Šta je novo?

Rekonstrukcija ulice Kneza Miloša

A koliko ulaza i izlaza bi imala ta garaža, koliko zasebnih sekcija?

Poznajući naš narod koji svugde i u svemu traži neku prečicu, ja već vidim koji koriste garažu da brže prođu od npr Birčaninove do Mostara :D


Na temi o "UMPu" sam svojevremeno pisao da će takav automobilski koncept razvoja Beograda stvoriti još veći problem parkiranja, ali ovako nešto, kao "rešenje", nisam mogao da zamislim.

Pričaju da će kopati ispod ulice ne za metro, već za - garažu... :?
Magistri i doktori društvenih nauka sa privatničkih fakulteta...lepo.
 
У Барселони је центар пун тих паркинг, али нису целом дужином неке улице или булевара. Најчешће испод кружног тока.
 
Uvek ista prica. Gotovo svaki projekat rekonstrukcije ulice je ucenjen resenjem za parking. Kada bi samo jednom za svagda mogli da se resimo tog hendikepa rekonstrucije bi bile znatno jeftinije i jednostavnije za izvodjenje, ovako ogroman deo budzeta mora da se izdvoji za np. podzemnu garazu, sto logicno rezultira jeftinijim materijalima, rasipanjem sredstava, duzim rokovima itd. A u nekoj optimisticnijoj verziji buducnosti podzemne garaze ce sve vise gubiti svrhu, postace sablasna, napustena mesta.
 
@Drakche

"Podzemne garaze ce postati "napustena" mesta?"

Zasto bi bila?
Covek se nikada nece (svojevoljno) odreci slobode.
Licno prevozno sredstvo, bilo ono bickl, motorcikl, automobil ili avion, nebitno, coveku daje slobodu u vezi transporta.
Te garaze, koje ti vidis kao resenje vozacima, su resenje i onoj majci sa decijim kolicima, koja sada pravi slalom po trotoaru u K.Milosa, zar ne?
 
Često neki potežu tezu da ovakve rekonstrukcije i dodavanje podzemnih garaža samo i dalje favorizuju dolazak automobilom u centar grada i korišćenje istog.

Shvatite da se naš mentalitet neće skoro promeniti i nikada nećemo postati Nemačka ili Skandinavija. Dok god nemamo zadovoljavajući gradski prevoz ljudi će radije dolaziti kolima na posao ili do prodavnice.

Ne vidim drugi način da oslobodimo trotoare i ulice od parkiranih vozila osim podzemnih garaža.
 
Не фаворизује се долазак у Центар већ се повећава проточност а нарочито безбедност. Чињеница да семафори одређују у којем правцу су три траке представња велики проблем што и говори велики број директних судара који су се десили овде.

Већа проточност смањује загађење а чињеница да су гараже близу главних коридора смањује број пређених километара по граду. Проблем са аутомобилима у центру не праве они који иду директно у гаражу већ они који круже по уличицама да нађу паркинг место да не причам о онима који се паркирају по тротоарима
 
Изградња аутомобилских гаража у центру града може а и не мора бити урбицид, односно може а и не мора бити "аутомобилски концепт развоја града".

Разлику прави задржавање паркинг места на површини улице. Уколико се површине тротоара ослободе од возила, то никако не може бити "аутомобилски концепт" већ управо супротно. Не постоји у овој димензији универзума ситуација да се не граде гараже а ослободе и тотоари. Београд је "срећан" због јако малог процента аутомобила у односу на број становника и процентуални удео у градском саобраћају. То стање може само да се погоршава како и ако будемо економски напредовали. Градили гараже или не градили, аутомобила мање него сада никада бити неће. Аутомобили станара који немају гараже ће и даље заузимати сваки педаљ тротоара. Аутомобили богатијих посетиоца центра који НИКАДА неће прећи у градски превоз ће и даље заузимати сваки педаљ тротоара. Па да ли је боље да их гурнемо у гараже, или да остану на тротоарима?

