Šta je novo?

Severna Tangenta, Most Zemun - Borča

@bboris7

Плаћа се у Њујорку и Линколнов тунел, и Вашингтонов мост (најфреквентнији на свету)...

Београд је сличан Њујорку по томе што има велике природне препреке - реке. И оне стварају уска грла на саобраћајној мрежи.
Мислим да у Србији, осим неких могућих објеката у Београду, заправо нема других прилика за концесије (не рачунам лоповску, попут ове за пут Београд - Пожега, при чему држава гради 80% саобраћајнице, а концесионар наплаћује целом дужином), јер нема довољно саобраћаја.

20-30.000 возила дневно на неком београдском мосту или у тунелу, са друге стране, може да оправда улагање. Ти мостови/тунели не би били амбициозни - испрва би могли да имају само 2 траке (1+1) - толико има и трамвајски мост, па привлачи 30-ак хиљада кола. Мислим, такође, да износ мостарине/друмарине не би морао да буде ни приближно висок као у Њујорку - наши објекти су краћи, изградња је јефтинија, као и одржавање, опслуживање итд.
Учешће града могло би да се реши на више начина - рецимо, кроз плаћање накнаде за пролазак возила јавног превоза унапред и сл.

Сматрам да је ово понајпре правичан модел изградње инфраструктуре, јер би за друмске "пречице" (тј. за неку врсту луксуза) плаћали они којима су потребне, а град би могао да усмери фондове у јавни превоз.
 
pantograf&bboris7
ne znam da li ste bar malo probali da se bavite matematikom kada vam je pala na pamet ideja o naplati mostarine... ali ajde na prvu loptu, , cena mosta 200 mil eura koncesija na 20 god , godisnje treba da se vrati koncesionaru 10 mil ili dnevno 27 000 evra, znaci svaki sat preko hiljadu, koliko onda treba da kosta prelazak preko mosta i koliko rampi treba da bi postojala usteda u vremenu. Naravno ovo je samo da se vrati ulozeno, a gde je zarada i troskovi odrzavanja i naaplate.. Moje misljenje je da tu nema sta da trazi ideja o koncesiji..
 
Učestvovao sam ja i na gradskim takmičenjima iz matematike, ali ne znam zašto bi most/tunel sa dve trake koštao više od 40-ak miliona evra i zašto koncesija ne bi trajala 35 godina, jer toliko traje, recimo, u slučaju podvodnih tunela u Hongkongu.
A onda se matematika malo menja, n`est pas?
 
tzoran1":17dnvy9a je napisao(la):
pantograf&bboris7
ne znam da li ste bar malo probali da se bavite matematikom kada vam je pala na pamet ideja o naplati mostarine... ali ajde na prvu loptu, , cena mosta 200 mil eura koncesija na 20 god , godisnje treba da se vrati koncesionaru 10 mil ili dnevno 27 000 evra, znaci svaki sat preko hiljadu, koliko onda treba da kosta prelazak preko mosta i koliko rampi treba da bi postojala usteda u vremenu. Naravno ovo je samo da se vrati ulozeno, a gde je zarada i troskovi odrzavanja i naaplate.. Moje misljenje je da tu nema sta da trazi ideja o koncesiji..

"Nisam znao da , recimo , NJujork ima tunel Holand koji se naplacuje , a cifra je valjda oko 6 ili 7 dolara . Prvo me je iznenadilo da to uopste i postoji u jednom takvom gradu , a onda sam i ja pomislio da bi to mozda moglo i kod nas da se primeni , ali sam postao skeptik , jer su ipak u pitanju cifre koje su malo vece i kada je izgradnja u pitanju , a i sama naplata , kao i broj vozila .

Ajde prvo da vidimo koliko bi iznosila naplata , a da bude isplativa i vozacima i koncesionaru , uzimajuci cenu izgradnje takvog jednog projekta.
Ako neko krene iz Borce i ide na Dorcol , da li ce on , da ustedi mnogo na vremenu , a da mu se placanje jednog takvog prelaza isplati . Da li je cena od 50 , 100 , 200 ili vise dinara vredna ustede u gorivu i vremenu . Opet , o kojem se broju vozila radi , jer koncesionar ne moze da napravi takav jedan projekat za par hiljada vozila .

