Šta je novo?

Rekonstrukcija ulice Kneza Miloša

Još manje razumeju ekonomske principe i logike. Najbolji su ipak ovi hvalospevi o profitašima.
 
a ušta da se ,,ulije,, taj ubrzani i brojniji saobracaj ..
u jednosmerne ili u uobičajne sporohodne saobracajnice .

Zamisli krug spojenih cevi sa vodom
i samo na jednom delu ubaci komad sa vecim precnikom
hoce li u tom krugu dobiti veci protok ?

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=365167#p365167:1lcpa2en je napisao(la):
Delija » 01 Jan 2016 15:14[/url]":1lcpa2en]...саобраћајни систем у целости је ефикасан, проточан и квалитетан колико и његова најслабија карика....
---ko ima uši neka čuje , a ko nema..... djaba mu i da sluša... :grand:

E da ... o1 jan. bio u tradic. štrapaciranje gradom
al uhvatila me muka videvši na šta liči Knez Mhajlova
(sada bez osvrta na vašarište i pleh muziku)
vec samo na izgled ulice
crni pločnici, crni žandinjeri , crni spomenik, crna fontana, crne fasade prodavnica....
sve crno do crnog ....prava grobljanska ulica...

Te se nadam da pri rekonstukciji Kneza Miloša nećemo dobiti još jednu grobljansku ulicu
inače BEOgrad ode u CRNOgrad tj obično groblje
 
Generalno govorim o fenomenu da povecanje saobracaja moze biti i obrnuto proporcionalno ocekivanom povecanju zagadjenja, ukoliko se saobracaj regulise na pravi nacin. Ovo se odnosi na bilo koju ulicu na svetu gde postoje tehnicke mogcnosti za ubrzanje saobracaja. Govorim iz ekoloske perspektive. Jasno mi je da u gornjem delu Kneza Milosa nije moguce prosiriti na 3+3, a sto se estetike tice podrzavam bilo kakvo uredjenje ove ulice, jer je sadasnje stanje ocajno, narocito oko samog kolovoza. Tim tehnickim mogucnostima ce se baviti ljudi zaduzeni za saobracaj, nadam se da ce uraditi nesto pozitivno.
 
Џаба теби повећање проточности једне улице ако све околне то повећање просто не могу да прихвате.

Да се вратим на паркинг. Разумем ја вас, и ја бих волео слободне тротоаре у Кнеза Милоша али не по тако високој цени давања и последњег динара на подземне гараже, што иначе само генерише још већи прилив аутомобила у центар. И ај се кладимо да и ако којим чудом нађу паре за гаражу поново ће направити и надземна паркинг места на тротоарима.

Док развијени свет већ 40 година дестимулише аутомобилски саобраћај у центру града ми се тек залећемо у његово стимулисање.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=365188#p365188:258qbi4f je napisao(la):
boca-ica » Fri Jan 01, 2016 5:49 pm[/url]":258qbi4f]a ušta da se ,,ulije,, taj ubrzani i brojniji saobracaj ..
u jednosmerne ili u uobičajne sporohodne saobracajnice .

Zamisli krug spojenih cevi sa vodom
i samo na jednom delu ubaci komad sa vecim precnikom
hoce li u tom krugu dobiti veci protok ?

:kk:
Odlicno zapazanje Boco!

Teoreticari saobracaja su davno primjetili da se saobracaj na ulicama odvija po pravilima koja vaze za kretanje fluida (gasovi i tecnosti) u cijevima i da se moze povuci analogija izmedju dinamike saobracaja i dinamike fluida te doprinijeti boljem shvatanju i planiranju saobracaja.

Po zakonima dinamike fluida, protok fluida se definise kao funkcija brzine kretanja cestica fluida na povrsini poprecnog presjeka cijevi. ili matematicki...Q=v*A, gdje je Q = protok, v = brzina, A = povrsina poprecnog presjeka.

Ako ovu zakonitost prenesemo na saobracaj pa kazemo da je Q = protok saobracaja, v = brzina saobracaja, A = precnik saobracajnice onda mozemo izvuci zakljucak da se prosirenjem ulice nece povecati protocnost. Zasto?