Гараже у центру су такође неопходне уколико се настави са конвертовањем улица у пешачке зоне. Та одузета паркинг места треба надокнадити или ће центар града наставити да одумире како се буде повећавао број тржних центара и шопинг молова.
 
Stf apsolutni plusic i od mene, to je prica koju ja davno pokusavam Deliji i jos nekima da objasnim koji misle da se samo metroom resava stvar.
 
@ Mekbejn

Ушли смо у време претпразничних чуда ... :kk:

@ Igor

Слажемо се око овога одувек Игоре. Метро решава проблем неефикасног јавног превоза олакшавајући живот њиховим корисницима. Метро не уклања ни један једини аутомобил из саобраћаја. То је заблуда и урбани мит под који су потпали и они најстручнији и најобразованији чланови форума који губе везу са реалношћу због самонаметнутих доктрина.
 
Mnogo mnogo tu kontradiktornosti ima tako da nikada nisam bio spreman da bilo kome ma koliko je zasluzan za neki projekat dam apsolutno poverenje i podrsku u diskusiji za neki drugi projekat pogotovo ako znam da je brljavio na nekom trecem a politicki motivisan i instruiran oko nekoliko njih. Svi ti javni istupi su doveli do ove za mene nepostojece podele na automobiliski i metro koncept.
 
Врхунски метро и саобраћајнице са двоцифреним бројем трака нису Москву поштедели колапса у саобраћају када им се мало подигао стандард. Дакле не може се борба против аутомобилског концепта, како год га неко замишљао у својој глави, решавати метроом или неулагањем у саобраћајнице или не дај Боже апеловањем.

Али може политиком паркирања и пешачких зона за оне који долазе у центар колима и изградњом обилазница за оне који су принуђени да кроз центар пролазе зато што немају алтернативу.

Зашто рецимо свако не би имао могућност да дође колима у центар, онај ко жели из кола на пешачку зону да гаражу плати скупље, а ко је спреман да пређе будућу пасарелу (ако је буде) да плати симболично паркинг код бетон хале и прошета. И сада је градски превоз боља опција за долазак у центар.
 
Veća je gužva ako ja pola sata tražim parking mesto nego ako odmah odem na parking. Mi metro nemamo. Čak i da se odluče konačno da ga naprave, napraviće jednu liniju i to skraćenu varijantu. Dakle možda mi za 50 godina dobijemo i 3 linije, što je i dalje malo ali ćemo do tada da se poubijamo oko mesta i oko gužve. Na kraju, da sada svi prestanu da voze i da koriste metro, pa ja bih prvi seo nazad u kola! Zamisli prazne saobraćajnice i te silne napuštene parkinge :D
Ne zanosite se tim anti parking idejama. Plus niko nije rekao da je protiv boljeg prevoza ili protiv smanjenja zagađenja i sl.
A što se garaža tiče, uvek mogu da postanu nešto drugo.
A da, vas anti auto ekipu će obradovati podatak da zbog loše ekonomske situacije sve manje i manje ljudi registruje kola, a i oni koji registruju sve manje voze. Ako jednom uvedemo konačno da svaka zgrada mora da ima svoj parking sa adekvatnim brojem mesta, ili kao u japanu (što reče neko na novogodišnjem okupu) da svako ko želi da uzme auto prvo mora da obezbedi mesto, rešili bi puno problema.
Za kraj, meni jedini razlog protiv ovoga je to što ulica neće raditi barem godinu dana. I to pod uslovom da sve bude kako treba i da baš zapnu!
 
otisao covek u Barselonu, pa misli da je to lako kopirati. Tesko ce to ici. Ja sam bio u Moskvi, video sam da tamo imaju obilaznicu oko grada, ajde da i mi napravimo (ups, ili je mozda imamo)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=364676#p364676:166nv3jj je napisao(la):
Igor » 28 Dec 2015 01:21 pm[/url]":166nv3jj]Stf apsolutni plusic i od mene, to je prica koju ja davno pokusavam Deliji i jos nekima da objasnim koji misle da se samo metroom resava stvar.
Ајде пробај да ми објасниш зашто ми изврћеш став?

