i sama naplata , kao i broj vozila .

Ajde prvo da vidimo koliko bi iznosila naplata , a da bude isplativa i vozacima i koncesionaru , uzimajuci cenu izgradnje takvog jednog projekta.
Ako neko krene iz Borce i ide na Dorcol , da li ce on , da ustedi mnogo na vremenu , a da mu se placanje jednog takvog prelaza isplati . Da li je cena od 50 , 100 , 200 ili vise dinara vredna ustede u gorivu i vremenu . Opet , o kojem se broju vozila radi , jer koncesionar ne moze da napravi takav jedan projekat za par hiljada vozila .

Mozda bi ipak resenje bilo da i drzava ucestvuje sa 50 % . Ne znam kako uopste fukcionisu koncesioni ugovori .
 
Vrh