Пантограф
Professional
- Učlanjen(a)
- 23.04.2012.
- Poruke
- 21.456
- Pohvaljen
- 49.243
@bboris7
Плаћа се у Њујорку и Линколнов тунел, и Вашингтонов мост (најфреквентнији на свету)...
Београд је сличан Њујорку по томе што има велике природне препреке - реке. И оне стварају уска грла на саобраћајној мрежи.
Мислим да у Србији, осим неких могућих објеката у Београду, заправо нема других прилика за концесије (не рачунам лоповску, попут ове за пут Београд - Пожега, при чему држава гради 80% саобраћајнице, а концесионар наплаћује целом дужином), јер нема довољно саобраћаја.
20-30.000 возила дневно на неком београдском мосту или у тунелу, са друге стране, може да оправда улагање. Ти мостови/тунели не би били амбициозни - испрва би могли да имају само 2 траке (1+1) - толико има и трамвајски мост, па привлачи 30-ак хиљада кола. Мислим, такође, да износ мостарине/друмарине не би морао да буде ни приближно висок као у Њујорку - наши објекти су краћи, изградња је јефтинија, као и одржавање, опслуживање итд.
Учешће града могло би да се реши на више начина - рецимо, кроз плаћање накнаде за пролазак возила јавног превоза унапред и сл.
Сматрам да је ово понајпре правичан модел изградње инфраструктуре, јер би за друмске "пречице" (тј. за неку врсту луксуза) плаћали они којима су потребне, а град би могао да усмери фондове у јавни превоз.
Плаћа се у Њујорку и Линколнов тунел, и Вашингтонов мост (најфреквентнији на свету)...
Београд је сличан Њујорку по томе што има велике природне препреке - реке. И оне стварају уска грла на саобраћајној мрежи.
Мислим да у Србији, осим неких могућих објеката у Београду, заправо нема других прилика за концесије (не рачунам лоповску, попут ове за пут Београд - Пожега, при чему држава гради 80% саобраћајнице, а концесионар наплаћује целом дужином), јер нема довољно саобраћаја.
20-30.000 возила дневно на неком београдском мосту или у тунелу, са друге стране, може да оправда улагање. Ти мостови/тунели не би били амбициозни - испрва би могли да имају само 2 траке (1+1) - толико има и трамвајски мост, па привлачи 30-ак хиљада кола. Мислим, такође, да износ мостарине/друмарине не би морао да буде ни приближно висок као у Њујорку - наши објекти су краћи, изградња је јефтинија, као и одржавање, опслуживање итд.
Учешће града могло би да се реши на више начина - рецимо, кроз плаћање накнаде за пролазак возила јавног превоза унапред и сл.
Сматрам да је ово понајпре правичан модел изградње инфраструктуре, јер би за друмске "пречице" (тј. за неку врсту луксуза) плаћали они којима су потребне, а град би могао да усмери фондове у јавни превоз.