Иначе, градња подземних гаража уз трајно катастрофално стање јавног превоза је рецепт за генерисање још горе саобраћајног стања, што се иначе управо и дешава из године у годину. Најсвежији пример је оно симболично, иронично прекривање метро коридора у БЗЂ паркинг местима - Пронаћи паркинг место тамо је скоро исти подухват као и раније али смо зато накрцали у булевар још коју стотину аутомобила. Велики успех. Уз, то ја сам по доласку на власт снс-а , весића и човића најавио убрзану експанзију пројеката подземних гаража. Добар је то бизнис а и у духу је даље паланизације Београда.

Просто констатујем да су актуелни урбани планови који игноришу и даље разграђују јавни превоз хегемонија мањине над већином.

ПС: На свакој другој теми се из чиста мира директно или индиректно лаје на мене:

То је заблуда и урбани мит под који су потпали и они најстручнији и најобразованији чланови форума који губе везу са реалношћу због самонаметнутих доктрина.
АВ-АВ! Као нпр доктрина СНС-а. 8)

Срећа па немам времена за ове будалаштине.
 
Delija, zašto misliš da se ono odnosi na tebe? :p
Srbo, ne razumem komentar. Pokušavaš da budeš duhovit?
A što se tiče tvog stava, Delija, ja bih se složio da javni prevoz MORA da se unapredi pod hitno. Ali ne vidim vezu toga sa garažama i kako su garaže zlo. I pored svih tih mesta, kod mene u bloku 21 i dalje ne možeš da parkiraš jer svi tu ostavljaju kola. Dakle, tvoj princip radi do nekle, ali meni ovde fali jedna poveća garaža.Podzemna ako može kako bi gore bilo zelenila.
Još jedno pitanje, koja poenta ove rasprave kad imamo 2 struje koje su čvrsto zauzele svoj stav i već iznele sve što imaju? :)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=364755#p364755:2w708zr4 je napisao(la):
Gorstak89 » 28 Dec 2015 09:50 pm[/url]":2w708zr4]Delija, zašto misliš da se ono odnosi na tebe? :p
Не мислим, знам.
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=364755#p364755:2w708zr4 je napisao(la):
Gorstak89 » 28 Dec 2015 09:50 pm[/url]":2w708zr4]A što se tiče tvog stava, Delija, ja bih se složio da javni prevoz MORA da se unapredi pod hitno. Ali ne vidim vezu toga sa garažama...
Тачно! Ни ја не видим никакву везу јавног превоза и подземних гаража. ;) Заиста, та два немају никаквих додирних тачака осим што се паре већине троше за добробит већ најповлашћеније мањине уз константно занемаривање потреба већине.
 
И да закључим:

Све оно што се ради по Београду последњих деценија и посебно последњих пар година: Планирање подземних гаража, поново актуелно сређивање урбаних џепова, ширење пешачке зоне, градња баснословно скупих (полу)денивелисаних булевара...Све су то радиле цивилизоване европске престонице на крају, на темељима јавног превоза, метроа и градске железнице као заокруживање комплетираног система којег, као таквог, треба само повремено дотеривати и ширити. Е ту су нас (или боље речено вас) зезнули! Продали су вам зидање куће од крова. Е па какви су темељи таквог концепта такво нам је и стање града. Да ли је проблем што услед свеопште беде на сваку градњу било чега што је у теорији јавно, гледате са одобравањем или је проблем што се томе противи индоктринирани хулиган мање је битно. А и време ће показати. Био сам на тапету овде и када сам дизао џеву око вукановог конвертованог трамваја и бранио Јовина. А виђу сад шта пишу о томе појединци.
 
