Šta je novo?

Severna Tangenta, Most Zemun - Borča

Шта би се десило када би ставили рампе (као у Њујорку) на нове мостове у Београду и да се прелазак преко моста наплаћује, а да се од тог новца граде нови и реконструишу стари мостови, или обрнуто да се ставе на старим мостовима и да се од тих пара само они реконструишу. Можда је питање глупо,али ме баш занима.
 
Ashatoraman":1ibvyz6v je napisao(la):
Шта би се десило када би ставили рампе (као у Њујорку) на нове мостове у Београду и да се прелазак преко моста наплаћује, а да се од тог новца граде нови и реконструишу стари мостови, или обрнуто да се ставе на старим мостовима и да се од тих пара само они реконструишу. Можда је питање глупо,али ме баш занима.

Zanimljiva stvar kad si vec spomenuo Njujork je da se na mostovima i tunelima koji spajaju Njukork i Njudžersi naplacuje samo kad ulazis u NY, a kad izlazis iz NY, ne placa se nista. Takođe cena varira od toga da li placas kešom, ili imas elektronsku propusnicu, da li imaš vise od 3 osobe u autu kao i da li se voziš u špicu ili van njega.
bridges-tunnels-about-map-tab.gif
 
Ashatoraman":ebuxnvp3 je napisao(la):
Шта би се десило када би ставили рампе (као у Њујорку) на нове мостове у Београду и да се прелазак преко моста наплаћује, а да се од тог новца граде нови и реконструишу стари мостови, или обрнуто да се ставе на старим мостовима и да се од тих пара само они реконструишу. Можда је питање глупо,али ме баш занима.

врло вероватно би већина возача прешла у возила јавног превоза
 
spatiotecte":3oy1t6mb je napisao(la):
Jos jedna lakat krivina.

Prepoznatljiv brend beogradskog urbanizma.

Ako mislis na krivinu iznad Ovce na SMT- u , ona je projektovana za 80 km/h.
 
Lord":24wt468g je napisao(la):
Ashatoraman":24wt468g je napisao(la):
Шта би се десило када би ставили рампе (као у Њујорку) на нове мостове у Београду и да се прелазак преко моста наплаћује, а да се од тог новца граде нови и реконструишу стари мостови, или обрнуто да се ставе на старим мостовима и да се од тих пара само они реконструишу. Можда је питање глупо,али ме баш занима.

Zanimljiva stvar kad si vec spomenuo Njujork je da se na mostovima i tunelima koji spajaju Njukork i Njudžersi naplacuje samo kad ulazis u NY, a kad izlazis iz NY, ne placa se nista. Takođe cena varira od toga da li placas kešom, ili imas elektronsku propusnicu, da li imaš vise od 3 osobe u autu kao i da li se voziš u špicu ili van njega.
bridges-tunnels-about-map-tab.gif

Ovo za razlicite cene naplate sa vise putnika nisam znao , kao ni za cenu u spicu ili ako se placa karticom , a sve ima smisla.
Meni samo nije jasno kako se ne stvaraju zagusenja sa tom naplatom .

Ako bi naplatu primenili na sve mostove u Beogradu , sto sad cini mi se i nije moguce , zbog velicine prostora naplatnih rampi , da li bi se saobracaj u spicevima , potpuno zagusio .

Ako uzmemo da Gazela ima prosecni dnevni promet oko 150 000 vozila , Brankov most oko 100 000 , Most na adi oko 50 000 , tramvajski most okoo 30 000 , Pancevacki oko 80 000 ( ovi podaci su moje pretpostavke ) , dobijamo cifru od 410 000 sto bi za naplatu u jednom smeru ( kao sto je njujorku ) od 1 eur , godisnje iznosilo blizu 150 000 000 eur .

Ja bih prvi pristao na ovakav vid naplate , da je cena goriva kao u americi .

Postoji jos i varijanta da , mada ne znam koliko je izvodljiva , da vozila sa BG registracijama , placaju vecu registraciju za recimo 50 eur , sto je godisnje oko 50 000 000 eur .
 
Moze kao TV harac,gledao rts ili ne plati, tako i za most, sto ga nisi koristio a mogao si, nego posto je kanalizacija u BG u jako losem stanju valja uvesti i naknadu na wc solje, jel jelte, svi s...mo , a tek i zeleznicka j autobuska stanica, moze i to . U stvari najbolje je da svako ko je prijavljen u Beogradu placa godisnje 1.ooo evra a to je onda na godisnjem nivou (moja pretpostavka je da ima 1.500.000 sa BG licnim kartama) oko 1,5 milijardi evra u budzet grada. Za deset godina Beograd kao Pariz i NW zajedno Eto odmah za jednu godinu smo otplatili djilasov i kineski a ostalo bi nesto i za popravku starih mostova. ( Ma Turci dahije su amateri za nas) :gobb:
 
tzoran1":9714oq1a je napisao(la):
Moze kao TV harac,gledao rts ili ne plati, tako i za most, sto ga nisi koristio a mogao si, nego posto je kanalizacija u BG u jako losem stanju valja uvesti i naknadu na wc solje, jel jelte, svi s...mo , a tek i zeleznicka j autobuska stanica, moze i to . U stvari najbolje je da svako ko je prijavljen u Beogradu placa godisnje 1.ooo evra a to je onda na godisnjem nivou (moja pretpostavka je da ima 1.500.000 sa BG licnim kartama) oko 1,5 milijardi evra u budzet grada. Za deset godina Beograd kao Pariz i NW zajedno Eto odmah za jednu godinu smo otplatili djilasov i kineski a ostalo bi nesto i za popravku starih mostova. ( Ma Turci dahije su amateri za nas) :gobb:

Ti si ocigledno za varijantu , da sve imamo , ali da nista ne placamo ...