Pa, po vec pomenutom zakonu, ako imamo dvije spojene cijevi, razlicitih poprecnih presjeka, protok u obe cijevi mora biti isti po zakonima koji vaze za idealne fluide, odnosno po tzv jednacinama kontinuiteta, koje kazu da zapremina tecnosti na ulazu u cijev mora da bude jednaka zapremini na izlazu.



Na gornjoj slici, u tacki (1), gdje je sira cijev, protok je Q1 = v1 * A1 a u tacki (2) gdje je uza cijev, protok je Q2 = v2 * A2.
Kao sto ilustracija sugerise, A1 ˃ A2 a v1 ˂ v2 ali je Q1 = Q2. Drugim rijecima, tamo gdje je uze, veca je brzina kretanja cestica a gdje je sire manja je brzina, tako da protok u stvari ostaje isti.

Ako nekom nije jasno kako to da je protok isti bez obzira na sirinu cijevi, nek samo pomisli na jedan primjer.

Kad na slavinu prikljucimo crijevo, i onda ga na jednom mjestu malo ustinemo (suzimo) povecace se brzina kretanja vode na izlazu iz crijeva (prsakamo) ali ce isteci jednaka kolicina vode kao i da nismo stiskali crijevo.

Shodno ovom razmatranju, zakljucak je, da rjesenje nije i ne moze biti u prosirenju ulica vec u smanjenu dotoka saobracaja u pomenute ulice.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=365208#p365208:258qbi4f je napisao(la):
Delija » Fri Jan 01, 2016 8:39 pm[/url]":258qbi4f]
Док развијени свет већ 40 година дестимулише аутомобилски саобраћај у центру града ми се тек залећемо у његово стимулисање.

:kk:

tacno tako. neophodno je destimulisati automobilski saobracaj u centru grada a ne ulagati u njegovo sirenje.
 
И мени је помало тешко да замислим да се проблем паркирања у Кнеза Милоша реши подземним гаражама, не због тога што не би могло да се направи довољно места већ због тога што је то је то улица амбасада, они који тренутно користе те паркинге нису навикли да им од улазних врата до врата аутомобилабуде више од пар метара.
 
Ovaj je još i inženjer hidraulike...

Nije internet za svakoga.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=365219#p365219:37wyqgb6 je napisao(la):
mekbejn » 01 Jan 2016 09:22 pm[/url]":37wyqgb6]Ama ljudi kako da destimulišete kada je javni saobraćaj očajan?

Nema više planske ekonomije, pa tržište na pokušaje 'destimulizacije' reaguje kako reaguje - centar Beograda su firme napustile, sve je sada na Novom Beogradu. :kafa: Da li želimo da stanari urade to isto, ne omogućavajući čak ni njima da računaju na parking mesto?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=365220#p365220:2hi7s8ug je napisao(la):
relja » Fri Jan 01, 2016 10:24 pm[/url]":2hi7s8ug]Ovaj je još i inženjer hidraulike...
Nije internet za svakoga.

Ne, Relja. Ja sam uzgajivac ovaca. I znam da moje ovce brze i lakse prolaze kroz grmlje u koloni po jedan nego po dvije.
A u pravu si. Nije internet za svakog.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=365219#p365219:2hi7s8ug je napisao(la):
mekbejn » Fri Jan 01, 2016 10:22 pm[/url]":2hi7s8ug]Ama ljudi kako da destimulišete kada je javni saobraćaj očajan?

Pa eto, sam si naveo jednu od mjera. Unapredjenje javnog saobracaja.

Generalno, pod unapredjenje se podrazumjeva povecanje efikasnosti i kapaciteta javnog saobracaja, poboljsavanjem postojecih sistema (autobus, trolejbus, tramvaj,...) i uvodjenjem novih (LRT, metro) sto je posebnost za Beograd.