Delija, prvo izvini što sam te čačnuo, samo sam želeo da se našalim malo.
A osim UMP-a koji projekat je još ozbiljnije konkurisao ceni metroa? Ako može neko upoređivanje? Čisto ako možemo da se presaberemo koliko smo metro linija izgubili do sada?
Za početak ja sam oštro protiv sređivanja slavije bez izrade stanice dole i kompletnog rešenja za rasterećenje iste.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=364752#p364752:1phscial je napisao(la):
Delija » 28 Дец 2015 09:26 pm[/url]":1phscial]

Иначе, градња подземних гаража уз трајно катастрофално стање јавног превоза је рецепт за генерисање још горе саобраћајног стања, што се иначе управо и дешава из године у годину.
Нетачно. Уз катастрофално стање јавног превоза, његов удео у транспорту је 80% и међу највишима је у Европи која има неупоредиво ефикасније системе укључујућ метро. Побољшањем јавног превоза неће цифра скочити изнад 80%. Тренутно стање на улицама представља минимум аутомобила и то су они суграђани који неће изаћи из њих макар постојао инстант телепорт.

Ја сам за то да се они макну са тротоара и тротоари врате људима. Мислим да ни возачи, ни пешаци, немају ништа против тога. Имају само идоктринирани мозгови.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=364752#p364752:1phscial je napisao(la):
Delija » 28 Дец 2015 09:26 pm[/url]":1phscial] Најсвежији пример је оно симболично, иронично прекривање метро коридора у БЗЂ паркинг местима - Пронаћи паркинг место тамо је скоро исти подухват као и раније али смо зато накрцали у булевар још коју стотину аутомобила. Велики успех.
Нетачно. То је манипулација која игнорише бројке. Није због тога паркинга регистровано више стотина НОВИХ аутомобила, већ су у питању једни те исти аутомобили који су до скора паркирани којекуде. Није сад одједном због паркинга скочила плата више стотина запослених који су онда добили услове и прешли у кола.

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=364752#p364752:1phscial je napisao(la):
Delija » 28 Дец 2015 09:26 pm[/url]":1phscial]
То је заблуда и урбани мит под који су потпали и они најстручнији и најобразованији чланови форума који губе везу са реалношћу због самонаметнутих доктрина.
АВ-АВ! Као нпр доктрина СНС-а. 8)

Срећа па немам времена за ове будалаштине.
Имаш ти и превише времена и још се трипујеш да се свет врти око тебе. Ниси једини индоктриниран на форуму, има вас поприлично, те ниси једини прозван, не ложи се.

А ти и ја се око овог питања не слажемо дуже него што СНС постоји као странка. :kk:
 
Јел има опција на форуму за додавање чланова на игнор листу?

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=364766#p364766:1vclgyfs je napisao(la):
Gorstak89 » 28 Dec 2015 10:39 pm[/url]":1vclgyfs]Delija, prvo izvini što sam te čačnuo, samo sam želeo da se našalim malo.
A osim UMP-a koji projekat je još ozbiljnije konkurisao ceni metroa? Ako može neko upoređivanje? Čisto ako možemo da se presaberemo koliko smo metro linija izgubili do sada?
Za početak ja sam oštro protiv sređivanja slavije bez izrade stanice dole i kompletnog rešenja za rasterećenje iste.
Ма све ок. Теби ништа не замерам.

Није то проблем само пара. Ово данас личи на "видела жаба коња да се поткива па задигла ногу". Зидају се фенси, прескупе подземне гараже, најављује формирање пешачке зоне, сређивање улица по центру... Не може се прескочити оно основно а то је јавни превоз, дакле метро.

Друго, ми у просеку скупимо неку цркавицу за капитални пројекат на сваких 40 година. У славно титово време приоритет су били подземни бункери за комуњарску елиту а данас су приоритет општа пљачка и служење туђим интересима.
 
Vrh