A jos i da nista ne radimo . ihaaa !

Kad mogu braca Grci , mozemo i mi .
 
bboris7":4365dphv je napisao(la):
spatiotecte":4365dphv je napisao(la):
Jos jedna lakat krivina.

Prepoznatljiv brend beogradskog urbanizma.

Ako mislis na krivinu iznad Ovce na SMT- u , ona je projektovana za 80 km/h.

zar nije prvobitno bilo priče da će odatle nekad da se pravi nova banatska magistrala, pa da se tu već sad predviđa petlja, i zato ide ovakva krivina?
 
Veliki Vracar":1p9teur2 je napisao(la):
На висини задатка:

Земунска конзола скинута је са челичних ослонаца:

jsa8.jpg


завршна обрада бочних ослонаца:

wfru.jpg

Evo nam ga kvalitet gradnje na novou pere i zike d.o.o.
smesno
 
Cek sta je problem, boja betona koja nije skroz ujednacena ili?
 
Кад је у питању боја бетона и завршна обрада исти неозбиљан приступ је био и код Моста на Ади... а он је попљуван баш на том основу. Сачекаћу форумаше који су попљували бетон код Моста на Ади да и овде избаце коју пљуцу ... :)
 
Ruku na srce, na mostu na Adi su upravo pilon od 200m, estetika, umetnički dojam i sl bili glavni argumenti.
Sa druge strane finalna obrada betonskih konstrukcija na NBG strani je za svaku pohvalu.

A ovde još uvek nisu spojili lukove, ali vidimo da su obradili ovo "ukrućenje" (izvin'te na prostoti). I za razliku od pilona mosta na Adi, ove površine će uvek bili lako dostupne za održavanje...


Koji je problem sa kvalitetom gradnje?
 
Наравно да нема никаквог проблема око квалитета градње. Ето неки немају шта конкретно и паметно да кажу па ..... знате већ.
 
Pa sigurno je da nece tu da rade fasadu :D Treba se koncentrisati na mnooogo bitnije stavke pri izgradnji mosta..glupo je kritikovati ovakve stvari..
 
Само да појасним ове детаље са мојих слика (мада мислим да је очигледно). Тамне флеке које се виде на главном стубу а протумачене су како видим као аљкавост и аматеризам извођача, заправо су настале од воде која служи за хлађење дијамантских тестера којим се просецају и одстрањују привремена бетонска лежишта. Након неколико сати на поветарцу стуб ће бити бео какав је и био. Брига је уреду али паника је .. :roll:
Ако неко воли апсолутну уједначеност ту је увек боја за бетон (као на поменутој конструкцији на НБГ) али се мени чини да су се извођачи овде потрудили и да је то непотребно :)
 
Мени бетон на Кинезу не смета, само указујем на то до којих баналних ситница се пљује Мост ан Ади а други се велича.

Острашћеност, двостраност и тако ...
 
Е да је овај мост урађен на Сави, само главни распон би био довољан, где би нам крај био а и пара би остало ихаа а не онај мусави шиљак и разне керефеке. :p


СТФ, зезам мало, немој да се љутиш 8)
 
Za Most preko Ade je izabrano rešenje koje je trebalo da bude veličanstveno, ali završeni most iz daleka izgleda musavo i teško da će se skoro izdvojiti pare da se to upristoji.

Nezavršeni most za Borču iz daleka izgleda veličanstveno, dok izbliza, tokom izgradnje deluje musavo, ali konstrukcija tek treba da se opere, evenualno površinski obradi, i te površine će uvek biti pristupačne za radove.
 
Pa Relja, most na Adi za Kineza i jeste veličanstven i tako musav jer Kinez nije arhitektura ... nego greda.
 
I ne treba da bude arhitektura, a nije trebao ni ovaj preko Ade. Zato i ima limeni zasečeni šiljak koji lomi konturu, zato je i musav, zato i nema konačnu određenu cenu, zato su mu i dodavali "Staljingrad 1942" stepeništa i liftove.
Pitanje: da li su starije beogradske mostove projektovali inženjeri ili arhitekte?
 
OK, jeste, tako piše na diplomi :) ali se sami/e ne predstavljaju tako.
Onda, koliko beogradskih mostova su projektovali građevinski inženjeri, a koliko inženjeri arhitekture?
 
Sve su ranije projektovali građevinski inženjeri (ne znam za Most kralja Aleksandra i Stari železnički), mada postoji određeni trend u svetu da se u projektovanje uključe arhitekte, pogotovu kada je reč o mostovima od kojih se ponešto očekuje i u estetskom smislu. Tako je ime ser Normana Fostera iza čuvenog vijadukta Milau u Francuskoj.

Ima još nešto: naime, u vreme gradnje Gazele, projektovanje takvog mosta bilo je veoma kompleksan i rizičan posao - profesor Đurić nije imao pomoć kompjutera (projektanti mosta kod Beške nedugo zatim već jesu), a danas je u mnogo većoj meri stvar rutine, pa je u neku ruku i logično da se donekle izmeni i proces njihovog nastanka, kako bi, osim čisto funkcionalne, ipak dobili i nekakvu estetsku funkciju - pogotovu ako se nalaze u gradu.
 
Vrh