Takodje, tu je i citav niz drugih mjera kao sto su:
-smanjivanje i naplata parking mjesta (cini mi se da u pomenutoj ulici uopste nema naplate parkinga!?)
-preusmjeravanje tokova saobracaja
-preraspodjela saobracajnih povrsina
-smanjivanje kapaciteta infrastrukture, itd

Mislim da nam je pored ovog promaklo jos jedno vazno pitanje na koje nije odgovoreno ili nije dat ispravan odgovor.
Zasto se planira ova rekonstrukcija?

Sudeci po novinskim clancima i izjavama politicara ova rekonstrukcijase vrsi radi unapredjenja saobracaja i uslova parkiranja u pomenutoj ulici. No da li je to (sva) istina?



Ako pogledamo plan saobracajnica za prostor BNV mozemo primjetiti da je JEDINA veza prostora BNV sa mostarskom petljom, tj glavnim saobracajnim cvoristem Beograda, preko Savske ulice, tj kruznog toka koji se planira na raskrsnici Savska-Visegradska (strelica 1)

S obzirom da je ovaj pravac vec sad opterecen, planerima je jasno da on nece biti dovoljan pa su odlucili da olaksaju saobracaj dodatnim pravcem preko Nemanjine ulice i ulice Kneza Milosa (strelica 2). Zbog toga se i planira prosirenje Kneza Milosa samo na dijelu Mostarska petlja - Nemanjina.

Mozda ce se neko sjetiti da sam ja prije mjesec dva rekao kako se projektom BNV zapravo gradi Novi Beograd 2 na desnoj obali Save, odnosno da je pocela "novobeogradizacija" starog dijela grada. U skladu s tim, rekonstrukcija ove ulice, i rekonstrukcija mosta MZ i saobracajnice u njegovom produzetku kroz Savamalu (strelica 3) imace isti razarajuci efekat po stari dio grada kao sto je po Zemun razarajuce djelovao Novi Beograd.

A sve zbog ne postojanja pravilne koncepcije razvoja saobracaja u gradu.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=365215#p365215:2kxxejax je napisao(la):
orion » 01 Jan 2016 09:49 pm[/url]":2kxxejax]И мени је помало тешко да замислим да се проблем паркирања у Кнеза Милоша реши подземним гаражама, не због тога што не би могло да се направи довољно места већ због тога што је то је то улица амбасада, они који тренутно користе те паркинге нису навикли да им од улазних врата до врата аутомобилабуде више од пар метара.

Mislim da si dotakao bitnu poentu. Ulica K. Milosa bi prvo morala da ima bolju alternativu kako bi bila rasterecenija od saobracaja ili barem da se njom ne prolazi ako se ide np. do pancevackog mosta (E-70). Ovo mozda i ne dotice glavnu problematiku (zaustavljanje, parking), ali bi situacija na samoj cesti bila verovatno bolja.
Drugo, kome je u ovoj ulici zaista potreban parking? Ocito mnogima, posto sve vrvi od parkiranih automobila na sve strane, ali teoretski ne bi trebalo biti tako, jer u ulici nema komercijalnih sadrzaja kao np. u uzem centru. Druga polovina Kneza Milosa nema parking mesta pored ceste (od ministarstva spoljnih poslova pa sve do skupstine, i dalje) i to ocito da funkcionise, zabrana je jasna i uglavnom se postuje.

Reklo bi se da parking mesta u prvoj, problematicnoj, polovini K.M o kojoj govorimo najvise koriste stanari obliznjih zgrada, zato jer im se to moze.
Da je samo za radnike i korisnike ambasada, opstine S. Venac i drugih institucija u ulici - potreba za parking mestima ne bi trebala biti tako velika.
Par mesta za parking ispred zgrade za korsnike ambasade nije veliki estetski i konceptualni problem ako postoji red. Ovo sto je sada je pravi divlji zapad u jednoj od najlepsih ulica u Beogradu.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=365219#p365219:jcbqyw4c je napisao(la):
mekbejn » 01 Jan 2016 10:22 pm[/url]":jcbqyw4c]Ama ljudi kako da destimulišete kada je javni saobraćaj očajan?
Овај, управо си сам дао одговор. За почетак упристојити јавни саобраћај, односно превоз.
 