Mozda bi ipak resenje bilo da i drzava ucestvuje sa 50 % . Ne znam kako uopste fukcionisu koncesioni ugovori ."


------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------



Torzan mozda nisi dobro procitao moj post , ali nisam ja ni rekao da je to tako lako izvodljivo

Sa druge strane , ne znam gde ti nadje da taj most kosta 200 miliona .
 
relja":3a3hxuoz je napisao(la):
Lepo zapažanje, donja linija siluete lukova zaista podseća na galebova krila.
Samo da ga nekome ne padne na pamet da ga nazove "Dunavski galeb" (već imamo "Sremski gazelu" :) )

мене једноставно подсећа на Бранков....а можда ме подсећа само на континуалну греду (?). Свакако има елеганције у тим луковима....исто мислим и за Бранков, који је чист саобраћајни објекат.
 
људи, можда глупо питање...зашто је наслов спољна магистрална тангента? Је л то званично? зар није то северна магистрална тангента....која је део будућег спољног магистралног прстена?
 
SMT i znaci upravo Spoljna Magistralna Tangenta. Dok je njen severni deo Severna Tangenta.
 
Да ли неко има неке инсајдерске информације у вези са разрадом овог плана?
 
Ovu tremu treba u principu zatvoriti i koristiti samo postojecu SMT, most Zemun Borca posto je u pitanju isti projekat u celini.
 
Pa bilo bi krajnje vrijeme da pocistis po kuci ,pospajas sta reba pospajati ,pozatvarsa sta treba ,dopunis silne nazive koji su felericni ,itako to da bude vise reda u novoj 2014 ,ajd sad na posao ,uzmi i segrta
 
drum1":2cqps0mn je napisao(la):
relja":2cqps0mn je napisao(la):
Lepo zapažanje, donja linija siluete lukova zaista podseća na galebova krila.
Samo da ga nekome ne padne na pamet da ga nazove "Dunavski galeb" (već imamo "Sremski gazelu" :) )

мене једноставно подсећа на Бранков....а можда ме подсећа само на континуалну греду (?). Свакако има елеганције у тим луковима....исто мислим и за Бранков, који је чист саобраћајни објекат.

Mene podseca na dva Brachiosaurus-a cije se glave spajaju :D
 
На висини задатка:

o9b6.jpg


e3ve.jpg


3sjj.jpg


kvqv.jpg


ја ово неби смео :shok:

Иначе избетониран је први распон на земунској страни:

6njf.jpg


zmtb.jpg


9dub.jpg


sjnu.jpg


Такође завршен је четврти распон на борчанској и очекује се померање скеле на позицију за пети:

5hpw.jpg


Земунска конзола скинута је са челичних ослонаца:

jsa8.jpg


завршна обрада бочних ослонаца:

wfru.jpg


овај ка левој обали је већ урађен:

r08q.jpg


спојен је завршни део конструкције ка Земуну:

dye4.jpg


након овога када се све изнивелише и дотегне очекује се и спајање главног распона на средини. :vops:
 
Veliki Vracar":20uw7ydk je napisao(la):
Иначе избетониран је први распон на земунској страни:

6njf.jpg

+ 1 :) :kk: :)

Da li si primetio ista za spust ka vodi ?
 
Нема још ништа на ту тему, то ће на крају уз уређење околине... ваљда... :?: :|
 
boskovuletic":1dz7mkkx je napisao(la):
slike su super,kada ce biti slike od mosta do zrenjaninca

Не знам за леву обалу су надлежни Лековић и Борчанац... :mrgreen:
 
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=w3XTcVc1J54[/youtube]
 
Odličan klip i fenomanalna slika iz svemira!
++
 
Vrh