Ja za neke komentare prosto nisam siguran dal se ljudi sale ili su ozbiljni?
Ispade da je najbolje resenje da od mostarske petlje sav saobracaj prebacimo na rikse...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=365232#p365232:1jv7gmsp je napisao(la):
RioBL » 02 Jan 2016 07:08 am[/url]":1jv7gmsp]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=365220#p365220:1jv7gmsp je napisao(la):
relja » Fri Jan 01, 2016 10:24 pm[/url]":1jv7gmsp]Ovaj je još i inženjer hidraulike...
Nije internet za svakoga.

Ne, Relja. Ja sam uzgajivac ovaca. I znam da moje ovce brze i lakse prolaze kroz grmlje u koloni po jedan nego po dvije.
A u pravu si. Nije internet za svakog.
....


Vidi se. Pazi da ti ovce ne pobegnu dok na internetu lomiš mozak o beogradskim problemima.
 
@delija,rio
Upravo smo se složili. Samo ja smatram da je prvi uslov da se centar koliko-toliko oslobodi automobila drastično unapređenje javnog saobraćaja. Znači bar 1 linija metroa plus bar 2-3 park & ride plus druga linija BG voza...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=365103#p365103:2an4xgyj je napisao(la):
relja » 31 Дец 2015 03:11 pm[/url]":2an4xgyj]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=365090#p365090:2an4xgyj je napisao(la):
stf » 31 Dec 2015 01:58 pm[/url]":2an4xgyj]...

Е видиш, селективан предлог који си изнео је заправо чисти и неокаљан "аутомобилски урбанизам".

Ne. To je tvoje etiketiranje i trpanje u šablone, u tvom maniru.
Ја само са саговорником разговарам онако како он разговара самном. Не постоји веће шаблонизовање од оног које ти радиш мени.
Примера ради:


[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=365103#p365103:2an4xgyj je napisao(la):
relja » 31 Дец 2015 03:11 pm[/url]":2an4xgyj]
Lepo su se nazadnjaci dosetili. [/quote:2an4xgyj je napisao(la):
Да, назадњаци су измислили Паркинг сервис ... :lol:

Е мој Реља .... сваким следећим постом, све си мањи човек.
 
Bićeš ti dobar stranački vojnik. Lekciju izvrtanja i podmetanja si dobro savadao.
Uključio si se u priču, nalepio mi "automobilski urbanizam", a onda mene optužuješ za ono što ti radiš. Alal vera.

Ne, STF, nisu tvoji nazdanjaci osmislili Parking servis, ni to ja nisam rekao već ti podmećeš.
Ja sam napisao ovo:

Profitaš? Au. Naplaćivanje prostora na kolovozu. Počelo od ideje za ograničenje vremena parkiranja kako bi se oslobodila parking mesta za sve, postalo preduzeće za punjenje budžeta i zaošljavanje članova partije. Izem ti profitaša.
I s tim što građani što se i to punjenje budžeta i plaćanje svakog sata parkiranja vrši iz džepova građana - i krug muže je kompletan.
Lepo su se nazadnjaci dosetili.
Znamo za čije vlasti je grad zoniran, i zbog čega, i u šta se to onda pretvorilo. A sad nazadnjaci to podižu na još jedan viši nivo.

Ti si taj sve sitniji čovek.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=365247#p365247:297yfu13 je napisao(la):
mekbejn » Sat Jan 02, 2016 1:03 pm[/url]":297yfu13]@delija,rio
Upravo smo se složili.

:kk:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=364490#p364490:1s8itwou je napisao(la):
Homer Jay » Sun Dec 27, 2015 3:34 pm[/url]":1s8itwou]Ne bih da hejtujem, ali čini mi se da je ipak ovo par urađenih rednera na brzinu za objavljivanje u novinama.


Naravno. Ovo je tanak pokušaj spina koji ima svoju genezu i pozadinu. Ako pogledamo današnju izjavu-najavu Folića o tome šta će "grandiozno" biti rađeno u BG tokom 2016. uočićemo da je prva stvar koju ističe upravo tržni centar na mestu exMUPa u Kneza Miloša. E, sad, tu postoji problem: opština Savski venac na čijoj teritoriji se nalazi ova lokacija još prošle godine je uputila javni dopis gradonačelniku u kome ukazuje na saobraćajni problem koji će da nastane sa toliko zamišljenom gradnjom, i pozvala ga da dobro razmisli i "pretrese" predviđena "rešenja" jer će takva kakva su, napraviti totalni kolaps.

E, sad, pošto se drugarima očito žuri, da bi predupredili kritiku i pokazali kako ustvari "nema nikakvih problema", navrat-nanos puštaju priču u Novostima kako će proširiti Kneza Miloša i nikakve gužve tu bre nema da bude, i samo zlonamerni mogu da suprotno tvrde...

I tako.
 
Колапс у Кнеза Милоша је свакодневна појава годинама уназад. Плаза центар ту неће ништа драстично променити осим што ће улаз у центар града и укрштање две најпрометније саобраћајнице у држави изгледати како доликује. Заправо, градњом Плазе најмање на удару ће бити Кнеза Милоша.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=365167#p365167:1di4mex1 je napisao(la):
Delija » 01 Јан 2016 04:14 pm[/url]":1di4mex1]Као што је проширење Бранкове убрзало саобраћај и и смањило загађење? ;)

Већина људи овде суштински не разуме саобраћај. Што је најгоре исто важи за већину саобраћајних инжењера који су нам урнисали град протекле 4 деценије. Саобраћајна мрежа и саобраћајни систем у целости је ефикасан, проточан и квалитетан колико и његова најслабија карика.

У потуности се слажем. Лично сматрам да је проширење на 3+3 недовољно ефикасно или комплетно неефикасно. Кнеза Милоша је трансверзална градска саобраћајница на правцу север-југ, као што је аутопут на правцу запад-исток. То значи да нема довољног процента бочног одливања саобраћаја из ње у бочне саобраћајнице. На све то, наставак трансверзале је 2+2 на Таковску и даље на Деспота Стефана.

Наравно, чеп се ствара од Немањине до Краља Милана, тј. на сужењу, и то потврђује тезу коју си изнео у последњој реченици поста.

Лично бих Кнеза Милоша сузио на 2+2, али тек онда када се изгради трансверзална алтернатива, односно комплетира УМП. Не само Кнеза Милоша, сузио бих и Бранкову на 2+2 а на Бранковом мосту бих жуте траке конвертовао у бициклистичке.

ТО је оно што дестимулише друмски саобраћај. За то се залажем. Али те кораке није могуће извести док се не омогући трансверзални друмски саобраћај који не оптерећује центар града. Изградња гаража није стимулација друмског саобраћаја јер њихову изградњу видим као предуслов да се возила уклоне са тротоара.

Ево, зими јасно можемо видети када завеје снег који је проценат возила у центру данима завејан. То су возила станара. Њихов проценат је одокативно око 70%. Та возила ће и даље заузимати тротоаре макар имали телепорт технологију јавног превоза и приградску маглев железницу.
 
Stf sve lepo receno :kk:
 
Мени је ово једна од најбесмисленијих расправа до сада, јер се теоретише на суво о некаквој аутомобилизацији, иако тренутно Кнеза Милоша има 2+3=5 трака за аутомобиле, док би по проширењу на шест трака однос, верујем, био четири за аутомобиле и две за јавни превоз (осим на делу од петље до Вишеградске, где, услед постојања Клиничког центра Србије нема услова за жуту траку, а троле ионако беже у средњу).

Дакле, у стварности би аутомобили имали мање, а троле и аутобуси више простора. Али не, удри по тастаури и не жали... све осим сивих ћелија.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=365484#p365484:1htyafi9 je napisao(la):
stf » Mon Jan 04, 2016 12:22 pm[/url]":1htyafi9]
Лично бих Кнеза Милоша сузио на 2+2, али тек онда када се изгради трансверзална алтернатива, односно комплетира УМП. Не само Кнеза Милоша, сузио бих и Бранкову на 2+2 а на Бранковом мосту бих жуте траке конвертовао у бициклистичке.

:kk:
 
Vrh